Metrikler
Eğitim Bilgileri
2018 - 2023
2018 - 2023Doktora
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı Başkanlığı, Türkiye
2014 - 2017
2014 - 2017Yüksek Lisans
Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Planlaması, Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Lisans
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Okuma güçlüğünün giderilmesinde akıcı okumayı geliştirme müdahale programının (AGEP) etkililiği
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı Başkanlığı
2017
2017Yüksek Lisans
Okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stilleri ile okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2024
2024Eğiticinin Eğitimi
Mesleki Eğitim
İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Araştırma Alanları
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2024 - 2025
2024 - 2025Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
Milli Eğitim Müdürlüğü, İELEV Okulları, Ölçme ve Değerlendirme Birimi, Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
2022 - 2024
2022 - 2024Kurum Müdürü
Milli Eğitim Müdürlüğü, REGA Anaokulu, Temel Eğitim, Kurum Müdürü
2019 - 2022
2019 - 2022Akademik Koordinatör
Milli Eğitim Müdürlüğü, Rega Akademi, Temel Eğitim, Akademik Koordinatör
2015 - 2018
2015 - 2018Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Doğa Koleji, Temel Eğitim, Sınıf Öğretmeni
2014 - 2015
2014 - 2015Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Açı Okulları, Temel Eğitim, Sınıf Öğretmeni
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. An Analysis of Word-Sentence Lengths and Readability Levels of Texts in Primary School Turkish Textbooks
Öncü B.
TURKOPHONE
, cilt.11, sa.3, ss.159-180, 2025 (Scopus)
2024
20242. Primary School Teachers Cannot Give What They Do Not Get: The Teacher Care Scale
Baştuğ M., Atasoy M., Öncü B.
International Journal of Modern Education Studies
, cilt.8, sa.2, ss.291-318, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. The Predictive Role Of Attention and Listening Comprehension In Phonological Awareness Skills In 60- To 72-Month-Old Preschoolers
Öncü B., Yılmaz-Hiğde A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SPECTRUM
, cilt.7, sa.1, ss.116-130, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. The Development of a Reading Behavior Scale for Primary School Students
Öncü B., Güçlüer S., Baştuğ M.
HAYEF: Journal of Education
, cilt.21, sa.3, ss.296-301, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Okuma Davranışının Akıcı Okuma Becerisi Üzerindeki Yordayıcılığının İncelenmesi
Öncü B.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.40, ss.152-172, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Does Primary School Teachers' Resilience Have a Correlation With Students' Reading Comprehension Skills
Öncü B.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.16, sa.5, ss.631-643, 2024 (Scopus)
2024
20247. Longitudinal Investigation of the Role of Reading Comprehension Skills in High School Entrance Exam Success
Mollaıbrahımoğlu Ç., Öncü B., Baştuğ M.
Journal of Education, Theory and Practical Research
, cilt.10, sa.2, ss.210-221, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Okuma – Yazma Güçlüklerinin Giderilmesine Yönelik Çalışmaların Derinlemesine İncelenmesi (2000 – 2023 Dönemi)
Öncü B., Şahin M.
Türkiye Eğitim Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.380-418, 2023 (Hakemli Dergi)
2020
20209. İkinci Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerini GeliştirmedePratik Stratejilerle Erken Okuryazarlığa Yardım Programı’nın(HELPS) Kullanılması Üzerine Bir Durum Çalışması
Baştuğ M., Öncü B.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, sa.4, ss.1147-1164, 2020 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Kelime-Cümle Uzunlukları ve Okunabilirlik Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme
Öncü B.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2024), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, ss.117-118, (Özet Bildiri)
2024
20242. Okuduğunu Anlama Becerisinin Geliştirilmesinde Soru Üretme Stratejisinin Rolüne İlişkin Bir Durum Çalışması
Öncü B.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2024), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, ss.113-114, (Özet Bildiri)
2024
20243. İlkokul 1. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Harf Hece ve Kelime Sıklıkları Açısından İncelenmesi
Öncü B.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2024), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, ss.362-363, (Özet Bildiri)
2024
20244. Ortaokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirmede Derinlemesine Okuma Stratejisinin Uygulanması Üzerine Bir Durum Çalışması
Öncü B.
International Education Congress 2024 / EDUCongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.559-562, (Özet Bildiri)
2024
20245. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Bir İlkokul Öğrencisinin Akıcı Okuma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Durum Çalışması
Öncü B.
International Education Congress 2024 / EDUCongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.620-623, (Özet Bildiri)
2024
20246. Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Dayanıklılıkları ile Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Öncü B.
International Education Congress 2024 / EDUCongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.603-606, (Özet Bildiri)
2023
20237. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Fonolojik Farkındalık Becerilerinde Dikkat ve Dinlediğini Anlama Becerilerinin Rolü
Öncü B., Yılmaz Hiğde A., Baştuğ M.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2023), Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, ss.308-309, (Özet Bildiri)
2023
20238. Sınıf Öğretmenlerinin Üniversiteye Dönüş Araştırması
Baştuğ M., Çam E., Öncü B.
2. Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi (INCES 2023), Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.80-81, (Özet Bildiri)
2022
20229. Akıcı Okuma Becerisinin Geliştirilmesinde VKM ve Geribildirimin Etkisi
Öncü B., Nacar Çukuryurt G.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.140-141, (Özet Bildiri)
2019
201910. Okuma Sorunu Yaşayan İkinci Sınıf Öğrencileri İçin Akıcılığı Geliştirme Destek Programı: Pratik Stratejilerle Erken Okuryazarlığa Yardım (HELPS)
Baştuğ M., Öncü B.
International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2175-2176, (Özet Bildiri)
2019
201911. İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Zihinsel Modelleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
Veyseller E. B., Öncü B., Veyseller Y.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2019), Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.330-331, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Okuma Güçlüğünün Giderilmesi: Kuramdan Uygulamaya
Öncü B.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2024
2024
20242. Fonolojik Farkındalık Becerisi
Öncü B.
Eğitim ve Bilim Araştırmaları, Prof. Dr. Sabahattin Çiftçi,Prof. Dr. Mustafa Uslu,Doç. Dr. Mehmet Aşıkcan,Dr. Sultan Akdemir,Arş. Gör. Merve Temel, Editör, Çizgi Kitabevi, Konya, ss.526-536, 2024
2021
20213. Harf/Alfabe Tekniği
Baştuğ M., Öncü B.
Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi, Prof. Dr. Macid Ayhan Melekoğlu,Prof. Dr. Hüseyin Anılan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.173-186, 2021
2021
20214. Özel Yeteneklilerin Eğitim Modeli
Batdal Karaduman G., Öncü B.
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek Kavramlarına Disiplinler Arası Bakış: Anne Baba Öğretmen Kılavuz Kitabı, Dr. Çiğdem Nilüfer Umar, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.239-253, 2021
2021
2021