Prof. Dr. Ünsal UMDU TOPSAKAL


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi

Biyografi

Almanya’da doğan Dr. Umdu Topsakal ilköğrenimini Almanya’da tamamlamıştır. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Karadeniz Teknik Üniversitesinde bitirmiş ve 1998-2005 yılları arasında aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak bulunmuştur.  Yüksek lisans ve doktora eğitimi süreçlerinde farklı zamanlarda Almanya/Erlangen/Friedrich Alexander Universitaet’de araştırmalarda bulunmuş, burada uluslararası projelerde yer almıştır. 2005-2009 yılları arasında Sakarya Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. 2009-2011 yılları arasında İngiltere/University of Reading’de post doktorasını tamamlamak üzere Dr. John Oversby ile çalışmalar yürütmüştür. ‘HIPST’ isimli AB projesi kapsamında İngiltere’deki ilköğretim okullarında uygulamalara katılmıştır. Halen İngiltere’de bulunan PALAVA araştırma grubunda ortak çalışmalarda yer almaktadır. 2011 yılından itibaren Yıldız Teknik Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir. Anabilim Dalı Başkanlığı ve Bölüm Başkanlığı gibi idari görevlerde bulunmuştur.


Dr. Umdu Topsakal’ın  çalışma alanları ağırlıklı olarak fen eğitiminde görseller ve biyoloji konularının eğitimi üzerinedir. ‘Journal of Biological Education’ olmak üzere alanda birçok dergide hakemlik görevini yürütmektedir. Uluslararası doktora savunma sınavlarında jüri üyeliği (Almanya/Universitaet Bremen) görevlerinde bulunmuştur. AB projeleri dahil olmak üzere çeşitli uluslararası ve ulusal projelerde yürütücü, araştırmacı, eğitmen veya danışman olarak yer almıştır. Ulusal ve uluslararası yayın evlerine ait kitap editörlüğü ve kitap bölüm yazarlıkları vardır. 

Eğitim Bilgileri

2009 - 2011

2009 - 2011

Post Doktora

University of Reading, Birleşik Krallık

2000 - 2005

2000 - 2005

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1997 - 2000

1997 - 2000

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2011

2009 - 2011

Dr. Öğr. Üyesi

University of Reading

2001 - 2002

2001 - 2002

Araştırma Görevlisi

Friedrich-Alexander-Universitaet Erlangen-Nürnberg

1999 - 1999

1999 - 1999

Araştırma Görevlisi

Friedrich-Alexander-Universitaet Erlangen-Nürnberg

Yönetimsel Görevler

2021 - 2023

2021 - 2023

Bölüm Başkanı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2021 - 2023

2021 - 2023

Fakülte Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2017 - 2023

2017 - 2023

Program Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2016 - 2023

2016 - 2023

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2023

2014 - 2023

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2023

2014 - 2023

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2018 - 2021

2018 - 2021

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2014

2012 - 2014

Fakülte Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2007 - 2009

2007 - 2009

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Views of 7th Grade Students on Online Applications in Science Course

Turan H., Umdu Topsakal Ü.

5th International Congress on Life, Social, and Health Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Mart 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2022

2022

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

12. Uluslararası Sosyal Beşerî ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mart 2022, ss.306-310

2021

2021

Astronomi Eğitiminde STEM etkinliğinin Geliştirilmesi: “Uzay Çöpleri Bizden Uzaklaşsın

Külegel S., UMDU TOPSAKAL Ü.

2. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, Nevşehir, Türkiye, 13 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

Diagrams: How do we know which components readers see?

Oversby J., Umdu Topsakal Ü.

IOSTE , Krakow, Polonya, 28 - 29 Nisan 2021, (Yayınlanmadı)

2020

2020

Uygulamalı Fen Kulüpleri

ARSLAN S., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.

Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Nisan 2020

2020

2020

Özel Yetenekli Öğrencilerin E-STEM Etkinliği ile İlgili Görüşleri: Yelkenbüs Tasarlayalım

Külegel S., Umdu Topsakal Ü.

Usves Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, ss.758-774

2019

2019

Yaz Okulu Bilim Atölyesi Deneylerinin Ortaokul Öğrencilerinin Fene Karşı Meraklarına ve Fen Deneylerine Karşı Tutumlarına Etkisi

Efe H., Umdu Topsakal Ü.

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.102-103

2019

2019

Investigating Students’ Engineering Design Process Through Integrated STEM and Sustainability Education

Girgin Ş., Koçulu A., Umdu Topsakal Ü.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.363-366 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Özel Yetenekli 5. Sınıf Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersi ve Fen Bilimleri Öğretmeni Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları

Ceylan Ö., Umdu Topsakal Ü.

6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.25, (Özet Bildiri)

2019

2019

Revealing Pre-service Teachers’ Mind Maps on STEM Education through STEM Images

Koçulu A., Girgin Ş., Umdu Topsakal Ü.

ESERA 2019- European Science Education Research Association , Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.131

2019

2019

REVEALING PRE-SERVICE TEACHERS’ MIND MAPS ON STEM EDUCATION THROUGH STEM IMAGES

Koçulu A., Girgin Ş., Umdu Topsakal Ü.

European Science Education Research Association (ESERA 2019), Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında STEM eğitiminin önemi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.381-385

2019

2019

Laboratuvar Etkinliklerinin Öğrencilerin Laboratuvara Karşı Tutumuna Etkisi

PARTALCI O., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.

International Congresses on Education (ERPA), Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1-5

2019

2019

Oyun tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi

Akça E., Umdu Topsakal Ü., Özkan G.

International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, ss.31-32

2018

2018

Doğa Eğitiminin Öğrencilerin Fen Bilgisine Yönelik TutumlarınaEtkisi

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

V. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2018, ss.128-132

2018

2018

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN DERSİNE YÖNELİK GÖRSEL ÇAĞIRIŞIMLARI

Geçgil T., Arık M., Aydoğdu Z., UMDU TOPSAKAL Ü.

5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, ss.124

2018

2018

STEM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ

Evcim İ., UMDU TOPSAKAL Ü.

5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, ss.143

2018

2018

Fen Eğitiminde Sözel Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitsel Oyunların Etkisi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

1st International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.127-129

2018

2018

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Materyal Kullanımına İlişkin Çizimlerinin İncelenmesi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018

2018

2018

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretimde Materyal Tasarımına Yönelik Görüşleri

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.72

2018

2018

Stem (fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) Uygulamalarının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Motivasyonuna Etkisi

Büyük D., UMDU TOPSAKAL Ü.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2033-2035

2018

2018

Effect Of Out Of School Learning Environments On Awareness Of Seventh Graders:Diabetes Hospital Trip

Solak B., UMDU TOPSAKAL Ü.

27th ınternational conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.1977-1988

2018

2018

5. sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında Bilimsel Süreç Becerilerinin Temsil Edilme Durumları

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.127, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Ders Kitaplarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.126

2017

2017

STEAM etkinliklerinin öğrencilerin meslek algılarına etkisi

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.20

2017

2017

‘Wolf’: Children’s Understanding of A Predator Animal in Turkey

UMDU TOPSAKAL Ü., TOPSAKAL İ.

I S E R INTERNATIONAL CONFERENCE, Münih, Almanya, 02 Haziran 2017, ss.7-10

2017

2017

Farklı ülkelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin biyoetik konuları hakkındaki görüşleri

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.661-662, (Özet Bildiri)

2016

2016

Preservice classroom teachers bioethical perceptions

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.636-641

2016

2016

Ortaokul öğrencilerinde biyoetik farkındalığı

ZENGİN TEPEKUYU H., UMDU TOPSAKAL Ü.

SOCIOINT 2016 3rd International Conference on Education, 23 - 25 Mayıs 2016

2016

2016

THE AWARENESS OF STUDENTS’ BIOETHICS

ZENGİN TEPEKUYU H., UMDU TOPSAKAL Ü.

3rd International Conference on Education, Social Sciences and Humanities, İstanbul, Türkiye, 23 Mayıs 2016, ss.134-142, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Bioethics in science education

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.32, (Özet Bildiri)

2014

2014

Contributions of Action Research in 6th and 7th Grade Students' Associations of STSE

Toraman S., Umdu Topsakal Ü., Öztuna Kaplan A., Macaroğlu Akgül E.

2014 NARST Annual International Conference, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2014, ss.1

2013

2013

Conceptual Learning and Developing Teaching Materials for Individuals with Autism

Akçay H., Topsakal Ü. U., Macaroğlu E.

The International Conference on Education, Culture and Identity, Sarajevo, Bosna-Hersek, 01 Temmuz 2013, ss.1

2012

2012

Using Slowmation in Teaching Mitosis and Meiosis

Toraman S., Umdu Topsakal Ü.

IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Mayıs 2012, ss.1

2011

2011

Students Ideas About Diagrams of a Flower and a Plant Cell

Umdu Topsakal Ü., Oversby J.

9th International Conference ESERA ( European Science Education Research Association), Lyon, Fransa, 01 Eylül 2011, ss.1

2011

2011

İngiltere de Okul Öncesi Eğitim Uygulamaları

UMDU TOPSAKAL Ü.

I. Sakarya da Eğitim Araştırmaları Çalıştayı, 01 Haziran 2011 Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

Fen Eğitiminde Annenin Rolü

UMDU TOPSAKAL Ü.

Uluslararası Disiplinler Arası Kadın Çalışmaları Kongresi, 01 Eylül 2008

Kitaplar

2022

2022

YENİLİKÇİ TASARIM TEMELLİ ARAŞTIRMALARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ VE EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDAKİ YERİ VE ÖNEMİ

EFE H., UMDU TOPSAKAL Ü.

Eğitim bilimleri alanında uluslararası araştırmalar XV, Fatma Elif Kılınç, Editör, Eğitim yayınevi, ss.1-17, 2022

2020

2020

Fen Öğretiminin Amaçları

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

Fen Öğretimi, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.121-138, 2020

2020

2020

Fen Öğretiminin Amaçları

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

Fen Öğretimi, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.121-138, 2020

2019

2019

Canlı

Ceylan Ö., Umdu Topsakal Ü.

Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Canan Laçin Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.363-384, 2019

2017

2017

Socioscientific Issues

Umdu Topsakal Ü.

New Educational Trends In Turkey, Umdu Topsakal Ü.,Özkan G., Editör, Trafford Publishing , Indiana, ss.34-40, 2017

2016

2016

Bioethics in Science Education

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2016, Shelley,M. S. Kıray,A.,Celik,İ., Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.16-21, 2016

2016

2016

Bioethics in Science Education

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, Shelley, M. S. Kıray, A., Celik, İ., Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.16-21, 2016

Desteklenen Projeler

2018 - 2018

2018 - 2018

Bilim ve Sanat Kaşifleri Doğada 2

TÜBİTAK Projesi

UMDU TOPSAKAL Ü.

2018 - 2018

2018 - 2018

Yaşamın Her Alanında Bitkiler

TÜBİTAK Projesi

Umdu Topsakal Ü. (Yürütücü), Özkan G., Kahraman M. E.

2015 - 2016

2015 - 2016

Bugün Okula Einstein Geldi Baba!

TÜBİTAK Projesi

UMDU TOPSAKAL Ü., COŞTU B. (Yürütücü)

2010 - 2015

2010 - 2015

Visualisation Understanding and Learning, Reading University

Diğer Uluslararası Fon Programları

UMDU TOPSAKAL Ü.

2009 - 2010

2009 - 2010

Visualisation in Biology Education, Reading University

Diğer Uluslararası Fon Programları

UMDU TOPSAKAL Ü.

2009 - 2010

2009 - 2010

History and Philosphy in Science Tecahing

AB Destekli Diğer Projeler

UMDU TOPSAKAL Ü.

Ödüller

Temmuz 2020

Temmuz 2020

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi 2020 Yılı Yayın 2.'si

Yıldız Teknik Üniversitesi