Biyografi
Dr. Arzu Ekoç Özçelik received her BA from Translation and Interpreting Studies from Boğaziçi University and her Master’s in ELT from Istanbul University. She completed her PhD in ELT at Istanbul University. She worked as a lecturer (PhD) in the School of Foreign Languages between 2006-2022 and now, she has been working as an assistant professor in the School of Foreign Languages at Yildiz Technical University in Istanbul, Turkey. She was granted the title of Associate Professor by the Inter-University Council in March 2023. Her research interests are learner identity, higher education and continuing education, continuing professional development for teachers, EMI, metadiscourse and second-language writing.
Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
A Study on Adult EFL Students’ Emerging Identities within the Context of Social Media Interaction and Classroom Writing
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2008
2008Yüksek Lisans
Analyzing Turkish MA Students’ Use of LexicalHedging Strategies in Theses Abstracts
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016Ispanyolca A1 seviyesi
Yabancı Dil
Bakırköy Halk Eğitim Merkezi
2016
2016Ispanyolca A2 seviyesi
Yabancı Dil
Bakırköy Halk Eğitim Merkezi
2015
2015Italyanca A1 seviyesi
Yabancı Dil
Bakırköy Halk Eğitim Merkezi
2015
2015Italyanca A2 seviyesi
Yabancı Dil
Bakırköy Halk Eğitim Merkezi
2005
2005Almanca Sertifikasi
Yabancı Dil
Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu
2004
2004İngilizce Öğretmenliği Formasyon Sertifikası
Mesleki Eğitim
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, -
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2013 - 2022
2013 - 2022Öğretim Görevlisi Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Temel İngilizce Bölümü
2006 - 2013
2006 - 2013Öğretim Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, -
Yönetimsel Görevler
2019 - 2022
2019 - 2022YDYO Mesleki Gelişim Ofisi Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi
2009 - 2010
2009 - 2010YDYO Yazma Dersi Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2005
2005 - 2005İngilizce öğretmeni
Körfez İgsaş İlköğretim Okulu, İngilizce öğretmeni
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Chatbot Çağında Akademik Bütünlük: Chatgpt’nin Dil Eğitimine Entegrasyonu Üzerine Bir Araştırma
Ekoç Özçelik A. (Eş Danışman), Geçikli M.
S.Abdultawab(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Kavramsal Zihin Haritalama Tekniğinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Paragraflarındaki Sözcüksel Yoğunluk Düzeyine Etkisi
Ekoç Özçelik A. (Eş Danışman), Geçikli M.
K.Çarbuğa(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Dyslexia awareness among English language teachers in Türkiye
Ekoç Özçelik A., Ergün Elverici S.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.59, sa.3, ss.1-18, 2024 (SSCI)
2022
2022No teacher is an island: technology-assisted personal learning network (PLN) among English language teachers in Turkey
Ekoç A.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.30, sa.7, ss.1183-1199, 2022 (SSCI)
2021
2021Teaching speaking with works of art in a preparatory class at university
Ekoç A.
INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING
, cilt.15, sa.5, ss.415-427, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024English Medium Instruction Experiences of Lecturers: Evidence from Tertiary Education in Türkiye
Ekoç Özçelik A., Kavanoz S., Yılmaz S.
Participatory Educational Research
, cilt.12, sa.1, ss.157-174, 2024 (Scopus)
2024
2024EMI DYNAMICS: AN EMPIRICAL STUDY ON STUDENTS’ PERSPECTIVES AT TERTIARY LEVEL IN TÜRKİYE
Ekoç Özçelik A., Kavanoz S., Yılmaz S.
DARNIOJI DAUGIAKALBYSTĖ = SUSTAINABLE MULTILINGUALISM
, cilt.25, ss.278-303, 2024 (Scopus)
2024
2024Navigating Identities of Language Instructors During Remote Teaching in Crisis
Ekoç Özçelik A., Elgün Gündüz Z.
THE JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
, cilt.14, sa.2, ss.18-33, 2024 (ESCI)
2024
2024Empowering language learners as global citizens via the sustainable development goals
Ekoç Özçelik A.
Yıldız Eğitim Araştırmaları Dergisi (YJER)
, cilt.9, sa.1, ss.55-63, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Challenges early career academics of ELT face in publishing in international journals
Ekoç Özçelik A.
Journal of English for Research Publication Purposes
, cilt.4, sa.1, ss.65-89, 2023 (Scopus)
2023
2023Exploring Interactional Metadiscourse in Remote Teaching: A Case Study of A2-Level English Learners
Ekoç Özçelik A.
I-MANAGER'S JOURNAL ON ENGLISH LANGUAGE TEACHING
, cilt.13, sa.2, ss.16-23, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Hedges and Boosters in Research Article Abstracts of Turkish and Chinese Scholars
Ekoç Özçelik A.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.148-160, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022METAPHORS AS TRAILS OF UNIVERSITY ENGLISH LANGUAGE INSTRUCTORS’ PERCEPTIONS ABOUT EMERGENCY REMOTE TEACHING IN TURKEY
Ekoç Özçelik A.
Teflin Journal
, cilt.33, sa.2, ss.257-271, 2022 (Scopus)
2022
2022Türkiye’deki ve Finlandiya’daki İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
Ekoç A.
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim , cilt.3, sa.1, ss.1-16, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Mobile language learning applications from the perspectives of adult language learners in Turkey
Ekoç A.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.9, sa.4, ss.259-264, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Mapping university preparatory school A1 level students’ high school English learning experience
Ekoç A.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.22, ss.865-882, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Unfinished song in teacher education: The Village Institutes experience in Turkey
Ekoç A.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , sa.7, ss.455-467, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Revisiting Academic Conferences in English Language Teaching (ELT) in Turkey
Ekoç A.
The Journal of Language Teaching and Learning (JLTL) , cilt.10, sa.2, ss.59-71, 2020 (ESCI)
2020
2020English Medium Instruction (EMI) from the perspectives of students at a technical university in Turkey
Ekoç A.
JOURNAL OF FURTHER AND HIGHER EDUCATION
, cilt.44, sa.2, ss.231-243, 2020 (ESCI)
2019
2019Using translation as a pedagogical tool: A case study in a writing class at preparatory school
Ekoç A.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , sa.15, ss.346-357, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Difficulties Faced by Postgraduate Students of English Language Teaching (ELT) in Thesis Writing in Turkey
Ekoç A.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , sa.20, ss.152-164, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Hedges and boosters in plenary speakers’ conference abstracts vs. novice researchers’ conference abstracts
Ekoç A.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , sa.13, ss.1-14, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Emerging Gender Identities in Students' Social Media Language Class Group Interaction
Ekoç A.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.10, ss.345-357, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Code-switching and Emerging Identities in an Academic-driven Social Media Class Group
Ekoç A., İlker Etuş Ö.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.26, ss.215-229, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
2014Facebook groups as a supporting tool for language classrooms
Ekoç A.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.15, ss.18-26, 2014 (ESCI)
2010
2010Analyzing Turkish MA Students' Use of Lexical Hedging Strategies in Theses Abstracts
Ekoç A.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakultesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.49-62, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
2025Exploring English Language Instructors’ Perspectives on Education for Sustainable Development
Ekoç Özçelik A.
22nd INGED International ELT Conference, Bolu, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2025
2025Drawing meaning, dreaming fluency: Where art and language meet
Ekoç Özçelik A.
Tesol Greece 2025, Athens, Yunanistan, 8 - 09 Mart 2025, ss.21
2024
2024AI In Language Learning: A Case Study of University Students in Türkiye
Ekoç Özçelik A.
TELIC (Technology-Enhanced Language Learning International Conference) (Online Conf.), Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 16 Kasım 2024
2024
2024I Am Proud to Be an English Teacher”: Professional Pride among English Language Teachers in Türkiye
Ekoç Özçelik A.
15th International METU ELT Convention, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.45
2023
2023EXPLORING PREPARATORY SCHOOL STUDENTS' PERCEPTIONS ABOUT VIRTUAL MUSEUM VISITS IN LANGUAGE CLASSES
Ekoç Özçelik A.
X. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2023
2023
2023Empowering Language Learners: Harnessing the WOOP Framework for Self-Regulated Learning
Ekoç Özçelik A.
TESOL Italy’s 48th National (Virtual) Convention “Getting to the HEART of ELT”, Rome, İtalya, 30 Kasım - 02 Aralık 2023, ss.29
2023
2023Investigating the Reasons for Turkish Undergraduate Students' Hesitation in L2 Speaking
Ekoç Özçelik A.
Selçuk Üniversitesi 3. Uluslararası Dil ve Çeviribilim Kongresi, Konya, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2023
2023
2023From Spider Man to Black Panther: Using Marvel Heroes to Teach Resilience in Language Classes
Ekoç Özçelik A.
Altınbaş Üniversitesi First International Conference on Best Practices in Second Language Education Konferansı, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2023, ss.26, (Özet Bildiri)
2023
2023Beyond the Classroom: Enhancing ELF-Awareness in Online Language Teaching through TV Series Scenes
Ekoç Özçelik A.
TELIC 2023-Technology-Enhanced Language Learning International Conference, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Temmuz 2023, ss.47
2023
2023Empowering Learners as Global Citizens: Incorporating Sustainable Development Goals in Language Teaching
Ekoç Özçelik A.
3rd ILTERG Conference, Nevşehir, Türkiye, 2 - 03 Haziran 2023, ss.69
2023
2023Reviewing the medium of instruction debate in Türkiye
Ekoç Özçelik A., Kavanoz S., Yılmaz S.
Educast International Conference 2023, Cairo, Mısır, 9 - 10 Şubat 2023
2022
2022"Try again, fail again, fail better”: Grit in language classes
Ekoç Özçelik A.
Tesol Italy 47th Annual Convention, Rome, İtalya, 18 - 19 Kasım 2022
2022
2022Teaching sustainability in language classes but how?
Ekoç Özçelik A.
Sinop University Social Justice in ELT (SJELT) Conference, Sinop, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2022
2022
2022Positive language education: Teaching the mind and heart in the classroom
Ekoç A.
Tesol Turkey 2022, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Mart 2022, ss.20
2021
2021"Fostering ELF-awareness in language classes through scenes from famous TV series
Ekoç A.
ENRICH 2021, Athens, Yunanistan, 3 - 05 Aralık 2021, ss.34
2021
2021Visible thinking approach: Cultivating thinking skills through visual arts in language classes
Ekoç A.
INGED 2021, Bolu, Türkiye, 5 - 06 Kasım 2021
2021
2021Analysis of interactional metadiscourse markers in opinion paragraphs written by A2 level learners of English
Ekoç A.
3rd Metadiscourse Across Genres Conference, Madrid, İspanya, 27 - 28 Mayıs 2021, ss.94
2021
2021TLC (Tender Loving Care): Humanizing your language classroom during the pandemic
Ekoç A.
3rd TESOL TURKEY International ELT Conference , İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Şubat 2021, ss.18
2020
2020The use of metadiscourse in manuscript rejection letters
Ekoç A.
7. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2020
2020
2020Challenges facing early career academics in writing research articles
Ekoç A.
Innovative Practices and Future Prospects in ELT (INNOVAPROS) 2020, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ekim 2020, ss.33
2019
2019Hurdles in Transition from K12 to University in Learning English
Ekoç A.
2nd TESOL Turkey International Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2019, ss.40
2019
2019First, Don’t Harm!: Prior Language Learning Experiences of Prep Students
Ekoç A.
Marmara University English Language Teaching Conference (MELT Conference), İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, ss.20
2019
2019Teaching speaking with works of art in a preparatory class at university
Ekoç A.
Towards Higher Education Boğaziçi University School of Foreign Languages 2nd ELT Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2019
2019
2019Comparison Of Turkey's, Finland's And Singapore's English Language Teacher Education Programmes
EKOÇ A.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji (UBEST) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 02 Mayıs 2019
2019
2019Promoting Speaking Through Famous Paintings: A Case Study In A Prep School At University
EKOÇ A.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji (UBEST) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 02 Mayıs 2019
2019
2019Mobile Language Learning Apps: Pandora’s Box or Hidden Treasure Chest?
EKOÇ A.
Okan University O'Way of Learning Seminar, İstanbul, Türkiye, 26 Nisan 2019
2019
2019Using translation as a pedagogical tool: A case study in a writing class at prep school
EKOÇ A.
II. Uluslararası Rumeli (Dil, Edebiyat, Çeviri) Sempozyumu, Kırklareli, Türkiye, 12 Nisan 2019, ss.23
2018
2018No Teacher is Alone: Personal Learning Network (PLN) among English Language Teachers
EKOÇ A.
ASOS 5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, ss.66
2018
2018Hedges and Boosters in Plenary Speakers’ Conference Abstracts vs. Novice Researchers’ Conference Abstracts
EKOÇ A.
Duzce University International Conference on Language and Writing, Düzce, Türkiye, 18 Ekim 2018, ss.1
2018
2018English medium instruction (EMI) from the perspectives of students
EKOÇ A.
15th International Bilkent University School of English Language Conference, Ankara, Türkiye, 29 Haziran 2018, ss.24
2018
2018How to foster empathy in a language classroom
EKOÇ A.
Özyeğin University School of Languages ELT Conference, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Learning from success in teacher education:The Village Institute Experience
EKOÇ A.
Sabancı University School of Languages International Conference, İstanbul, Türkiye, 04 Mayıs 2018, ss.25-30
2018
2018Challenges faced by graduates of ELT in thesis writing in Turkey
EKOÇ A.
10th International ELT Research Conference, Antalya, Türkiye, 25 Nisan 2018, ss.121
2017
2017Multiple Language Learner Identities: “If you don’t understand me, how can you teach me?”
EKOÇ A.
1. Uluslararası Karadeniz Dil ve Dil Eğitimi Konferansı, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, ss.33-46
2017
2017Language Learners with Multiple and Changing Identities
EKOÇ A.
Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Uluslararası Konferansı: Dil Araştırmalarında 21. Yüzyıl becerileri, Zonguldak, Türkiye, 08 Eylül 2017 - 10 Şubat 2018, ss.38
2017
2017Discursive Construction of Adult EFL Students' Emerging Identities in Social Media Interaction
Ekoç A.
3rd CUELT Cukurova International ELT Teachers Conferences 2017, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017
2017
2017Emerging Multiple Identities of Prep Students in Social Media Interaction
EKOÇ A.
Towards Higher Education: Boğaziçi University School of Foreign Languages ELT Conference, İstanbul, Türkiye, 15 Nisan 2017, ss.1
2015
2015Emerging Multiple Identities in Students’ Social Media Interaction
Ekoç A.
12th ODTU International ELT Convention, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
2025Mitigating Speaking Anxiety in Language Education Through Practical Strategies
Ekoç Özçelik A.
Challenges in Teacher Education: Pedagogy, Management, and Materials, Görsev Sönmez, Editör, IGI Global yayınevi, New York, ss.167-198, 2025
2024
2024WRITING INSTRUCTION IN THE AI ERA: STRATEGIES FOR REDUCING STUDENTS’ OVER-RELIANCE ON AI
Ekoç Özçelik A.
Dil, Edebiyat ve Çeviri Çalışmaları 3, Prof. Dr. Onur Köksal,Doç. Dr. Nurcihan Yürük,Doç. Dr. Betül Can, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.24-35, 2024
2023
2023Embracing ChatGPT in foreign language writing classes: Potentials and challenges
Ekoç Özçelik A., Elgün Gündüz Z.
What PreK-12 Teachers Should Know about Educational Technology in 2023: A Research-to-Practice Anthology, Richard E. Ferdig,Richard Hartshorne,Emily Baumgartner,Regina Kaplan-Rakowski,Chrystalla Mouza, Editör, Association for the Advancement of Computing in Education , North Carolina, 2023
2022
2022Technology Integrated English Language Teaching
Ekoç Özçelik A. (Editör), Elgün Gündüz Z. (Editör)
Eğiten Kitap, Ankara, 2022
2020
2020Lexical hedging and boosting strategies in the abstracts written by undergraduate ELT students
Ekoç A.
The changing face of ESP in today's classroom and workplace, Nalan Kenny,Linda Escobar, Editör, Vernon Press, Malaga, ss.195-215, 2020
2018
2018Emerging Multiple Identities in Students’ Social Media Interaction
EKOÇ A.
Proceedings of the 12th METU International ELT Convention, Kagitci-Yildiz B., Turan S., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.102-128, 2018
Diğer Yayınlar
2023
2023Visible thinking approach: Cultivating thinking skills through visual arts in language classes (YTU SFL ELT Days 3 webinar)
Ekoç Özçelik A.
Sunum, 2023
2021
2021Creating bonds in language classes (Istanbul Öğretmen Akademileri sunumu)
Ekoç A.
Diğer, 2021
2020
2020Fostering L2 speaking and listening skills through works of art and short videos (Workshop at MoNE İstanbul Lisan Akademileri)
Ekoç A.
Sunum, 2020
2019
2019Learning from success in teacher education: The Village Institutes experience
Ekoç A.
Sunum, ss.17, 2019
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
Yabancı dil olarak İngilizce dersini veren öğretim görevlilerinin sürdürülebilir kalkınma için eğitime yönelik görüşleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ekoç Özçelik A. (Yürütücü), Elgün Gündüz Z.
2022 - 2023
2022 - 2023Öğretim dili yüzde yüz İngilizce olan bölüm öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin öğretim dilinin İngilizce olmasına dair algılarının ve gereksinimlerinin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ekoç A. (Yürütücü), Kavanoz S., Yılmaz S.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorİNGİLİZCE EĞİTİMİ DERNEĞİ (INGED)
Üye
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorTESOL (Teaching English to speakers of other languages) TURKEY
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024Challenges in Teacher Education: Pedagogy, Management, and Materials
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Temmuz 2024
Temmuz 2024THE JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
ESCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024DARNIOJI DAUGIAKALBYSTĖ = SUSTAINABLE MULTILINGUALISM
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2024
Mart 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023JOURNAL OF FURTHER AND HIGHER EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023JOURNAL OF MULTILINGUAL & MULTICULTURAL DEVELOPMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022The Journal of Language Learning and Teaching
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022Journal of Further and Higher Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021TOJDE THE TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF DİSTANCE EDUCATİON (ELEKTRONİK)
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Journal of Further and Higher Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021TOJDE THE TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF DİSTANCE EDUCATİON (ELEKTRONİK)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2021
Mart 2021STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2021
Mart 2021LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020journal of Further and Higher Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Journal of Further and Higher Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019Journal of Language Teaching and learning (JLTL)
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2019
Mart 2019RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2019
Mart 2019Yıldız Journal of Language and Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2017
Ekim 2017Turkish Online Journal of Distance Education
SCI Kapsamındaki Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2020
Ekim 20204th International Conference in Research in Applied Linguistics (ICRAL 2020)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ekoç A.
Bursa, Türkiye
Ekim 2020
Ekim 2020Innovative Practices and Future Prospects in ELT (InnovaPros 2020)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ekoç A.
İstanbul, Türkiye
Ödüller
Şubat 2024
Şubat 2024Akademik Teşvik 2023
Yök
Şubat 2023
Şubat 2023Yayın Teşvik Ödülü 2022
Yıldız Teknik Üniversitesi
Şubat 2023
Şubat 2023Akademik Teşvik 2022
Yök
Şubat 2022
Şubat 2022Yayın Teşvik Ödülü 2021
Yıldız Teknik Üniversitesi
Mart 2021
Mart 2021Yayın Teşvik Ödülü 2020
Yıldız Teknik Üniversitesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2021 - 01 Mayıs 2021
01 Mayıs 2021 - 01 Mayıs 2021IATEFL TTEdSIG: Online Conference
İzleyici / Dinleyici
London-Birleşik Krallık
27 Şubat 2021 - 27 Şubat 2021
27 Şubat 2021 - 27 Şubat 2021ELF DAY 5: ENRICHing Pedagogical Issues and Concerns in ELF Research
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
30 Mayıs 2020 - 30 Mayıs 2020
30 Mayıs 2020 - 30 Mayıs 20202020 Digital ELT Conference by MM Publications
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
16 Mayıs 2020 - 16 Mayıs 2020
16 Mayıs 2020 - 16 Mayıs 2020The art of storytelling for teaching English
İzleyici / Dinleyici
Ankara-Türkiye
09 Mayıs 2020 - 09 Mayıs 2020
09 Mayıs 2020 - 09 Mayıs 2020EFL teachers' language assessment knowledge (Farhady) and the future of Englishes (Crystal)
İzleyici / Dinleyici
Ankara-Türkiye
22 Kasım 2019 - 22 Kasım 2019
22 Kasım 2019 - 22 Kasım 2019ETS TOEFL IBT
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
08 Kasım 2019 - 08 Kasım 2019
08 Kasım 2019 - 08 Kasım 2019British Council Turkey IELTS
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 2019
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 2019Ulusal Sempozyum IV Üniversitelerde İngilizcenin Eğitim Dili Olarak Kullanımı: Bütüncül Bir Yaklaşım/Davetli Poster Sunumları
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
24 Eylül 2012 - 26 Eylül 2012
24 Eylül 2012 - 26 Eylül 201218 hour Oxford Teachers' Academy Course: Teaching English to Adults
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mayıs 2023
Mayıs 2023Creating bonds in language classes
Seminer
MEB İstanbul Lisan Akademisi-Türkiye
Ocak 2023
Ocak 2023Try again, fail again, fail better: Grit in language classes
Konferans
BETA TESOL Conference-Bolivya
Aralık 2022
Aralık 2022Try again, fail again, fail better: Grit in language classes
Seminer
YTÜ Maçka Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi-Türkiye
Nisan 2022
Nisan 2022Building teacher-student rapport in language classes
Seminer
MEB İstanbul Lisan Akademisi-Türkiye
Aralık 2021
Aralık 2021INGED Zoom Series-Teaching speaking with works of art
Seminer
INGED-Türkiye
Aralık 2021
Aralık 2021Creating bonds in language classes
Seminer
Şişli Terakki Vakfı Okulları-Türkiye
Eylül 2021
Eylül 2021Sabancı University School of Languages PPD Days
Seminer
Sabancı Üniversitesi-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 32
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Aralık-2024
Aralık 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Atatürk Üniversitesi İngilizce Eğitimi Doktora Yeterlik Sınavı - Atatürk Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Ödül
Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyeliği - Yıldız Teknik Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023