Announcements & Documents
Arkadaşlar merhaba,
Doldurup davuthotaman@gmail e-mailime atarsanız, sevinirim....
Selamlar.
Not: Doldurmuş olsanız da tekrar doldurmanızı rica ediyorum.
Öğretim Hizmetinin Niteliğini....do....docx
Değerli arkadaşlar,
Aşağıda yer alan ankati doldurup davuthotaman@gmail e-posta adresime atarsanız sevinirim...
Selamlar...
Not: Geçmişte doldurmuş olsanız bile, yeniden doldurmanız rica olunur.
YAŞAYAN DEĞERLER ÖLÇEĞİ.docx
Education Information
2002 - 2008
2002 - 2008Doctorate
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Elementary Education, Turkey
1993 - 1995
1993 - 1995Postgraduate
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Turkey
1984 - 1988
1984 - 1988Undergraduate
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Turkey
Dissertations
2008
2008Doctorate
Yeni ilköğretim programının öğrencilere kazandırmayı öngördüğü temel becerileri öğretmen, veli ve öğrenci algıları doğrultusunda değerlendirilmesi
Marmara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
1995
1995Postgraduate
Gülhane Askeri Tıp Akademisi Sağlık Meslek Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Hacettepe University, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Foreign Languages
B1 Intermediate
B1 IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Teacher Training
Advising Theses
2019
2019Postgraduate
Eğitim Paydaşlarının Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Beklentilerinin İncelenmesi
Hotaman D. (Advisor)
H.ÇELİK(Student)
2016
2016Postgraduate
Üstün Yetenekli Çocukların Tanılanması ve Yönlendirilmesinde Sınıf Öğretmenlerinin Rolü
Hotaman D. (Advisor)
T.Sayır(Student)
2016
2016Postgraduate
Ortaokul Fenbilgisi ve Türkçe Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Hotaman D. (Advisor)
C.Özgüç(Student)
Articles Published in Other Journals
2022
2022EXAMINATION OF STUDENT VIEWS ON DIFFERENT SKETCHING STUDIES IN VISUAL ARTS LESSON
Hotaman D.
SOSYAL BILIMLER DERGISI
, vol.10, no.79, pp.1209-1221, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022SURVEYING THE DIFFICULTIES BY UNIVERSITY STUDENTS IN DISTANCE EDUCATION PRACTICES: THE CASE OF YTU, FACULTY OF EDUCATION
Hotaman D., Özcan E.
Uluslararası Inovatif Eğitim Araştırmacısı
, vol.2, no.2, pp.321-346, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022YARATICI DRAMA EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMENLERİN DERSLERİNDE YARATICI DRAMAYI KULLANMA DÜZEYLERİ VE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER
HOTAMAN D.
ULAKBİLGE Sosyal Bilimler Dergisi , vol.72, no.1, pp.427-433, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020ONLİNE EĞİTİMİN BAŞARISI AÇISINDAN BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMENİN ÖNEMİ
Hotaman D.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.13, no.73, pp.731-738, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Effect of Formative Assessment on the Academic AchievementLevels of Prospective Teachers
Hotaman D.
Journal of Curriculum and Teaching , vol.9, no.3, pp.33-44, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖN ÖRGÜTLEYİCİOLARAK KULLANILAN KAVRAM HARİTALARININÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ
Yazıcı E., Hotaman D.
ULAKBİLGE , no.50, pp.818-828, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ: GELİŞİMİ, YARARLARI, KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE FIRSATEŞİTLİĞİ BAĞLAMINDA PROGRAMLARIN İNCELENMESİ
Balu B., Hotaman D.
The Journal of International Social Research , vol.13, no.71, pp.715-723, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Analysis of Content Organization Strategies Preferred for the 3rd and 4th Grades in the Primary School Curriculum
Hotaman D.
International Online Journal of Educational Sciences , vol.12, no.2, pp.188-201, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKDERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Hotaman D., Okumuş H. N.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , vol.13, no.70, pp.736-744, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020THE IMPORTANCE OF EDUCATION PROGRAM IN TERMS OF EQUAL OPPORTUNITIESIN THE EDUCATION OF TALENTED AND GIFTED STUDENTS
HOTAMAN D.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , vol.13, no.70, pp.530-537, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Importance of Subject Area Expertise, Teaching Skills And Personality Traits In Terms of The Teaching Profession
Hotaman D.
The Journal of International Social Research , vol.13, no.69, pp.957-964, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Investigation of The Effect Of Some Personal Varıables on Students’xx Working Habit
Hotaman D.
The Journal of International Social Research , vol.13, no.69, pp.786-795, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Öğrenme Kuramları, Öğrenme Ortamları ve Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi
HOTAMAN D.
The Journal of International Social Research , vol.13, no.72, pp.637-647, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020INVESTIGATION OF THE ROLE OF TEACHERS’ FEATURES IN DETERMINING THE STUDENT COURSE SUCCESS
Hotaman D.
Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi , vol.45, pp.145-157, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Eğitsel Veri Madenciliğinin Kullanımı
HOTAMAN D.
ULAKBİLGE , vol.8, no.48, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Türk Milli Eğitim Şura KararlARININ (1939-2014) eĞİTİM-öĞRETİM-mÜFREDAT pROGRAMLARI aÇISINDAN iNCELENMESİ
HOTAMAN D.
The Journal Of International Social Research , vol.12, no.68, pp.898-912, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ AÇISINDAN BİÇİMLENDİRME VE YETİŞİTRMEYE YÖNELİK DEĞERLENDİRMENİN ÖNEMİ
Hotaman D.
SSSJournal , vol.5, pp.278-286, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Türk Öğretmen Adaylarının Avrupa Değerler Eğitimi Programında Yer Alan Değerlere Sahip Oluş Düzeylerinin İncelenmesi
HOTAMAN D.
The Journal Of International Social Research , vol.12, no.67, pp.713-720, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Okulların Fiziksel Donanım Yeterliliğinin Müzik, Beden ve Doğa Zeka Alanları Açısından İncelenmesi
HOTAMAN D.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi , vol.14, pp.863-879, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Okul Sisteminde Sınıf Öğretmenlerine Dair Beklentilerin İncelenmesi
Hotaman D.
YILDIZ Journal of Educational Research , vol.3, no.2, pp.59-75, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Toplumsal ve Evrensel İhtiyaçlara Göre Okulun İşgörüsünü Yeniden Tanımlamak
HOTAMAN D.
YILDIZ JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH , vol.3, pp.77-90, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Felsefenin Rolü
HOTAMAN D.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.13, pp.430-437, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017The Teacher Candidates’s Views on Essential Teaching Skills of Practicum Teachers
Hotaman D.
International Online Journal of Educational Sciences(iojes)
, vol.9, no.1, pp.91-100, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014The Analysis of the Levels of Turkish Candidate Teachers’ Having the Values in the European Values Education Program
HOTAMAN D.
Social and Behavioral Sciences
, vol.116, no.21, pp.1114-1120, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Demokratik Eğitim: Demokratik Bir Eğitim Programı
Hotaman D.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , vol.3, no.1, pp.29-42, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Okulun Ögelerine Ve Bazı Değişkenlere Göre İlköğretim Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi
YÜKSEL ŞAHİN F., HOTAMAN D.
e-Journal of New World Sciences Academy(EBSCO) , vol.4, no.3, pp.833-858, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Vocational guidance aid in the orientation to teaching profession and teacher education
ŞAHİN F., HOTAMAN D.
European Journal of Social Sciences
, vol.10, no.1, pp.25-35, 2009 (Scopus)
2009
2009The research of the influence of some individual variables on the students’ study habits independently, with a partner and in a group
HOTAMAN D.
International Journal of Human Sciences , vol.6, no.1, 2009 (Non Peer-Reviewed Journal)
2008
2008The Examination of the basic skill levels of the students’ in accordance with the perceptions of teachers, parents and students
Hotaman D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION , vol.1, pp.39-56, 2008 (ESCI)
2000
2000Dil ve Dil Öğrenme
HOTAMAN D.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , no.4, pp.294-311, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
2000
2000. Dil ve Dil Öğretimi (Language and language teaching).
HOTAMAN D.
T.C. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2021
2021SURVEYING THE DIFFICULTIES ENCOUNTERED BY UNIVERSITY STUDENTS IN DISTANCE EDUCATION PRACTICES: THE CASE OF YTU FACULTY OF EDUCATION
Hotaman D., Özcan E.
ATLAS 8th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Ankara, Turkey, 11 - 13 June 2021
2019
20193. ve 4. Sınıf Ders Kitaplarınında Tercih Edilen İçerik Düzenleme Stratejilerinin İncelenmesi
HOTAMAN D.
UBEST Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat, Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Turkey, 2 - 04 May 2019
2018
2018Examining the course content organization approaches preferred for the 3 rd and 4 th grades in the primary curriculum. . 11-14 Ekim 2018, Bakü, Azerbaycan.
HOTAMAN D.
7. Uluslararası Çinden Adriyatik'e Sosyal Bilimler Kongresi, Baku, Azerbaijan, 14 January 2018
2013
2013The Analysis of the Levels of Turkish Candidate Teachers’ Having the Values in the European Values Education Program
Hotaman D.
5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013, Rome, Italy, 12 - 17 February 2013, vol.116, pp.1114-1120
2013
2013Using Educational Dataq Mining in Assessment of Student Achievement
HOTAMAN D.
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, Antalya, Turkey, 25 - 27 April 2013
2011
2011The Importance of Education Program ın Terms of Equal Opportunities ın The Education of Talented and Gifted Students
HOTAMAN D.
I INTERNATİONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011
2011
2011The Reflections of Social Chance on the Educational and School Systems
HOTAMAN D.
VI International Balkan Congress for Education and Science: THE MODERN SOCIETY AND EDUCATION, Ohrid, Macedonia, 30 September - 01 October 2011, pp.171-183
2010
2010The teaching profession: Knowledge of subject matter, teaching skills and personality traits
Hotaman D.
2nd World Conference on Educational Sciences, WCES-2010, İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, vol.2, pp.1416-1420
2009
2009Personal Educational And Vocational Aid With Equal Opportunities In The Education Of Gifted Students
Hotaman D., Yüksel Şahin F.
The 5th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Turkey, 1 - 03 October 2009, pp.1
2009
2009Educational and Vocational Guidance as Part of Equal Opportunities in the Education of Gifted Students
HOTAMAN D., Yüksel Şahin F.
The 5th International Balkan Educational and Science Congress, 01 October 2009
2009
2009Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Fırsat Eşitliği ile Kişisel, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik Yardımı
HOTAMAN D., ŞAHİN F.
Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Turkey, 1 - 03 October 2009, vol.2
2007
2007Bazı Kişisel Değişkenlerin Ortaöğretim Öğrencilerinin Çalışma Becerileri Üzerindeki Etkisi
ŞAHİN F., HOTAMAN D.
XVI. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Tokat, Turkey, 5 - 07 September 2007, vol.2, pp.394-400
2005
2005İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerin Beden Dilini Kullanım Düzeyleri
HOTAMAN D.
XIV. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005, pp.365-368
2004
2004Sınıf Yönetimi Sürecinde Sergilenen Öğretmen Davranışları
HOTAMAN D.
Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Turkey, 20 - 22 December 2004, pp.375-381
2003
2003Reading and Reading Comprehension
HOTAMAN D.
First Balkan Conferance:Education-Global Identity and Cultural Diversity, Stara-Zagora, Bulgaria, 27 - 29 June 2003, vol.3, pp.26-32
2002
2002Öğretmenlik Mesleğine Yönelimi Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi
HOTAMAN D.
Uluslararası Katılımlı 2000’xxli Yıllarada I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 29 - 31 May 2002, pp.200-209
2000
2000Tezsiz Yüksek Lisans ”Alan Öğretmenliği” Programlarında Öğretmen Yetiştirme
HOTAMAN D.
IX. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Erzurum, Turkey, 27 - 30 September 2000, pp.387-397
Books & Book Chapters
2021
2021Öğrenmede Bireysel Faklılıklar
HOTAMAN D.
in: Öğrenme Psikolojisi: Kavramlardan Kuramlara, Hotaman, Davut, Editor, EFEAKADEMİ, İstanbul, pp.401-434, 2021
2021
2021Davranışçı Öğrenme Kuramları
HOTAMAN D.
in: Öğrenme Psikolojisi: Kavramlardan Kuramlara, Hotaman, Davut, Editor, EFEAKADEMİ, İstanbul, pp.31-68, 2021
2021
2021Güdülenme/Motivasyon ve Eğitim
HOTAMAN D.
in: Öğrenme Psikolojisi: Kavramlardan Kuramlara, Hotaman, Davut, Editor, EFEAKADEMİ, İstanbul, pp.297-330, 2021
2021
2021Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar
HOTAMAN D.
in: Öğrenme Psikolojisi: Kavramlardan Kuramlara, Hotaman, Davut, Editor, EFEAKADEMİ, İstanbul, pp.1-30, 2021
2021
2021Bilişsel Davranışçılar
HOTAMAN D.
in: Öğrenme Psikolojisi: Kavramlardan Kuramlara, Hotaman, Davut, Editor, EFEAKADEMİ, İstanbul, pp.69-112, 2021
2019
2019Kültür ve Eğitim
Hotaman D.
in: Eğitim Sosyolojisi, Mehmet Yapıcı, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.163-195, 2019
2019
2019Toplumsal Kurumlar ve Eğitim
Hotaman D.
in: Eğitim Sosyolojisi, Mehmet Yapıcı, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.99-131, 2019
2019
2019Eğitim Felsefesi ve Eğitim Akımları
HOTAMAN D.
in: Eğitim Felsefesi, Mehmet Yapıcı, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.92-120, 2019
2019
2019Toplumsal Kurumlar ve Eğitim
HOTAMAN D.
in: Eğitim Sosyolojisi, Mehmet Yapıcı, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.99-131, 2019
2019
2019Temel Felsefi Ekoller
HOTAMAN D.
in: Eğitim Felsefesi, Mahmet Yapıcı, Editor, Eğitien Kitap, Ankara, pp.57-88, 2019
2019
2019Kültür ve Eğitim
HOTAMAN D.
in: Eğitim Sosyolojisi, Mehmet Yapıcı, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.163-195, 2019
2018
2018Motivasyonun Gerekliliği
HOTAMAN D.
in: Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler: PSİKOLOJİ, Yapıcı, M., Editor, EĞİTEN KİTAP, Ankara, pp.261-283, 2018
2018
2018Ekonomik Açıdan 21. Y,üzyıl Becerileri
HOTAMAN D.
in: Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri, Öğretir Özçelk, A. D., Tuğluk, M.N., Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.291-315, 2018
2018
2018Davranışın Doğası
HOTAMAN D.
in: Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler: PSİKOLOJİ, Yapıcı, M., Editor, EĞİTEN KİTAP, Ankara, pp.35-71, 2018
2016
2016Analysis of Teacher Candidate Students’xx Basic Skills According to the Views of Students and Practicum Teachers
HOTAMAN D.
in: Contemporary Approaches in Education and Communication, Hasan Arslan, Mehmet Ali Inçbay, Alejandro J. Galler and S. Lizette Ramos, Editor, Frankfurt: PL Academic Research, Frankfurt, pp.211-224, 2016
Supported Projects
2018 - Continues
2018 - Continues
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Çocuk İstismarı ve İhmali Konusunun İncelenmesi: Esenler Örneği
TUBITAK Project
HOTAMAN D.
2021 - 2021
2021 - 2021YTÜ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin UzaktanOnline Eğitim Uygulamalarında Karşılaştıkları SorunlarınGüçlüklerin İncelenmesi
Project Supported by Higher Education Institutions
(Project Final Report)
HOTAMAN D. (Executive), ÖZCAN E.
2018 - 2019
2018 - 2019İstanbul İli Güngören İlçesindeki Ortaokullarda Akran Zorbalığının İncelenmesi
TUBITAK Project
Hotaman D., Kazmaz B., Kazmaz B.(Executive)
2018 - 2019
2018 - 2019
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Madde Bağımlılığı Konusunun İncelenmesi: Esenler Örneği
TUBITAK Project
Hotaman D., Balcı N., Balcı N.(Executive)
Scientific Refereeing
December 2021
December 2021Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi
Other Journals
December 2021
December 2021Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi
Other Journals
December 2021
December 2021MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
National Scientific Refreed Journal
October 2021
October 2021TURKISH STUDIES - SOCIAL SCIENCES
National Scientific Refreed Journal
July 2020
July 2020