Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Gaiming The Effect Of Time And Space Concepts To Six-Year-Old Children In Computer Assisted Instruction (CAI)
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.24, no.4, pp.1803-1820, 2016 (SSCI)
An analysis of pre-school teachers' and student teachers' attitudes to inclusion and their self-efficacy
International Journal of Special Education, vol.24, pp.29-44, 2009 (SCI-Expanded)

Eğitimde Çoklu Ortam (Multimedya)
Eğitim ve Bilim, vol.22, no.108, pp.3-8, 1998 (SSCI)
Eğitim Teknolojisine Etki Eden Güçler (çeviri)
Eğitim ve Bilim, vol.20, no.99, pp.1-12, 1996 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerinin Özel Derse Yönelik Eğilim Düzeyleri ve Görüşlerinin Tespit Edilmesi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, vol.16, no.2, pp.35-75, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Sıfatlara Dayalı Öğretmenlik Mesleğine Yatkınlık Ölçeği: Geçerlilik-Güvenirlik Çalışması
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.21, no.1, pp.45-70, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitimci ve Öğretmenlere Yönelik Sıfat Çiftlerine Dayalı Eğitim Felsefesi Belirleme Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.43, no.1, pp.35-75, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Farklı Değişkenlerin Öğrencilerin Düşünme Süreçlerine Yansımaları
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.1, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokul Öğrencilerine Yönelik Çoklu Zekâ Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.4, no.1, pp.154-174, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

AKADEMİK OLARAK BAŞARILI VE BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERİN BAŞARI VE BAŞARISIZLIĞA YÖNELİK ALGILARI
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no.27, pp.151-169, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

UZAKTAN EĞİTİMLE UYGULAMALI DERS ALAN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ
International JOURNAL OF SOCIAL, HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE SCIENCES (JOSHAS) Dergisi, vol.7, no.39, pp.598-605, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

Cognitive Learning Theories With Emphasis on Latent Learning, Gestalt and Information Processing Theories
Journal of Educational and Instructional Studies in the World, vol.9, no.3, pp.18-33, 2019 (Peer-Reviewed Journal)


Türk Eğitim Sisteminde Yer Alan Öğrencilerinin Çoklu ZekâProfilleri: Ortaokul ve Lise Geniş Örneklem Çalışması
Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), vol.19, no.3, pp.2239-2264, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaöğretim Öğrencilerine Yönelik Özel Ders Eğilim Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalişması
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, vol.3, pp.398-410, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
An Action Research to Cope with the Negative Attitudes of Kindergarteners Toward School
JOURNAL OF EDUCATION AND PRACTICE, vol.9, no.16, pp.74-81, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin Sabır Eğilim Düzeylerinin İncelenmesi
MANAS Journal of Social Studies, vol.7, pp.77-87, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarinin Medya ve Televizyon Okuryazarlik Düzeyleri
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol.7, pp.262-274, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
The Levels of Primary School Teachers' Ability to Use MetacognitiveReading Strategies
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, vol.10, no.1, pp.20-30, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayarla İlgili Öz Yeterlilik Algıları
Manas Journal of Social Researches, vol.7, no.1, pp.15-24, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher Self-Efficacy Perceptions of Pedagogic Formation Program Students
Journal of Osh State University, vol.8, pp.24-34, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Okulda DışlanmışlıkDüzeylerinin İncelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.36, pp.45-58, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Kuantum Öğrenme Yaklaşımının İngilizce Kelime Öğrenme Üzerine Etkileri
Türkiye Eğitim Dergisi, vol.2, no.2, pp.95-107, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokul Öğretmenlerinin Üst-bilişsel Okuma Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri
International Online Journal of Educational Sciences, vol.9, no.4, pp.51-64, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Davranışlarının Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisinin 8. Sınıf Öğrenci Görüşleri Bağlamında İncelenmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), vol.18, no.3, pp.564-585, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of Kindergarteners’ Perceptions of School on their Attitudes towards School
International Journal of Curriculum and Instruction, vol.9, no.2, pp.70-88, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
EFL Proficiency in Language Learning and Learner Autonomy Perceptions of Turkish Learners
International Journal of Environmental and Science Education (IJESE), vol.8, no.11, pp.117-122, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
A survey on classroom factors affecting the implementation success of 4th class english language curriculum in socioeconomically different primary state schools
International Journal of Development Research, vol.7, no.6, pp.13115-13119, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Meraklılık Düzeylerinin ve Fen Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, vol.3, no.2, pp.105-116, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Araştırma Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
Journal of Research in Education and Teaching, vol.6, pp.305-315, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Impact of Internet Addiction on Academic Achievement
European Journal of Education Studies, vol.3, no.5, pp.38-58, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Beş – Altı Yaş Çocuklarının Yaratıcılık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YILDIZ Journal of Educational Research (YEAD), vol.2, no.1, pp.1-25, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
İngilizce Hazırlık Öğrencilerinin Öğrenme Yönetim Sistemine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), vol.9, pp.243-267, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumları
International Journal of Social Sciences and Education Research, vol.3, no.1, pp.307-318, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Exposure To Mobbing: Perceptions of Primary School Teachers
Journal of Education and Practice, vol.8, no.3, pp.195-201, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Investigation of Preparatory School Students’ Attitudes towards Learning Management System
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, vol.9, no.1, pp.243-261, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect Of Peer Support On University Level Students’ English Language Achievements
Journal of Education and Practice, vol.8, no.1, pp.76-81, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Sıfatlara Dayalı 5 Faktörlü Kişilik Ölçeği Geçerlilik Güvenirlik Çalışması
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JERET), vol.5, no.2, pp.118-131, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stili Tercihlerine İlişkin Bir İnceleme
EDUCATION SCIENCES, vol.10, no.4, pp.237-252, 2015 (Scopus)
Okul Öncesi Değerler Ölçeği Aile ve Öğretmen Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.24, pp.19-42, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect Of Distance Education Applications Based On Smart Board On Students’ Achievement And Skills In Pattern Preparation Techniques
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, vol.15, no.3, pp.254-267, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Validity And Reliability Study Of Identificatıon Scale For Utilization Degree Of Basic Scientific Process Skills Of Pre-School Teachers
Journal of Research in Education and Teaching (JRET), vol.3, no.2, pp.345-364, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
ilköğretim Matematik Öğretmenlerinin Genel Öğretmenlik Davranışları Açısından Kendilerine Yönelik Yeterlilik Algıları
Researcher: Social Science Studies, vol.1, no.1, pp.1-23, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Effects of Computer Assisted Instruction on Preschool Students’ Attitudes Towards Computer
Selcuk University Journal of Institute of Social Sciences, vol.30, pp.109-116, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Determination of Secondary Students’ Social Skill Levels
Inonu University Journal of The Faculty of Education, vol.14, no.2, pp.121-137, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Temel Bilimsel Süreç Becerilerini Kullanım Düzeyleri
Journal of Educational and Instructional Studies In The World, vol.2, pp.299-319, 2013 (Peer-Reviewed Journal)

Training in Textile: A Transfer of Innovation Project as a Learning Tool
International Journal on New Trends in Education and Their Implications, vol.3, no.4, pp.156-163, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

Virtual Training In Vocational Education Footwear Training
Journal of Educational and Instructional Studies In The World, no.2, pp.19-23, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

Teachers Tolerance Towards Students at Faculty Level Özeti Basıldı
World Conference on Educational and Instructional Studies-WCEIS, pp.73, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Öğretmenliği Okul Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.1, pp.128-152, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Öğretmenlerin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Öğretmen Tutumları
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, no.29, pp.393-406, 2010 (Peer-Reviewed Journal)

İlköğretim Öğrencilerinin Düşünme Becerileri
Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Egitim Fakültesi Dergisi, no.24, pp.93-104, 2009 (Peer-Reviewed Journal)

Bilişsel Stillerine Göre, Okulöncesi Çocukların Ahlaki ve Sosyal Kural Bilgilerinin İncelenmesi
S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.4, no.5, pp.561-576, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Basic factors that affect general academic motivation levels of candidate preschool teachers
Education, vol.1, pp.1357-1365, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Okulöncesi Çocukların Bilişsel Sitillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no.21, pp.407-420, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Okulöncesi Çocuklara Yönelik Duygusal Beceri Ölçeği Geçerlilik-Güvenirlik Çalışması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.42, no.1, pp.403-420, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Suç İşleyen ve İşlemeyen Çocukların Düşünme Becerileri ve Ahlaki Yargılarının İncelenmesi
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, no.25, pp.335-350, 2008 (Peer-Reviewed Journal)

Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Annelerinin Ebeveynliğe Yönelik Tutumları
S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.19, pp.413-428, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Okulöncesi Dönemdeki Çocukların Bilişsel Stillerine Göre Ahlaki ve Sosyal Kural Anlayışları
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, no.20, pp.561-576, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Bazı Kişisel Özelliklerine Göre Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Babalarının Babalığa Yönelik Tutumları
S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no.18, pp.425-438, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Etmenler
Milli Eğitim Dergisi, vol.1, no.162, pp.139-157, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Hazırlanan Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi
GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.24, no.1, pp.99-113, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Genel Öğretmenlik Davranışlarına ilişkin Yeterlilik Algıları
Türk Egitim Bilimleri Dergisi, vol.1, no.4, pp.427-439, 2003 (Peer-Reviewed Journal)

Açık-Uçlu Öğrenme Nedir?
GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.20, no.3, pp.57-65, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Kavram Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, vol.2, no.2, pp.69-76, 1998 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Yapılan Çalışmalar
Eğitim Yönetimi Dergisi, vol.3, no.4, pp.479-498, 1997 (Peer-Reviewed Journal)
Bilgisayar Destekli Öğretimin Gerçekleşme Biçimleri
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.1, no.4, pp.573-580, 1995 (Scopus)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
BAŞARILI VE BAŞARISIZ ÖĞRECİLERİN BAŞARI VE BAŞARISIZLIĞA YÖNELİK ALGILARI
V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 27 June 2019, pp.112
Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilinci Kazanım Düzeyleri İle Toplumsal Değerlere Yönelik Algılarının İncelenmesi
International Symposium-Ecology 2018, Antalya, Turkey, 19 - 23 June 2018, pp.75
5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Akademik Başarıya, Kalıcılığa ve Tutuma Etkileri: Bir Meta-Analiz Çalışması
III. INES Education and Social Science Congress, Antalya, Turkey, 28 April - 01 May 2018, pp.43
İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeyleri
III. INES Education and Social Science Congress, Antalya, Turkey, 28 April - 01 May 2018, pp.44
Coping With The Negative Attitudes of Kindergarteners Towards School
DAKAM (Eastern Mediterranean Academic Research Center), İstanbul, Turkey, 27 - 28 April 2018, pp.12
Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Sosyal Görünüş Kaygıları
ICESS, İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, pp.57
Ortaöğretim Öğrencilerine Yönelik Özel Ders Eğilim Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, pp.72
Öğretmen Adaylarının Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeyleri
1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, pp.71
Temel Eğitim Alanı Öğretmen Adaylarının Akademik İşlerini Erteleme Nedenleri
1. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Turkey, 29 - 31 March 2018, pp.77

Teacher Self-Efficacy Perceptions of Pedagogic Formation Program Students
International scientific practical conference “Ethno pedagogy is the factor of saving ethno cultural worth of modern socium”, Osh, Kyrgyzstan, 14 - 15 December 2017, pp.21
Investigating The Effect of Kindergarteners’ Perceptions of School on Their Attitudes towards School
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Turkey, 18 - 21 May 2017, pp.22
Investigating The Effect of Essay Writing Course, Given along with Comprehension-Based Instruction, on The Writing Skill Development of High School Students
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Turkey, 18 - 21 May 2017, pp.33

EFL Proficiency in Language Learning and Learner Autonomy Perceptions of Turkish Learners. Towards Higher Education
THE Conference, İstanbul, Turkey, 15 - 16 April 2017, pp.45
İstasyon ve Altı Şapkalı Düşünme Tekniklerinin Uygulandığı Teknoloji ve Tasarım Dersinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı Eğitim Araştırmaları Kongresi. Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK), İstanbul, Turkey, 19 May 2017, pp.90
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Meraklılık Düzeylerinin ve Fen Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
2.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Turkey, 20 - 23 April 2017
Sosyal Bilgiler Araştırma Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
2nd World Congress on Lifelong Education, WCLE., Antalya, Turkey, 14 - 15 April 2017
İlkokul Öğretmenlerinin Mobing e Maruz Kalma Algıları
1. International Academic Research Congress, (INES), Antalya, Turkey, 03 November 2016, pp.1348-1355
The Effect of Smart Board Applications on Students Attitudes in Pattern Teaching
International Conference on Education & Educational Psychlogy,(ICEEPSY), Rodos, Greece, 11 - 15 October 2016, pp.3401
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNE YÖNELİK ALGILARI
World Conference on Educational and Instructional Studies- WCEIS, Ankara, Turkey, 27 - 29 October 2016, pp.34
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI
2nd International Conference on Social Sciences and Education Research (ICSSER), İstanbul, Turkey, 4 - 06 November 2016, pp.122

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİNİ KULLANABİLME DÜZEYLERİ
Uluslarrası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Gostivar, Macedonia, 22 - 23 August 2016, pp.65
Beş Altı Yaş Çocuklarının Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi
I. Uluslararası Uzaktan Eğitim Araştırmaları Konferansı, İstanbul, Turkey, 26 - 28 May 2016, pp.15-16
The Investigation of Prospective Teachers' Metacognitive Learning Strategies and Teacher Efficacy Perceptions
INTE2016, Vienna, Austria, 4 - 06 July 2016, pp.211
Üniversitelerde Uluslararasılaşmanın Boyutları ve Ölçütleri
Türkiye'de Üniversite Gerçeği ve Bayburt Üniversitesi Çalıştayı, Bayburt, Turkey, 13 - 15 November 2015, pp.5
Examination of Secondary School Education 9th Grade Students' Levels of Exclusion according to Different Variable. Curriculum Studies in Higher Education
The Third International Congresson Curriculum and Instruction, Adana, Turkey, 22 October 2015, pp.77
Validity And Reliability Study of Computer Aided Multiple Intelligences Scale for First Stage of The Primary School
International Conference on Innovation in Social Science, Literature and Education, Dubai, United Arab Emirates, 01 July 2015, pp.137
VALIDITY AND RELIABILITY STUDY OF COMPUTER AIDED MULTIPLE INTELLIGENCES SCALE FOR FIRST STAGE OF THE PRIMARY SCHOOL1
International Conference on Arts, Social Science, Economics and Education, Dubai, United Arab Emirates, 1 - 03 June 2015
The Attitudes of 5th and 8th Grade Students and Their Parents Towards Learning English
3rd International Conference on Education, Social Sciences and Humanities (SOCIOINT), İstanbul, Turkey, 23 May 2015, pp.117
The Effect Of Distance Education (By Using Smart Board) On Students’ Achievement In Pattern Making Techniques Teaching
5. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (JRET), Antalya, Turkey, 15 - 17 April 2014, pp.34
Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Temel Bilimsel Süreç Becerilerini Kullanım Düzeyleri
4rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey, 24 - 26 April 2014, pp.17
The Study of Problem Solving Skills of University Students Who are Studying in Different Departments Regarding Different Variables
International Symposiumon Changes and New Trends in Education, Konya, Turkey, 20 - 22 November 2013, pp.67
Asynchronous Distance Education Practice in Teaching Pattern Making Techniques: Its Effect on Students Success and Skill Development
Mostar, BOSNA-HERSEK, Mostar, Bosnia And Herzegovina, 17 - 20 April 2013, pp.234-247
Okul Öncesinde Etkili Bir Veli-Öğretmen İletişiminin Gerçekleştirilmesinde Okul Web Tasarımı Değerlendirme” Ölçeği: Geçerlilik Güvenirlik Çalışması
International Educational Technology Conference, Budapeşte, Hungary, 12 July 2013, pp.45
Teachers Tolerance Towards Students at Faculty Level
World Conference on Education and Instructional Studies- WCEIS, Antalya, Turkey, 22 - 24 November 2012, pp.35
An Analysis of Sixth Grade Students' Reading Comprehension Skills
International Journal of Arts & Sciences, Freiburg, Germany, 13 April 2011, pp.347-360
A Comparative Study on Pre-School Teachers’ and Student Teachers’ Attitudes towards Sexual Education- The Case of Turkey
International Journal of Arts & Sciences Conferences University of Washington Rome Center, Rome, Italy, 22 October 2010, pp.121-132
Kaynaştırma Eğitiminde Engelli Çocuğun Kaynaştırma Sınıfına Etki Eden Bireysel Farklılıkları
International Conference, 01 May 2010
Okul Öncesi Öğretmenliği Okul Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
I. Uygulama Anaokulları Sempozyumu, Ankara, Turkey, 24 December 2009, pp.103
Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeğinin Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi, Ankara/TURKEY, Ankara, Turkey, 22 - 24 October 2009, pp.33-42
Personality Characteristics of the Prospective Teachers at the Pre-School Education Departments
Özeti Basıldı, Ohrid, Macedonia, 14 - 16 July 2009, pp.235
The Attitude and Views of prospective Teachers on Cheating in Exams
Inclusive Education, 01 July 2009
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Yeterliliklerine Yönelik Kendilerini Algılamaları Üzerine Bir Araştırma
XVII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Turkey, 1 - 03 September 2008
Mesleki Eğitim Fakültelerinde, Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama Dersinde Karşılaşılan Temel Sorunlar
ICITS. 2nd. International Computer & Instructional Technologies Symposium, İzmir, Turkey, 15 - 17 April 2008, pp.89
A Study Into The Attıtudes Of Prospectıve Teachers Towards Internet Use
International Technology, Education and Development Conference, INTED, Valencia, Spain, 24 March 2008, pp.956-967
Basic Computer Skills of Primary School Tecahers and Directors
International Technology Education and Development Conference (INTED), Valencia, Spain, 11 - 13 March 2008, pp.671-680
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnternete ve İnternette Öğrenmeye Yönelik Tutumları
Sakarya University 5th. International Educational Technology Conference, Sakarya, Turkey, 13 - 15 September 2005, pp.196-201
Öğretme-Öğrenme Sistem Tasarımı ve Yönetiminde Okul Yöneticilerinin Liderlik Özellikleri
5th. International Educational Technology Conference, Sakarya, Turkey, 13 - 15 September 2005, pp.246-255
Öğrencilerin Hypermedya Ortamlarında Proje Tabanlı Öğrenme Etkinliklerinin, Bazı Özellikleri Açısından İncelenmesi
Computer Engineering Department of Dokuz Eylul University, Izmir. Turkiye, İzmir, Turkey, 3 - 05 October 2004, pp.54-76
Öğrencilerin Web Ortamında Bilgi Araştırırken Kullandıkları Bilişsel Stratejiler
Computer Engineering Department of Dokuz Eylul University, Izmir, Turkey., İzmir, Turkey, 3 - 05 October 2004, pp.23-45
Öğrencilerin Sınav Uygulama Tekniklerinin Değerlendirilmesi
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Turkey, 13 - 15 July 2004, pp.34
Teknik Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının, Eğitim Programların Niteliğine İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Turkey, 13 - 15 July 2004, pp.56-68
Eğitim Araç ve Greçlerinin Geliştirilmesi ve Kullanımı-Web Ortamında Öğrencilerin Bilgi Araştırırken Kullandıkları Bilişsel Stratejiler
1. Aktif Eğitim Kurultayı, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Turkey, 11 - 13 May 2004, pp.45
G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Sertifikası Programına Yönelik Tutumları
Çanakkale, Çanakkale, Turkey, 11 - 13 July 2000, pp.68-78
Eğitsel Yazılımların Kalite Ölçümünde Geçerlilik ve Güvenirlilik
U.Ü. Bursa, Bursa, Turkey, 4 - 06 September 1996, pp.17
Books & Book Chapters
Asynchronous Distance Education Practice in Teaching Pattern Making Techniques: Its Effect on Students Success and Skill Development
in: PEDAGOGIJA, OBRAZOVANJE I NASTAVA , Neven ; Lukenda, Editor, Medunarodna, Mostar, pp.183-194, 2014
Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
in: ÖğretimTeknolojileri ve Materyal Tasarımı, Demirel Ö,Eralp E., Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.111-144, 2007

Öğretmenlik Mesleği
in: Eğitim Bilimlerine Giriş, Özdemir Ç., Editor, Ekinoks, Ankara, pp.329-390, 2006
Sınıf Ortamı ve Fiziksel Organizasyonu
in: Sınıf Yönetimi, Arı, R. ve Deniz, M. E., Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.55-88, 2006
Ölçme Değerlendirme
in: Öğretmen Adayları İçin KPSS Deneme Sınavları : KPSS Eğitim Bilimleri Soru Bankası, Cemaloğlu, N., Editor, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, pp.151-202, 2004
Öğretmenlik Mesleği ve Etiği
in: Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Özdemir, Ç., Editor, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, pp.329-390, 2003
Program Gelştirme
in: Öğretmen Adayları İçin KPSS – Eğitim Bilimleri Soru Bankası, Cemaloğlu, N., Editor, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, pp.38-96, 2003
Episodes in the Encyclopedia
Other Publications
İlköğretim 3 Hayat Bilgisi (Öğrenci Etkinlik Kitabı)
Lecture Note, pp.1-189, 2005
İlköğretim 5 Türkçe (Ders Kitabı)
Other, 2005
İlköğretim 5 Türkçe (Öğretmen Kılavuzu)
Other, 2005
İlköğretim 5 Türkçe (Öğrenci Etkinlik Kitabı)
Other, pp.1-200, 2005
İlköğretim 3 Hayat Bilgisi (Ders Kitabı)
Other, 2005