Duyurular & Dokümanlar
Program Geliştirme İçerik
Diğer
1.10.2018
Eğitim Sosyolojisi İçerik
Diğer
30.09.2018
Materyal Tasarlama İçerik
Diğer
30.09.2018
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Programları Ve Öğretim Programı, Türkiye
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretimi (Tezli), Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerinin, matematik başarıları ile algıladıkları problem çözme becerileri, özyeterlik algıları, bilişüstü özdüzenleme stratejileri ve ÖSS sayısal puanları, arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Programları Ve Öğretim Bilim Dalı
2001
2001Yüksek Lisans
İlköğretim dördüncü sınıf öğretmenlerinin matematiğe karşı tutumlarının öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisi
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2008 - 2018
2008 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2001 - 2008
2001 - 2008Araştırma Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2016 - 2017
2016 - 2017Bölüm Başkan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bölümleri Bölümü
2014 - 2016
2014 - 2016Merkez Müdürü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sürekli Eğitim Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2008 - 2014
2008 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bölümleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2000
2000 - 2000Rehber Öğretmen
K.M.P. Lisesi, Rehber Öğretmen
1999 - 2000
1999 - 2000Sınıf Öğretmeni
Okçu Musa İ.Ö.O., Sınıf Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2017
2017Doktora
Çağrı merkezi mesleki yetkinlik geliştirme eğitim programının değerlendirilmesi
ALCI B.
D.KAVGAOĞLU(Öğrenci)
2015
2015Doktora
İngilizce hazırlık programı öğrencilerinin akademik motivasyon, kaygı ve tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler örüntüsü
ALCI B. (Danışman)
U.AKPUR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Lise 1. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama gücü
ALCI B.
S.ÖZKELEŞ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine okuduğunu anlama stratejilerinin öğretiminin okuduğunu anlama başarısı üzerine etkisi
ALCI B.
G.ÖZYILMAZ(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Measuring student-to-student confirmation in the college classroom: A Turkish adaptation and validation study
Kerimoğlu E., Alcı B., Doenyas C.
International Journal of Intercultural Relations
, cilt.96, 2023 (SSCI)
2023
2023A non-Western adaptation of the Situated Academic Writing Self-Efficacy Scale (SAWSES)
Doenyas C., Tunay Gül Z., Alcı B.
Assessing Writing
, cilt.57, 2023 (SSCI)
2016
2016Examination of University Students’ Foreign Language Classroom Anxiety
KARATAŞ H., Bademcioglu M., Ergin A., Alci B.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.232, ss.396-402, 2016 (SSCI)
2016
2016An Investigation into University Students’ Foreign Language Speaking Anxiety
KARATAŞ H., Bademcioglu M., Ergin A., Alci B.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.232, ss.382-388, 2016 (SSCI)
2016
2016Analysing University English Preparatory Class Students’ Self- Regulation Strategies and Motivational Beliefs Using Different Variables
KARATAŞ H., Bademcioglu M., Ergin A., Alci B.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.232, ss.403-412, 2016 (SSCI)
2016
2016Medical Faculty Students' Academic Motivation Types: A Comparison with Respect to Various Variables
ALCI B.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.23, ss.245-250, 2016 (SCI-Expanded)
2015
2015The Correlation between Pre-service Teachers' Attitudes towards Technology and Achievement in Material Design Course
FINDIKOĞLU F., ALCI B., KARATAŞ H.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.20, sa.3, ss.744-753, 2015 (SCI-Expanded)
2013
2013Correlation among high school senior students’ test anxiety, academic performance and points of university entrance exam
Karataş H., Alci B., Aydin H.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW , cilt.8, sa.13, ss.919-926, 2013 (SSCI)
2013
2013Science and Technology Teachers’ Opinions About Renewed Science Lesson Curriculum
TORAMAN S., ALCI B.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.17, ss.11-22, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Evaluation of hybrid learning model in an EFL context in higher education: A sample from Türkiye
İyitoğlu O., CEYLAN B., ALCI B.
Yildiz Journal of Educational Research Yildiz Technical University , cilt.9, sa.2, ss.65-78, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Developing a Turkish adaptation of the connectedness to nature scale
Baysura Ö. D., Alcı B.
, cilt.21, sa.4, ss.799-815, 2024 (Scopus)
2024
2024İngilizce Hazırlık Programlarında Öğrencilerin Kültür Öğretimine Yönelik Görüşleri
İhtiyarer B., ALCI B.
Türkiye Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.172-183, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Umut Ölçeği’nin (UÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ARIĞ S., ALCI B.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.731-753, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Cami görevlileri için geliştirilen ses eğitimi konulu hizmet içi eğitim programının etkililiğinin incelenmesi
Kaya L., Özden E., Alcı B.
Rast Muzikoloji Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.447-473, 2023 (Scopus)
2023
2023Cami görevlileri için geliştirilen ses eğitimi konulu hizmet içi eğitim programının etkililiğinin incelenmesi
KAYA L., ÖZDEN E., ALCI B.
Rast Muzikoloji Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.447-473, 2023 (Scopus)
2023
2023Teachers Learning Classroom Sociology and Social Justice in Primary Education
Tombak İlhan B., Alcı B., Güven Hastürk D.
JOURNAL OF TEACHING AND LEARNING
, cilt.17, sa.1, ss.31-51, 2023 (ESCI)
2023
2023MESLEKİ VE TEKNİK LİSE ÖĞRETMENLERİNİN 21.YY BECERİLERİ İLE OKUL YÖNETİCİLERİNE YÖNELİK 21.YY BECERİLERİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Aslan M., ALCI B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.22, sa.87, ss.1151-1173, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Reliability and validity of the Turkish version of the teachers’ basic ICT competence beliefs scale
Alcı B.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.10, sa.1, ss.29-55, 2023 (ESCI)
2023
2023SALGIN SONRASI ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ-VELİ İLİŞKİSİNDE DUYGUSAL ZEKAYA YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM UYGULAMASI
ALCI B., ARIĞ S.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.492-512, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022YABANCI DİL OLARAK İNGİLİZCE ÖĞRENEN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ İÇİN ÇEVRİMİÇİ OKUYUCU ÖZALGI ÖLÇEĞİ\u2019NİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI
AĞAOĞLU A., ALCI B.
International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR) , cilt.88, ss.2007-2016, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022The need for academic writing: An online in-service training for academicians
İhtiyarer B., ALCI B.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.9, sa.3, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçme Aracının Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
ALCI B., Kılıç C.
E-International Journal of Educational Research , cilt.13, sa.1, ss.38-50, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması
Çınar A., ALCI B.
E-International Journal of Educational Research , cilt.13, sa.1, ss.1-18, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Programının (Erasmus+ KA101) Değerlendirilmesi
Kaynar Cebeci E., Alcı B.
International Journal of Social Sciences
, cilt.6, sa.25, ss.29-55, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Öğretmenlerin Sosyal-Duygusal Yetkinliklerini Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik-Güvenirlilik Çalışması
Sarısoy B., Alcı B., Erişen Y.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.38, sa.2, ss.3-26, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Okul Öncesi Çocuklarının COVID-19 Salgını Sırasında Evde Çevrimiçi Öğrenimine İlişkin Ebeveynlerinin İnanç ve Tutumları Ölçeği: Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
ERAN TÜREDİ N., ALCI B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, sa.80, ss.2058-2073, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Creative Drama Based Active Learning Implementation in In-Service Training
Sarisoy B., ALCI B.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.0, sa.53, ss.205-233, 2021 (ESCI)
2021
2021The adaptation of the students’ beliefs about peer feedback scale into Turkish: A validity and reliability study
İhtiyaryer B., Alcı B.
Elementary Education Online
, cilt.20, sa.1, ss.407-417, 2021 (Scopus)
2021
2021İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KAYGI ÖLÇEĞİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Özbay S., ALCI B.
R&S - Research Studies Anatolia Journal
, cilt.4, ss.183-193, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021ÖĞRETMENLERİN YARATICILIĞI BESLEME DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Sadıç T., ALCI B.
International Journal Of Turkish Literature Culture Education , cilt.10, sa.3, ss.1203-1214, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Ortaöğretim Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Kullanım Yeterlikleri
Gürültü E., Aslan M., Alcı B.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education
, cilt.34, sa.1, ss.1-22, 2020 (ESCI)
2020
2020Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Fırsat Eşitliği Bağlamında Öğrenci ve Veli Görüşleri
ALCI B., GÜRÜLTÜ E.
OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.24, ss.125-154, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019TERS YÜZ SINIF MODELİNİN İNGİLİZCE DERSİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Gürültü E., Alcı B.
Asos Journal , cilt.7, sa.91, ss.326-339, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019TÜRK CUMHURİYETLERİNDE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ
Kaya N., Alcı B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.63, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ IŞIĞINDA İNCELENMESİ
Gürültü E., Aslan M., Alcı B.
ASOS Journal , cilt.2018, sa.571, ss.543-560, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETMEN ÖZYETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ: KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Kaya N., Sezer H. N., Alcı B.
ASOS Journal , cilt.6, sa.74, ss.656-678, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETMEN ÖZYETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ: KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Bildik C., Alcı B.
Asos Journal , cilt.6, sa.2, ss.360-371, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETMEN ÖZYETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ: KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Kayhan A., Baysan O., Alcı B.
ASOS Journal , cilt.6, sa.72, ss.545-559, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Kuantum Öğrenme Yaklaşımının İngilizce Kelime Öğrenme Üzerine Etkileri
Usanmaz E., Alcı B., Çeliköz N.
Türkiye Eğitim Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.95-107, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017An investigation into university students’ study skills
KARATAŞ H., ALCI B., BALYER A., BADEMCİOĞLU M.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.4, ss.535-543, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017An examination of university students’ learning and studying approaches
KARATAŞ H., ALCI B., BALYER A., BADEMCİOĞLU M.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.4, ss.544-551, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Application of context input process and product model incurriculum evaluation: Case study of a call centre
Kavgaoğlu D., Alcı B.
Educational Research and Review , cilt.11, sa.17, ss.1659-1669, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Examining University Students’ Attitudes towards Learning English Using Different Variables
KARATAŞ H., Alci B., Bademcioglu M., Ergin A.
The International Journal of Educational Researchers , cilt.7, sa.2, ss.12-20, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Evaluation of the curriculum of English preparatory classes at Yildiz Technical University using CIPP model
Akpur U., Alcı B., Karataş H.
Educational Research and Reviews
, cilt.11, ss.466-473, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri
ALCI B., Kırali F. N.
Istanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , sa.30, ss.55-83, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20152012 PISA Matematik Testi Puanlarının Bazı Degiskenler Açısından Incelenmesi
TÜRKAN A., ALCI B., Üner S. s.
EGE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.16, sa.2, ss.358-372, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumları
KARATAŞ H., Alcı B., Karabıyık B.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.3, ss.1-9, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
2015Attitudes of Pre Service Teachers To Computer Assisted Education
KARATAŞ H., ALCI B., Karabıyık B.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.14, sa.2, ss.682-696, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Prediction of ELT Students Academic Language Achievement Language Learning Orientation and Autonomous Learning
Karataş H., Alcı B., Yurtseven N., Yüksel H. G.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.7, sa.1, ss.160-171, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Students’ Content Responsibility in Content Based Instruction (CBI) and Active Participation
Sari I., Alci B., KARATAŞ H., Ejder A.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.7, sa.3, ss.101-112, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Prediction of ELT Students’ Academic (Language) Achievement: Language Learning Orientation and Autonomous Learning", International Online Journal of Educational Sciences
KARATAŞ H., ALCI B., YURTSEVEN N., YÜKSEL H. G.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.7, sa.1, ss.160-171, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Prediction of ELT Students’ Academic (Language) Achievement: Language Learning Orientation and Autonomous Learning
KARATAŞ H., Alci B., Yurtseven N., Gulru Yuksel H.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.7, sa.1, ss.160-171, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015The influence of self efficacy and motivational factors on academic performance in general chemistry course A modeling study
ALCI B.
Educational Research and Review , cilt.10, sa.4, ss.453-461, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015A qualitative research on<sup>2nd</sup> grade teachers’ opinions about<sup>2nd</sup> grade english language teaching curriculum İkinci Sınıf İngilizce Dersi Programı İle İlgili İngilizce Öğretmenlerinin Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma
İYITOĞLU O., ALCI B.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.2, ss.682-696, 2015 (Scopus)
2014
2014Cyberbullying Among Secondary School Students
ALCI B., Bulut Y.
Kalem Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.45-64, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Students Beliefs on Effectiveness of Storyline Method in History Teaching
Kuş M., ALCI B.
Mevlana International Journal of Education , cilt.4, sa.3, ss.83-91, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Multicultural competence level of university instructors: A perspective from a Turkish context
Yavas A., Eksi G., Alcı B.
Mediterranean Journal of Social Sciences
, cilt.4, ss.415-421, 2013 (Scopus)
2013
2013Examining the Effects of Pre-service Teachers’ Personality Traits on Their Teaching Competencies. International Online Journal of Educational Sciences
Aydın M. K., BAVLI B., ALCI B.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.5, sa.3, ss.575-586, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012The Effect of Peripheral Learning Applied in English Instruction on English Idioms Learning
GEZER M., Şen B., ALCI B.
Educational Research Association The International Journal of Educational Researchers , cilt.3, sa.3, ss.19-34, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012An examination into self efficacy metacognition and academic performance of pre service ELT students prediction and difference
Alcı B., Yüksel H. G.
KALEM Akademi Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri , cilt.2, sa.1, ss.143-165, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Self-efficacy and Critical Thinking Dispositions as Predictors of Success in School Practicum
Yüksel H. G., Alcı B.
Journal of Educational Sciences , cilt.1, sa.4, ss.81-90, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Self efficacy and critical thinking dispositions as predictor of success in school practicum
Yüksel H. G., Alcı B.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.4, sa.1, ss.81-90, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012An Examination Into Self Efficacy Metacognition and Academic Performance of Pre Service ELT Students Prediction and Difference
ALCI B., YÜKSEL H. G.
Kalem Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.143-165, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Teacher Candidates' Metacognitive Awareness According to Their Domains and Sex
Alci B.
International Journal of Multidisciplinary Thought , cilt.1, sa.6, ss.255-263, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerine Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Öğretiminin Okuduğunu Anlama Başarısı Üzerine Etkisi
Özyılmaz G., Alcı B.
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ , cilt.1, sa.4, ss.71-94, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Relation between Secondary School Science and Mathematics Education Students Problem Solving Skills and Their Undergraduate Graduation Points
ALCI B.
New World Sciences Academy (NWSA) , cilt.6, sa.1, ss.1227-1232, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010The Predictive Degree of Anatolian High School 11th Grade Science Students’ Mathematics, Physics, Chemistry, Geometry and Biology Academic Achievements on Their University Entrance Examination Quantitative Scores
Dursun S., Alcı B.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.23, sa.1, ss.157-172, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Alcı, B. (2009). Student’s perceptions of educational environment: A study Yeditepe University Faculty of Medicine. Yeni Tıp Dergisi
ALCI B.
YENİ TIP DERGİSİ
, cilt.26, sa.4, ss.205-209, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Explanatory and Predictive Interrelation between University Students’ Percieved Problem Solving Skills, Self-efficacy Perceptions, Metacognitive Self-regulation Strategies, University Entrance Examination Points and their Mathematics Achievement
ALCI B., Erden M., Baykal A.
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.53-68, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
2007Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme Ve Bilişüstü Becerileri Cinsiyete Sınıfa Ve Alanlara Göre Farklılaşmakta Mıdır?
ALCI B., ALTUN S.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.33-44, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
2006The Effects Of Prımary School Teachers’ Attıtudes Towards The Mathematıcs Achıevement Forth Grade Students Bygender
ALCI B., Erden M.
Erzincan Education Faculty , cilt.8, sa.1, ss.13-21, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024İLKOKULDAKİ ÖZEL EĞİTİM SÜRECİNDE KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ ÜZERİNE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
ALCI B.
TURKCESS 2024, Karadağ, 11 Temmuz 2024
2024
2024ORATAOKUL ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE YAZMA BECERİLERİNE MOTİVASYONUN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ALCI B.
TURKCESS 2024, Prizren, Sırbistan, 11 - 13 Temmuz 2024
2022
2022Öğrenci-Öğrenci Onay Ölçeğinin (ÖÖOÖ) Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KERİMOĞLU E., ALCI B., DOENYAS C.
VIII. International TURKCESS Congress on Education and Social Sciences, Hatay, Türkiye, 20 Temmuz 2022
2021
2021"Evaluation of Erasmus+ KA101 Mobility Program (School Education Staff Mobility) According to Teachers' Opinions
ALCI B., Kaynar Cebeci E.
7. INTERNATIONAL ISTANBUL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 18 Aralık 2021
2021
2021KAVRAM ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMINA YÖNELİK SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
Değirmenci T., ALCI B.
VI. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 Eylül - 03 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021What do students in private schools think about online education? A mixed method study
İhtiyarer B., ALCI B.
VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
2020HİZMET İÇİ EĞİTİMDE TURNUVA TEKNİĞİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
ASLAN M., ALCI B.
VI. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 30 Ekim 2020
2019
2019İTALYA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ TÜRKİYE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMIYLA KARŞILAŞTIRILMASI
ALCI B.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 Haziran 2019
2019
2019İtalya Okul Öncesi Eğitim Programının Türkiye Okul Öncesi Eğitim Programıyla Karşılaştırılması.
KAZANCI GÜL M., ALCI B.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.151, (Özet Bildiri)
2019
20192005, 2013 VE 2018 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME VE UYGULAMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ALCI B.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 Haziran 2019
2018
2018Ubd (Understandıng By Desıgn) Modeli Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşlerİ
AYGEN B., ALCI B.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 25 - 27 Ekim 2018
2018
2018Meb Güzel Sanatlar Liseleri İçin Hazırlanan 2006 ve 2016 Bağlama Öğretim Programlarının Kazandırdığı Beceriler, Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı ve Ölçme Değerlendirme Yaklaşımı Bakımından Karşılaştırılması
SAĞER T., ALCI B., AKDAĞ A. K.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 25 - 27 Ekim 2018
2018
2018THE INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN PEACE ATTITUDES, LONELINESS AND HOPELESSNESS
BATUR S., ALCI B.
Globets: AN INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, TECHNOLOGY AND SCIENCE, Belgrade, Sırbistan, 6 - 09 Mayıs 2018
2017
2017An examination of university students’ learning and studying approaches
Karataş H., Alcı B., Balyer A., Bademcioğlu M.
9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017
2017
2017An investigation into university students’ study skills
KARATAŞ H., ALCI B., BALYER A., BADEMCİOĞLU M.
9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), 1 - 04 Şubat 2017, sa.1, (Özet Bildiri)
2017
2017Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi
Karataş H., Alcı B., Balyer A., Bademcioğlu M.
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017
2017
2017Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi
Karataş H., Alcı B., Balyer A., Bademcioğlu M.
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017
2016
2016Investigating the Effect of Audio Visual Materials as Warm up Activity in Aviation English Courses on Students Motivation and Participation at High School Level
Seçer Ş., ŞAHİN M., ALCI B.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, GlobELT 2015, Antalya, Türkiye, 16 Nisan 2016, ss.120-128
2016
2016International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, GlobELT 2016
KARATAŞ H., ALCI B., BADEMCİOĞLU M., Atilla E.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, GlobELT 2016, Antalya, Türkiye, 14 Nisan 2016, cilt.232, ss.382-388
2015
2015School principals transformational leadership behaviours andtheir effects on teacher commitment
BALYER A., KARATAŞ H., ALCI B.
1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL, OLOMOUTH, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.2016
2015
2015School principals' transformational leadership behaviours and their effects on teacher commitment
BALYER A., Karatas H., ALCI B.
1st International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015, ss.203-211
2015
2015An examination of students perceptions of service quality dimensions in higher education
KARATAŞ H., ALCI B., BALYER A., BADEMCİOĞLU M.
1st International Conference on Lifelong Education Education and Leadership for All-ICLEL, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015
2015
2015School Principals Transformational Leadership Behaviors and Their Effects on Teacher Commitment
BALYER A., KARATAŞ H., ALCI B.
1st International Conference on Lifelong Education Education and Leadership for All-ICLEL, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.1, ss.203-211
2015
2015School Principals Roles in Establishing Collaborative Professional Learning Communities at Schools Procedia Social and Behavioral Sciences
BALYER A., KARATAŞ H., ALCI B.
7th World Conference on Educational Sciences, 13 - 15 Şubat 2015
2015
2015An Analysis of Undergraduates Study Skills
ALCI B., KARATAŞ H., BALYER A.
7th World Conference on Educational Sciences, 13 - 15 Şubat 2015
2015
2015An Analysis of Undergraduates Study Skills
ALCI B., KARATAŞ H., BALYER A.
7th World Conference on Educational Sciences, Atina, Yunanistan, 05 Şubat 2015, ss.1355-1362
2015
2015School Principals' Roles in Establishing Collaborative Professional Learning Communities at Schools
BALYER A., Karataş H., Alcı B.
7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.1340-1347
2014
2014School Administration in the 21st Century
BALYER A., KARATAŞ H., ALCI B.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies (YICER), 1 - 03 Eylül 2014
2014
2014School Administration in the Changing Educational Sector 21st Century
BALYER A., KARATAŞ H., ALCI B.
YICER - YILDIZ International Conference On Educational Research And Social Science. Istanbul, Turkey, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014
2014
2014Müfredat Dışı Aktivitelerin Ekonomik ve Sosyal Olarak Dezavantajlı Olan Okullara Giden Öğrencilerin Gelişimi Üzerine Etkisi
Alcı B., Karataş H., Balyer A.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies (YICER), İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014
2012
2012Correlation Among Engineering Students' Perceived Computer Self-Efficacy, Attitudes Toward Technology and Academic Achievement
KARATAŞ H., ALCI B., İSTİF İ., GANİ S.
IEEC 2012 : 2nd International Engineering Education Conference, Antalya, Türkiye, 31 Ekim 2012, ss.1-6
2012
2012Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalına İlişkin Durum Tespiti
ALCI B.
İkinci Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, (2012), 01 Eylül 2012
2012
2012Aggressıon Levels Of The Students At The Second Stage In Prımary Schools On The Basıs Of Whether They Play Vıolent Vıdeo Games Or Not.
ALCI B.
IV. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012
2012
2012Mathematıcal Anxıety And Self-Effıcacy Level Of Hıgh School Grade Students In Correlatıon Wıth Mathematıcal Success
ALCI B.
IV. International Congress of Educational Research, 01 Mayıs 2012
2012
2012The relation Between Primary School 4th Grade Student Attitude Towards English Lesson, The Level of Anxiety and English Language Achievement
ÇERİ B., Eğlence H., toprak F., Alcı B.
The 4th International Congress of Educational Research, İstanbul, Turkey, 01 Mayıs 2012
2011
2011Change of Students\' Problem Solving Appraisal in Higher Education According to Gender
ALCI B.
WCES, 01 Şubat 2011, cilt.1, ss.3179-3184
2010
2010Yıldız Teknik Üniversitesi Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alan Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersine Yönelik Tutumları İle Bu Derste Hazırladıkları Materyallerin Nitelikleri Arasındaki İlişki
ALCI B.
Internatıonal Computer And Instructıonal Technologıes Symposıum Proceedıngs, 01 Eylül 2010
2006
2006Self- Evaluation of Yıldız Technical University Department of Education between 1997- 2003.
ALCI B.
XVI. National Educational Sciences Congress, Pamukkale Üniversity, 01 Eylül 2006
2005
2005Investigating the Educatioanal Philosophies and Aims of Canada, UK Israel Russia Malaysia ve Turkey
ALCI B.
XV. National Educational Sciences Congress, 01 Eylül 2005
Kitaplar
2023
2023In-Service Training Program on Web 2.0 Tools in Testing and Assessment for Foreign Language Instructors
AĞAOĞLU A., ALCI B.
Küreselleşen Dünyada Eğitim Bilimleri, Prof.Dr. Fethi Kayalar, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.157-176, 2023
2022
202221. yy Türkiye'sinde Yetişkinlerin İngilizce Konuşma Sorunsalına Alternatif Bir Kurs Programı
ALCI B., GÜL Z. T.
Sosyal Bilimler Üzerine Araştırmalar, Fatih Tuna, Mehmet Fatih Buğan, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.225-253, 2022
2019
2019Okul Öncesi İçin Etkinlik Hazırlama ve Uygulama Öğretmen El Kitabı
Alcı B. (Editör)
Efe Akademi, İstanbul, 2019
2019
2019Okul Öncesi Eğitim Alternatif Eğitim Modelleri- Harezmi-STEM, Montessori, Regio Emilia, Waldorf, High Scope Somut Etkinlik Örnekleri
Alcı B.
Okul Öncesi Eğitim Alternatif Eğitim Modelleri- Harezmi-STEM, Montessori, Regio Emilia, Waldorf, High Scope Somut Etkinlik Örnekleri, Prof. Dr. Yavuz Erişen, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.1-232, 2019
2013
2013Egitim Programı ve Tasarım Modelleri
ALCI B.
Egitimde Program Gelistirme Kavramlar Yaklasımlar, Hasan Şeker, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.71-88, 2013
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMLARINDA TÜRK KÜLTÜRÜNE YER VERİLME DURUMLARININ İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ALCI B. (Yürütücü), İHTİYARYER B.
2023 - 2023
2023 - 2023Deprem Korkusu Ölçeğinin Geliştirilmesi Deprem Korkusunun Psikolojik Sıkıntı Yaşamda Uyum Yaşam Doyumu ve İyi Oluş ile İlişkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
SATICI S. A. (Yürütücü), ALCI B., DENİZ M. E., SATICI B., KARAAĞAÇ Z. G., KAYA Y., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Istanbul Yerel Yönetimler Akademisi Projesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
ALCI B.
2015 - 2017
2015 - 2017YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU TEMEL İNGİLİZCE BÖLÜMÜ (HAZIRLIK) EĞİTİM PROGRAMI DEĞERLENDİRMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ALCI B. (Yürütücü)
2017 - 2014
2017 - 2014Üniversitelerde, girişimcilik sertifika programı oluşturulması ve yürütülmesi çağrı başvurusu
TÜBİTAK Projesi
ALCI B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam Ediyor