Prof. Dr. Mustafa BAŞARAN


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği

E-posta: mbsrn@yildiz.edu.tr
Web: https://avesis.yildiz.edu.tr/mbsrn
Ofis: EĞİTİM FAK. A-316
Posta Adresi: Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü, Eğitim Fakültesi, TemelEğitim Böl. Sınıf Eğitimi ABD. a blok no 316, Davutpaşa Cad., 34210 Esenler, İstanbul,Türkiye

Metrikler

Yayın

99

Atıf (Scopus)

18

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

3

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

38

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

140

Proje

4

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2007

2003 - 2007

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bil. Enst, Sınıf Öğretmenliği Abd., Türkiye

2001 - 2003

2001 - 2003

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bil. Enst, Sınıf Öğretmenliği Abd., Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Abd., Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metinlere İlişkin Tercihleri.

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bil. Ens., Sınıf Öğretmenliği Abd.

2003

2003

Yüksek Lisans

İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyali Kullanma Durumları.

Gazi Üniversitesi, Eğitim. Bil. Ens., Sınıf Öğretmenliği Abd.

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2014 - 2017

2014 - 2017

Doç. Dr.

Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2009 - 2014

2009 - 2014

Dr. Öğr. Üyesi

Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği

2007 - 2009

2007 - 2009

Araştırma Görevlisi Dr.

Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bil. Enst, İlköğretim

1999 - 2007

1999 - 2007

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Yönetimsel Görevler

2018 - 2020

2018 - 2020

Enstitü Müdür Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2016 - 2017

2016 - 2017

Senato Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi

2015 - 2017

2015 - 2017

Dekan Yardımcısı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2015 - 2017

2015 - 2017

Bölüm Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2015 - 2017

2015 - 2017

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2009

2008 - 2009

Sınıf Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmeni

1999 - 2000

1999 - 2000

Diğer Kamu Kurumu, Kars-Susuz- Karapınar Köyü İlköğretim Okulu

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

yabancı dil olarak türkçe dilbilgisi öğretimi I

yabancı dil olarak türkçe dil bilgisi öğretimi II

okuma yazmanın nörolojik temelleri

arş. etiği ve bilimsel araştırma yöntemleri

okuma yazmanın nörolojik temelleri

seminer

OKUMA YAZMANIN NÖROLOJİK TEMELLERİ

Lisans

Lisans

etkili iletişim

çocuk psikolojisi

ilkokuma yazma öğretimi

öğretmenlik uygulaması

ÖĞRETİM TEK. MATERYAL TASARIMI

MODERNLEŞME VE EĞİTİM

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2019

2019

USING TALES IN ENVIRONMENT EDUCATION

Başaran M.

ulakbilge , cilt.7, sa.43, ss.967-977, 2019 (Hakemli Dergi)

2005

2005

Eğik El Yazısı Öğretimi

Başaran M., Karatay H.

Milli Eğitim , sa.168, ss.48-60, 2005 (Scopus)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

İlkokul Üçüncü ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yanlış Kalem Tutuş Şekilleri ve Sebepleri Üzerine Bir Araştırma

Subaşı G., Başaran M.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, cilt.1, ss.226-227

2021

2021

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Öğrencilerin Estetik Algısını Geliştirmeye Etkisi

Başaran M., Erol M.

19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, cilt.1, ss.167-168, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Oyuna Bakış Açısı Ve Kullanımı

Başaran M., Ağbulut T.

BLACK SEA SUMMIT 6th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Sinop, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2021, cilt.1, ss.1-2

2021

2021

THE EFFECT OF ANIMATION ASSISTED TEACHING ON ELEMENTARY SCHOOL MATHEMATICS COURSE ACHIEVEMENT

Başaran M., Dereli P.

II. International Baku Scientific Researches Conferance , Baku, Azerbaycan, 28 - 30 Nisan 2021, ss.1

2021

2021

THE EFFECT OF ANIMATION ASSISTED TEACHING ON ELEMENTARY SCHOOL MATHEMATICS COURSE ACHIEVEMENT

Başaran M., Dereli G.

II. International Baku Scientific Researches Conferance, Baku, Azerbaycan, 28 - 30 Nisan 2021, ss.2, (Özet Bildiri)

2021

2021

EFFECTIVENESS OF GAME-BASED ACTIVITIES DESIGNED WITH WEB 2.0 TOOLS IN THE PROCESS OF INITIAL LITERACY TEACHING WITH DISTANCE EDUCATION

Başaran M., Kılınçarslan R.

IKSAD INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES-VI, Györ, Macaristan, 26 Mart 2021, ss.4, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Oyunlarla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Derse KarĢı Tutum Ve BaĢarılarına Etkisinin Ġncelenmesi

BAŞARAN M., AKTURAN F.

ANADOLU KONGRELERİ5. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 26 - 27 Aralık 2020

2020

2020

OYUNLARLA FEN ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN DERSE KARŞI TUTUM VE 70 BAŞARILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Başaran M., Akturan F.

ANADOLU KONGRELERİ 5. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 26 Aralık 2020 - 27 Ocak 2021, ss.70

2020

2020

4.SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ GÖRSELLERİN ESTETİK AÇIDAN İNCELENMESİ

Başaran M., Altuntaş K.

VII. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2020, ss.69, (Özet Bildiri)

2020

2020

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Motiflerinin İşlevi: Yunus Emre Enstitüsü Tarafından Yayınlanan “Anadolu Hikâyeleri” A1-A2 Seviye Dizisi İncelemesi

Başaran M., Karakuş S.

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ II. ULUSLARARASI YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU PROGRAMI (12-13-14 Kasım 2020), 12 - 14 Kasım 2020, ss.1-10

2019

2019

Çocukların Kelime Hazinelerinin Çeşitli Faktörler Açısındanİncelenmesi

özcan y., BAŞARAN M.

VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 12 - 13 Aralık 2019

2019

2019

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ METİNLER

uzun g., BAŞARAN M.

VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 12 - 13 Aralık 2019

2019

2019

Öğrencilerin Psikolojik İyi Oluşları ile Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Başaran M., Erol M., Yılmaz D.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019 Creative Commons License

2019

2019

İlkokul Öğrencilerinin Derslere Göre Mutluluk Durumlarının İncelenmesi

Başaran M., Erol M.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019 Creative Commons License

2019

2019

Cengiz Aytmatov's Idealized Human and Sustability of Culture of This Human

Başaran M., Arıcı A. F.

International Congress on Afro-Eurasion Research V, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 20 Nisan 2019, ss.211-216

2019

2019

Mustafa Kutlu’nun Yerliliği-Bir Söylem Analizi

Başaran M., Arıcı A. F.

V. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 22 Mayıs 2019

2018

2018

What are we doing for reading? Teachers’xx practices in reading education

Arıci A. F., Başaran M., Degeç H.

IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Budapest, Macaristan, 27 - 29 Nisan 2018, ss.771-777

2018

2018

Function for the Implementation of Walues of the Primary School Course Books of the 4th Class Turkish Textbook (A Discourse Analysis)

Başaran M., Arıcı A. F.

INTERNATIONAL CONGRESS ON TURKISH GEOGRAPHY SOCIAL SCINCES RESEARCH III, Almati, Kazakistan, 04 Eylül 2018, ss.254-255

2011

2011

4. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Kullanılan Görsellerin İşlevleri Açısından Değerlendirilmesi

BAŞARAN M., ÖZKARA Y.

!0. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.21-25

2018

2018

HIFZININ ŞİİRLERİNİN DİNİ SEMBOLLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ

BAŞARAN M.

ÖLÜMÜNÜN 100. YILINDA KAĞIZMANLI HIFZIULUSLARARASI SEMPOZYUMU, 8 - 09 Nisan 2018

2018

2018

Wievsrelated to the effectivenes of voluable education in classroom teachers

Arıci A. F., Başaran M., Degeç H.

IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Budapest, Macaristan, 27 - 29 Nisan 2018

2018

2018

Sınıf Öğretmenleri Sürekli Değişen İlkokul Öğrencilerine Yönelik Nitel BirAraştırma

Erol M., Başaran M.

17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, ss.1424-1425 Creative Commons License

2017

2017

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI METİNDEN ÇIKARDIKLARI ÖZETLERİN İNCELENMESİ (BİR İÇERİK ANALİZİ)

Başaran M., Arıci A. F., Degeç H.

15. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Comrat, Moldova, 11 - 12 Eylül 2017, ss.105-115

2017

2017

Eğitim Fakültesindeki Akademisyenlerin Bilimsel Araştırma Yaparken Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

BAŞARAN M., BABAYİĞİT Ö.

I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu (BİLMES 2017), Nevşehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, cilt.1, ss.452

2017

2017

Öğretmen Adaylarının ”Üniversite Hocası” Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının Değişimi

BAŞARAN M., ALTUNER G. Ş.

I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu, 5 - 08 Ekim 2017

2017

2017

4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerin Kalem Tutuşlarının İncelenmesi.

AKYOL H., BAŞARAN M.

9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu 2017., 2 Kasım - 04 Aralık 2017

2017

2017

İlkokul Öğrencilerinin Sınıf Öğretmeni Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

ALTUNER G. Ş., BAŞARAN M.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017

2017

2017

Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullardaki Uygulamaların Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumuna Etkisinin İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö., BAŞARAN M.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.51-52

2017

2017

4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Etki Eden Fiziksel Unsurlar Açısından İncelenmesi.

BAŞARAN M.

16th International Primary Teacher Education Symposium (USOS 2017)., 8 - 11 Mayıs 2017

2017

2017

OPINIONS OF 12. GRADE STUDENTS’ ABOUT YGS

Başaran M., Arıci A. F.

International Congress on Afro - Eurasian Research II, Malaga, İspanya, 17 - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

İlkokul 4 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Gizli Müfredat Açısından İncelenmesi

BAŞARAN M.

15. Uluslararası sınıf öğretmenliği kongresi, 11 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin B2 Seviyesi Konuşma Becerileri: Dereceli Puanlama Ölçeği Geliştirme Çalışması

Arıcı A. F., Sallabaş M. E., Başaran M.

International Congress of Teaching Turkish as a Foreign Language, Ghent, Belçika, 25 - 26 Nisan 2015, ss.132

2006

2006

İlkokuma Yazma Öğretimi Sürecinde Öğrencilerin Yaptıkları Yazım Yanlışları

BAŞARAN M.

XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006

Kitaplar

2021

2021

Türkiye'nin tarihi ve doğal güzellikleri

Başaran M., Aytan T.

Türkçe Öğrenenler İçin Türkler ve Türkiye, ali fuat arıcı ve yusuf günaydın, Editör, YTB yayınları, Ankara, ss.205-228, 2021

2020

2020

Yakın Tarihimizde Türk Dili ve Kültürüne Hizmet Etmiş Kişiler ve Eserleri

Başaran M.

dil ve kültür, Ayfer Şahin, Editör, vize yayıncılık, Ankara, ss.171-225, 2020

2019

2019

İdeal Türk

Arıcı A. F. (Editör), Başaran M. (Editör)

Türk Edebiyatı Vakfı, İstanbul, 2019

2019

2019

Metinler Ve Metinlerle İlgili Anlam Kurma Soruları

BAŞARAN M.

türkçe öğretimi öğretmen adayları ve öğretmenler için, hayati akyol ve ayfer şahin, Editör, pegema, Ankara, ss.285-312, 2019

2019

2019

Nurettin topçuda ideal insan ideal öğretmen

BAŞARAN M.

İdeal Türk, Ali Fuat Arıcı ve Mustafa Başaran, Editör, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları, İstanbul, ss.453-466, 2019

2018

2018

Türkçe Dersi Öğretim Programı

Başaran M.

Özel Öğretim Yöntemleri Cilt-2, Abdulkadir UZUNÖZ - Vedat AKTEPE, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.241-265, 2018

2013

2013

Görsel Okuryazarlığı

Başaran M.

Türkçe Eğitimi El Kitabı., Abdurrahman GÜZEL ve Halit KARATAY, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.351-377, 2013

Diğer Yayınlar

2016

2016

Çocuk-Çağcık

BAŞARAN M.

Diğer, ss.38-43, 2016

2014

2014

Gizli Müfredat Çok Mu Gizli.

BAŞARAN M.

Diğer, ss.120-127, 2014

2012

2012

Öğretmenim Bana Yazmayı Öğret.

BAŞARAN M.

Diğer, ss.13-117, 2012

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Sinyalleme İlkesine Dayalı Paragraf Çözme Teknikleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Başaran M., Babayiğit Ö.(Yürütücü)

2016 - 2017

2016 - 2017

Okudukça Okur Yazdıkça Yazar

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

Başaran M. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

türkiye eğitim dergisi

Editör