Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik uygulamalarının öğrencilerin kavramsal anlamalarına, meslek algılarına ve yaratıcı düşüncelerine etkisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013
2013Yüksek Lisans
Kavramsal değişim metinleri ve yaşam temelli öğrenmenin öğrencilerin fizik öğrenme yaklaşımları ve kavramsal anlamaları üzerindeki etkileri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Web of Science Core Collection Webinar
Mesleki Eğitim
Yıldız Teknik Üniversitesi
2021
2021Springer Nature Yazar Çalıştayı
Mesleki Eğitim
Yıldız Teknik Üniversitesi
2016
2016Tübitak 4005 Projesi. Alan Uzmanlarıyla Nitel Araştırmalara Yolculuk – Katılımcı
Veri Analizi
Uludağ Üniversitesi
2015
2015TÜBİTAK Editör ve Yazar 2. Eğitim Semineri
Mesleki Eğitim
İstanbul Teknik Üniversitesi
2015
2015ELSEVİER Makale Yazma Eğitimi
Mesleki Eğitim
Yıldız Teknik Üniversitesi
2013
2013“How to Publish Scıentific Journal Article” Author Workshop conducted by Springer and Edanz
Mesleki Eğitim
Dokuz Eylül Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2023
2020 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2020
2014 - 2020Araştırma Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEtik Kurul Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2023 - 2025
2023 - 2025Ulusal Staj Programı Fakülte Temsilcisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2022 - 2025
2022 - 2025Fakülte Uygulama Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2022 - 2025
2022 - 2025Dekan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2022 - 2024
2022 - 2024Kütüphane Fakülte Danışma Kurulu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2022 - 2023
2022 - 2023Bölüm Danışma Kurulu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Anabilim Dalı Uygulama Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Anabilim Dalı Akreditasyon Komisyonu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2020
2017 - 2020Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Argümantasyon Tabanlı Ters Yüz Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi
Özkan G. (Danışman)
G.ÇÖMEZ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
The effects of block-based programming environments on middle school students' computational thinking and science achievement
Özkan G. (Danışman)
Ş.SUNGUR(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Investigating the effectiveness of STEAM education on students' conceptual understanding of force and energy topics
Ozkan G., Umdu Topsakal Ü.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.39, sa.4, ss.441-460, 2021 (SSCI)
2021
2021Exploring the effectiveness of STEAM design processes on middle school students' creativity
Özkan G., Topsakal Ü.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY AND DESIGN EDUCATION
, cilt.31, sa.1, ss.95-116, 2021 (SCI-Expanded)
2019
2019Science and non-science teachers' interpretation of physics diagrammes
Özkan G., Topsakal U. U.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.39, 2019 (SSCI)
2016
2016Facilitating conceptual change in students' understanding of concepts related to pressure
Özkan G., Selcuk G. S.
EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS
, cilt.37, 2016 (SCI-Expanded)
2015
2015THE EFFECTIVENESS OF CONCEPTUAL CHANGE TEXTS AND CONTEXT-BASED LEARNING ON STUDENTS' CONCEPTUAL ACHIEVEMENT
Özkan G., Selcuk G. S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.14, ss.753-763, 2015 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Review of studies on the use of the flipped learning model in science education
ÇÖMEZ G., ÖZKAN G.
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology , cilt.13, sa.1, ss.19-39, 2025 (ESCI)
2024
2024Developing science experiments for hearing-impaired children and examining their opinions
Yiğit S., Bulut S., ÖZKAN G.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.5, sa.3, ss.186-201, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Fizik Öğretimi Konusundaki Görüşleri
ÖZKAN G.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.53, ss.685-699, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of Nature Education on Students’ Motivations towards Science Learning and Socialization Skills
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.1705-1725, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Opinions of the Sixth Year Students Who Participated in Outdoor Learning Activity Practices for Science
ÖZKAN G., TURAN H., UMDU TOPSAKAL Ü.
WORLD JOURNAL OF EDUCATION , cilt.10, sa.2, ss.150-157, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Oyun Tekniğinin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına ve Görüşlerine Etkisi
ÖZKAN G., AKÇA E., UMDU TOPSAKAL Ü.
Journal of International Social Research
, cilt.13, sa.70, ss.794-800, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Impact of Nature Education on Turkish Students’ Affective Tendencies towards the Environment and Scientific Curiosity
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
JOURNAL OF CURRICULUM AND TEACHING
, cilt.9, sa.2, ss.95-101, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Uygulamalı Fen Kulüplerinin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına ve Görüşlerine Etkisinin İncelenmesi
ÖZKAN G., ARSLAN S., UMDU TOPSAKAL Ü.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.8, sa.46, ss.251-258, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020A STEAM activity that can be used in science education
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
Ulakbilge Dergisi
, cilt.8, sa.45, ss.185-199, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Students’s views on the ethnobotany-based nature education program and their attitudes towards the plant
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Journal of Progressive Education
, cilt.15, sa.5, ss.219-229, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017Examining students’ opinions about STEAM activities
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.5, sa.9, ss.115-123, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Preservice science teachers beliefs about astronomy concepts
Özkan G., Akçay H.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.4, sa.9, ss.2092-2099, 2016 (Scopus)
2015
2015Effect of technology enhanced conceptual change texts on students understanding of buoyant force
Özkan G., Sezgin Selçuk G.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.3, sa.12, ss.981-988, 2015 (Scopus)
2015
2015Lise öğrencilerinin Fizik dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılması İzmir ve Gaziantep örneği
Sezgin Selçuk G., Özkan G., Demircioğlu S.
Journal of Turkish Studies
, cilt.10, ss.1333-1346, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015The relationship between the attitude towards teaching as a subject and technology perception
Tombak B., Özkan G.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, sa.4, ss.626-632, 2015 (Scopus)
2015
2015Pre Service Science Teachers Perceptions Of Technology Literacy
ÖZKAN G., TOMBAK B.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.2015, sa.July, ss.450-455, 2015 (Scopus)
2015
2015Pre service science teachers perceptions of technology literacy
Özkan G., Tombak B.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, sa.2, ss.450-455, 2015 (Scopus)
2015
2015Kavramsal değişim metinleri ve yaşam temelli öğrenmenin öğrencilerin fizik öğrenme yaklaşımları üzerindeki etkileri
Özkan G., Sezgin Selçuk G.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, sa.30, ss.1-12, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Fizik öğretmen adaylarının MEB nca önerilen 10 sınıf fizik ders kitabına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
Kavcar N., Özkan G., Arıkan G., Kaya Şengören S.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, ss.549-570, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Lise öğrencilerinin fizik öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi
Özkan G., Sezgin Selçuk G.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.101-127, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013The use of conceptual change texts as class material in the teaching of sound in physics
ÖZKAN G., SEZGİN SELÇUK G.
ASIA-PACIFIC FORUM ON SCIENCE LEARNING AND TEACHING
, cilt.14, 2013 (Scopus)
2012
2012How effective is conceptual change approach in teaching physics
Özkan G., Sezgin Selçuk G.
Journal of Educational and Introductional Studies in the World
, cilt.2, sa.2, ss.182-190, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Laboratuvar Uygulamalarında Alternatif Değerlendirme Yöntemlerinin İncelenmesi
EREN D. M., ÖZKAN G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024
2024
2024Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Biyomimikri Farkındalığı
Erat E. M., ÖZKAN G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024
2024
2024Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmeye Dair Beklentileri
Demirel T., ÖZKAN G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024
2024
2024Öğretmenlerin Türkiye’deki Yeni Nesil Sorular Hakkındaki Görüşlerinin Analizi
Ulukır O., ÖZKAN G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024
2024
2024Eğitimde Yapay Zekâ: Yapay Zekâ Eğitimi Almış Öğretmenlerin Değerlendirmesi
Akçay S. N., COŞTU B., ÖZKAN G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Teknoloji Destekli Öğretimle Ortaokul Öğrencilerine Çevre Bilinci Kazandırılması
Karabal Ö., Kavak C., ÖZKAN G.
International Turkcess Congress, Prizren, Sırbistan, 11 Temmuz 2024
2024
2024Middle School Students’ Opinions about Scratch Programming Activities
SUNGUR Ş., ÖZKAN G.
12th International Congresses on Humanities ans Social Sciences in a Changing World, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023The Effect of the Use of Simulation in Middle School Science Education on the Conceptual Achievement of Students
Mangır E. S., ÖZKAN G.
X. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2023
2023
2023Fen Bilimlerinde Analoji Hikayeleri Kullanımı
Öz E. M., Gören E., ÖZKAN G.
IX. Uluslararası Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023
2022
2022Science Lab is Everywhere with Experiment Videos
Demirci E., Özkan G.
International Education Symposium from Project to Practice (UPUES), Konya, Türkiye, 24 - 27 Mart 2022, ss.118
2022
2022Metaphoric perceptions of university students on physics, quantum and metaverse concepts
Koza E. N., Özkan G.
Türk Fizik Derneği 38. Uluslararası Fizik Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2022, ss.3727
2022
2022The Importance of Arts and STEAM Education
ÖZKAN G.
1st Edu-STEM International Conference, Semarang, Endonezya, 28 Haziran - 29 Mart 2022
2022
2022Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
12. Uluslararası Sosyal Beşerî ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mart 2022, ss.306-310
2022
2022Yaşam Temelli Öğrenme Yaklaşımı Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ÖZKAN G.
13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mart 2022, ss.34-40
2023
2023Deneylerle Öğrenelim
Gültekin E., Yener H., ÖZKAN G.
IX. Uluslararası Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023
2020
2020Uygulamalı Fen Kulüpleri
ARSLAN S., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.
Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Nisan 2020
2019
201921. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında STEM eğitiminin önemi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.381-385
2019
20193D Kalemlerin Fen Bilimleri Öğretiminde Kullanımı ve Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi: Organeller Örneği
DEMİRBAŞ İ. S., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.
International Congresses on Education (ERPA), Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.13-17
2019
2019Laboratuvar Etkinliklerinin Öğrencilerin Laboratuvara Karşı Tutumuna Etkisi
PARTALCI O., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.
International Congresses on Education (ERPA), Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1-5
2019
2019Oyun tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi
AKÇA E., UMDU TOPSAKAL Ü., ÖZKAN G.
International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, ss.31
2018
2018Doğa Eğitiminin Öğrencilerin Fen Bilgisine Yönelik Tutumlarına Etkisi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Aralık - 14 Ağustos 2018, ss.128-132
2018
2018Fen Eğitiminde Sözel Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitsel Oyunların Etkisi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
1st International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.127-129
2018
2018Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Materyal Kullanımına İlişkin Çizimlerinin İncelenmesi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018
2018
2018Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretimde Materyal Tasarımına Yönelik Görüşleri
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Field Education of Material Symposium, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.72
2018
20185. sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında Bilimsel Süreç Becerilerinin Temsil Edilme Durumları
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.127, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Ders Kitaplarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.126
2017
2017STEAM etkinliklerinin öğrencilerin meslek algılarına etkisi
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.20
2017
2017Farklı ülkelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin biyoetik konuları hakkındaki görüşleri
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.661-662, (Özet Bildiri)
2016
2016Preservice classroom teachers bioethical perceptions
Özkan G., Umdu Topsakal Ü.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.636-641
2016
2016Bioethics in science education
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.32
2015
2015The relationship between the attitude towards teaching as a subject technology perception
TOMBAK İLHAN B., ÖZKAN G.
International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015
2015
2015Pre-service science teachers’ perceptions of technology literacy
ÖZKAN G., TOMBAK İLHAN B.
International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015
2015
2015Preservice Science Teachers Beliefs about Astronomy Concepts
ÖZKAN G., AKÇAY H.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, İstanbul, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.73-74
2014
2014Lise Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması: İzmir ve Gaziantep Örneği
ÖZKAN G., SEZGİN SELÇUK G., DEMİRCİOĞLU S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.792-793, (Özet Bildiri)
2012
2012How effective is “Conceptual Change Approach” in Teaching Physics
ÖZKAN G., SEZGİN SELÇUK G.
3rd International Conference on New Trends in Education and their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, ss.182
2011
2011Fizik Öğretmen Adaylarının 10. Sınıf Fizik Kitabına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
KAVCAR N., ÖZKAN G., ARIKAN G., KAYA ŞENGÖREN S.
Türk Fizik Derneği 28. Uluslararası Fizik Kongresi, Muğla, Türkiye, 5 - 09 Eylül 2011, ss.371, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Understanding the Relationship between Grit, Study Habits and Academic Performance in CLIL Science Lessons
Yüksel H. G., Özkan G., Ergün A. L., Stecconi V., Segoloni D.
Insights into Disciplinary Literacies: Multilingual Perspectives across Educational Levels, Ainara Imaz Agirre,Roberto Arias-Hermoso, Editör, Multilingual Matters & Channel View Publications , Bristol, ss.1-21, 2024
2023
2023STEM Eğitimi ve Sanat: STEAM
ÖZKAN G.
STEM Eğitimi: Perspektif Süreç ve Uygulamalar, Anagün Şengül S, Özden Muhammet, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.20-36, 2023
2020
2020Fen Öğretiminin Amaçları
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
Fen Öğretimi, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.121-138, 2020
2017
2017New Educational Trends in Turkey
Umdu Topsakal Ü. (Editör), Özkan G. (Editör)
Trafford Publishing , Indiana, 2017
2017
2017An Overview of STEM Education
Özkan G.
New Educational Trends in Turkey, Umdu Topsakal Ünsal, Özkan Gülbin, Editör, Trafford Publishing , Indiana, 2017
2017
2017Yaşam Temelli Öğrenme
Özkan G., Sezgin Selçuk G.
Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları, Bezir Akçay Behiye, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017
2016
2016Bioethics in Science Education
ÖZKAN G., UMDU TOPSAKAL Ü.
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, Shelley, M. S. Kıray, A., Celik, İ., Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.16-21, 2016
Desteklenen Projeler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorIB Programı Öğrencilerinin Fen Derslerinde Bilişsel Söylem İşlevleri Kullanımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÖZKAN G. (Yürütücü), Demirel T., Ulukır O., YÜKSEL H. G.
2025 - 2027
2025 - 2027Uzamsal Görselleştirme ve Beceri Temelli Sorularda Başarı: Ortaokul 7. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Özkan G. (Yürütücü), Demirel T.
2024 - 2025
2024 - 2025İşaret Diliyle Eğitimimi Aldım, Depremin Farkındayım
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Akça T., Sarıduman A., Aslan E., Küçük E.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Teknoloji Destekli Öğretimle Ortaokul Öğrencilerine Çevre Bilinci Kazandırılması
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Karabal Ö.(Yürütücü), Kavak C.
2023 - 2023
2023 - 2023Ortaokul Fen Bilgisi Eğitiminde Simülasyon Kullanımının Öğrencilerin Kavramsal Başarısına Etkisi
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Mangır E. S.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Dijital Oyun Temelli Astronomi Eğitim Modülünün Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
UMDU TOPSAKAL Ü. (Yürütücü), ÖZKAN G., EFE H.
2022 - 2023
2022 - 2023Fen Bilimleri Dersinde Sanal Gerçeklik Gözlüğünün Öğrencilerin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonuna Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Çoban B.(Yürütücü), Kara S.
2022 - 2023
2022 - 2023Fen Öğretiminde Sorgulama Temelli Öğrenmenin Öğrencilerin Bakış Açısına Etkileri
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Erat E. M.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Deneylerle Öğrenelim
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Gültekin E.(Yürütücü), Yener H.
2022 - 2023
2022 - 2023Bilime Kulak Veriyorum
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Yiğit S.(Yürütücü), Bulut S.
2022 - 2023
2022 - 2023Fen Bilimlerinde Analoji Hikayeleri Kullanımı
TÜBİTAK Projesi
Özkan G., Öz E. M.(Yürütücü), Gören E.
2021 - 2022
2021 - 2022Deney Videoları ile Fen Laboratuvarı Her Yerde
TÜBİTAK Projesi
Demirci E.(Yürütücü), Özkan G.
2019 - 2019
2019 - 2019Yaşamın Her Alanında Bitkiler II
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü. (Yürütücü), Ecevit Genç G., Özkan G., Parlak S., Kahraman M. E., Gürol A., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Yaşamın Her Alanında Bitkiler
TÜBİTAK Projesi
Umdu Topsakal Ü. (Yürütücü), Özkan G., Kahraman M. E.
2017 - 2018
2017 - 2018Bugün Okula Einstein Geldi!
TÜBİTAK Projesi
Coştu B. (Yürütücü), Görgülü Arı A., Özkan G.
2014 - 2014
2014 - 2014Fen Bilimleri Öğretmenleri İzmir Aktif Öğrenme Etkinlikleri Eğitiminde 1
TÜBİTAK Projesi
Sezgin Selçuk G.(Yürütücü), Özkan G.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorEuropean Science Education Research Assosiation
Üye
Ödüller
Mart 2022
Mart 2022Uluslararası SSCI Yayın Sıralamasına Göre Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri Arasında Alınan Akademik Ödül
Yıldız Teknik Üniversitesi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Alanında En İyi Doktora Tez Ödülü
Yıldız Teknik Üniversitesi
Haziran 2016
Haziran 2016Tübitak Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Haziran 2015
Haziran 2015Tübitak Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Haziran 2011
Haziran 2011