Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bil. Enst, Sınıf Öğretmenliği Abd., Türkiye
2001 - 2003
2001 - 2003Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bil. Enst, Sınıf Öğretmenliği Abd., Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Abd., Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metinlere İlişkin Tercihleri.
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bil. Ens., Sınıf Öğretmenliği Abd.
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyali Kullanma Durumları.
Gazi Üniversitesi, Eğitim. Bil. Ens., Sınıf Öğretmenliği Abd.
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2014 - 2017
2014 - 2017Doç. Dr.
Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2009 - 2014
2009 - 2014Dr. Öğr. Üyesi
Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği
2007 - 2009
2007 - 2009Araştırma Görevlisi Dr.
Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bil. Enst, İlköğretim
1999 - 2007
1999 - 2007Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2018 - 2020
2018 - 2020Enstitü Müdür Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Senato Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi
2015 - 2017
2015 - 2017Dekan Yardımcısı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2015 - 2017
2015 - 2017Bölüm Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2009
2008 - 2009Sınıf Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmeni
1999 - 2000
1999 - 2000Diğer Kamu Kurumu, Kars-Susuz- Karapınar Köyü İlköğretim Okulu
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
İlkokul 3. Sınıf Düzeyinde Kişiselleştirilmiş Metinlerin Okuduğunu Anlama ve Okuma Metnine İlişkin Tutum Üzerine Etkisi
Başaran M. (Danışman)
G.UZUN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin kelime hazineleri üzerine bir araştırma
Başaran M. (Danışman)
Y.ÖZCAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul 2, 3 ve 4. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Şiirlerin Nitelik Ve Nicelik Bakımından İncelenmesi.
BAŞARAN M.
Y.KUMMUZ(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023The effect of STEAM education with tales on problem solving and creativity skills
Erol A., EROL M., BAŞARAN M.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.31, sa.2, ss.243-258, 2023 (SSCI)
2023
2023Recognizing aesthetics in nature with STEM and STEAM education
BAŞARAN M., EROL M.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.41, sa.1, ss.326-342, 2023 (SSCI)
2013
2013Okuduğunu Anlamanın Bir Göstergesi Olarak Akıcı Okuma.
BAŞARAN M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.13, sa.4, ss.2277-2290, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024The Effect of Using Movies and Stories in Teaching Space in Primary School Fourth Grades on Space Attitude and Space Permanence Achievement
BAŞARAN M., EROL M.
Hayef:journal of education (Online)
, cilt.21, sa.21, ss.46-48, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Effect of Mind and Intelligence Games on the Creative Problem-Solving Skills of Primary School 4th-Grade Students
ULU M., BAŞARAN M., EROL M.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.2, ss.1-10, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Effect of Self-Regulated Learning on Success During Distance Education
DÜZGÜN S., BAŞARAN M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.13, sa.5, ss.1577-1589, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Uzaktan Eğitimle İlkokuma Yazma Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Tasarlanan Oyunların Etkililiği
Başaran M., Kılınçarslan R.
türkiye eğitim dergisi , cilt.6, sa.1, ss.186-199, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021A STUDY ON THE VARIABLES PREDICTING READING COMPREHENSION
Başaran M.
Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.60, ss.1-12, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Harf Çizgilerini Çizme Yönü ile Çizme Hızı ve Çizgi Niteliği Arasındaki İlişki
Başaran M.
pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi dergisi , cilt.51, ss.1-33, 2021 (ESCI)
2021
2021Okuduğunu Anlayamayan Öğrencilerin Okuma EsnasındakiBilişsel Davranışları ve Duygu Durumları
Başaran M.
anadili eğitimi dergisi , cilt.9, sa.1, ss.45-58, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020İlkokulda Derslerin Branş veya Sınıf Öğretmenleri Tarafından İşlenmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Başaran M., Güçlü F.
türkiye eğitim dergisi , cilt.5, sa.2, ss.444-459, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlıkları ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Başaran M., Erol M., Yılmaz D.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.8, ss.293-303, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020WHERE AND BY WHOM DO SYRIAN REFUGEESTUDENTS SIT IN THE CLASSROOM IN PRIMARYSCHOOL?
Başaran M.
ulakbilge
, cilt.8, sa.54, ss.1290-1300, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020İlkokul Öğrencileri Sınıf Öğretmeni Değişimini Nasıl Algılıyor?
Erol M., Başaran M.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD
, cilt.8, sa.4, ss.1196-1213, 2020 (ESCI)
2020
2020On Yıldan Fazla Sınıf Öğretmeni Olarak Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Motivasyonları
Başaran M.
Türkiye eğitim dergisi , cilt.5, sa.1, ss.86-102, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde “Ortak Metinler”
Başaran M.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.8, sa.1, ss.149-160, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019USING TALES IN ENVIRONMENT EDUCATION
Başaran M.
ulakbilge , cilt.7, sa.43, ss.967-977, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Gözünden “Üniversite Hocası”
Başaran M., Altuner Çoban G. Ş.
Milli Eğitim
, cilt.48, sa.223, ss.179-206, 2019 (Scopus)
2019
2019Dördüncü Sınıf Öğrencilerin Kalem Tutuşlarının Ergonomik Unsurlar Açısından İncelenmesi.
BAŞARAN M., AKYOL H.
Uluslararası Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.1-14, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20194. Sınıf Öğrencilerinin Başlık Bulma Becerileri
Başaran M.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.11, ss.51-61, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Nurettin Topçu’nun Gençliğin İçine Sürüklendiği Yozlaşma Sürecinin Sebeplerine İlişkin Görüşleri
Başaran M.
Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, , cilt.4, sa.7, ss.166-177, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017PROBLEMS AND SOLUTIONS OF ACADEMICIANS IN THEFACULTY OF EDUCATION WHEN THEY DO SCIENTIFICRESEARCH
Babayiğit Ö., Başaran M.
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji DergisiInternational Journal of Education Science and Technology , cilt.3, ss.104-111, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Speaking Skills of the Learners Who Learned Turkish as a ForeignLanguage at B2 Level: A Study on Developing the Graded Scoring Scale
Arıci A. F., Sallabaş M. E., Başaran M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.9, sa.2, ss.516-526, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Değerler Eğitiminde Millet Mistikleri-Mehmet Akif Ersoy Ve Nurettin Topçu’xxda İdeal İnsan: Bir İçerik Analizi
BAŞARAN M., AKAR C.
Diyalektolog - Ulusal Hakemlin Sosyal Arastirmalar Dergisi , cilt.7, ss.25-45, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Akar C., Başaran M., Kara M.
Turkish Studies , cilt.11, sa.3, ss.1-14, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015İlkokullarda Dil Becerilerinin Öğretimi Amacıyla Bilişim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Başaran M., Akar C., Ulu M.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.16-32, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20144 sınıf seviyesinde ekrandan ve kâğıttan okumanın okuduğunu anlama okuma hızı ve metne karşı geliştirilen tutum üzerindeki etkisi
Başaran M.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.248-268, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmen Adaylarının Mesleğe İlişkin Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler
Başaran M., Orhun B. D.
İnönü Üniverswitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.129-151, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Video Öz Değerlendirme Tekniğinin Akıcı Okuma Becerisinin Gelişimine Etkisi.
Başaran M., Ulu M.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (DPUJSS) , sa.38, ss.1-10, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Okuduğunu Anlamanın Ölçülmesinde Paragraftan Anlam Kurmaya Dayalı Çoktan Seçmeli Sorular.
Başaran M.
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (EBAD) , cilt.3, sa.2, ss.107-121, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
20134 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜSTBİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİNİ KULLANMA DURUMLARI VE BU STRATEJİLERLE OKUDUĞUNU ANLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ
Başaran M.
TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.8, ss.225-240, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
2010Öğretim Kademesine Göre Öğrencilerin Hikâye Unsurlarına İlişkin Beklentileri.
BAŞARAN M.
SAKARYA ÜN. EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.20, sa.1, ss.119-139, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Gizli Müfredat Açısından Türkçe Ders Kitaplarında Kullanılan Metinler
Başaran M.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM , cilt.35, sa.376, ss.15-22, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010MEZUN OLDUKLARI BÖLÜMLERİNÖĞRETMENLERİN DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİNE İLİŞKİNGÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Erdem İ., Başaran M.
Türklük Bilimi Araştırmaları , cilt.20, sa.27, ss.321-339, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009İlköğretim Beşinci Sınıfa Devam Eden Öğrencilerin Hikâye Unsurlarına İlişkin Beklentileri.
Başaran M., Akyol H.
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.121-137, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Öğretmen Adaylarının Güzel Konuşma Becerisi ile İlgili Görüşleri Üzerine Bir Araştırma
BAŞARAN M., ERDEM İ.
Kastamonu Eğitim Dergisi , 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının incelenmesi
BAŞARAN M., ATEŞ S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Okuduğunu anlama ve metne karşı geliştirilen tutum üzerinde metnin bilgi verici veya hikâye edici olmasının etkisi
BAŞARAN M., AKYOL H.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Hikâye Edici Metinlerin Öğretiminde Başarılı Zekâ Öğretim Modelinin Uygulanması (Üçlü Zekâ Teorisine Uygun Hikâye Öğretimi).
BAŞARAN M.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.1, sa.2, ss.121-137, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
2007Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme İle Kavram Öğretimi
ÇAYCI B., DEMİR M. K., BAŞARAN M., DEMİR M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , 2007 (Hakemli Dergi)
2006
2006Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ana Fikir Bulma Yeterlilikleri.
Başaran M.
ACCOUNTS OF CHEMICAL RESEARCH , cilt.10, sa.1, ss.83-90, 2006 (Scopus)
2005
2005Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgi Okuryazarlıklarının Değerlendirilmesi
BAŞARAN M.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Eğik El Yazısı Öğretimi
Başaran M., Karatay H.
Milli Eğitim , sa.168, ss.48-60, 2005 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023İlkokul Üçüncü ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yanlış Kalem Tutuş Şekilleri ve Sebepleri Üzerine Bir Araştırma
Subaşı G., Başaran M.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, cilt.1, ss.226-227
2021
2021İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Öğrencilerin Estetik Algısını Geliştirmeye Etkisi
Başaran M., Erol M.
19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, cilt.1, ss.167-168, (Özet Bildiri)
2021
2021Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Oyuna Bakış Açısı Ve Kullanımı
Başaran M., Ağbulut T.
BLACK SEA SUMMIT 6th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Sinop, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2021, cilt.1, ss.1-2
2021
2021THE EFFECT OF ANIMATION ASSISTED TEACHING ON ELEMENTARY SCHOOL MATHEMATICS COURSE ACHIEVEMENT
Başaran M., Dereli P.
II. International Baku Scientific Researches Conferance , Baku, Azerbaycan, 28 - 30 Nisan 2021, ss.1
2021
2021THE EFFECT OF ANIMATION ASSISTED TEACHING ON ELEMENTARY SCHOOL MATHEMATICS COURSE ACHIEVEMENT
Başaran M., Dereli G.
II. International Baku Scientific Researches Conferance, Baku, Azerbaycan, 28 - 30 Nisan 2021, ss.2, (Özet Bildiri)
2021
2021EFFECTIVENESS OF GAME-BASED ACTIVITIES DESIGNED WITH WEB 2.0 TOOLS IN THE PROCESS OF INITIAL LITERACY TEACHING WITH DISTANCE EDUCATION
Başaran M., Kılınçarslan R.
IKSAD INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES-VI, Györ, Macaristan, 26 Mart 2021, ss.4, (Özet Bildiri)
2020
2020Oyunlarla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Derse KarĢı Tutum Ve BaĢarılarına Etkisinin Ġncelenmesi
BAŞARAN M., AKTURAN F.
ANADOLU KONGRELERİ5. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 26 - 27 Aralık 2020
2020
2020OYUNLARLA FEN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN DERSE KARŞI TUTUM VE 70 BAŞARILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Başaran M., Akturan F.
ANADOLU KONGRELERİ 5. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 26 Aralık 2020 - 27 Ocak 2021, ss.70
2020
20204.SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ GÖRSELLERİN ESTETİK AÇIDAN İNCELENMESİ
Başaran M., Altuntaş K.
VII. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2020, ss.69, (Özet Bildiri)
2020
2020Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Motiflerinin İşlevi: Yunus Emre Enstitüsü Tarafından Yayınlanan “Anadolu Hikâyeleri” A1-A2 Seviye Dizisi İncelemesi
Başaran M., Karakuş S.
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ II. ULUSLARARASI YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU PROGRAMI (12-13-14 Kasım 2020), 12 - 14 Kasım 2020, ss.1-10
2019
2019Çocukların Kelime Hazinelerinin Çeşitli Faktörler Açısındanİncelenmesi
özcan y., BAŞARAN M.
VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 12 - 13 Aralık 2019
2019
2019KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ METİNLER
uzun g., BAŞARAN M.
VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 12 - 13 Aralık 2019
2019
2019Ebeveynlerin Çocuklarından Beklentileri ile İlkokul Öğrencilerinin Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Başaran M., Erol M., Erol A.
VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019
2019
2019Öğrencilerin Psikolojik İyi Oluşları ile Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Başaran M., Erol M., Yılmaz D.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019
2019
2019İlkokul Öğrencilerinin Derslere Göre Mutluluk Durumlarının İncelenmesi
Başaran M., Erol M.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019
2019
2019Cengiz Aytmatov's Idealized Human and Sustability of Culture of This Human
Başaran M., Arıcı A. F.
International Congress on Afro-Eurasion Research V, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 20 Nisan 2019, ss.211-216
2019
2019Mustafa Kutlu’nun Yerliliği-Bir Söylem Analizi
Başaran M., Arıcı A. F.
V. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 22 Mayıs 2019
2019
2019Cengiz Aytmetov’un İdealize Ettiği İnsan ve Bu İnsanın Kültürümüzde Yetişme Olanağı-Bir İçerik Analizi
BAŞARAN M., ARICI A. F., DEGEÇ H.
V. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, 19 - 22 Mayıs 2019
2018
2018What are we doing for reading? Teachers’xx practices in reading education
Arıci A. F., Başaran M., Degeç H.
IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Budapest, Macaristan, 27 - 29 Nisan 2018, ss.771-777
2018
2018Function for the Implementation of Walues of the Primary School Course Books of the 4th Class Turkish Textbook (A Discourse Analysis)
Başaran M., Arıcı A. F.
INTERNATIONAL CONGRESS ON TURKISH GEOGRAPHY SOCIAL SCINCES RESEARCH III, Almati, Kazakistan, 04 Eylül 2018, ss.254-255
2011
20114. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Kullanılan Görsellerin İşlevleri Açısından Değerlendirilmesi
BAŞARAN M., ÖZKARA Y.
!0. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.21-25
2018
2018HIFZININ ŞİİRLERİNİN DİNİ SEMBOLLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ
BAŞARAN M.
ÖLÜMÜNÜN 100. YILINDA KAĞIZMANLI HIFZIULUSLARARASI SEMPOZYUMU, 8 - 09 Nisan 2018
2018
2018Wievsrelated to the effectivenes of voluable education in classroom teachers
Arıci A. F., Başaran M., Degeç H.
IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Budapest, Macaristan, 27 - 29 Nisan 2018
2018
2018Sınıf Öğretmenleri Sürekli Değişen İlkokul Öğrencilerine Yönelik Nitel BirAraştırma
Erol M., Başaran M.
17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, ss.1424-1425
2017
2017İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI METİNDEN ÇIKARDIKLARI ÖZETLERİN İNCELENMESİ (BİR İÇERİK ANALİZİ)
Başaran M., Arıci A. F., Degeç H.
15. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Comrat, Moldova, 11 - 12 Eylül 2017, ss.105-115
2017
2017Eğitim Fakültesindeki Akademisyenlerin Bilimsel Araştırma Yaparken Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
BAŞARAN M., BABAYİĞİT Ö.
I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu (BİLMES 2017), Nevşehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, cilt.1, ss.452
2017
2017Öğretmen Adaylarının ”Üniversite Hocası” Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının Değişimi
BAŞARAN M., ALTUNER G. Ş.
I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu, 5 - 08 Ekim 2017
2017
20174. Ve 5. Sınıf Öğrencilerin Kalem Tutuşlarının İncelenmesi.
AKYOL H., BAŞARAN M.
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu 2017., 2 Kasım - 04 Aralık 2017
2017
2017İlkokul Öğrencilerinin Sınıf Öğretmeni Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
ALTUNER G. Ş., BAŞARAN M.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017
2017
2017Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullardaki Uygulamaların Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumuna Etkisinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., BAŞARAN M.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.51-52
2017
20174. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Etki Eden Fiziksel Unsurlar Açısından İncelenmesi.
BAŞARAN M.
16th International Primary Teacher Education Symposium (USOS 2017)., 8 - 11 Mayıs 2017
2017
2017A RESEARCH ON THE 4TH, 5TH AND 6TH GRADE STUDENTS STUDYING AT THERURAL AREAS IN TERMS OF READING LOUDLY AND THE PHYSICAL FACTORSAFFECTING IT
Başaran M., Arıci A. F.
International Congress on Afro - Eurasian Research II, Malaga, İspanya, 17 - 20 Nisan 2017
2017
2017OPINIONS OF 12. GRADE STUDENTS’ ABOUT YGS
Başaran M., Arıci A. F.
International Congress on Afro - Eurasian Research II, Malaga, İspanya, 17 - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Yozgat İl Merkezindeki İlkokulların Okul Ve Sınıf Kütüphanelerinin İncelenmesi
ALTUNER G. Ş., BAŞARAN M.
Uluslararası Bozok Sempozyumu, 5 - 07 Mayıs 2016
2016
2016İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Yozgat Örneği
BAŞARAN M., ALTUNER G. Ş.
Uluslararası Bozok Sempozyumu, 5 - 07 Mayıs 2016
2016
2016İlkokul 4 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Gizli Müfredat Açısından İncelenmesi
BAŞARAN M.
15. Uluslararası sınıf öğretmenliği kongresi, 11 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi İçin Hazırlanan Ders Kitaplarındaki Kültürel Unsurların İncelenmesi İstanbul Üniversitesi Örneği
Arıcı A. F., Başaran M., Degeç H.
UDES 2016, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 28 - 30 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Tercihlerini Etkileyen Faktörler
BAŞARAN M.
UDES 2016, 28 - 30 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Türkçe Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değerler Eğitiminin Etkililiğine İlişkin Görüşleri
BAŞARAN M., DEGEÇ H.
İTEC 2016, 4 - 06 Şubat 2016
2015
2015Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin B2 Seviyesi Konuşma Becerileri: Dereceli Puanlama Ölçeği Geliştirme Çalışması
Arıcı A. F., Sallabaş M. E., Başaran M.
International Congress of Teaching Turkish as a Foreign Language, Ghent, Belçika, 25 - 26 Nisan 2015, ss.132
2006
2006İlkokuma Yazma Öğretimi Sürecinde Öğrencilerin Yaptıkları Yazım Yanlışları
BAŞARAN M.
XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006
Kitaplar
2021
2021Türkiye'nin tarihi ve doğal güzellikleri
Başaran M., Aytan T.
Türkçe Öğrenenler İçin Türkler ve Türkiye, ali fuat arıcı ve yusuf günaydın, Editör, YTB yayınları, Ankara, ss.205-228, 2021
2020
2020Yakın Tarihimizde Türk Dili ve Kültürüne Hizmet Etmiş Kişiler ve Eserleri
Başaran M.
dil ve kültür, Ayfer Şahin, Editör, vize yayıncılık, Ankara, ss.171-225, 2020
2019
2019Milli Eğitim Üzerine Yazılar
Arıcı A. F. (Editör), Başaran M. (Editör)
Efe Akademi, İstanbul, 2019
2019
2019Metinler Ve Metinlerle İlgili Anlam Kurma Soruları
BAŞARAN M.
türkçe öğretimi öğretmen adayları ve öğretmenler için, hayati akyol ve ayfer şahin, Editör, pegema, Ankara, ss.285-312, 2019
2019
2019Nurettin topçuda ideal insan ideal öğretmen
BAŞARAN M.
İdeal Türk, Ali Fuat Arıcı ve Mustafa Başaran, Editör, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları, İstanbul, ss.453-466, 2019
2018
2018Türkçe Dersi Öğretim Programı
Başaran M.
Özel Öğretim Yöntemleri Cilt-2, Abdulkadir UZUNÖZ - Vedat AKTEPE, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.241-265, 2018
2013
2013Görsel Okuryazarlığı
Başaran M.
Türkçe Eğitimi El Kitabı., Abdurrahman GÜZEL ve Halit KARATAY, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.351-377, 2013
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Sinyalleme İlkesine Dayalı Paragraf Çözme Teknikleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Başaran M., Babayiğit Ö.(Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017İlkokul Birinci ve İkinci Sınıf Düzeyindeki Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarınınİçerdikleri Değerler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Başaran M., Şahin A.(Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Okudukça Okur Yazdıkça Yazar
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
Başaran M. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyor