Doç. Dr. Burcu ÜNAL


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Burcu Varol

Metrikler

Yayın

51

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

29

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

39

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (Sobiad)

3

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Danışmanlık toplantısı
Duyuru
24.09.2022

Değerli öğrenciler,


26 Eylül 2022, saat 11.00'da gerçekleşecek danışmanlık toplantısı linki:

Konu: Burcu Ünal Adlı kişinin Zoom Toplantısı
Saat: 26 Eyl 2022 11:00 ÖÖ İstanbul

Zoom Toplantısına Katılın
https://us04web.zoom.us/j/74186585068?pwd=FCL7sYv3BJK5BtLU9Eu9DmBAsCb5TI.1

Toplantı Kimliği: 741 8658 5068

Parola: r8ycNC

--

Eğitim Bilgileri

2010 - 2017

2010 - 2017

Doktora

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

2007 - 2010

2007 - 2010

Yüksek Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2017

2017

Assessment of Young Learners' Foreign Language Workshop

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Boğaziçi Üniversitesi/ Yaşam Boyu Eğitim Merkezi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2019 - 2023

2019 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2015 - 2020

2015 - 2020

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2006 - Devam Ediyor

2006 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi

YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, Öğretim Görevlisi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Testing and Evaluation in ELT

Yabancı Dil Becerilerinin Öğretimi

Lisans

Lisans

Dil Becerilerinin Öğretimi I

Hazırlık-Okuma Becerileri

Okul Deneyimi 1

Proje Uygulamaları

Dil Becerilerinin Öğretimi 2

Hazırlık Okuma Becerileri

Öğretmenlik Uygulaması

Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

COMPUTATIONAL CLASSIFICATION OF HIGH SCHOOL ENTRANCE EXAM AND TEACHER MADE EXAM QUESTIONS ACCORDING TO REVISED BLOOM’S TAXONOMY

Karahan E. Y., Ünal B.

10. ULUSLARARASI ANKARA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 25 Haziran - 27 Temmuz 2024, ss.13

2024

2024

Exploring Being an English Language Teacher in Turkey: A Model Investigating the Effects of Teacher Autonomy, Personality Traits and Foreign Language Teaching Anxiety on Teacher Job Satisfaction

Çetinok M., Ünal B.

Within and Beyond the Classroom ITU School of Foreign Languages 3rd ELT Days, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.36

2024

2024

EFL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF TRANSLANGUAGING AND ITS EFFECTS ON ASSESSMENT TASKS

Keleş E. D., Ünal B.

1st International Elt, Efl & Ell Conference (Ineeec), Kütahya, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.16

2023

2023

Formal Mentoring and the Formation of Pre-Service Teacher Identity

Kavanoz S., Ünal B.

17th International Congress on Research in Education and the 7th International Conference on Research in Applied Linguistics, Kahramanmaraş, Türkiye, 28 - 29 Eylül 2023, ss.113

2023

2023

Investigating the Language Assessment Literacy of EFL Teachers

Doğan Ö., Ünal B.

MEF University International Student Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Mayıs 2023, ss.1-2 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

THE RELATIONSHIP BETWEEN DIGITAL LITERACY LEVELS AND TPACK OF PRE-SERVICE ENGLISH TEACHERS

Pehlevan I., Ünal B.

DILET2022 The 4th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies, Ankara, Türkiye, 12 Aralık 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Flipped Learning and Learner Perceptions

Ünal B., Kavanoz S.

12th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2022, ss.48 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Exploring Pre-Service EFL Teachers’ Perceptions of Early Field Experience

Kavanoz S., Ünal B.

12th International ELT Research Conference , Çanakkale, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2022, ss.41 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

THE RELATIONSHIP BETWEEN TECHNOLOGY-ENHANCED SELF-REGULATED ENGLISH LEARNING AND SELF-EFFICACY

Karan E., Ünal B.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı, Çanakkale, Türkiye, 5 - 06 Temmuz 2021

2021

2021

The Relationship Between the Burnout and Technostress Levels of EFL Instructors: A Mixed Study in Turkey

Yangöz O., Ünal B.

Biruni University 1st International Congress on Teaching and Teacher Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Haziran 2021, ss.64

2019

2019

Project-Based Language Learning in Rural Life: A Case Study From Turkey

Kemaloğlu-Er E., Ünal B., Bütün M. T.

III. International Conference Research in Applied Linguistics - ICRAL 2019 , Konya, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.63

2019

2019

The Relationships between Learner Autonomy and Foreign Language Learning Anxiety

KAVANOZ S., VAROL B., KÖK Z., ÖNDER P.

International Language Teacher Education Research Group (ILTERG), Antalya, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2019

2018

2018

A critical analysis of the historical background of in-service training activities for foreign language teachers in Turkey

Kemaloğlu-Er E., Varol B.

Teacher Education and Educational Research in the Mediterranean, Valletta, Malta, 08 Haziran 2018, ss.109

2018

2018

Productive Vocabulary of EFL Learners as Reflected Through Their Stories

KAVANOZ S., VAROL B.

10th International ELT Research Conference, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2018, ss.66, (Özet Bildiri)

2018

2018

Working memory and annotation use in incidental vocabulary learning: A cognitive load perspective

VAROL B.

Focus on Language 2018, Freiburg, Almanya, 22 Mart 2018, ss.23

2017

2017

Exploring the role of electronic glosses, prior knowledge, and topic interest in L2 reading and vocabulary acquisition

VAROL B., Erçetin G.

3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 Nisan 2017, ss.20

2017

2017

An Investigation into the Effects Of Topic Familiarity on Comprehension and Vocabulary Learning: A Replicatıon Study

VAROL B.

ISLET 2017: 3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 Nisan 2017, ss.185

2017

2017

The Effects of Working Memory Capacity and Annotation Use on Reading and Vocabulary Learning: A Cognitive Load Perspective

VAROL B.

2017 Lisansüstü Buluşmaları, İstanbul, Türkiye, 20 Mart 2017, ss.8-9, (Özet Bildiri)

2016

2016

Language Learning and Teaching through the Eyes of Student Teachers of English

Varol B., Kavanoz S., Yüksel H. G.

2nd Çukurova International ELT Teachers (CUELT) Conference, Adana, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016

2014

2014

Pre-service teachers’ perceptions of native/non- native speaker EFL teacher dichotomy from an ELF perspective.

VAROL B.

ELF 7, 7th International Conference of English as a Lingua Franca, 01 Eylül 2014

2011

2011

EFL teachers' beliefs and practices on reading strategies

VAROL B.

IATEFL 45th Annual Conference and Exhibition, 01 Nisan 2011, cilt.1, ss.1

2010

2010

Similarities and differences between female and male learners: Inside and outside class autonomous language learning activities

VAROL B.

Telling ELT Tales out of School, 01 Ağustos 2010, cilt.3, ss.237-244, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Key Determinants of L2 Speaking Performance: Exploring Anxiety, Self-Efficacy, and Socioeconomic Status

YANIK S., ÜNAL B.

Bridging the Gap between L2 Acquisition and Processing: Implications for Teaching, , Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.68-83, 2024

2023

2023

New Directions in Language Teaching Through Blended Learning

Keleş E. D., ÜNAL B.

EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING, Kurt, Gökçe & Başkan, Pınar, Editör, Eğiten Kitap, ss.191-218, 2023

2022

2022

İlköğretim Düzeyi Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar

Ünal B.

İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi, Burak Tomak, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.175-196, 2022

2022

2022

TECHNOLOGY- ENHANCED SELF-REGULATED ENGLISH LEARNING AND ENGLISH SELF-EFFICACY

KARAN E., ÜNAL B.

The New Normal of Online Language Education, , Editör, Eğiten Kitap, ss.197-218, 2022

2012

2012

EFL teachers’ beliefs and practices concerning reading strategy instruction.

Varol B., Akcan S.

Research perspectives on teaching and learning English in Turkey: Policies and practices , Yasemin Bayyurt,Yeşim Çetinkaya, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Hamburg, ss.235-250, 2012

Diğer Yayınlar



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

Focus on Language 2018

Katılımcı

Freiburg-Almanya

Burslar

2021 - 2021

2021 - 2021

The concurrent development of extensive reading and writing abilities

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1