Publications & Works

Articles Published in Other Journals
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Öğretmen Adaylarının Program Okuryazarlıklarını Geliştirme: Anlamaya DayalıTasarım (UbD) Uygulaması

10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Turkey, 27 October 2022

DICK, CAREY VE CAREY MODELİ: OKUL ÖNCESİ İNGİLİZCE DERSİNE İLİŞKİN UYGULAMA ÖRNEĞİ

VI. Yıldız Uluslararsı Sosyal Blimler Kongresi, İstsnbul, Turkey, 12 - 13 December 2019, pp.764-777

İETT Şoförlerinin Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi

5. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017

Designer Teacher Case Study: The Investigation of Teachers’ Professional Development

5.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 October 2017, pp.116-117

Lise Öğrencilerinin Yabancı Dil Olarak İngilizce’ye Yönelik Algılarının İncelenmesi

IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Turkey, 11 May 2017, pp.1727-1728

Anlamaya Dayalı Tasarımla U¨niversite O¨gˆrencilerinin Yabancı Dilde Okuma Deneyimlerinin Degˆerlendirilmesi

International Conference on Quality in Higher Educational, Sakarya, Turkey, 24 November 2016, pp.60-67

Implementatıon of Ubd Model: A Case Study on Preschool Teacher candidates

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Turkey, 04 November 2016, pp.127

Fostering Primary School Students’ Metacognition Using Project-Based Learning Fractional Literacy Level of Student Mathematics Teacher

International Conference on Education in Mathematics, Science &Technology, Muğla, Turkey, 19 May 2016, pp.78-79 Sustainable Development

TEOG Sınavı O¨z-du¨zenleme Becerileri Etkileri

International Conference On New Horizons In Education, Paris, France, 25 June 2015, pp.2191-2199

Farklılas¸trılmıs¸ O¨gˆrenme Yo¨ntemın· de I·stasyon Teknıgˆ· i: DıL· ve Anlatım Dersı· O¨rnegˆi

The International Conference on New Trends in Education, Antalya, Turkey, 24 April 2015, pp.45

The effects of self-regulation skills on TEOG exam

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, France, 25 - 27 June 2014, vol.174, pp.2191-2199 identifier

Learning by Using Themes from Students

Area of Interest, The Joy of Learning, 01 June 2013

An Examination of the Relationship Between the Learning Styles of Students and their Self-Regulation Skills

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Turkey, 05 October 2011, pp.281-283

Students' Motivated Strategies According to Their Learning Styles and Gender

International Journal of Arts and Sciences Conference, 01 June 2011

An Approach to the Optimum Length of Research Questionnaires

International Journal of Arts and Sciences Conference, 01 June 2011

Theory into practice

3 rd International Conference of Education, Research and Innovation, 01 November 2010

The examination of the effects of giving the feedback via electronic mail to the students performanca: case study

4. th International Computer Instructional Technologies Symposium, 01 September 2010

Is there any difference between learning styles of student science teachers inrelation to both their grade and gender?

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.765-770 identifier identifier

Ticaret Lisesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi

VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 01 September 1999
Books & Book Chapters

Anlamaya Dayalı Tasarım (Understanding by Design-UbD)

in: Tasarımcı Öğretmenler Tasarlıyor: Farklı Derslerde UbD Tasarım Örnekleri, Altun Sertel, Yücel-Toy Banu, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.1-16, 2021

UbD ile Tasarıma Başlarken

in: Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editor, ASOS, Ankara, pp.145-152, 2020

Anlamaya Dayalı Tasarım

in: Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editor, ASOS, Ankara, pp.15-34, 2020

Öğretim Stratejileri

in: Öğrenme Öğretme Kuram ve Yakşlaşımları, SEFVAL FER, Editor, ANI, Ankara, pp.170-184, 2011

Öğrenme Kuramları

in: Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Seval Fer, Editor, ANI, Ankara, pp.18-65, 2011

Öğrenme Stilleri

Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2006

Eğitimde Yetki ve Yapısı

in: Eğitim Sistemi ve Öğrenme Organizasyonu; Eğitimde Yetki; Eğitim Yapısı, Füsun AKARSU, Editor, Nobel Yayın, İstanbul, pp.65-79, 2005
Metrics

Publication

104

Citation (WoS)

31

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

33

H-Index (Scopus)

3

Citation (Scholar)

51

H-Index (Scholar)

1

Citiation (TrDizin)

2

H-Index (TrDizin)

1

Citiation (Sum Other)

21

Project

6

Thesis Advisory

22

Open Access

24
UN Sustainable Development Goals