Doç. Dr. Zehra TAŞPINAR ŞENER


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları:


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Sener Zehra Taspinar

Metrikler

Yayın

48

Atıf (WoS)

7

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

7

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

6

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

5. Sınıf Beceri Temelli Soruların Model Oluşturma Etkinlik Prensiplerine Göre İncelenmesi .

TAŞPINAR ŞENER Z.

Uluslararası Eğitim Ve Değerler Sempozyumu, Türkiye, 14 Ekim 2021

2019

2019

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dörtgenlere Yönelik Kavram İmajları

Taşpınar Şener Z., Ünal H.

V.TURKCESS ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 Haziran - 29 Temmuz 2019, ss.549-550

2019

2019

Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Uygulanmasına Yönelik Görüşleri: Mikro Öğretim Uygulaması

Taşpınar Şener Z., Dede Y.

V.TURKCESS ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , İstanbul, Türkiye, 27 Haziran - 29 Temmuz 2019, ss.608-609 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN UZUNLUK ÖLÇÜMÜ KONUSUNDAKİ TAHMİN PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ

BULUT A. S., TAŞPINAR ŞENER Z.

International Congress on Political, Economic and Social Studies, Ankara, Türkiye, 09 Kasım 2017

2017

2017

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ALAN ÖLÇÜMÜ KONUSUNDAKİ TAHMİN PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ

BULUT A. S., TAŞPINAR ŞENER Z.

International Congress on Political, Economic and Social Studies, Ankara, Türkiye, 09 Kasım 2017, ss.315

2017

2017

Arithmetic and Algebraic Dynamics: Approaches of Teacher Candidates

TAŞPINAR ŞENER Z., BULUT A. S.

International Congress on Politic, Economic and Social Studies, Ankara, Türkiye, 09 Kasım 2017, ss.335

2016

2016

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi Dersi İçerisinde Sergiledikleri Öğretim Faaliyetleri

TAŞPINAR ŞENER Z., DOĞAN M.

ULUSAL FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , 2016, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2016, ss.272 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKLERİNE İLŞKİN METAFORİK ALGILARI

TAŞPINAR ŞENER Z., ÜNAL H., AYDIN H.

IInd International Eurasian Educational Research Congress 2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongres, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2015, ss.767-768

2013

2013

THE COMPARISON OF TWO FINNISH AND TURKISH HIGHSCHOOL MATHEMATICS TEXBOOKS

TAŞPINAR ŞENER Z., arıkan e. e., ÜNAL H., ALAN M.

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CHANGES AND NEW TRENDS IN EDUCATION, Konya, Türkiye, 22 Kasım 2013, ss.240-241

2012

2012

Geometric Constructions

TAŞPINAR ŞENER Z.

The International Brokerage Event in Inclusive, Innovative and Secure Societies (In2Societies 2012)., Brüksel, Belçika, 05 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

İlköğretim 8. Sinif Öğrencilerinin Matematik Derslerinde Problem Çözme Sürecinde Karşilaştiklari Güçlükler.

TAŞPINAR ŞENER Z., BULUT M., BULUT N., Akçakın V., BULUT A. S.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 28 Haziran 2012, ss.366, (Özet Bildiri)

2012

2012

Determining of problem solving strategies used by primary 8. Gradestudents’ in mathematics class

TAŞPINAR ŞENER Z., BULUT M.

World Conference on Educational Sciences, Barcelona, İspanya, 1 - 04 Şubat 2012, cilt.46, ss.3385-3389 identifier

Kitaplar

2024

2024

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Matematiksel Modelleme

Taşpınar Şener Z., Gökcen Ş.

MATEMATİK EĞİTİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI, Dr. Mustafa Zeki Aydoğdu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.139-162, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

MODEL VE MODELLEME PERSPEKTİFİ / BAĞLAMSAL MODELLEME

TAŞPINAR ŞENER Z.

Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Perspektifleri ve Sınıf İçi Uygulamalar, ZEHRA TAŞPINAR ŞENER- ŞEVVAL GÖKÇEN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.77-89, 2023

2022

2022

Kabulden Sonra Taslak Makaleye Ne Olur?

Taşpınar Şener Z.

Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers), Yüksel DEDE, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.153-164, 2022

2018

2018

Aritmetik ve Cebirsel Dinamikler: Öğretmen Adaylarının Yaklaşımları

TAŞPINAR ŞENER Z., ÜNAL H., BULUT A. S.

Eğitimde Güncel Yaklaşım ve Uygulama Örnekleri Üzerine Seçme Yazılar, Hakkı Bağcı, Cihat Tatar, Editör, Pesa, Ankara, ss.1-16, 2018

2018

2018

PROBLEM ÇÖZME VE KURMA YAKLAŞIMLARI

TAŞPINAR ŞENER Z.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ, SERDAR BAHADIR KERT , Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.21-35, 2018

2017

2017

Dönüşümleri Canlı Tutma

Taşpınar Şener Z.

Eğitim Toplumu Değiştirebilir mi?, Çınkır Ş., Editör, Anı Yayıncılık, İstanbul, ss.143-184, 2017

2017

2017

Problem Posing in Turkish Mathematics Education

TAŞPINAR ŞENER Z.

New Educational Trends in Turkey, UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G. , Editör, Trafford Publishing , North America, ss.95-110, 2017


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Çevre ve Alan İlişkisine Yönelik Tasarlanan Materyale Yönelik Görüşleri. Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu, 2018

Katılımcı

-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu

Katılımcı

-Türkiye

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Uzunluk Ölçümü Konusundaki Tahmin Performanslarının İncelenmesi :INTERNATIONAL CONGRESS ONPOLITICAL, ECONOMIC AND SOCIALSTUDIES , 2017

Katılımcı

-Türkiye

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

Aritmetiksel ve Cebirsel Dinamikler: Öğretmen Adaylarının YaklaşımlarıArithmetic and Algebraic Dynamics: Approaches of Teacher Candidates INTERNATIONAL CONGRESS ONPOLITICAL, ECONOMIC AND SOCIALSTUDIES , 2017

Katılımcı

-Türkiye

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

İlkokul Öğrencilerinin Alan Ölçme Konusundaki TahminPerformanslarının Belirlenmesi 3ndInternational Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS)

Katılımcı

-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi Dersi İçerisinde Sergiledikleri Öğretim Faaliyetleri. 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ. TRABZON.Sürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKLERİNE İLŞKİN METAFORİK ALGILARI

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARINA GÖRE MODEL OLUŞTURMA ETKİNLİKLERİ VE PRENSİPLER: FENOMENOGRAFİK BİR ÇALIŞMA. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013

01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013

FİNLANDİYA VE TÜRKİYE’DE OKUTULAN DERS KİTAPLARININ, İKİNCİ DERECEDEN POLİNOM FONKSİYONLARI VE PARABOL KONUSU ELE ALINARAK KARŞILAŞTIRILMASI. International Symposium on Changes And New Trends of Education.

Katılımcı

Konya-Türkiye

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

10. Sınıf Lise Matematik Ders Kitaplarının Polinomlar Konusunun Matematiksel Modelleme Açısından Değerlendirilmesi. 12. MATEMATİK SEMPOZYUMU.

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Ekim 2012 - 01 Ekim 2012

01 Ekim 2012 - 01 Ekim 2012

Geometrik Yapılar. The International Brokerage Event in Inclusive, Innovative and Secure Societies (In2Societies 2012).

Katılımcı

Brussel-Belçika

01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012

01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012

İlköğretim 8. Sinif Öğrencilerinin Matematik Derslerinde Problem Çözme Sürecinde Karşilaştiklari Güçlükler. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.

Katılımcı

Niğde-Türkiye

01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012

01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Geometrik Kavramların Tanımlarına Yönelik Bilgilerinin İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.

Katılımcı

-Türkiye

01 Şubat 2012 - 01 Şubat 2012

01 Şubat 2012 - 01 Şubat 2012

Determining of Problem Solving Strategies Used by Primary 8. Grade Students’ in Mathematics Class. World Conference on Educational Sciences.

Katılımcı

Barcelona-İspanya

01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010

01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Aile İçi Şiddeti Algılama Biçimleri (Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Örneği). 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu.

Katılımcı

Elazığ-Türkiye

Burslar

2011 - 2017

2011 - 2017

2211-A YURT İÇİ DOKTORA BURSU

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 1