Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler 15
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 26

1. Matematik dersinde sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik kullanımı.

15. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2. Mobil odaklanma uygulamalarının öğrencilerin matematik dersindeki bireysel öğrenme performanslari üzerindeki etkisi

15. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

3. Dijital oyun bağımlılığı ve matematik kaygısı ilişkisi: Bir korelasyonel çalIşma.

15. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

4. Evaluation of the Distance Education from the Perspectives of Education Faculty Students: The Covid- 19 Process

International Congress of Pedagogical Research, Online, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2021, ss.31, (Özet Bildiri)

5. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Yeterlikleri İle İlgili Görüşleri

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.240, (Özet Bildiri)

6. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yeterlilik Algılarının İncelenmesi

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Çeşme/İZMİR, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.192-193, (Özet Bildiri)

7. Pre-Service Elementary Teachers Improve Fourth Graders Listening Comprehension by Designing Digital Texts with Coding

American Educational Research Association (AERA), Toronto, Kanada, 5 - 09 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

8. Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Programming In Creating Their own Technology Based Teaching Environments

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

9. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretim Programı Dersinde Edmodo Kullanımı ile İlgili Görüşleri

6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.851-854, (Özet Bildiri)

10. Animated stories on 4th grade students’ word problem solving achievement

XV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Kuşadası, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2018, (Özet Bildiri)

11. İnteraktif Kitaplar Yeterince Etkili mi?: Bir Rubrik Geliştirme Çalışması

10th Internatonal Computer & Instructonal Technologes Symposum, Rize, Türkiye, 16 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

12. Can a Computer-Based Story be Helpful for Students’ Mathematics Word Problem Solving Achievement?

Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Philadelphia, PA, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

13. Exploring a New Approach to Visual Asset Design

Games + Learning + Society Conference (GLS 8.0), Madison, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 15 Haziran 2012, ss.299-305, (Tam Metin Bildiri)

14. Part 2: Designs for Learning: Examining Customization, Modality, and User Control in Game-Based Learning Environments (Sempozyum)

Proceedings of EdMedia 2013--World Conference on Educational Media and Technology, Waynesville, NC, Amerika Birleşik Devletleri, 24 Haziran 2013, ss.997-1002, (Tam Metin Bildiri)

15. Designs for Learning: Examining Customization, Modality, and User Control in Game-Based Learning Environments (Sempozyum)

EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Victoria, Kanada, 24 - 28 Haziran 2013, ss.1193-1198, (Tam Metin Bildiri)

16. The Impact of Choice and Feedback on Learning, Motivation,and Performance in an Educational Video Game

Proceedings of the Games, Learning, and Society Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 15 Haziran 2012, ss.175-181, (Tam Metin Bildiri)

17. Investigating the Effects of Choice and Feedback as Learning Mechanics in an Educational Game

Teachers College Educational Technology Conference (TCETC), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Mayıs 2012, ss.10-11, (Özet Bildiri)

18. Shaping the Play Experience: Examining Feedback and Choice in Games for Learning

Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Vancouver, Kanada, 13 - 16 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

19. Eye tracking Students Focus in a Multimodal Text: Implications for Pre-Service Educators.

61st Annual Conference of the Literacy Research Association (LRA), Jacksonville, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Kasım - 03 Aralık 2011, (Özet Bildiri)

20. Investigating Video Game Characters as Role Models in Science, Technology, Engineering and Mathematics

Teachers College Educational Technology Conference (TCETC), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 22 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

21. Format Matters: Narrative, Learning, and Motivation.

American Educational Research Association (AERA), New Orleans, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Nisan 2011, (Özet Bildiri)

22. Understanding Narrative Elements in Digital and Traditional Texts

60th Annual Meeting of the Literacy Research Association (LRA), Fort Worth, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Aralık 2010, (Özet Bildiri)

23. A snapshot on youths’ activities on online gaming forums: Internet and informal learning.

EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Toronto, Kanada, 28 Haziran - 02 Temmuz 2010, ss.3987-3992, (Tam Metin Bildiri)

24. Toward a Universal Game Design Assessment Tool: Establishing a Game Design Patterns Rubric.

Games, Learning Society Conference (GLS 6.0), Madison, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 11 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

25. The Stories of Our Lives:Narrative in Games and its Effect on Teens' Engagement in Reading

Teachers College Educational Technology Conference (TCETC), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 16 Mayıs 2010, ss.52-55, (Özet Bildiri)

26. Narrative format, design and understanding: Are games the best way to tell a story?

Games, Learning and Society Conference (GLS 6.0), Madison, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar 10

2. Maarif Modeli Matematik Öğretim Programına Yönelik Teknoloji Uygulamaları ve Kaynakları

Matematik ve Fen - Teknoloji Eğitimi Alanında Yenilikçi Tartışmalar, ERDOĞAN FATMA, İLGÜN ŞÜKRÜ, ALTINTAŞ ESRA, Editör, VİZETEK, Ankara, ss.100-143, 2024

5. Okul Dışı Öğretim Materyalleri

Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Küçükoğlu Adnan, Kaya Halil İbrahim, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.56-87, 2020

9. Examining the effects of text and images on story comprehension: An eye-tracking study of reading in a video game and comic book (Section III: Researching How and Why We Use Technologies in Literacy Practices)

61st Yearbook of the Literacy Research Association, Pamela J. Dunston Susan King Fullerton C. C. Bates Kathy Headley Pamela M. Stecker, Editör, Literacy Research Association, Inc., Oak Creek, Wisconsin, ss.259-275, 2012

10. Exploring motivation and comprehension of a narrative in a video game, book, and comic book format (Section II: Effective Instruction Fostering Meaning-Making)

60th Yearbook of the Literacy Research Association, Pamela J. Dunston Linda B. Gambrell Kathy Headley Susan King Fullerton Pamela M. Stecker Victoria R. Gillis C.C. Bates, Editör, Literacy Research Association, Inc., Oak Creek, Wisconsin, ss.263-278, 2011
Metrikler

Yayın

54

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

28

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

34

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

287

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

21

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

76

Proje

4

Tez Danışmanlığı

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları