SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
PWW: sin alpha
MATHEMATICAL GAZETTE
, cilt.106, sa.567, ss.514, 2022 (ESCI)
The Metaphorical Perceptions of Students on a Teacher-Training Course towards the Concepts of "Teacher" and "Teacher Training
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.7, ss.388-407, 2017 (Hakemli Dergi)
An investigation of eighth grade students’ problem posing skills (Turkey sample).
International Journal of Research in Education and Science (IJRES),
, cilt.1, sa.1, ss.23-30, 2015 (Hakemli Dergi)
Verifying Misconception in Implementation of L hospital Rule
Journal of Educational Science
, cilt.3, ss.21-31, 2014 (Hakemli Dergi)
PWW:T_Tn
Mathematics and Computers Education
, cilt.45, sa.1, 2011 (Hakemli Dergi)
Proof Without Words: Double Sum for Sine and Cosine
The College Mathematics Journal
, cilt.41, sa.5, 2010 (Hakemli Dergi)
The power of difference: Drawing auxiliary Lines
FCTM Journal
, cilt.5, sa.1, ss.292-298, 2010 (Hakemli Dergi)
Pythagoreas Revisited
Mathematics Teaching
, cilt.220, sa.220, ss.22-23, 2010 (Hakemli Dergi)
Proof without words: The Cosine of difference
Mathematics and Computers Education
, cilt.44, sa.2, 2010 (Hakemli Dergi)
Visualization Again
Mathematics Teaching
, cilt.217, sa.217, ss.22-23, 2010 (Hakemli Dergi)
Effects of students’ and schools’ characteristics on mathematics achievement: Findings from PISA 2006
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.3099-3103, 2010 (Hakemli Dergi)
Every octagonal number is the differences of two squares
Mathematics Magazine
, cilt.82, sa.3, 2009 (Scopus)
Proof without words: An identity of sin squared
Mathematics and Computer Education
, cilt.43, sa.2, 2009 (Hakemli Dergi)
Proof without words:An Arctangent Identity
Mathematics Magazine
, cilt.82, sa.1, 2009 (Scopus)
Proof without Words: Sum of an Infinite Series
The College Mathematics Journal
, cilt.40, sa.1, 2009 (Hakemli Dergi)
Mathematics teachers abstraction levels and multiple approaches: The case of multiplicative and divisbility structure of numbers
Korean Journal of Mathematics Education:Series D
, cilt.13, sa.3, ss.197-216, 2009 (Hakemli Dergi)
Problem:To divide by
Mathematics Teaching
, cilt.212, sa.212, ss.22-23, 2009 (Hakemli Dergi)
PWW:An Arcsin + ArcCos İdentity
Mathematics and Computers Education
, cilt.42, sa.2, 2008 (Hakemli Dergi)
Proof without words : the sine of a sum
MATHEMATICAL GAZETTE
, cilt.92, sa.525, 2008 (ESCI)
Pythagoras and four colors,”
Mathematics Teaching,
, cilt.206, sa.206, ss.27-29, 2008 (Hakemli Dergi)
An 8th grade Geometry Problem from Japan and American Teachers Solutions
Learning and Teaching Mathematics
, cilt.5, sa.5, ss.12-16, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Çevre ve Alan İlişkisine Yönelik Tasarlanan Materyale Yönelik Görüşleri.
Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu, 3 - 05 Mayıs 2018
Türkiye ve Almanya’da Okutulan 5. Sınıf Ders Kitaplarındaki Soruların TIMMS Bilişsel Düzeylere GöreSınıflandırılması
Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, 12 - 14 Nisan 2018
10. Sınıf Lise Matematik Ders Kitaplarının Polinomlar Konusunun Matematiksel Modelleme Açısından Değerlendirilmesi
12. MATEMATİK SEMPOZYUMU, 01 Ekim 2013
Potansiyel Öğretmen Kaynaklarının Karşılaştırılması: Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi Öğrencileri
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.1
10 Sınıf Lise Matematik Ders Kitaplarının Polinomlar Konusunun Matematiksel Modelleme Açısından Değerlendirilmesi
12. MATEMATİK SEMPOZYUMU, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2013
Pre service Primary School Teachers Performance on Rotation of Points and Shapes
British Society for Research into Learning Mathematics,, 01 Eylül 2012
Bal Peteklerine Vidinli Tevfik Paşa nın Farklı Yaklaşımı
11. Matematik Sempozyumu (Anadolu da Matematik),, 01 Eylül 2012
1998 ÖSS ve 2010 YGS MATEMATİK SINAV SORU SEVİYELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
International Educational Technology Conference "IETC"., 01 Temmuz 2011
EXPLORATION OF LOGARITHMIC AND EXPONENTIAL EQUATIONS IN 19TH CENTURY EARLY TURKISH MATHEMATICS JOURNAL
3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 01 Mayıs 2011
COMPARATIVE ANALYSIS OF MATHEMATICS QUESTIONS OF 2007 AND 2008 8TH GRADE LEVEL IDENTIFICATION EXAM (OKS) WITH WEBB DOK CONCEPTUAL FRAMEWORK
3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 01 Mayıs 2011
COMPARISON OF QUESTİON LEVELS BETWEEN TEXTBOOKS AND UNIVERSITY ENTRANCE EXAMS QUESTIONS IN THE DOMAIN OF INTEGRAL DERIVATIVE AND LIMIT
3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 01 Mayıs 2011
HIGH SCHOOL STUDENTS MATHEMATICAL ABSTRACTION & REDUCING ABSTRACTION
3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 01 Mayıs 2011
Geometrical and algebraic approach to multiple representations
World Conference on Educational Sciences, 01 Şubat 2011
2010 SBS 8. Sınıf Matematik Sorularının Webb'in Bilginin Derinliği Modeline Göre Değerlendirilmesi
9.Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, 01 Ekim 2010
Mebahis-i İlmiye: İlk Türk Matematik Dergisi
9.Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, 01 Ekim 2010
Misconception In Mathematics Education: The Case Of L'Hospital Rule (not presented)
Uluslararası 5. Balkan Eğitim Ve Bilim Kongresi, Edirne, Turkey, 01 Mart 2009
Misconception in Calculus Course for Engineering Students The Case of Limit
International Conference on Further Education in Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008
Misconception in Calculus-I
International Conference on Further Education in Balkan Countries, Konya, Turkey, 01 Ocak 2008
Influence of mathematicians in history on pre service mathematics teachers bliefs about the nature of mathematics
5th Europan Summer University On The History And Epistemology In Mathematics Education (ESU-5), Prag, Çek Cumhuriyeti, 19 - 24 Temmuz 2007
Hareketli Ortamlarda Kullanılabilen Düşük Hücre Hacimli Katı-Hal Kompozit Elektrotların Hazırlanması
XIII. Ulusal Kimya Kongresi, 01 Ocak 1999
An examination of the teaching of Critical Reflections.
Paper presented at the Thirty-five Joint Meetings of the Florida Section of the Mathematical Association of America(MAA) and the Florida Two Year College Mathematics Association(FTYCMA).
Relational vs Instrumental Understanding: Implicit Differential
Thirty-four Joint Meetings of the Florida Section of the Mathematical Association of America(MAA) and the Florida Two Year College Mathematics Association(FTYCMA)
Using Technology to teach mathematics: Results from a survey
Thirty-four Joint Meetings of the Florida Section of the Mathematical Association of America(MAA) and the Florida Two Year College Mathematics Association(FTYCMA).
Kitap & Kitap Bölümleri
Ortaöğretim Temel Düzey MATEMATİK 11. Sınıf
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2016
Ortaöğretim İleri DüzeyMATEMATİK11. Sınıf
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2016
10.SINIF MATEMATİK
MEB, Ankara, 2016