Biyografi
Almanya’da doğan Dr. Umdu Topsakal ilköğrenimini Almanya’da tamamlamıştır. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Karadeniz Teknik Üniversitesinde bitirmiş ve 1998-2005 yılları arasında aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak bulunmuştur. Yüksek lisans ve doktora eğitimi süreçlerinde farklı zamanlarda Almanya/Erlangen/Friedrich Alexander Universitaet’de araştırmalarda bulunmuş, burada uluslararası projelerde yer almıştır. 2005-2009 yılları arasında Sakarya Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. 2009-2011 yılları arasında İngiltere/University of Reading’de post doktorasını tamamlamak üzere Dr. John Oversby ile çalışmalar yürütmüştür. ‘HIPST’ isimli AB projesi kapsamında İngiltere’deki ilköğretim okullarında uygulamalara katılmıştır. Halen İngiltere’de bulunan PALAVA araştırma grubunda ortak çalışmalarda yer almaktadır. 2011 yılından itibaren Yıldız Teknik Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir. Anabilim Dalı Başkanlığı ve Bölüm Başkanlığı gibi idari görevlerde bulunmuştur.
Dr. Umdu Topsakal’ın çalışma alanları ağırlıklı olarak fen eğitiminde
görseller ve biyoloji konularının eğitimi üzerinedir. ‘Journal of Biological Education’
olmak üzere alanda birçok dergide hakemlik görevini yürütmektedir. Uluslararası
doktora savunma sınavlarında jüri üyeliği (Almanya/Universitaet Bremen) görevlerinde
bulunmuştur. AB projeleri dahil olmak üzere çeşitli uluslararası ve ulusal
projelerde yürütücü, araştırmacı, eğitmen veya danışman olarak yer almıştır.
Ulusal ve uluslararası yayın evlerine ait kitap editörlüğü ve kitap bölüm
yazarlıkları vardır.
Eğitim Bilgileri
2009 - 2011
2009 - 2011Post Doktora
University of Reading, Birleşik Krallık
2000 - 2005
2000 - 2005Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1997 - 2000
1997 - 2000Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Dr. Öğr. Üyesi
University of Reading
2001 - 2002
2001 - 2002Araştırma Görevlisi
Friedrich-Alexander-Universitaet Erlangen-Nürnberg
1999 - 1999
1999 - 1999Araştırma Görevlisi
Friedrich-Alexander-Universitaet Erlangen-Nürnberg
Yönetimsel Görevler
2021 - 2023
2021 - 2023Bölüm Başkanı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Fakülte Kurulu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2023
2017 - 2023Program Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - 2023
2016 - 2023Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2023
2014 - 2023Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2023
2014 - 2023Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2014
2012 - 2014Fakülte Kurulu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2009
2007 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024A meta-synthesis study in interactive learning environments: digital games in health education
Efe H., UMDU TOPSAKAL Ü.
Interactive Learning Environments
, cilt.32, sa.4, ss.1319-1329, 2024 (SSCI)
2022
2022The effect of science centres on perceptions of secondary school students towards the nature of science
EFE H., UMDU TOPSAKAL Ü.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.42, 2022 (SSCI)
2021
2021Investigating the effectiveness of STEAM education on students' conceptual understanding of force and energy topics
Ozkan G., Umdu Topsakal Ü.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.39, sa.4, ss.441-460, 2021 (SSCI)
2021
2021Exploring the effectiveness of STEAM design processes on middle school students' creativity
Özkan G., Topsakal Ü.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY AND DESIGN EDUCATION
, cilt.31, sa.1, ss.95-116, 2021 (SCI-Expanded)
2019
2019Fenomenolojik Bir Çalışma: Türk Kültüründeki KurtKültü Üzerine Öğrenci Düşünceleri
Umdu Topsakal Ü., Topsakal İ.
Bilig , cilt.89, ss.77-94, 2019 (SSCI)
2019
2019Science and non-science teachers’xx interpretation of physics diagrammes
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION , 2019 (SSCI)
2019
2019Science and non-science teachers' interpretation of physics diagrammes
Özkan G., Topsakal U. U.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.39, 2019 (SSCI)
2013
2013What do scientist and non-scientist teachers notice about biology diagrams?
Topsakal U. U., Oversby J.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION
, cilt.47, sa.1, ss.21-28, 2013 (SCI-Expanded)
2012
2012Turkish student teachers' ideas about diagrams of a flower and a plant cell
Topsakal U. U., Oversby J.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION
, cilt.46, sa.2, ss.81-92, 2012 (SCI-Expanded)
2011
2011Opinions on genetic engineering studies of primary school students in Turkey
UMDU TOPSAKAL Ü.
Scientific Research and Essays , cilt.6, sa.2, ss.229-235, 2011 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023LEARNING FIRST AID WITH DIGITAL GAMES FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS
EFE H., UMDU TOPSAKAL Ü.
European Journal of Education Studies , cilt.10, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023LETS EAT HEALTHY WITH DIGITAL GAMES!
EFE H., UMDU TOPSAKAL Ü.
European Journal of Education Studies , cilt.10, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Effects of STEAM-Based Activities on Gifted Students’ STEAM Attitudes, Cooperative Working Skills and Career Choices
Ceylan Konkuş Ö., UMDU TOPSAKAL Ü.
JOURNAL OF SCIENCE LEARNING , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Developing Secondary School Students’ 21st Century Skills Through Online Science Education with Web 2.0 Tools
EFE H., TURAN H., UMDU TOPSAKAL Ü.
Journal of Human and Social Sciences , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Revealing Pre-service Teachers’ Mind Maps on STEM Education through STEM Images
Koçulu A., Girgin Ş., Umdu Topsakal Ü.
International Journal of Progressive Education
, cilt.18, sa.5, ss.319-337, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Web 2.0 Tools for Increasing Secondary School Students Access to Science Courses
EFE H., TURAN H., UMDU TOPSAKAL Ü.
Journal of Social Sciences And Education
, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022How do we know what people see when they look at diagrams?
Oversby J., Umdu Topsakal Ü.
Studia Ad Didacticam Biologiae Pertinentia , cilt.343, sa.11, ss.1-5, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Probleme Dayalı Farklılaştırılmış Fen Öğretim Programının Özel Yetenekli Öğrencilerin İşbirlikli Çalışma Becerilerine ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Ceylan Ö., UMDU TOPSAKAL Ü.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2022 (ESCI)
2022
2022Use of Web 2.0 Tools in Science Education: Examining Middle School Students' Perceptions of Self-regulation
EFE H., UMDU TOPSAKAL Ü.
Mimbar Sekolah Dasar , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Özel Yetenekli Ortaokul Öğrencilerinin Astronomi Tutumları
Ceylan Ö., Umdu Topsakal Ü.
Journal of Education and Youth Research , cilt.1, sa.2, ss.49-61, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Fen Bilimleri Dersinde Yaratıcı Drama: Duyu Organları
EFE H., DUYAR H., UMDU TOPSAKAL Ü.
Ulakbilge Dergisi , 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021THE USE OF EDUCATIONAL SONGS IN SCIENCE: THE SOLAR SYSTEM AND ECLIPSES
EFE H., GÜMÜŞ G., UMDU TOPSAKAL Ü.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.9, ss.935-948, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Teachers and Gifted Students Views Regarding the Implementation of the DSC in the COVID-19 Distance Education Process
Ceylan Ö., UMDU TOPSAKAL Ü.
Mimbar Sekolah Dasar
, cilt.8, sa.2, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Investigating Perceptions and Skills of Gifted Students in STEM Education
Külegel S., UMDU TOPSAKAL Ü.
World Journal of Education
, cilt.11, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of Nature Education on Students’ Motivations towards Science Learning and Socialization Skills
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.1705-1725, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Fen Bilimleri Dersinde STEM Uygulamaları Sürecine Yönelik Öğrenci Görüşleri
Ceylan Ö., Demir A., Umdu Topsakal Ü.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.13, sa.80, ss.87-99, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020KİMYA ÖĞRENCİLERİNİN TEHLİKELİ MADDE VE ÖNLEM ALMAYA İLİŞKİN ALGILARI
Özkurt Sivrikaya S., Umdu Topsakal Ü.
Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.50, ss.862-868, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Secondary School Students’ Perceptions About Space Camp: Space Camp Turkey
Külegel S., Umdu Topsakal Ü.
Journal of Education and Learning , cilt.9, sa.3, ss.154-162, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Opinions of the Sixth Year Students Who Participated in Outdoor Learning Activity Practices for Science
Özkan G., Turan H., Umdu Topsakal Ü.
World Journal of Education
, cilt.10, sa.2, ss.150-157, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Oyun Tekniğinin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına ve Görüşlerine Etkisi
ÖZKAN G., AKÇA E., UMDU TOPSAKAL Ü.
Journal of International Social Research
, cilt.13, sa.70, ss.794-800, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Impact of Nature Education on Turkish Students’ Affective Tendencies towards the Environment and Scientific Curiosity
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
JOURNAL OF CURRICULUM AND TEACHING
, cilt.9, sa.2, ss.95-101, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Pre-Service Teachers’ Opinions and Perceptions of Ethnobotany and Medicinal Plants
Ceylan Ö., Umdu Topsakal Ü.
TURKISH STUDIES , cilt.15, sa.2, ss.841-852, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Uygulamalı Fen Kulüplerinin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına ve Görüşlerine Etkisinin İncelenmesi
ÖZKAN G., ARSLAN S., UMDU TOPSAKAL Ü.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.8, sa.46, ss.251-258, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020A STEAM activity that can be used in science education
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.8, sa.45, ss.185-199, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019STEM Eğitimi Alan Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi*
Evcim İ., Umdu Topsakal Ü.
The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences , cilt.5, sa.2, ss.254-263, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Students’s views on the ethnobotany-based nature education program and their attitudes towards the plant
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Journal of Progressive Education
, cilt.15, sa.5, ss.219-229, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019PERCEPTIONS OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS ABOUT SCIENCE CENTER
Efe H., Umdu Topsakal Ü.
Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal , cilt.24, ss.12-21, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Anatomical Properties of Four Pilosella Vaill. (Asteraceae) Species From Turkey
UMDU TOPSAKAL Ü., BEYAZOĞLU O., ÇOŞKUNÇELEBİ K.
Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.0, ss.1-9, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Determination of Bioethical Perceptions of Gifted Students
Ceylan Ö., Umdu Topsakal Ü.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, ss.160-169, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Examining students’ opinions about STEAM activities
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.5, sa.9, ss.115-123, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017An Aspect of Science and Non-science Specialist Teachers’ Perceptions of Chemistry Diagrams
UMDU TOPSAKAL Ü., Oversby J.
SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON , cilt.7, sa.2, ss.363-372, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Planetariums as a source of outdoor learning environment
AKSU Ş., UMDU TOPSAKAL Ü.
Educational Research and Reviews , cilt.12, sa.5, ss.283-287, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN SAHİP OLDUĞU BİYOETİK DEĞER ALGILARININ BELİRLENMESİ
Ceylan Ö., UMDU TOPSAKAL Ü.
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.12, sa.6, ss.137-154, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017ARBORETUMLARIN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNFORMAL EĞİTİM ALGILARI ÜZERİNE ETKİSİ
TURAN B., UMDU TOPSAKAL Ü.
Eurasian Academy of Sciences Eurasian Education & Literature Journal , cilt.7, ss.1-8, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Science and Non-Science Teachers' Views about Astronomy Diagrams in Middle School Science Textbooks
Kapıcı H. Ö., Umdu Topsakal Ü.
Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal
, cilt.2, sa.1, ss.1-9, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013İlk ve ortaokul öğrencilerinin (4. ve 5. Sınıf) zihnindeki canlı ve cansız kavramına cinsiyetin etkis
UMDU TOPSAKAL Ü.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.32, sa.2, ss.273-299, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013İnformal Öğrenme Ortamlarının Çevre Bilinci Kazandırmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Kocaeli Bilgievleri Örneği
Çavuş R., Umdu Topsakal Ü., Öztuna Kaplan A.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI , cilt.3, sa.1, ss.15-26, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Primary School Students Attitudes toward Plants
KÜBRA K., UMDU TOPSAKAL Ü.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013lk ve ortaokul öğrencilerinin 4 ve 5 Sınıf zihnindeki canlı ve cansız kavramına cinsiyetin etkisi
UMDU TOPSAKAL Ü.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.2, ss.273-299, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Chromosome DNA and Gene Diagrams According to the Turkish Student Teachers
UMDU TOPSAKAL Ü., JOHN O.
Cypriot Journal of Educational Sciences , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012What trends do Turkish biology education studies indicate?
UMDU TOPSAKAL Ü., Çalık M., Çavuş R.
International Journal of Environmental and Science Education , cilt.7, sa.4, ss.639-649, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011The effectiveness of using student and teacher centered analogies on the development of the students’ cognitive and affective skills
Umdu Topsakal Ü., Kılıç Ö.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.12, ss.1-16, 2011 (Scopus)
2010
2010Living and non-living things concept in the world of primary school students (4th and 5th Classes) in Turkey
UMDU TOPSAKAL Ü.
Education , cilt.130, sa.4, ss.573-581, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010İşbirlikli Öğrenmenin 8. Sınıf ‘Canlılar İçin Madde ve Enerji İlişkileri’ Ünitesi Öğretiminde Etkililiği
UMDU TOPSAKAL Ü.
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.91-104, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010İlköğretim Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi İle İlgili Algılamaları
UMDU TOPSAKAL Ü.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.147-163, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Tematik Öğretimin Canlı ve Cansız Varlıklarla İlgili Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Etkililiği
UMDU TOPSAKAL Ü.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, ss.220-233, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009İlköğretim Öğretmen Adaylarının Ozon Tabakası İle İlgili Algılamaları
UMDU TOPSAKAL Ü.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.3, sa.37, ss.13-32, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022Sağlık Eğitiminde İhtiyaç Analizine Yönelik Öğretmen Görüşleri
Efe H., Umdu Topsakal Ü.
15. UBAK, İstanbul, Türkiye, 17 Aralık 2022
2022
2022TERS YÜZ SINIF MODELİNİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN MOTİVASYONLARINA KARŞI ETKİSİ
Topaloğlu Z., EFE H., UMDU TOPSAKAL Ü.
13. Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 01 Aralık 2022
2022
2022Views of 7th Grade Students on Online Applications in Science Course
Turan H., Umdu Topsakal Ü.
5th International Congress on Life, Social, and Health Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2022
2022Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
12. Uluslararası Sosyal Beşerî ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mart 2022, ss.306-310
2021
2021GÜNEŞ, DÜNYA VE AY ÜNİTESİNDE WEB 2.0 ARAÇLARIYLA DESTEKLENEN ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ
GÜL R., UMDU TOPSAKAL Ü.
ERTE Kongress, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Astronomi Eğitiminde STEM etkinliğinin Geliştirilmesi: “Uzay Çöpleri Bizden Uzaklaşsın
Külegel S., UMDU TOPSAKAL Ü.
2. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, Nevşehir, Türkiye, 13 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Diagrams: How do we know which components readers see?
Oversby J., Umdu Topsakal Ü.
IOSTE , Krakow, Polonya, 28 - 29 Nisan 2021, (Yayınlanmadı)
2020
2020Uygulamalı Fen Kulüpleri
ARSLAN S., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.
Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Nisan 2020
2020
2020Özel Yetenekli Öğrencilerin E-STEM Etkinliği ile İlgili Görüşleri: Yelkenbüs Tasarlayalım
Külegel S., Umdu Topsakal Ü.
Usves Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, ss.758-774
2019
2019Yaz Okulu Bilim Atölyesi Deneylerinin Ortaokul Öğrencilerinin Fene Karşı Meraklarına ve Fen Deneylerine Karşı Tutumlarına Etkisi
Efe H., Umdu Topsakal Ü.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.102-103
2019
2019Investigating Students’ Engineering Design Process Through Integrated STEM and Sustainability Education
Girgin Ş., Koçulu A., Umdu Topsakal Ü.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.363-366
2019
2019Özel Yetenekli 5. Sınıf Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersi ve Fen Bilimleri Öğretmeni Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları
Ceylan Ö., Umdu Topsakal Ü.
6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.25, (Özet Bildiri)
2019
2019Revealing Pre-service Teachers’ Mind Maps on STEM Education through STEM Images
Koçulu A., Girgin Ş., Umdu Topsakal Ü.
ESERA 2019- European Science Education Research Association , Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.131
2019
2019REVEALING PRE-SERVICE TEACHERS’ MIND MAPS ON STEM EDUCATION THROUGH STEM IMAGES
Koçulu A., Girgin Ş., Umdu Topsakal Ü.
European Science Education Research Association (ESERA 2019), Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201921. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında STEM eğitiminin önemi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.381-385
2019
2019Laboratuvar Etkinliklerinin Öğrencilerin Laboratuvara Karşı Tutumuna Etkisi
PARTALCI O., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.
International Congresses on Education (ERPA), Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1-5
2019
20193D Kalemlerin Fen Bilimleri Öğretiminde Kullanımı ve Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi: Organeller Örneği
DEMİRBAŞ İ. S., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.
International Congresses on Education (ERPA), Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.13-17
2019
2019Oyun tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi
Akça E., Umdu Topsakal Ü., Özkan G.
International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, ss.31-32
2019
20196. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİMİNDE STEM MATERYALLERİ GELİŞTİRME SÜRECİNİN ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNA ETKİSİ
Demir A., Umdu Topsakal Ü.
IFEMS 2019, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, ss.27-28
2019
2019Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri Düzeylerinin Belirlenmesi
Arslan K., Umdu Topsakal Ü.
ISEC 19, İstanbul, Türkiye, 06 Nisan 2019, ss.1-10
2018
2018Doğa Eğitiminin Öğrencilerin Fen Bilgisine Yönelik TutumlarınaEtkisi
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
V. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2018, ss.128-132
2018
2018ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN DERSİNE YÖNELİK GÖRSEL ÇAĞIRIŞIMLARI
Geçgil T., Arık M., Aydoğdu Z., UMDU TOPSAKAL Ü.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, ss.124
2018
2018STEM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ
Evcim İ., UMDU TOPSAKAL Ü.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, ss.143
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Derslere Yönelik Tutum ve Motivasyonlarında Eğitsel Oyunların Etkisinin Belirlenmesi
Külegel S., UMDU TOPSAKAL Ü.
ERPA 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran 2018, ss.50-60
2018
2018Eğitsel Oyunların Fen Bilgisi Dersinde Kullanımının Öğrenci Motivasyonu ve Derse Tutumuna Etkisi
Efe H., UMDU TOPSAKAL Ü.
ERPA 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran 2018, ss.42-50
2018
2018Fen Eğitiminde Sözel Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitsel Oyunların Etkisi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
1st International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.127-129
2018
2018Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Materyal Kullanımına İlişkin Çizimlerinin İncelenmesi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018
2018
2018Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretimde Materyal Tasarımına Yönelik Görüşleri
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.72
2018
2018Stem (fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) Uygulamalarının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Motivasyonuna Etkisi
Büyük D., UMDU TOPSAKAL Ü.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2033-2035
2018
2018Effect Of Out Of School Learning Environments On Awareness Of Seventh Graders:Diabetes Hospital Trip
Solak B., UMDU TOPSAKAL Ü.
27th ınternational conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.1977-1988
2018
20185. sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında Bilimsel Süreç Becerilerinin Temsil Edilme Durumları
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.127, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Ders Kitaplarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.126
2017
2017STEAM etkinliklerinin öğrencilerin meslek algılarına etkisi
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.20
2017
2017‘Wolf’: Children’s Understanding of A Predator Animal in Turkey
UMDU TOPSAKAL Ü., TOPSAKAL İ.
I S E R INTERNATIONAL CONFERENCE, Münih, Almanya, 02 Haziran 2017, ss.7-10
2017
2017Farklı ülkelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin biyoetik konuları hakkındaki görüşleri
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.661-662, (Özet Bildiri)
2016
2016Preservice classroom teachers bioethical perceptions
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.636-641
2016
2016Ortaokul öğrencilerinde biyoetik farkındalığı
ZENGİN TEPEKUYU H., UMDU TOPSAKAL Ü.
SOCIOINT 2016 3rd International Conference on Education, 23 - 25 Mayıs 2016
2016
2016THE AWARENESS OF STUDENTS’ BIOETHICS
ZENGİN TEPEKUYU H., UMDU TOPSAKAL Ü.
3rd International Conference on Education, Social Sciences and Humanities, İstanbul, Türkiye, 23 Mayıs 2016, ss.134-142, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Bioethics in science education
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.32, (Özet Bildiri)
2015
2015Scientific views and religious beliefs of Turkish theological faculty’s students: the case of genetic engineering studies and biyoethic
Umdu Topsakal Ü., Topsakal I.
15th International Academic Conference, Rome, İtalya, 01 Nisan 2015, ss.1
2014
2014Contributions of Action Research in 6th and 7th Grade Students' Associations of STSE
Toraman S., Umdu Topsakal Ü., Öztuna Kaplan A., Macaroğlu Akgül E.
2014 NARST Annual International Conference, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2014, ss.1
2013
2013Öğretmen Adayları Gözüyle Öğretmenlik ve Eğitim
Çavuş R., Öztuna Kaplan A., UMDU TOPSAKAL Ü.
V. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, 01 Aralık 2013
2013
2013Conceptual Learning and Developing Teaching Materials for Individuals with Autism
Akçay H., Topsakal Ü. U., Macaroğlu E.
The International Conference on Education, Culture and Identity, Sarajevo, Bosna-Hersek, 01 Temmuz 2013, ss.1
2012
2012İnformal Öğrenme Ortamlarının Çevre Okuryazarlığı Kazandırmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Kocaeli Bilgievleri Örneği
Çavuş R., Umdu Topsakal Ü., Öztuna Kaplan A.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Eylül 2012, ss.1
2012
2012What should be the characterıstıcs of an ideal science teacher according to the science teachers in Turkey?
Umdu Topsakal Ü., Toraman S., Oversby J.
ECER 2012, Cadiz, İspanya, 01 Eylül 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Fen ve Teknoloji Dersi Kitap Setlerinde Yer Alan Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Çavuş R., Öztuna Kaplan A., Umdu Topsakal Ü.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Eylül 2012, ss.1
2012
2012Using Slowmation in Teaching Mitosis and Meiosis
Toraman S., Umdu Topsakal Ü.
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Mayıs 2012, ss.1
2012
2012Chromosome, DNA and Gene Diagrams According to the Turkish Student Teachers
Umdu Topsakal Ü., Oversby J.
CY-ICER 2012, Girne, Kıbrıs (Kktc), 01 Şubat 2012, ss.1
2011
2011Resimlerle İlköğretim Öğrencilerinin Dünyasında Gelecekteki Çevre: Türkiye, Bulgaristan, İran, Rusya ve Romanya Örneği
UMDU TOPSAKAL Ü.
X. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, 01 Ekim 2011
2011
2011Students Ideas About Diagrams of a Flower and a Plant Cell
Umdu Topsakal Ü., Oversby J.
9th International Conference ESERA ( European Science Education Research Association), Lyon, Fransa, 01 Eylül 2011, ss.1
2011
2011İngiltere de Okul Öncesi Eğitim Uygulamaları
UMDU TOPSAKAL Ü.
I. Sakarya da Eğitim Araştırmaları Çalıştayı, 01 Haziran 2011
2009
2009Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Tutum ve Değer Geliştirmelerine Yönelik Bir Araştırma: Bilim İle İlgili Meslek ve Hobilere Yönlendirme Örneği
Çavuş R., Öztuna Kaplan A., Umdu Topsakal Ü.
5. Uluslararası Balkan Eğitim Bilimleri Kongresi, Edirne, Türkiye, 01 Eylül 2009, ss.461-465
2009
2009Annelerinin Eğitim Düzeylerine Göre İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Canlılara Karşı Tutumlarının İncelenmesi
UMDU TOPSAKAL Ü.
Uluslararası Multidisiplinler Kadın Kongresi, 01 Eylül 2009
2008
2008Fen Eğitiminde Annenin Rolü
UMDU TOPSAKAL Ü.
Uluslararası Disiplinler Arası Kadın Çalışmaları Kongresi, 01 Eylül 2008
Kitaplar
2022
2022YENİLİKÇİ TASARIM TEMELLİ ARAŞTIRMALARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ VE EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDAKİ YERİ VE ÖNEMİ
EFE H., UMDU TOPSAKAL Ü.
Eğitim bilimleri alanında uluslararası araştırmalar XV, Fatma Elif Kılınç, Editör, Eğitim yayınevi, ss.1-17, 2022
2020
2020Fen Öğretiminin Amaçları
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
Fen Öğretimi, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.121-138, 2020
2020
2020Fen Öğretiminin Amaçları
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
Fen Öğretimi, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.121-138, 2020
2019
2019Canlı
Ceylan Ö., Umdu Topsakal Ü.
Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Canan Laçin Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.363-384, 2019
2017
2017New Educational Trends in Turkey
Umdu Topsakal Ü. (Editör), Özkan G. (Editör)
Trafford Publishing , Indiana, 2017
2017
2017Socioscientific Issues
Umdu Topsakal Ü.
New Educational Trends In Turkey, Umdu Topsakal Ü.,Özkan G., Editör, Trafford Publishing , Indiana, ss.34-40, 2017
2016
2016Bioethics in Science Education
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2016, Shelley,M. S. Kıray,A.,Celik,İ., Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.16-21, 2016
2016
2016Bioethics in Science Education
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, Shelley, M. S. Kıray, A., Celik, İ., Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.16-21, 2016
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022Ters Yüz Sınıf Modelinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Becerilerine Etkisi
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü., Topaloğlu Z.(Yürütücü), Yıldızhan A.
2020 - 2021
2020 - 2021Fen Bilimleri Dersinde Müzik Destekli Öğretimin Öğrencilerin Ders Hakkındaki Tutumunun Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü., Gümüş G.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Uygulamalı Fen Kulüpleri
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü., Arslan S.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Yaşamın Her Alanında Bitkiler II
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü. (Yürütücü), Ecevit Genç G., Özkan G., Parlak S., Kahraman M. E., Gürol A., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Fen Eğitiminde Oyun Tekniğinin Kullanılması
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü., Akça E.(Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Labaratuvarımız Her Yerde!
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü., Partalcı O.(Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 20193D Kalemlerin Fen Bilimleri Öğretiminde Kullanımı ve Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi: Organeller Örneği
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü., Demirbaş İ. S.(Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Yaşamın Her Alanında Bitkiler
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü. (Yürütücü), Özkan G., Kahraman M. E.
2017 - 2018
2017 - 2018Fen Eğitiminde Drone Teknolojisi Uygulamaları: Sanal Gezi
TÜBİTAK Projesi
UMDU TOPSAKAL Ü.
2017 - 2018
2017 - 2018Yarınımı Bugünden Düşünüyorum; Ekoyıldızlar İş Başında
TÜBİTAK Projesi
Görgülü Arı A. (Yürütücü), Umdu Topsakal Ü., Hayır Kanat M., Coştu B., Kapıcı H. Ö.
2015 - 2016
2015 - 2016Bugün Okula Einstein Geldi Baba!
TÜBİTAK Projesi
UMDU TOPSAKAL Ü., COŞTU B. (Yürütücü)
2010 - 2015
2010 - 2015Visualisation Understanding and Learning, Reading University
Diğer Uluslararası Fon Programları
UMDU TOPSAKAL Ü.
2012 - 2013
2012 - 2013Otizmli bireylere fiziksel etkinlikler yoluyla kavram öğretiminde materyal ve ölçme aracı geliştirme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Umdu Topsakal Ü., Akçay H. (Yürütücü), Akgül E.
2009 - 2010
2009 - 2010Visualisation in Biology Education, Reading University
Diğer Uluslararası Fon Programları
UMDU TOPSAKAL Ü.
2009 - 2010
2009 - 2010History and Philosphy in Science Tecahing
AB Destekli Diğer Projeler
UMDU TOPSAKAL Ü.
Ödüller
Temmuz 2020
Temmuz 2020