Prof. Dr. Muhammet BAŞTUĞ


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Sınıf Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Baştuğ Muhammet

Metrikler

Yayın

83

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

61

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

2081

H-İndeks (Scholar)

24

Atıf (TrDizin)

89

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Diğer Toplam)

156

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2012

2008 - 2012

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2004 - 2007

2004 - 2007

Yüksek Lisans

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2002 - 2004

2002 - 2004

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Meram Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2022 - 2023

2022 - 2023

Prof. Dr.

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi

2017 - 2021

2017 - 2021

Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi

2016 - 2017

2016 - 2017

Doç. Dr.

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

2012 - 2016

2012 - 2016

Yrd. Doç. Dr.

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2004 - 2012

2004 - 2012

Öğretmen-Yönetici

Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen-Yönetici

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Ham Okuma Yazma (HOY) Testinin Geliştirilmesi /

Baştuğ M.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2022

2021

2021

İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi

Baştuğ M., Saydam E. N., Güçlüer S., Sarıboğa V., Özcan Y.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021

2021

2021

Öğretmenlerin hedef yönelimi araştırması: Tutum, öz-yeterlik, tükünmişlik

Yıldızlı H., Baştuğ M.

Uluslararası Öğretmen eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 Mayıs 2021, ss.119-120

2020

2020

Okuma Güçlüğü Yaşayan Bir Öğrencinin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi

Baştuğ M., Şahin M.

Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 16 Eylül 2020, ss.100-120

2018

2018

Home Literacy: The Experience of a Parent Group(Ev Okuryazarlığı: Bir Grup Veli Deneyimi)

HİĞDE A., BAŞTUĞ M., CİHAN H.

27. Uluslarası EğitimBilimleri Kongresi (ICES UEBK 2018), 18 - 22 Nisan 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Birinci Sınıf Velisi Olmak! Bir Grup Veli Deneyimi

CİHAN H., BAŞTUĞ M., HİĞDE A.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Sınıf öğretmenliği sempozyumlarında araştırma eğilimleri

Baştuğ M., Çaycı B., Kılıç R.

16th International Primary Teacher Education Symposium,, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 08 Mayıs 2017, ss.1-10

2017

2017

Taslak Türkçe Dersi Öğretim Programının (2017) Temel Dil Beceri Alanları Açısından Değerlendirilmesi

Baştuğ M., İşeri K.

26. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.1-10

2016

2016

A meta-synthesis study on metaphors

Yıldızlı H., Acar Erdol T., Bayram K., Baştuğ M.

7th World Conference on Learning, Teaching and, Educationa Leadership, Budapest, Macaristan, 27 Kasım 2016, ss.100-114

2015

2015

A STUDY ON CLASSROOM TEACHER TRAINING

Baştuğ M., Ünal E.

Young Professionals as Change Agents: Induction as Bridge between Teacher Training and Professional Development PAEDEIA International Symposium, Ankara, Türkiye, 19 Ekim 2015, ss.100-110, (Özet Bildiri)

2015

2015

Okuma Performansının Sürdürebilirliği Üzerine Bir Araştırma

Baştuğ M., Keskin H. K., Akyol M.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 Mayıs 2015, ss.1-10

2014

2014

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Üst Biliş Okuma Farkındalıkları

Baştuğ M., Baştuğ İ.

International Conference on Talent Development & Excellence ICTDE, Antalya, Türkiye, 25 Eylül 2014, ss.1-10

2014

2014

Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Kullanılan Yöntemlerin Etkililiğin İncelenmesi: Bir Meta-Analiz

Demirtaş G., Baştuğ M., Ünal E.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu,, Kütahya, Türkiye, 29 Mayıs 2014, ss.11-12

2013

2013

Birinci Sınıfa Hazır Olmaya İlişkin Öğretmen Beklentileri

Baştuğ M., Kurnaz A.

International Symposium On Changes And New Trends In Education,, Konya, Türkiye, 22 Nisan 2013, ss.1-10, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

Hece Tekniği

Baştuğ M., Çam E.

Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma,, Macid Ayhan MELEKOĞLU,Hüseyin ANILAN, Editör, VİZE , Ankara, ss.187-210, 2021

2021

2021

Akıcı Okuma: Ne, Neden, Nasıl?

Baştuğ M.

PISA ve OKUMA KÜLTÜRÜ, Ömer Yahşi, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.199-218, 2021

2021

2021

HARF/ALFABE TEKNİĞİ

Baştuğ M., Öncü B.

Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma, Macid Ayhan MELEKOĞLU,Hüseyin ANILAN, Editör, VİZE, Ankara, ss.173-186, 2021

2021

2021

Okuryazarlık Sürecinde Aile Desteği

BAŞTUĞ M., HİĞDE A.

İlkokul Üzerine Güncel Konular-I, Baysal, ZN., BAYSAL • Sarıcan,E., Şener, N., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.124-133, 2021

2021

2021

İlkokulda İlkokuma ve Yazma öğretimi

BAŞTUĞ M., SAYDAM E. N.

İLKOKULDA ÖĞRETİM: SINIF ÖĞRETMENİ EL KİTABI, Korkmaz İsa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.41-70, 2021

2019

2019

İlkokul dönemi, temel özellikleri, ilkokul 1. Sınıf programı

Baştuğ M., Hiğde A. Y.

Adım adım ilkokula başlamak: Okula uyum ve erken Okuryazarlık eğitimi, Özgül Polat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.84-109, 2019

2016

2016

Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Anlayışları, Öğretme Motivasyonları ve Öğrenci Başarısı Üzerine Yapısal Eşitlik Modellemesi

Baştuğ M., Yıldızlı H., Saban A.

Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı,, EBK Bil. Kr, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2016

2016

2016

Türkçe Öğretimi Ders İşleme Süreci

BAŞTUĞ M., DEMİRGÜNEŞ S.

İlk ve Ortaokularda Türkçe Öğretimi, Fatma Susar KIRMIZI, Editör, Anı Yayıncılık, ss.17-41, 2016

2014

2014

Öğrencilerin Türkçe Dersi Başarı Notu Oluşturulma Şeklinin Dil Becerileri Açısından İncelenmesi: Bir Eksiklik Olabilir Mi?

BAŞTUĞ M.

Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Kamil İŞERİ, Gökhan ÇETİNKAYA, Tuğba ÇELİK, Sercan DEMİRGÜNEŞ, Tuğçe DAŞÖZ, Yusuf GENÇER, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.449-458, 2014


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 2