Doç. Dr. Gülbin ÖZKAN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi

E-posta: gozkan@yildiz.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 383 5570
Fax Telefonu: +90 212 383 4808
Web: https://avesis.yildiz.edu.tr/gozkan
Ofis: A-214
Posta Adresi: Yıldız Teknik Üniversitesi, Davutpaşa Kampüsü, Eğitim Fakültesi, A-214, Esenler, İstanbul

Eğitim Bilgileri

2015 - 2020

2015 - 2020

Doktora

Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik uygulamalarının öğrencilerin kavramsal anlamalarına, meslek algılarına ve yaratıcı düşüncelerine etkisi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013

2013

Yüksek Lisans

Kavramsal değişim metinleri ve yaşam temelli öğrenmenin öğrencilerin fizik öğrenme yaklaşımları ve kavramsal anlamaları üzerindeki etkileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2022

2022

Web of Science Core Collection Webinar

Mesleki Eğitim

Yıldız Teknik Üniversitesi

2021

2021

Springer Nature Yazar Çalıştayı

Mesleki Eğitim

Yıldız Teknik Üniversitesi

2016

2016

Tübitak 4005 Projesi. Alan Uzmanlarıyla Nitel Araştırmalara Yolculuk – Katılımcı

Veri Analizi

Uludağ Üniversitesi

2015

2015

TÜBİTAK Editör ve Yazar 2. Eğitim Semineri

Mesleki Eğitim

İstanbul Teknik Üniversitesi

2015

2015

ELSEVİER Makale Yazma Eğitimi

Mesleki Eğitim

Yıldız Teknik Üniversitesi

2013

2013

“How to Publish Scıentific Journal Article” Author Workshop conducted by Springer and Edanz

Mesleki Eğitim

Dokuz Eylül Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2020 - 2023

2020 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2020

2014 - 2020

Araştırma Görevlisi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Etik Kurul Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2023 - 2025

2023 - 2025

Ulusal Staj Programı Fakülte Temsilcisi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2022 - 2025

2022 - 2025

Fakülte Uygulama Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2022 - 2025

2022 - 2025

Dekan Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2022 - 2024

2022 - 2024

Kütüphane Fakülte Danışma Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2022 - 2023

2022 - 2023

Bölüm Danışma Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2021 - 2023

2021 - 2023

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2021 - 2022

2021 - 2022

Anabilim Dalı Uygulama Koordinatörü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2020 - 2022

2020 - 2022

Anabilim Dalı Akreditasyon Komisyonu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2017 - 2020

2017 - 2020

Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Biyomimikri Farkındalığı

Erat E. M., ÖZKAN G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024

2024

2024

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmeye Dair Beklentileri

Demirel T., ÖZKAN G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024

2024

2024

Öğretmenlerin Türkiye’deki Yeni Nesil Sorular Hakkındaki Görüşlerinin Analizi

Ulukır O., ÖZKAN G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024

2024

2024

Eğitimde Yapay Zekâ: Yapay Zekâ Eğitimi Almış Öğretmenlerin Değerlendirmesi

Akçay S. N., COŞTU B., ÖZKAN G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Teknoloji Destekli Öğretimle Ortaokul Öğrencilerine Çevre Bilinci Kazandırılması

Karabal Ö., Kavak C., ÖZKAN G.

International Turkcess Congress, Prizren, Sırbistan, 11 Temmuz 2024

2024

2024

Middle School Students’ Opinions about Scratch Programming Activities

SUNGUR Ş., ÖZKAN G.

12th International Congresses on Humanities ans Social Sciences in a Changing World, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

The Effect of the Use of Simulation in Middle School Science Education on the Conceptual Achievement of Students

Mangır E. S., ÖZKAN G.

X. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2023

2023

2023

Fen Bilimlerinde Analoji Hikayeleri Kullanımı

Öz E. M., Gören E., ÖZKAN G.

IX. Uluslararası Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023

2022

2022

Science Lab is Everywhere with Experiment Videos

Demirci E., Özkan G.

International Education Symposium from Project to Practice (UPUES), Konya, Türkiye, 24 - 27 Mart 2022, ss.118

2022

2022

Metaphoric perceptions of university students on physics, quantum and metaverse concepts

Koza E. N., Özkan G.

Türk Fizik Derneği 38. Uluslararası Fizik Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2022, ss.3727

2022

2022

The Importance of Arts and STEAM Education

ÖZKAN G.

1st Edu-STEM International Conference, Semarang, Endonezya, 28 Haziran - 29 Mart 2022

2022

2022

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

12. Uluslararası Sosyal Beşerî ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mart 2022, ss.306-310

2022

2022

Yaşam Temelli Öğrenme Yaklaşımı Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri

ÖZKAN G.

13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mart 2022, ss.34-40

2023

2023

Deneylerle Öğrenelim

Gültekin E., Yener H., ÖZKAN G.

IX. Uluslararası Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023

2020

2020

Uygulamalı Fen Kulüpleri

ARSLAN S., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.

Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Nisan 2020

2019

2019

21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında STEM eğitiminin önemi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.381-385

2019

2019

Laboratuvar Etkinliklerinin Öğrencilerin Laboratuvara Karşı Tutumuna Etkisi

PARTALCI O., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.

International Congresses on Education (ERPA), Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1-5

2019

2019

Oyun tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi

AKÇA E., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.

International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, ss.31

2018

2018

Doğa Eğitiminin Öğrencilerin Fen Bilgisine Yönelik Tutumlarına Etkisi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Aralık - 14 Ağustos 2018, ss.128-132

2018

2018

Fen Eğitiminde Sözel Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitsel Oyunların Etkisi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

1st International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.127-129

2018

2018

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Materyal Kullanımına İlişkin Çizimlerinin İncelenmesi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018

2018

2018

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretimde Materyal Tasarımına Yönelik Görüşleri

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.72

2018

2018

5. sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında Bilimsel Süreç Becerilerinin Temsil Edilme Durumları

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.127, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Ders Kitaplarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.126

2017

2017

STEAM etkinliklerinin öğrencilerin meslek algılarına etkisi

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.20

2017

2017

Farklı ülkelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin biyoetik konuları hakkındaki görüşleri

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.661-662, (Özet Bildiri)

2016

2016

Preservice classroom teachers bioethical perceptions

Özkan G., Umdu Topsakal Ü.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.636-641

2016

2016

Bioethics in science education

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.32

2015

2015

The relationship between the attitude towards teaching as a subject technology perception

TOMBAK İLHAN B., ÖZKAN G.

International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015

2015

2015

Pre-service science teachers’ perceptions of technology literacy

ÖZKAN G., TOMBAK İLHAN B.

International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Preservice Science Teachers Beliefs about Astronomy Concepts

ÖZKAN G., AKÇAY H.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, İstanbul, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.73-74

2014

2014

Lise Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması: İzmir ve Gaziantep Örneği

ÖZKAN G., SEZGİN SELÇUK G., DEMİRCİOĞLU S.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.792-793, (Özet Bildiri)

2012

2012

How effective is “Conceptual Change Approach” in Teaching Physics

ÖZKAN G., SEZGİN SELÇUK G.

3rd International Conference on New Trends in Education and their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, ss.182

2011

2011

Fizik Öğretmen Adaylarının 10. Sınıf Fizik Kitabına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

KAVCAR N., ÖZKAN G., ARIKAN G., KAYA ŞENGÖREN S.

Türk Fizik Derneği 28. Uluslararası Fizik Kongresi, Muğla, Türkiye, 5 - 09 Eylül 2011, ss.371, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Understanding the Relationship between Grit, Study Habits and Academic Performance in CLIL Science Lessons

Yüksel H. G., Özkan G., Ergün A. L., Stecconi V., Segoloni D.

Insights into Disciplinary Literacies: Multilingual Perspectives across Educational Levels, Ainara Imaz Agirre,Roberto Arias-Hermoso, Editör, Multilingual Matters & Channel View Publications , Bristol, ss.1-21, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

STEM Eğitimi ve Sanat: STEAM

ÖZKAN G.

STEM Eğitimi: Perspektif Süreç ve Uygulamalar, Anagün Şengül S, Özden Muhammet, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.20-36, 2023

2020

2020

Fen Öğretiminin Amaçları

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

Fen Öğretimi, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.121-138, 2020

2017

2017

An Overview of STEM Education

Özkan G.

New Educational Trends in Turkey, Umdu Topsakal Ünsal, Özkan Gülbin, Editör, Trafford Publishing , Indiana, 2017

2017

2017

Yaşam Temelli Öğrenme

Özkan G., Sezgin Selçuk G.

Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları, Bezir Akçay Behiye, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017

2016

2016

Bioethics in Science Education

ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.

Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, Shelley, M. S. Kıray, A., Celik, İ., Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.16-21, 2016

Desteklenen Projeler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

IB Programı Öğrencilerinin Fen Derslerinde Bilişsel Söylem İşlevleri Kullanımı

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

ÖZKAN G. (Yürütücü), Demirel T., Ulukır O., YÜKSEL H. G.

2025 - 2026

2025 - 2026

Bilim Avcıları

TÜBİTAK Projesi

Özkan G., Korkmaz H.(Yürütücü)

2018 - 2018

2018 - 2018

Yaşamın Her Alanında Bitkiler

TÜBİTAK Projesi

Umdu Topsakal Ü. (Yürütücü), Özkan G., Kahraman M. E.

2017 - 2018

2017 - 2018

Bugün Okula Einstein Geldi!

TÜBİTAK Projesi

Coştu B. (Yürütücü), Görgülü Arı A., Özkan G.

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

European Science Education Research Assosiation

Üye

Ödüller

Mart 2022

Mart 2022

Uluslararası SSCI Yayın Sıralamasına Göre Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri Arasında Alınan Akademik Ödül

Yıldız Teknik Üniversitesi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Alanında En İyi Doktora Tez Ödülü

Yıldız Teknik Üniversitesi

Haziran 2016

Haziran 2016

Tübitak Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Haziran 2015

Haziran 2015

Tübitak Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Haziran 2011

Haziran 2011

Dokuz Eylül Üniversitesi Anabilim Dalı Üçüncülüğü

Dokuz Eylül Üniversitesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 38

h-indeksi (WOS): 3