Eğitim Bilgileri
2002 - 2008
2002 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
1993 - 1995
1993 - 1995Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Epö, Türkiye
1984 - 1988
1984 - 1988Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Epö, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Yeni ilköğretim programının öğrencilere kazandırmayı öngördüğü temel becerileri öğretmen, veli ve öğrenci algıları doğrultusunda değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
1995
1995Yüksek Lisans
Gülhane Askeri Tıp Akademisi Sağlık Meslek Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Öğretmen Eğitimi
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Eğitim Paydaşlarının Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Beklentilerinin İncelenmesi
Hotaman D. (Danışman)
H.ÇELİK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Üstün Yetenekli Çocukların Tanılanması ve Yönlendirilmesinde Sınıf Öğretmenlerinin Rolü
Hotaman D. (Danışman)
T.Sayır(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul Fenbilgisi ve Türkçe Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Hotaman D. (Danışman)
C.Özgüç(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ: GELİŞİMİ, YARARLARI, KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE FIRSATEŞİTLİĞİ BAĞLAMINDA PROGRAMLARIN İNCELENMESİ
HOTAMAN D.
The Journal of International Social Research, cilt.13, sa.71, ss.715-723, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Öğrenme Kuramları, Öğrenme Ortamları ve Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi
HOTAMAN D.
The Journal of International Social Research, cilt.13, sa.72, ss.637-647, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Okulun Ögelerine Ve Bazı Değişkenlere Göre İlköğretim Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi
YÜKSEL ŞAHİN F. , HOTAMAN D.
e-Journal of New World Sciences Academy(EBSCO), cilt.4, sa.3, ss.833-858, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2000
2000Dil ve Dil Öğrenme
HOTAMAN D.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.4, ss.294-311, 2000 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
20193. ve 4. Sınıf Ders Kitaplarınında Tercih Edilen İçerik Düzenleme Stratejilerinin İncelenmesi
HOTAMAN D.
UBEST Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat, Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019
2013
2013Using Educational Dataq Mining in Assessment of Student Achievement
HOTAMAN D.
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2013
2011
2011The Importance of Education Program ın Terms of Equal Opportunities ın The Education of Talented and Gifted Students
HOTAMAN D.
I INTERNATİONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
2011
2011The Reflections of Social Chance on the Educational and School Systems
HOTAMAN D.
VI International Balkan Congress for Education and Science: THE MODERN SOCIETY AND EDUCATION, Ohrid, Makedonya, 30 Eylül - 01 Ekim 2011, ss.171-183
2010
2010The teaching profession: Knowledge of subject matter, teaching skills and personality traits
HOTAMAN D.
2nd World Conference on Educational Sciences, WCES-2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1416-1420
2009
2009Personal Educational And Vocational Aid With Equal Opportunities In The Education Of Gifted Students
Hotaman D. , Yüksel Şahin F.
The 5th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1
2009
2009Educational and Vocational Guidance as Part of Equal Opportunities in the Education of Gifted Students
HOTAMAN D. , Yüksel Şahin F.
The 5th International Balkan Educational and Science Congress, 01 Ekim 2009
2007
2007Bazı Kişisel Değişkenlerin Ortaöğretim Öğrencilerinin Çalışma Becerileri Üzerindeki Etkisi
ŞAHİN F., HOTAMAN D.
XVI. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.2, ss.394-400
2005
2005İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerin Beden Dilini Kullanım Düzeyleri
HOTAMAN D.
XIV. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.365-368
2004
2004Sınıf Yönetimi Sürecinde Sergilenen Öğretmen Davranışları
HOTAMAN D.
Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2004, ss.375-381
2003
2003Reading and Reading Comprehension
HOTAMAN D.
First Balkan Conferance:Education-Global Identity and Cultural Diversity, Stara-Zagora, Bulgaristan, 27 - 29 Haziran 2003, cilt.3, ss.26-32
2002
2002Öğretmenlik Mesleğine Yönelimi Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi
HOTAMAN D.
Uluslararası Katılımlı 2000’xxli Yıllarada I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, ss.200-209
2000
2000Tezsiz Yüksek Lisans ”Alan Öğretmenliği” Programlarında Öğretmen Yetiştirme
HOTAMAN D.
IX. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, ss.387-397
Kitap & Kitap Bölümleri
2019
2019Kültür ve Eğitim
Hotaman D.
Eğitim Sosyolojisi, Mehmet Yapıcı, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.163-195, 2019
2019
2019Toplumsal Kurumlar ve Eğitim
Hotaman D.
Eğitim Sosyolojisi, Mehmet Yapıcı, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.99-131, 2019
2019
2019Eğitim Felsefesi ve Eğitim Akımları
HOTAMAN D.
Eğitim Felsefesi, Mehmet Yapıcı, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.92-120, 2019
2019
2019Temel Felsefi Ekoller
HOTAMAN D.
Eğitim Felsefesi, Mahmet Yapıcı, Editör, Eğitien Kitap, Ankara, ss.57-88, 2019
2018
2018Ekonomik Açıdan 21. Y,üzyıl Becerileri
HOTAMAN D.
Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri, Öğretir Özçelk, A. D., Tuğluk, M.N., Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.291-315, 2018
2018
2018Motivasyonun Gerekliliği
HOTAMAN D.
Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler: PSİKOLOJİ, Yapıcı, M., Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.261-283, 2018
2018
2018Davranışın Doğası
HOTAMAN D.
Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler: PSİKOLOJİ, Yapıcı, M., Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.35-71, 2018
2016
2016Analysis of Teacher Candidate Students’xx Basic Skills According to the Views of Students and Practicum Teachers
HOTAMAN D.
Contemporary Approaches in Education and Communication, Hasan Arslan, Mehmet Ali Inçbay, Alejandro J. Galler and S. Lizette Ramos, Editör, Frankfurt: PL Academic Research, Frankfurt, ss.211-224, 2016
Desteklenen Projeler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyorİstanbul İli Güngören İlçesindeki Ortaokullarda Akran Zorbalığının İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
HOTAMAN D.
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorMilli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Madde Bağımlılığı Konusunun İncelenmesi: Esenler Örneği
TÜBİTAK Projesi
HOTAMAN D.
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorMilli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Çocuk İstismarı ve İhmali Konusunun İncelenmesi: Esenler Örneği
TÜBİTAK Projesi
HOTAMAN D.
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8
h-indeksi (WOS): 2
Duyurular & Dokümanlar
5. haftanın slaytı
Ders Notu
7.04.2021
Uzaktan Eğitimde Ders Tasarlarken
Ders Notu
5.04.2021
Tüm öğretmen ve öğretmen adaylarına incelemelerini öneririm.
Uzaktan Öğretim için Ders Tasarlark....pdf
EGT 5106
Ders Notu
9.03.2021
Slaytlar
EGT 6119
Ders Notu
9.03.2021
EGT5122 Öğren-Öğret Kuramları (Gr.2).
Ders Notu
9.03.2021
EGT 6119
Ders Notu
9.03.2021
EGT 5106
Ders Notu
9.03.2021
EGT5106 Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Süreci (Gr.1 ve Gr.2)
Ders Notu
8.03.2021
Arkadaşlar merhaba,
Hepiniz hoş geldiniz. Sizleri bu programda görmekten dolayı mutluyuz. Herkese başarılar diliyorum.
Selam ve saygılarımla.
Doç. Dr. Davut Hotaman
5 EGT5106 DÜŞ. VE PROB.ÇÖZ. SÜRECİ ....docx
EGT2020 Eğitimde Ahlak ve Etik (Gr.2)
Ders Notu
8.03.2021
EGT 3030/EGT 2012 (Eğitimde) Ölçme ve Değerlendirme(Tüm Gruplar İçin)
Ders Notu
8.03.2021