Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Ortaokul Öğrencilerinin ‘Ders Olarak Matematiğe’ Yönelik Algılarının İncelenmesi
Turkish Studies
, vol.15, no.7, pp.2891-2909, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
A Case Study: Upon an English Course Prepared by Understanding by Design (UbD) with 6th Grade Students
International Journal of Languages’ Education and Teaching
, vol.8, no.3, pp.118-135, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Secondary School English Teachers’ Opinions on Materials Related to Reading Skills in Public Coursebooks
International Journal of Language Academy
, vol.8, no.4, pp.1-19, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Sekizinci Sınıf Türkçe Öğretim Programı (2018)’nın 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Değerlendirilmesi
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.10, no.2, pp.20-35, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
A Comprehensive Analysis of the Views of Turkish Teachers on the Process of Intercultural Education
ANTHROPOLOGIST
, vol.23, no.3, pp.531-541, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Düşünme Stillerinin Branja ve Cinsiyete Göre İncelenmesi
The Journal of International Education Science
, vol.3, no.6, pp.136-149, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher Candidates' Thinking Styles: An Investigation of Various Variables
Journal of Education and Training Studise
, vol.4, no.5, pp.51-61, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Understanding by Design (UbD) in EFL Teaching: The Investigation of Students’ Foreign Language Learning Motivation and Views
Journal of Education and Training Studies
, vol.4, no.3, pp.51-62, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
The Methods of Teaching Course Based on Constructivist Learning Approach: An Action Research
Journal of Education and Training Studies
, vol.3, no.6, pp.248-270, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of Cooperative Learning on Students’ Achievement and Views on the Science and Technology Course
International Electronic Journal of Elementary Education
, vol.7, no.3, pp.451-468, 2015 (Scopus)
An Analysis on Motivational Beliefs of Preparatory of Class Students about Learning English
The International Journal of Educational Researchers
, vol.6, no.1, pp.13-30, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Farklı Yöntemlerle Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının düşünme Stilleri Değişir mi?
Ahi Evran U¨niversitesi Kırs¸ehir Egˆitim Faku¨ltesi Dergisi (KEFAD)
, vol.16, no.1, pp.323-340, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Proje Tabanlı O¨gˆrenmenin O¨gˆrencilerin Bilis¸u¨stu¨ Becerileri ve O¨z-Yeterlik Algıları I·le Proje U¨ru¨nleri U¨zerindeki Etkisi
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, vol.10, no.23, pp.97-117, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Ubd Modeline Go¨re Hazırlanmıs¸ Farklılas¸tırılmıs¸ Fen ve Teknoloji Dersi O¨gˆretim Planı: Tu¨rkiye O¨rnegˆi
Siirt U¨niversitesi Sosyal Bilimler Enstitu¨su¨ Dergisi
, vol.1, no.1, pp.1-20, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Teachers' Perceptıons on the Effectiveness of Curriculum Mapping: The Case of Turkey
Journal of Educatıonal and Instructıonal Studıes in the World
, vol.3, no.4, pp.50-60, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
PYP (I·lk Yıllar I·c¸in Program) Uygulamasına I·lis¸kin O¨gˆretmen ve Yo¨netici Go¨ru¨s¸lerinin I·ncelenmesi
Siirt U¨niversitesi Sosyal Bilimler Enstitu¨su¨ Dergisi
, vol.1, no.1, pp.1-20, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of the Mentoring Service on the Resource Management Strategies of the Students Attending Yıldız Technical University School of Foreign Languages
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.3, no.3, pp.980-997, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Matematik Dersinin Değerlendirilmesinde Ürün Dosyası Kullanılmasının Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerileri Üzerindeki Etkisi
New World Sciences Academy
, vol.6, no.4, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretimde Öğrenci Ürün Dosyası Geliştirilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri: Örnek Olay İncelemesi
Yaşadıkça Eğitim
, vol.102, pp.26-32, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme Ve Bilişüstü Becerileri Cinsiyete Sınıfa Ve Alanlara Göre Farklılaşmakta Mıdır?
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.16, no.1, pp.33-44, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Dersinde Coklu Ortamın Ogrencilerin Akademik Basarıları ve Derse Karsı Tutumları Uzerindeki Etkisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.23, pp.41-49, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Öğretmen Adaylarının Program Okuryazarlıklarını Geliştirme: Anlamaya DayalıTasarım (UbD) Uygulaması
10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Turkey, 27 October 2022
Bir Devlet Ortaokulunun ve Bir Özel Ortaokulun Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Bakış Açılarının İngilizce Dersi Bağlamında İncelenmesi
VIII. International TURKCESS Congress on Education and Social Sciences, Hatay, Turkey, 20 July 2022
DICK, CAREY VE CAREY MODELİ: OKUL ÖNCESİ İNGİLİZCE DERSİNE İLİŞKİN UYGULAMA ÖRNEĞİ
VI. Yıldız Uluslararsı Sosyal Blimler Kongresi, İstsnbul, Turkey, 12 - 13 December 2019, pp.764-777
İETT Şoförlerinin Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
5. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017
Designer Teacher Case Study: The Investigation of Teachers’ Professional Development
5.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 October 2017, pp.116-117
Lise Öğrencilerinin Yabancı Dil Olarak İngilizce’ye Yönelik Algılarının İncelenmesi
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Turkey, 11 May 2017, pp.1727-1728
Implementatıon of Ubd Model: A Case Study on Preschool Teacher candidates
2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Turkey, 04 November 2016, pp.127
In-service Training on “Understanding by Design”: Impact on Teachers’ Professional Development and Students’ Academic Achievement
The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Turkey, 22 October 2015, pp.25-26
Aras¸tırmaya Dayalı O¨gˆretmen Gelis¸im Modeli (Rls)'Nin O¨gˆretmenin Profesyonelgelis¸imi U¨zerindeki Etkisi
II th Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 08 June 2015, pp.316-318
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bölüm Seçme Ölçütleri Ve Kariyer Planları: Durum Çalışması
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 01 September 2013
Öğrencilerin Cinsiyetlerine Göre Öz Düzenlemeye Dayalı Öğrenme Stratejileri ve Öz Yeterlik Algılarının Matematik Başarısını Yordama Gücü
INTE International Conference on New Horizons in Education, 01 June 2013
Learning by Using Themes from Students
Area of Interest, The Joy of Learning, 01 June 2013
Students' Motivated Strategies According to Their Learning Styles and Gender
International Journal of Arts and Sciences Conference, 01 June 2011
The effect of the mentoring service on the academic achievements and self-efficacy perceptions of the students attending the school of foreign languages
Word Conference on Educational Sciences. 3 Procedia Social and Behavioral Sciences, 01 February 2011
Theory into practice
3 rd International Conference of Education, Research and Innovation, 01 November 2010
The examination of the effects of giving the feedback via electronic mail to the students performanca: case study
4. th International Computer Instructional Technologies Symposium, 01 September 2010
Lise Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Öz Yeterlik Algı Puanlarının Cinsiyete, Alanlara ve Farklı Düzeylere Göre İngilizce Başarısını Yordama Gücü
The Fırst International Congress of Educational Research., 01 May 2009
Üniversite İngilizce Hazırlık Programlarındaki Öğrencilerin İngilizce Öz Yeterlik Düzeyleri
Türkiye'de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, 01 November 2007
Karma Öğrenme (Blended Learning) Ortamına Dayalı Bir Uygulama-Yıldız Teknik Üniversitesi Örneği.
IV. International Educational Technologies Symposium, 01 November 2004
Ticaret Lisesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 01 September 1999
Books & Book Chapters
Anlamaya Dayalı Tasarım (Understanding by Design-UbD)
in: Tasarımcı Öğretmenler Tasarlıyor: Farklı Derslerde UbD Tasarım Örnekleri, Altun Sertel, Yücel-Toy Banu, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.1-16, 2021
UbD ile Tasarıma Başlarken
in: Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editor, ASOS, Ankara, pp.145-152, 2020
Anlamaya Dayalı Tasarım
in: Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editor, ASOS, Ankara, pp.15-34, 2020
Tasarımcı Öğretmen UbD El Kitabı
ASOS, Ankara, 2019