SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Examination of University Students’ Foreign Language Classroom Anxiety
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.232, ss.396-402, 2016 (SSCI)
An Investigation into University Students’ Foreign Language Speaking Anxiety
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.232, ss.382-388, 2016 (SSCI)
Correlation among high school senior students’ test anxiety, academic performance and points of university entrance exam
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW
, cilt.8, sa.13, ss.919-926, 2013 (SSCI)
Science and Technology Teachers’ Opinions About Renewed Science Lesson Curriculum
EKEV Akademi Dergisi
, cilt.17, ss.11-22, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Umut Ölçeği’nin (UÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.731-753, 2024 (Hakemli Dergi)
MESLEKİ VE TEKNİK LİSE ÖĞRETMENLERİNİN 21.YY BECERİLERİ İLE OKUL YÖNETİCİLERİNE YÖNELİK 21.YY BECERİLERİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.22, sa.87, ss.1151-1173, 2023 (Hakemli Dergi)
The need for academic writing: An online in-service training for academicians
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences
, cilt.9, sa.3, 2022 (Hakemli Dergi)
Creative Drama Based Active Learning Implementation in In-Service Training
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.0, sa.53, ss.205-233, 2021 (ESCI)
ÖĞRETMENLERİN YARATICILIĞI BESLEME DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
International Journal Of Turkish Literature Culture Education
, cilt.10, sa.3, ss.1203-1214, 2021 (Hakemli Dergi)
TÜRK CUMHURİYETLERİNDE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.12, sa.63, 2019 (Hakemli Dergi)
TERS YÜZ SINIF MODELİNİN İNGİLİZCE DERSİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Asos Journal
, cilt.7, sa.91, ss.326-339, 2019 (Hakemli Dergi)
MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETMEN ÖZYETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ: KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
ASOS Journal
, cilt.6, sa.74, ss.656-678, 2018 (Hakemli Dergi)
MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETMEN ÖZYETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ: KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
ASOS Journal
, cilt.6, sa.72, ss.545-559, 2018 (Hakemli Dergi)
Kuantum Öğrenme Yaklaşımının İngilizce Kelime Öğrenme Üzerine Etkileri
Türkiye Eğitim Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.95-107, 2017 (Hakemli Dergi)
An investigation into university students’ study skills
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences
, cilt.4, ss.535-543, 2017 (Hakemli Dergi)
An examination of university students’ learning and studying approaches
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences
, cilt.4, ss.544-551, 2017 (Hakemli Dergi)
Application of context input process and product model incurriculum evaluation: Case study of a call centre
Educational Research and Review
, cilt.11, sa.17, ss.1659-1669, 2016 (Hakemli Dergi)
Examining University Students’ Attitudes towards Learning English Using Different Variables
The International Journal of Educational Researchers
, cilt.7, sa.2, ss.12-20, 2016 (Hakemli Dergi)
Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri
Istanbul Aydın Üniversitesi Dergisi
, sa.30, ss.55-83, 2016 (Hakemli Dergi)
2012 PISA Matematik Testi Puanlarının Bazı Degiskenler Açısından Incelenmesi
EGE EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.16, sa.2, ss.358-372, 2015 (Hakemli Dergi)
Attitudes of Pre Service Teachers To Computer Assisted Education
Journal of Research in Education and Teaching
, cilt.14, sa.2, ss.682-696, 2015 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumları
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.1-9, 2015 (Hakemsiz Dergi)
Prediction of ELT Students Academic Language Achievement Language Learning Orientation and Autonomous Learning
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.7, sa.1, ss.160-171, 2015 (Hakemli Dergi)
Students’ Content Responsibility in Content Based Instruction (CBI) and Active Participation
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.7, sa.3, ss.101-112, 2015 (Hakemli Dergi)
Prediction of ELT Students’ Academic (Language) Achievement: Language Learning Orientation and Autonomous Learning
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.7, sa.1, ss.160-171, 2015 (Hakemli Dergi)
The influence of self efficacy and motivational factors on academic performance in general chemistry course A modeling study
Educational Research and Review
, cilt.10, sa.4, ss.453-461, 2015 (Hakemli Dergi)
Cyberbullying Among Secondary School Students
Kalem Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.45-64, 2014 (Hakemli Dergi)
Students Beliefs on Effectiveness of Storyline Method in History Teaching
Mevlana International Journal of Education
, cilt.4, sa.3, ss.83-91, 2014 (Hakemli Dergi)
The Effect of Peripheral Learning Applied in English Instruction on English Idioms Learning
Educational Research Association The International Journal of Educational Researchers
, cilt.3, sa.3, ss.19-34, 2012 (Hakemli Dergi)
An examination into self efficacy metacognition and academic performance of pre service ELT students prediction and difference
KALEM Akademi Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri
, cilt.2, sa.1, ss.143-165, 2012 (Hakemli Dergi)
Self-efficacy and Critical Thinking Dispositions as Predictors of Success in School Practicum
Journal of Educational Sciences
, cilt.1, sa.4, ss.81-90, 2012 (Hakemli Dergi)
An Examination Into Self Efficacy Metacognition and Academic Performance of Pre Service ELT Students Prediction and Difference
Kalem Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.143-165, 2012 (Hakemli Dergi)
Teacher Candidates' Metacognitive Awareness According to Their Domains and Sex
International Journal of Multidisciplinary Thought
, cilt.1, sa.6, ss.255-263, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerine Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Öğretiminin Okuduğunu Anlama Başarısı Üzerine Etkisi
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ
, cilt.1, sa.4, ss.71-94, 2011 (Hakemli Dergi)
Relation between Secondary School Science and Mathematics Education Students Problem Solving Skills and Their Undergraduate Graduation Points
New World Sciences Academy (NWSA)
, cilt.6, sa.1, ss.1227-1232, 2011 (Hakemli Dergi)
The Predictive Degree of Anatolian High School 11th Grade Science Students’ Mathematics, Physics, Chemistry, Geometry and Biology Academic Achievements on Their University Entrance Examination Quantitative Scores
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.23, sa.1, ss.157-172, 2010 (Hakemli Dergi)
Alcı, B. (2009). Student’s perceptions of educational environment: A study Yeditepe University Faculty of Medicine. Yeni Tıp Dergisi
YENİ TIP DERGİSİ
, cilt.26, sa.4, ss.205-209, 2009 (Hakemli Dergi)
Explanatory and Predictive Interrelation between University Students’ Percieved Problem Solving Skills, Self-efficacy Perceptions, Metacognitive Self-regulation Strategies, University Entrance Examination Points and their Mathematics Achievement
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.53-68, 2008 (Hakemli Dergi)
Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme Ve Bilişüstü Becerileri Cinsiyete Sınıfa Ve Alanlara Göre Farklılaşmakta Mıdır?
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.33-44, 2007 (Hakemli Dergi)
The Effects Of Prımary School Teachers’ Attıtudes Towards The Mathematıcs Achıevement Forth Grade Students Bygender
Erzincan Education Faculty
, cilt.8, sa.1, ss.13-21, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğrenci-Öğrenci Onay Ölçeğinin (ÖÖOÖ) Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
VIII. International TURKCESS Congress on Education and Social Sciences, Hatay, Türkiye, 20 Temmuz 2022
İTALYA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ TÜRKİYE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMIYLA KARŞILAŞTIRILMASI
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 Haziran 2019
2005, 2013 VE 2018 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME VE UYGULAMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 Haziran 2019
An investigation into university students’ study skills
9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), 1 - 04 Şubat 2017, sa.1
Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017
Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017
School principals transformational leadership behaviours andtheir effects on teacher commitment
1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL, OLOMOUTH, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.2016
School Principals Transformational Leadership Behaviors and Their Effects on Teacher Commitment
1st International Conference on Lifelong Education Education and Leadership for All-ICLEL, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.1, ss.203-211
An examination of students perceptions of service quality dimensions in higher education
1st International Conference on Lifelong Education Education and Leadership for All-ICLEL, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015
An Analysis of Undergraduates Study Skills
7th World Conference on Educational Sciences, 13 - 15 Şubat 2015
School Principals Roles in Establishing Collaborative Professional Learning Communities at Schools Procedia Social and Behavioral Sciences
7th World Conference on Educational Sciences, 13 - 15 Şubat 2015
Müfredat Dışı Aktivitelerin Ekonomik ve Sosyal Olarak Dezavantajlı Olan Okullara Giden Öğrencilerin Gelişimi Üzerine Etkisi
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies (YICER), İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014
School Administration in the Changing Educational Sector 21st Century
YICER - YILDIZ International Conference On Educational Research And Social Science. Istanbul, Turkey, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014
Correlation Among Engineering Students' Perceived Computer Self-Efficacy, Attitudes Toward Technology and Academic Achievement
IEEC 2012 : 2nd International Engineering Education Conference, Antalya, Türkiye, 31 Ekim 2012, ss.1-6
Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalına İlişkin Durum Tespiti
İkinci Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, (2012), 01 Eylül 2012
The relation Between Primary School 4th Grade Student Attitude Towards English Lesson, The Level of Anxiety and English Language Achievement
The 4th International Congress of Educational Research, İstanbul, Turkey, 01 Mayıs 2012
Aggressıon Levels Of The Students At The Second Stage In Prımary Schools On The Basıs Of Whether They Play Vıolent Vıdeo Games Or Not.
IV. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012
Mathematıcal Anxıety And Self-Effıcacy Level Of Hıgh School Grade Students In Correlatıon Wıth Mathematıcal Success
IV. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012
Change of Students\' Problem Solving Appraisal in Higher Education According to Gender
WCES, 01 Şubat 2011, cilt.1, ss.3179-3184
Yıldız Teknik Üniversitesi Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alan Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersine Yönelik Tutumları İle Bu Derste Hazırladıkları Materyallerin Nitelikleri Arasındaki İlişki
Internatıonal Computer And Instructıonal Technologıes Symposıum Proceedıngs, 01 Eylül 2010
Self- Evaluation of Yıldız Technical University Department of Education between 1997- 2003.
XVI. National Educational Sciences Congress, Pamukkale Üniversity, 01 Eylül 2006
Investigating the Educatioanal Philosophies and Aims of Canada, UK Israel Russia Malaysia ve Turkey
XV. National Educational Sciences Congress, 01 Eylül 2005
Kitap & Kitap Bölümleri
In-Service Training Program on Web 2.0 Tools in Testing and Assessment for Foreign Language Instructors
Küreselleşen Dünyada Eğitim Bilimleri, Prof.Dr. Fethi Kayalar, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.157-176, 2023
Okul Öncesi Eğitim Alternatif Eğitim Modelleri- Harezmi-STEM, Montessori, Regio Emilia, Waldorf, High Scope Somut Etkinlik Örnekleri
Okul Öncesi Eğitim Alternatif Eğitim Modelleri- Harezmi-STEM, Montessori, Regio Emilia, Waldorf, High Scope Somut Etkinlik Örnekleri, Prof. Dr. Yavuz Erişen, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.1-232, 2019
Egitim Programı ve Tasarım Modelleri
Egitimde Program Gelistirme Kavramlar Yaklasımlar, Hasan Şeker, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.71-88, 2013