Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri: Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretim
WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER
Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

104

Atıf (WoS)

31

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

51

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

6

Tez Danışmanlığı

22

Açık Erişim

24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nden mezun olduktan sonra aynı üniversitenin Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalında Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini sırasıyla almıştır. 2005 yılından itibaren Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.

“Öğretmen Eğitimi” konusunda, Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfında Yöntem Eğitimi Proje Koordinatörlüğünü ve Avrupa Birliği Sekreterliği tarafından desteklenen Öğretmen Eğitimi Projesi’nde araştırmacı görevini yürütmüştür. Ulusal ve uluslararası düzeyde proje çalışmaları devam etmektedir.

Altun’un eğitim alanında yayınlanmış beş kitabı ve kitap bölümü, yayınlanmış pek çok makale ve tam metin bildirileri vardır. Üniversitede Eğitim Bilimleri derslerini Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeylerinde vermektedir. Dört Doktora ve on sekiz Yüksek Lisans düzeyinde tez danışmanlığını başarıyla tamamlamıştır.

Özel ve devlet okullarında; “Okul Tabanlı Program Geliştirme Modelleri”, “Öğretim Tasarımı”, “Ölçme ve Değerlendirme”, “Yöntem ve Teknik”, “Program Geliştirme”, “Öğrenme ve Öğretim İlişkisi”, “UbD” konularında öğretmen ve  yöneticilere yönelik çok sayıda seminer ve atölye çalışmaları yürütmüştür. Ayrıca özel okulların kurulma aşamasında Kurucu Eğitim Koordinatörlüğü görevlerinde bulunmuştur.

Altun, son zamanlarda çalışmalarını "Okul Tabanlı Program Geliştirme" modelleri üzerine yoğunlaştırmıştır. Okullarda geliştirilecek yenilikler, öğretmenlerin kararları ve uygulamaları ile desteklendiği sürece okulları başarıya götüreceğine inanmaktadır. Bu amaçla “Tasarımcı Öğretmen” öğrenme topluluğu ekibini kurmuştur. 

İletişim