Öğr. Gör. Dr. Selahattin YILMAZ


Yabancı Diller Yüksekokulu, -

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER


Avesis Araştırma Alanları: Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dilbilim


Yayınlardaki İsimler: Yilmaz Selahattin

Metrikler

Yayın

32

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

24

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

280

H-İndeks (Scholar)

4

Atıf (Sobiad)

22

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

34

Proje

4

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2021

2016 - 2021

Doktora

Georgia State University, College of Arts and Sciences, Applied Linguistics, Amerika Birleşik Devletleri

2013 - 2016

2013 - 2016

Yüksek Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

2009 - 2013

2009 - 2013

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Dilbilim

Akademik Unvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Temel İngilizce Bölümü

2021 - 2022

2021 - 2022

Öğretim Görevlisi Dr.

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2016 - 2020

2016 - 2020

Araştırma Görevlisi

Georgia State University, Uygulamalı Dilbilim ve İkinci Dil Olarak İngilizce

2013 - 2016

2013 - 2016

Araştırma Görevlisi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Müfredat Geliştirme Birimi Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Temel İngilizce Bölümü

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Yabancı Diller Yüksekokulu Mesleki Gelişim Ofisi Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, -

Akademi Dışı Deneyim

2013 - 2013

2013 - 2013

İngilizce Öğretmeni

Amerikan Kültür Derneği, İngilizce Öğretmeni

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi

Critical Thinking into Writing

Academic Writing

Semantics and Pragmatics

Languages of the World

Teaching English as a Foreign Language (TEFL) I

Introduction to Language

English Composition II

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

Investigating interactive language use by L2 writers in a large-scale online written interaction task

Yılmaz S., Çimrin M., Sarıcaoğlu Aygan A.

21st EALTA (European Association for Language Testing and Assessment), Salzburg, Avusturya, 26 - 31 Mayıs 2025, ss.41, (Özet Bildiri)

2025

2025

The role of communicative competence and self-efficacy in addressing language learners’ needs

Akbaş Ş. N., Yılmaz S.

8th AINET International Conference, Mumbai, Hindistan, 10 - 12 Nisan 2025, ss.16, (Özet Bildiri)

2024

2024

Navigating (In)formality in ELF Research Writing: Insights from a Comparative Corpus Analysis

Yılmaz S.

The 6th International English for Specific Purposes Conference, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2024, ss.24 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Reviewing the medium of instruction debate in Türkiye

Ekoç Özçelik A., Kavanoz S., Yılmaz S.

Educast International Conference 2023, Cairo, Mısır, 9 - 10 Şubat 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Metadiscourse in Critical Response Papers by Pre-Service EFL Teachers

Yılmaz S., İlerten F.

The 5th International English for Specific Purposes Conference, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Temmuz 2022, ss.36, (Özet Bildiri)

2019

2019

A Corpus-based Analysis of Transracialism in the Web Discourse: The Controversial Case of Rachel Dolezal

Yılmaz S.

American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2019 Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2019, ss.1-2

2019

2019

Effects of L2 Usage and L1 Transfer on Turkish Learners’ Production of English Verb-Argument Constructions

Yılmaz S.

American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2019 Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2019, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2018

2018

Phraseological Variability in English as an Academic Lingua Franca Writing

Yılmaz S., Römer U.

Phraseological Variability in English as an Academic Lingua Franca Writing, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Eylül 2018, ss.53-54

2018

2018

Exploring the academic blogging practices of English as a lingua franca (ELF) scholars

Belcher D. D., Friginal E., Yılmaz S.

14th American Association for Corpus Linguistics (AACL) Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Eylül 2018, ss.9-10

2018

2018

A Usage-Based Analysis of Verb-Argument Constructions in Argumentative Essays by Turkish Learners of English

Yılmaz S.

Constructionist Approaches to Language Pedagogy (CALP) 3, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 17 Şubat 2018, ss.35

2017

2017

The Use of Reporting Verbs in a Corpus of Research Papers in Applied Linguistics

Yılmaz S., Martı L. M., Bayyurt Kerestecioğlu Y.

Metadiscourse Across Genres (MAG) 2017, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 Mart - 01 Nisan 2017, ss.62

2016

2016

Pre-Service English Language Teachers’ Evaluation of a Reflective Practicum Course

İLERTEN F., YILMAZ S.

Çukurova International ELT Teachers (CUELT) Conferences (2nd) “Replacing Cliches: Teaching Subordinated to Learning, 01 Nisan 2016

2015

2015

A corpus-based analysis of reporting verbs in nonnative graduate student papers in Applied Linguistics

Bayyurt Y., YILMAZ S.

Corpus Linguistics 2015 - Pre-conference workshop: “Academic corpora: Development, exploration and application”, 01 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

CEFR, Its Areas of Use, and Role in Test Validation

YILMAZ S.

9th International IDEA Conference: "Studies in English", 01 Nisan 2015

2014

2014

Acquisition of prepositions in English by Turkish EFL learners

EFEOĞLU G., CELEN K. M., Yılmaz S.

International Conference for Academic Disciplines, Roma, İtalya, 28 Ekim 2014

2014

2014

Turkish Pre-service EFL Teachers’ Pragmatic Competence: The Investigation of Complaint Speech Acts

YILMAZ S.

International Journal of Arts and Sciences (IJAS) International Conference for Academic Disciplines, 01 Temmuz 2014, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Taking an emic ELF perspective on “good” academic writing in a global context

Yılmaz S., Belcher D.

Perspectives on Good Writing in Applied Linguistics and TESOL, Christine Pearson Casanave,Robert Kohls, Editör, University of Michigan Press, Ann Arbor (MI), USA , Michigan, ss.167-182, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

A plurilithic approach to English for Academic Purposes (EAP) writing instruction: Insights from English as a Lingua Franca (ELF) Research

Yılmaz S.

Language Teacher Education for Global Englishes: A Practical Resource Book, Ali Fuad Selvi,Bedrettin Yazan, Editör, Routledge, London/New York , London, ss.125-131, 2021

2020

2020

A corpus-based exploration of constructions in written academic English as a lingua franca

Yılmaz S., Römer U.

Advances in Corpus-based Research on Academic Writing: Effects of discipline, register, and writer expertise, Römer Ute,Cortes Viviana,Friginal Eric, Editör, John Benjamins, Amsterdam/Philadelphia , Amsterdam, ss.60-88, 2020

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

YILDIZ Journal of Educational Research

Yabancı Dil Redaktörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2022

Temmuz 2022

FRONTIERS IN COMMUNICATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2020

Haziran 2020

HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS

SSCI Kapsamındaki Dergi



Davetli Konuşmalar

Kasım 2022

Kasım 2022

Teaching Writing: What Else Can Go into the Process?

Seminer

Yıldız Teknik Üniversitesi Maçka Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi-Türkiye

Aralık 2021

Aralık 2021

English as a Lingua Franca off the Shelf and into Academic Writing Classes

Seminer

Yıldız Teknik Üniversitesi-Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

Uzaktan Öğretimi Yakın Kılmak: Bir Öğrenme Aracı Olarak Teknoloji Çevrimiçi Eğitim Konferansı

Seminer

Yıldız Teknik Üniversitesi-Türkiye

Burslar

2020 - 2020

2020 - 2020

Dekanlık Tez Bitirme Bursu

Üniversite

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 12

h-indeksi (WOS): 2