Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Avusturya’da Türkçe Öğretimi Üzerine Nitel Bir Araştırma: Sorunlar ve Beklentiler
Türkiye Eğitim Dergisi
, vol.7, no.2, pp.380-397, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Modern Çağda Geleneğin Direnişi: Mustafa Kutlu
Dil ve Edebiyat
, no.168, pp.27-31, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Reading Education for Primary School Students with Reading Difficulties: A Theoretical Study
Turkophone
, vol.9, no.2, pp.86-96, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Ebeveynsiz Eğitim
Türk Yurdu
, no.419, pp.21-23, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Türk Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Öğütlerin İncelenmesi: Kuşaklar Arası Bir Bakış
Türkiye Eğitim Dergisi
, vol.7, no.1, pp.229-248, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
5. Sınıf Türkçe ve Rusça Ders Kitabı Üzerine Bir İnceleme: Türkiye-Rusya Örneği
International Journal of Languages Education
, vol.10, no.1, pp.15-29, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye'nin Maarif Davasına Adanmış Bir Ömür: Nurettin Topçu
Türk Yurdu
, no.412, pp.29-33, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Çağdaş Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Teknolojinin Sunuluş Biçimleri
Türkiye Eğitim Dergisi
, vol.6, no.2, pp.522-543, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Teknoloji, Çocuklar ve Kitaplar
Dil ve Edebiyat
, no.54, pp.40-48, 2021 (Non Peer-Reviewed Journal)
Bir Dervişin Söyledikleri Yahut Yunus Emre Ne Dedi?
Türk Edebiyatı
, no.574, pp.57-60, 2021 (Non Peer-Reviewed Journal)
Yunus Emre: Bir Medeniyet Şairi
Türk Yurdu
, no.405, pp.78-83, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye ve Kazakistan Ana Dili Ders Kitaplarının Türk Dünyası Kültür Unsurları Bakımından İncelenmesi
Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi
, vol.4, no.1, pp.25-41, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Ailede Okuma Eğitimi
Uluslararası Maarif Dergisi
, no.3, pp.29-32, 2021 (Non Peer-Reviewed Journal)
Çağdaş Çocuk Kitaplarında Yer Alan Aile Büyüklerinin Sunuluş Biçimleri Üzerine Bir Araştırma
Dil ve Edebiyat Araştırmaları
, no.23, pp.147-178, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
PISA’nın ışığında geliştirilen ABİDE projesinde okuma bakımından ne hâldeyiz? Bir geçerlilik çalışması
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, no.22, pp.657-665, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Kitaplarla İlişkimizin Kısa Tarihi
Eğitime Bakış
, vol.17, no.51, pp.1-10, 2021 (Non Peer-Reviewed Journal)
MİLLÎ KİMLİĞİN İNŞASINDA BİR MODEL OLARAK KÂZIM KARABEKİR’İN ÇOCUK OYUNLARI
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
, vol.9, no.4, pp.1503-1518, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’de Üç Kuşakta Değişen Aile: Çocuk Kitapları Örneği
TÜRKİYE EĞİTİMİ DERGİSİ
, vol.5, no.2, pp.375-395, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitimde Bir Mefkûremiz Var Mı?
Türk Yurdu
, no.399, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDEETKİLEŞİMLİ OKUMANIN KONUŞMA BECERİSİNE ETKİSİ
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, no.83, pp.673-696, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Seviyelere Göre KelimelerinDerinlik ve Genişlik Boyutlarının İncelenmesi: Yedi İklim Örneği
International Journal of Language Academy
, vol.8, no.3, pp.267-284, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Lise Öğrencilerine Bir Okuma Listesi Önerisi: Edebiyat Öğretmenleri ile Mülakatlar
Türkiye Eğitim Dergisi
, vol.5, no.1, pp.162-174, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Seyyahların Piri Evliya Çelebi ve Seyahatnamesi
Türk Edebiyatı
, no.559, pp.57-61, 2020 (Non Peer-Reviewed Journal)
Türklüğe Hayat Veren Adam: Gaspıralı İsmail Bey
Türk Yurdu
, no.393, pp.97-101, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
OKUMA BECERİSİNİN DİĞER DİL BECERİLERİYLE İLİŞKİSİ
International Journal of Field Education
, vol.5, no.2, pp.185-194, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye Türkçesinde Ünlü-Ünsüz Uyumuna Uymayan Sözcükler Üzerine Bir İnceleme
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.5, no.5, pp.249-262, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitsel Yönleriyle Nasreddin Hoca Fıkraları: Bir İçerik Analizi
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.20, no.3, pp.602-621, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
21. Yüzyılda Yeniden Türkçe
Gerçek Tarih ve Çizgi Roman
, no.1, pp.14-16, 2018 (Non Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesinde Ailenin Etkisi
Türkiye Eğitim Dergisi
, vol.3, pp.1-21, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Dinlemeye Hazırlık Çalışmalarının Dinlediğini Anlamaya Etkisi
International Journal of Social and Educational Sciences
, vol.4, no.8, pp.265-275, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Speaking Skills of the Learners Who Learned Turkish as a ForeignLanguage at B2 Level: A Study on Developing the Graded Scoring Scale
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.9, no.2, pp.516-526, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Erken Çocukluk Dil Gelişiminde Ailenin Rolü
Türk Eğitim Dergisi
, vol.1, no.1, pp.66-78, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Estetik Değer Oluşturmada Masalların Rolü Türk Masalları Örneği
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.2, pp.1017-1035, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Masalların Öğretim Aracı Olarak Kullanılması Üzerine Bir Araştırma
Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi
, vol.15, no.1, pp.106-119, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
21 Yüzyılda Bir Medeniyet ve Bilim Dili Olarak Türkçe Sorunlar ve Çözümler
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.1, no.1, pp.269-284, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Tahtalarının Etkili Kullanımı Üzerine Bir Araştırma
Anadili Eğitimi Dergi̇si̇
, vol.3, no.4, pp.74-83, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Türk Dünyasının Türkçe Öğretimine Yansımaları
3 Mayıs
, vol.1, no.1, pp.22-24, 2015 (Non Peer-Reviewed Journal)
Lise Öğrencilerinin Atasözlerini Kavrama Düzeyleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, vol.2, no.2, pp.223-236, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Kütüphane Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma
Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi
, vol.1, no.3, pp.64-74, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Eğitimde Masalların Kullanımı
Eğitime Bakış Dergisi
, no.20, pp.9-15, 2011 (Non Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Hatalarının Karşılaştırılması
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, no.3, pp.241-246, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Öğretim Programı Üzerine Bir Değerlendirme
EKEV Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.13, no.41, pp.263-271, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğrencilerinin Dil Bilgisi Etkinliklerindeki Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, no.24, pp.47-51, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Masalların Çocuk Edebiyatında Kullanımı
Çoluk Çocuk Dergisi
, no.87, pp.35-38, 2009 (Non Peer-Reviewed Journal)
Okumayı Nasıl Sevdiler Üniversite Öğrencileri ile Mülakatlar
Erciyes Üniversitesi Sosyal Enstitüsü Dergisi
, vol.26, no.1, pp.47-58, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Metinler Üzerine Bir İnceleme
EKEV Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.13, no.38, pp.331-342, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Problems in Turkish Reading Education Intervıews with Teachers
Reading Improvement
, vol.46, no.3, pp.123-129, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Preferred Writing Topics of Preservice Teachers
European Journal of Education Studies
, vol.1, no.2, pp.6-10, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Okumayı Niye Sevmiyoruz Üniversite Öğrencileri ile Mülakatlar
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.5, no.10, pp.91-100, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitimde Masalın Yeri
İlköğretmen Dergisi
, no.17, pp.6-9, 2008 (Non Peer-Reviewed Journal)
İhmal Edilen Bir Dil Becerisi: Dinleme
Çoluk Çocuk Dergisi
, no.82, pp.35-38, 2008 (Non Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Çalışmalarının Bazı Yönlerden İncelenmesi
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, no.20, pp.317-327, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Hataları
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.21, pp.209-220, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Preservice Teachers Reading Tendencies Implications for Promoting Reading
American Journal of Applied Sciences
, vol.5, no.6, pp.645-652, 2008 (Scopus)

Konu Seçiminin Yazma Becerisine Etkisi
Çağdaş Eğitim Dergisi
, no.357, pp.19-24, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
A National Reading Compaigne in Turkey 100 Basic Literary Works
World Applied Science Journal
, vol.3, no.2, pp.162-167, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Sorunları
Çağdaş Eğitim Dergisi
, vol.32, no.346, pp.16-20, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji Yöntem ve Teknikler
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.7, no.1, pp.299-308, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Okullarında Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşleri
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.13, pp.52-60, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Tür Özellikleri ve Tarihlerine göre Türk ve Dünya Masalları
A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
, no.26, pp.159-169, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Üçüncü Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Nitelik ve Nicelik Olarak Yeterliliği
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.3, no.1, pp.59-66, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçeye Gönül Verenler
Türkçemin Sesi
, no.17, pp.6-9, 2001 (Non Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Sinema ve Çocuk İmgesi Üzerine Bir İnceleme: Kefernaum Filmi Örneği
9. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, Erzurum, Turkey, 21 - 23 October 2022
Eğitimde İdeal Arayışları
3. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 14 September 2022
Öğretmen Adaylarının Çevrim İçi Sınıflarda Yaşadıkları İletişim Kaygılarının Belirlenmesi
13. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER KONGRESİ, Prizren, Kosovo, 12 - 14 May 2022, pp.45-46
Dijital Dönüşüm ve Türkçe Öğretimi
FSMVÜ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 27 March 2021
What Does PISA Tell Us in Reading? A Reliability Study
International CEO Social Sciences Congress, Gorazhde, Bosnia And Herzegovina, 18 - 20 December 2020, pp.77
TÜRK HALK MASALLARINDA ÇOCUK VE ÇOCUKLUK: İSTANBUL MASALLARI ÖRNEĞİ
VII. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Turkey, 23 - 24 October 2020
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Etkileşimli Okumanın Konuşma BecerisineEtkisi
ICMUSS 2020, Ankara, Turkey, 6 - 08 May 2020
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Öykülerin Çocuk Edebiyatı Estetik Ölçütleri Bakımından İncelenmesi
VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 12 - 13 December 2019, pp.132
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Bir Kaynakça Denemesi
VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 13 December 2019
TRT Çocuk Şarkıları Repertuar Kitabında Metinsellik
VI. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, 18 - 19 October 2019
MİLLİ KİMLİĞİN İNŞASINDA BİR MODEL OLARAK KÂZIM KARABEKİR’İN ÇOCUK OYUNLARI
ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU, Ankara, Turkey, 6 - 08 December 2019, pp.28
Mi̇llî Ki̇mli̇ği̇n İnşasında Bi̇r Model Olarak Kâzım Karabeki̇r’i̇n Çocuk Oyunları
ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMUDİL – TARİH – COĞRAFYA(UKDA), 6 - 08 December 2019
Çocuk Oyunlarının Dile Yansıyan Yönü: Tekerlemeler
VI. ULUSLARARASI. ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU PROGRAMI, Baku, Azerbaijan, 18 - 19 October 2019
TRT Çocuk Şarkıları Repertuar Kitabında Kavramlar Dünyası
VI. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Baku, Azerbaijan, 18 - 19 October 2019
Cengiz Aytmatov's Idealized Human and Sustability of Culture of This Human
International Congress on Afro-Eurasion Research V, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 19 - 20 April 2019, pp.211-216
Investigation of the Turkish World Culture Components in the Middle School Language and Expression Books
International Congress on Afro-Eurasion Research V, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 19 - 20 April 2019, pp.104-114
Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Türk İmajı :İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti
V.TURKCESS ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 27 June - 29 September 2019, pp.405
Mustafa Kutlu’nun Yerliliği-Bir Söylem Analizi
V. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 19 - 22 May 2019
Cengiz Aytmetov’un İdealize Ettiği İnsan ve Bu İnsanın Kültürümüzde Yetişme Olanağı-Bir İçerik Analizi
V. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, 19 - 22 May 2019
21. Yüzyılda Türkçenin Bir Medeniyet ve Bilim Dili Olmasında Çocuk Edebiyatının Yeri
V. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Turkey, 19 - 20 October 2018, pp.417-420
Kırım Türk Çocuk Edebiyatı Yazarı Emine Usein’in ”Altın Küneş” Kitabında Yer Alan Söz Sanatları
V. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Turkey, 19 - 20 October 2018, pp.491-485
Mustafa Kutlu'nun Hikayelerinde Türk İnsan Tipi: Uzun Hikaye, Beyhude Ömrüm ve Sevincini Bulmak Örneği
I. TÜRK EĞİTİM KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 27 December 2018, pp.211-227
Yunus Emre Divanı'nda İyi İnsan: Bir İçerik Analizi
I. TÜRK EĞİTİM KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 27 December 2018, pp.324
II. Abdülhamid Döneminde Türkçe Öğretimi
Vefatının 100. Yılında Sultan II. Abdülhamid ve Dönemi Uluslararası Kongresi, 22 - 24 October 2018, no.1
What are we doing for reading? Teachers’xx practices in reading education
IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Budapest, Hungary, 27 - 29 April 2018, pp.771-777
Function for the Implementation of Walues of the Primary School Course Books of the 4th Class Turkish Textbook (A Discourse Analysis)
INTERNATIONAL CONGRESS ON TURKISH GEOGRAPHY SOCIAL SCINCES RESEARCH III, Almati, Kazakhstan, 04 September 2018, pp.254-255
Investigations of Primary School 4th Grade Studets' Reading Fluency Skills for Various Variables
INTERNATIONAL CONGRESS ON TURKISH GEOGRAPHY SOCIAL SCINCES RESEARCH III, Almati, Kazakhstan, 04 September 2018, pp.237-238
The Effect of Multimedia Aided Listening Texts on Listening Skill
International Congress of Science, Education and Technology Research, Odessa, Ukraine, 10 August 2018, pp.167-168
Wievsrelated to the effectivenes of voluable education in classroom teachers
IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, Budapest, Hungary, 27 - 29 April 2018
Ortaokul Türkçe Dersi İçin Bir Metin Önerisi:Kağızmanlı Hıfzı’nın “Vatan Özlemi” Şiiri
ÖLÜMÜNÜN 100. YILINDA KAĞIZMANLI HIFZI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, Kars, Turkey, 8 - 09 April 2018, pp.319331
Üniversite Sınavlarına Hazırlanan Öğrencilerin Okuma Durumları: Türkçe Öğretmeni Adayları Örneklemi
IV. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 21 - 22 December 2017
Karakter Eğitimi Bağlamında Nurettin Topçu’nun Roman ve Hikâyelerinin İncelenmesi
IV. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 21 - 22 December 2017
Çocuk Edebiyatında İhmal Edilmiş Bir Tür: Biyografi
IV. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Turkey, 20 - 21 October 2017, pp.117-123
Değerler Eğitimi Aracı Olarak Türküler: Bir İçerik Analizi
IV. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Turkey, 20 - 21 October 2017
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI METİNDEN ÇIKARDIKLARI ÖZETLERİN İNCELENMESİ (BİR İÇERİK ANALİZİ)
15. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Comrat, Moldova, 11 - 12 September 2017, pp.105-115
21. YÜZYILDA BİR BİLİM VE MEDENİYET DİLİ OLARAK TÜRKÇENİN BAZI MESELELERİ
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 3 - 07 May 2017
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterliklerine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Turkey, 19 - 21 May 2017
Türkçe Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterliklerine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Turkey, 19 - 21 May 2017
Okuma Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Nitel Bir Araştırma
III. YTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 22 December 2016, pp.22-23
Masallarla Estetik Değer Eğitimi
Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 22 - 23 September 2016
Dinlemeye Hazırlık Çalışmalarının Dinleme Becerisine Etkisi
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi - Öğretimi Kurultayı (UTEOK 2016), Burdur, Turkey, 06 October 2016, pp.1-9
Hazırlık Çalışmalarının Dinlemeye Etkisi
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., Burdur, Turkey, 6 - 08 October 2016
Eğitsel Yönleriyle Nasrettin Hoca Fıkraları Bir İçerik Analizi
Uluslararası Nasreddin Hoca Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 30 September - 02 October 2016
Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi İçin Hazırlanan Ders Kitaplarındaki Kültürel Unsurların İncelenmesi İstanbul Üniversitesi Örneği
UDES 2016, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 28 - 30 May 2016
Investigation of Cultural Elements in Coursebooks Prepared for Teaching Turkish as a Foreign Language The Case of Istanbul University
2nd International Symposium on Language Education and Teaching, Belgrade, Serbia And Montenegro, 25 - 28 May 2016
Eğitimin Geleceğini İnşa Etme Üzerine Bir Öneri Türkiye Okuma ve Yazma Merkezleri TOYMER
Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye'de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Bartın, Turkey, 16 - 18 April 2015
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 18 - 20 March 2016, pp.19-20
Erken Çocukluk Dönemi Dil Gelişiminde Ailenin Rolü
Uluslararası Erken Çocukluk Kongresi, 01 March 2016
Türkçe Öğretmeni Yeterliliği "Meslek Bilgisi"
III. Türkçe Öğretmenliği Bölümleri Çalıştayı, Sakarya, Turkey, 11 June 2015, pp.108-121
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin B2 Seviyesi Konuşma Becerileri: Dereceli Puanlama Ölçeği Geliştirme Çalışması
International Congress of Teaching Turkish as a Foreign Language, Ghent, Belgium, 25 - 26 April 2015, pp.132
Genç Şairlerin Çocuklara Şiir Yazma Hakkındaki Görüşleri
I. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu., İstanbul, Turkey, 24 - 25 October 2014
Sürece Dayalı Yazma Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Yazma Becerisine Ve Yazma Kaygılarına Etkisi
1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 24 - 26 April 2014, pp.63
Dil Öğretiminde Postmodern Çizgiler: Karikatürler
International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics (FLTAL'13), Sarajevo, Bosnia And Herzegovina, 18 April 2013, pp.83-99
Bazı Meşhur Nasrettin Hoca Fıkralarının Eğitsel İletileri Bakımından İncelenmesi
5. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Denizli, Turkey, 19 - 22 December 2012, pp.703
Değer Eğitimi Bakımından Masallar
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 26 - 28 October 2011, pp.62
Lise Ders Kitaplarındaki Sorular ile Edebiyat Öğretmenlerinin Sınavlarda Sormuş Oldukları Soruların Bloom’un Taksonomisine Göre Karşılaştırılması
1. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Ankara, Turkey, 20 - 21 November 2008, pp.34-40
Öğretmen Görüşlerine Göre Okuma Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar
Türkçe Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 18 - 20 May 2008, pp.74
Yazılı anlatım becerileri açısından İngiliz dili ve edebiyatı öğrencileri ile Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin karşılaştırılması,
V. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi, Muğla, Turkey, 14 - 15 July 2006, pp.234-246
Books & Book Chapters
İdeal Öğretmen
Eğiten Kitap, Ankara, 2022
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ALANI YARDIMCI DERS MATERYALİ
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2022
TÜRKİYE’DE OKUMA EĞİTİMİNDE YAŞANAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
in: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
İNCELEMELERİ, Oruç, Sema, Editor, Ihlamur Akademi, İstanbul, pp.477-488, 2022
Nurettin Topçu Yahut İdealler Doğuran Bir Öğretmen
in: İdeal Öğretmen, Ali Fuat Arıcı,Mustafa Başaran,Yusuf Günaydın, Editor, Eğiten, Ankara, pp.209-222, 2022
Türkçe Öğrenenler İçin Türkler ve Türkiye
Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2021
Geleneksel ile Modern Arasında Millî ve Evrensel Değerler
in: Değerler Eğitimi, Dr. Şahin KIZILABDULLAH Dr. Ümit POLAT, Editor, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, pp.59-67, 2021
Cengiz Aytmatov'un Öğretmen Tipi Olarak Öğretmen Duyşen
in: EĞİTİMDE İDEAL ÖĞRETMEN ARAYIŞLARI, Bayram ARICI,Yusuf GÜNAYDIN, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.57-67, 2021
Türkçe Öğretim Kaynakları
in: Türkçe Öğrenenler İçin Türkler ve Türkiye, Ali Fuat Arıcı,Yusuf Günaydın, Editor, YTB, Ankara, pp.227-238, 2021
Türkçe Öğretimi ve Medya Okuryazarlığı
in: Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış, Fahri Temizyürek, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.593-622, 2021
Büyük Eğitimciler
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020
TÜRK BİRLİĞİNE ADANAN BİR ÖMÜR: GASPIRALI İSMAİL BEY
in: Büyük Eğitimciler, Ali Fuat Arıcı, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.159-170, 2020
İdeal Türk
Türk Edebiyatı Vakfı, İstanbul, 2019
Milli Eğitim Üzerine Yazılar
Efe Akademi, İstanbul, 2019
Mustafa Kutlu’nun Eserlerinde Türk İnsan Tipi
in: İdeal Türk, Ali Fuat Arıcı,Mustafa Başaran, Editor, Türk Edebiyatı Vakfı, İstanbul, pp.529-548, 2019
Dil Bilinci ile Milli Kimlik İlişkisi
in: Milli Eğitim Üzerine Yazılar, Ali Fuat Arıcı,Mustafa Başaran, Editor, Efe Akademi, İstanbul, pp.35-43, 2019
Yunus Emre Divanı’xxnda İdeal İnsan Tipi
in: İdeal Türk, Ali Fuat Arıcı, Mustafa Başaran, Editor, Türk Edebiyatı Vakfı, İstanbul, pp.69-84, 2019
Yazılı Anlatım El Kitabı
Pegem Akademi, Ankara, 2017
Dr. Lütfi Sezen Armağanı
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2016
Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Eğitimine Katkıları
in: Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı, ŞİMŞEK TACETTİN, Editor, Grafiker Yayınları, Ankara, pp.217-322, 2014
Çocuk Edebiyatının Kaynakları
in: Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı, Tacettin Şimşek, Editor, Grafiker Yayınları, Ankara, pp.163-216, 2014
İlköğretim Öğrencilerinin Okuma Durumları
Doktorum Yayınları, Ankara, 2009
Çocuk Edebiyatında Türler
Doktorum Yayınları, Ankara, 2009
Masalın Sesi
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2009
OKUMA EĞİTİMİ
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2008
Masal Fabl Fıkra
in: Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı, YILAR ÖMER TURAN LOKMAN, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.118-140, 2007