Biyografi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nden mezun olduktan sonra aynı üniversitenin Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalında Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini sırasıyla almıştır. 2005 yılından itibaren Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.
“Öğretmen Eğitimi” konusunda, Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfında Yöntem Eğitimi Proje Koordinatörlüğünü ve Avrupa Birliği Sekreterliği tarafından desteklenen Öğretmen Eğitimi Projesi’nde araştırmacı görevini yürütmüştür. Ulusal ve uluslararası düzeyde proje çalışmaları devam etmektedir.
Altun’un eğitim alanında yayınlanmış beş kitabı ve kitap bölümü, yayınlanmış pek çok makale ve tam metin bildirileri vardır. Üniversitede Eğitim Bilimleri derslerini Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeylerinde vermektedir. Dört Doktora ve on sekiz Yüksek Lisans düzeyinde tez danışmanlığını başarıyla tamamlamıştır.
Özel ve devlet okullarında; “Okul Tabanlı Program Geliştirme Modelleri”, “Öğretim Tasarımı”, “Ölçme ve Değerlendirme”, “Yöntem ve Teknik”, “Program Geliştirme”, “Öğrenme ve Öğretim İlişkisi”, “UbD” konularında öğretmen ve yöneticilere yönelik çok sayıda seminer ve atölye çalışmaları yürütmüştür. Ayrıca özel okulların kurulma aşamasında Kurucu Eğitim Koordinatörlüğü görevlerinde bulunmuştur.
Altun, son zamanlarda çalışmalarını "Okul Tabanlı Program Geliştirme" modelleri üzerine yoğunlaştırmıştır. Okullarda geliştirilecek
yenilikler, öğretmenlerin kararları ve uygulamaları ile desteklendiği sürece okulları başarıya götüreceğine inanmaktadır. Bu amaçla “Tasarımcı Öğretmen”
öğrenme topluluğu ekibini kurmuştur.
Eğitim Bilgileri
2001 - 2005
2001 - 2005Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Öğrencilerin Oz Düzenlemeye Dayalı Öğrenme Stratejilerinin ve Öz Yeterlik Algılarının Örenme Stilleri ve Cinsiyete Göre Matematik Başarısının Yordama Gücü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretimi
2001
2001Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2009 - 2013
2009 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2014
2011 - 2014Danışman
Fen Bilimleri Okulları Eğitim Kurumları, Danışman
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
İngilizce öğretmenlerinin öğretim ilke ve yöntemlerine ilişkin görüş ve deneyimleri
Altun S. (Danışman)
H.BAL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
2017 öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri kapsamında öğretmen ve okul yöneticilerinin görüş ve deneyimleri
Altun S. (Danışman)
K.NAYMAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin 'ders olarak matematiğe' yönelik algılarının incelenmesi
Altun S. (Danışman)
N.DEMİR(Öğrenci)
2018
2018Doktora
İlkokul matematik dersinde yüksek bilişsel talebin sağlanmasında matematiksel iletişimin rolü: Örnek olay çalışması
Altun S. (Danışman)
D.YABAŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceye yönelik algıları üzerine olgubilim çalışması
Altun S. (Danışman)
H.ERCAN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Ders araştırma modelinin, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin öz-düzenleme becerileri üzerindeki değişimin incelenmesi
Altun S. (Danışman)
Z.YILMAZ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Dersi O¨gˆretim Programının TEOG ve TIMSS sınavları Kapsamında I·ncelenmesi
ALTUN S.
E.Tuba(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Yabancı Dil Öğretiminde Eylem Araştırmasına Dayalı Ubd (Anlamaya Dayalı Tasarım) Uygulamalarının Öretmenler Ve Örenciler Üzerindeki Yansımalarının İncelenmesi
ALTUN S.
N.Yurtseven(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Matematik dersinde kavram haritası kullanımı: Örencilerin matematiksel güçleri üzerindeki etkisi
ALTUN S.
S.Dinçer(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Öz-düzenleme Becerilerinin TEOG Sınavı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
ALTUN S.
N.Süer(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Öğretmen Adaylarının Zihinsel Stil Tercihlerinin İncelenmesi
ALTUN S.
E.Esmer(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Lise Türü, Akademik Başarı Ve Cinsiyete Göre Karşılaştırılması
ALTUN S.
Z.Eymir(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Program Haritalama Sürecinin Planlama, İşbirliği, Standart Hizalama Ve Değerlendirme Boyutları İle İncelenmesi
ALTUN S.
S.Doğan(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
6. Sınıf Matematik Dersi Geometriye Merhaba Ünitesine İlişkin Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Öğrenme Günlüklerinin Etkisinin İncelenmesi
ALTUN S.
N.Ayyıldız(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Mentorluk Hizmetinin, Yabancı Diller Yüksekokulu’nda Okuyan Öğrencilerin Akademik Başarıları, Öz Yeterlik Algıları ve Kaynakları Yönetme Stratejileri Üzerindeki Etkisi
ALTUN S.
N.Yurtseven(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim 8. Sinif Matematik Dersinin Disiplinler Arasi Yaklaşim İlkelerine Göre İşlenmesinin Öğrencilerin Matematik Başarisi Ve Eleştirel Düşünme Eğilimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi
ALTUN S.
S.Budak(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf Matematik Dersi Değerlendirme Sürecinde Ürün Dosyası Kullanımının Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerileri, Bilişsel Strateji Kullanımları ve Görüşleri Üzerindeki etkisinin İncelenmesi
ALTUN S.
N.Karakaş(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Sağlık Bakanlığı İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Görev Yapan Hemşirelere Verilen Hizmet İçi eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
ALTUN S.
N.Nüzket(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öz yeterlik Algıları, Bilişüstü Becerileri Ve Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi
ALTUN S.
D.Yabaş(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim İkinci Kademe Özbek Asıllı Afgan Göçmeni Öğrenciler İle Türk Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı ve Cinsiyete Göre Karşılaştırılması
ALTUN S.
A.Özer(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Lise Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Öz Yeterlik Algı Puanlarının Cinsiyete, Alanlara ve Farklı Düzeylere Göre İngilizce Başarısını Yordama Gücü
ALTUN S.
B.Aykaç(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İstanbul Teknik Üniversitesi Öğrencilerinin İleri İngilizce Ders Programlarına İlişkin Görüşlerinin Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi
ALTUN S.
E.Mizrahi(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Teaching Probability through Understanding by Design: An Examination on Students' Achievement, Attitude and Views
Acar A., Ercan B., ALTUN S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.198, ss.115-147, 2019 (SSCI)
2017
2017Understanding by Design (UbD) in EFL Teaching: Teachers' Professional Development and Students' Achievement
Yurtseven N., ALTUN S.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.2, ss.437-461, 2017 (SSCI)
2013
2013An Investigation of the Effect of Learning Logs on Remedying Students' Misconceptions Concerning Mathematics Lesson
Ayyildiz N., ALTUN S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.2, ss.71-86, 2013 (SSCI)
2009
2009THE EFFECTS OF DIFFERENTIATED INSTRUCTIONAL DESIGN ON STUDENTS' SELF-EFFICACY BELIEFS, METACOGNITIVE SKILLS AND ACADEMIC ACHIEVEMENT
Yabas D., ALTUN S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.37, ss.201-214, 2009 (SSCI)
2007
2007Teacher and student beliefs on constructivist instructional design: A case study
ALTUN S., Buyukduman F. I.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.7, sa.1, ss.7-39, 2007 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Backward Design in Pre-Service Teacher Education to Enhance Curriculum Knowledge
Kerimoğlu E., Altun S.
JOURNAL OF TEACHING AND LEARNING
, cilt.18, sa.2, ss.128-149, 2024 (ESCI)
2023
2023Investigating College Instructors’ and Students’ Perceptions of Learning English in Terms of Learning Theories
İhtiyaryer B., ALTUN S.
Journal of College Reading and Learning
, cilt.53, sa.3, ss.232-253, 2023 (Scopus)
2020
2020ENGLISH TEACHERS’ OPINIONS AND EXPERIENCES REGARDINGTEACHING PRINCIPLES AND METHODS
Nayman H., Altun S.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.6, sa.25, ss.1-21, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Investigation of the Effect of Course Design Prepared According to ASSURE Model Principles on Students
GÜL KAZANCI M., ALTUN S., YABAŞ D.
Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.54, ss.1-20, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020TEACHERS’ AND SCHOOL ADMINISTRATORS’ OPINIONS AND EXPERIENCES ON 2017 GENERAL COMPETENCIES FOR TEACHING PROFESSION
NAYMAN K., ALTUN S.
Ulakbilge , cilt.53, ss.1079-1096, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Matematiksel Görevlerin Uygulanmasında İletişim Stratejileri ve Bilişsel Talep Kavramı: Sınıf İçiYansımalar
Yabaş D., Altun S.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.4, ss.759-779, 2020 (ESCI)
2020
2020Secondary School English Teachers’ Opinions on Materials Related to Reading Skills in Public Coursebooks
Nayman H., Nayman K., Altun S.
International Journal of Language Academy
, cilt.8, sa.4, ss.1-19, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Ortaokul Öğrencilerinin ‘Ders Olarak Matematiğe’ Yönelik Algılarının İncelenmesi
Demir Erden N., Altun S.
Turkish Studies , cilt.15, sa.7, ss.2891-2909, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020A Case Study: Upon an English Course Prepared by Understanding by Design (UbD) with 6th Grade Students
Nayman H., Nayman K., Altun S.
International Journal of Languages’ Education and Teaching
, cilt.8, sa.3, ss.118-135, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Sekizinci Sınıf Türkçe Öğretim Programı (2018)’nın 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Değerlendirilmesi
Kayhan E., ALTUN S., GÜROL M.
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.20-35, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Okul kültürü ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Bir dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışması.
YURTSEVEN N., ALTUN S.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.27, ss.506-520, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Role of Self-Reflection and Peer Review in Curriculum-focused Professional Development for Teachers
Yurtseven N., ALTUN S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.1, ss.207-228, 2018 (ESCI)
2016
2016UbD Modeline Göre Eğitim Bilimlerine Giriş Dersinin Tasarlanması: Öğretmen Adaylarının Başarı, Tutum ve Derse İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÖNAL İ., TÜRKAN A., ALTUN S.
International Journal of Social Sciencesand Education Research , cilt.2, ss.1659-1672, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016A Comprehensive Analysis of the Views of Turkish Teachers on the Process of Intercultural Education
ALTUN S.
ANTHROPOLOGIST , cilt.23, sa.3, ss.531-541, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Öğretmenlerin Düşünme Stillerinin Branja ve Cinsiyete Göre İncelenmesi
Kavgacıoğlu D., ALTUN S.
The Journal of International Education Science
, cilt.3, sa.6, ss.136-149, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Teacher Candidates' Thinking Styles: An Investigation of Various Variables
Esmer E., ALTUN S.
Journal of Education and Training Studise , cilt.4, sa.5, ss.51-61, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Understanding by Design (UbD) in EFL Teaching: The Investigation of Students’ Foreign Language Learning Motivation and Views
YURTSEVEN N., ALTUN S.
Journal of Education and Training Studies , cilt.4, sa.3, ss.51-62, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016The Effect of Cooperative Learning: University Example
Tombak B., Altun S.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.64, ss.173-196, 2016 (ESCI)
2016
2016Perceptions of Teacher Candidates regarding Project-Based Learning
Baysura O. D., Altun S., Yucel-Toy B.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.62, ss.15-36, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015The Methods of Teaching Course Based on Constructivist Learning Approach: An Action Research
Altun S., Yücel Toy B.
Journal of Education and Training Studies , cilt.3, sa.6, ss.248-270, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Intercultural Sensitivity in Today’s Global Classes: Pre-service Teachers’ Perceptions
Yurtseven N., Altun S.
Journal of Ethnic and Cultural Studies
, cilt.7, sa.3, ss.451-468, 2015 (Scopus)
2015
2015The Methods of Teaching Course Based on Constructivist Learning Approach: An Action Research
Altun S., Yücel Toy B.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.3, sa.6, ss.13-30, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015The Effect of Cooperative Learning on Students’ Achievement and Views on the Science and Technology Course
ALTUN S.
International Electronic Journal of Elementary Education , cilt.7, sa.3, ss.451-468, 2015 (Scopus)
2015
2015An Analysis on Motivational Beliefs of Preparatory of Class Students about Learning English
YURTSEVEN N., ALTUN S.
The International Journal of Educational Researchers
, cilt.6, sa.1, ss.13-30, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Farklı Yöntemlerle Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının düşünme Stilleri Değişir mi?
Esmer E., ALTUN S.
Ahi Evran U¨niversitesi Kırs¸ehir Egˆitim Faku¨ltesi Dergisi (KEFAD) , cilt.16, sa.1, ss.323-340, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015TEOG Sistemi: Cinsiyet, Dershaneye Gitme Durumu ve Sosyo Ekonomik Du¨zey Degˆis¸kenlerine Go¨re I·ncelenmesi
ALTUN S., Süer N.
Tu¨rkiye O¨zel Okullar Birligˆi Dergisi
, cilt.31, ss.20-25, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Teacher and student thoughts on effectiveness of cooperative learning in geography teaching
Kuş M., Filiz E., ALTUN S.
Educational Research and Reviews
, cilt.9, sa.11, ss.312-319, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Peer Problem Solvıng As An Instructıonal Strategy To Enhance Mathematıcal Dıscourse In 6th Grade Mathematıcs
Kaya D., ALTUN S.
Asian Journal Of Instruction
, cilt.7, sa.3, ss.451-468, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Proje Tabanlı O¨gˆrenmenin O¨gˆrencilerin Bilis¸u¨stu¨ Becerileri ve O¨z-Yeterlik Algıları I·le Proje U¨ru¨nleri U¨zerindeki Etkisi
Tonbuloğlu B., Aslan D., ALTUN S., Aydın H.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.10, sa.23, ss.97-117, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının Üniversite Türüne, Öğrenim Gördükleri Alana ve Cinsiyete Göre İncelenmsi
ALTUN S.
Journal of Research in Education and Teaching
, cilt.2, sa.2, ss.50-56, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Application of the Six Thinking Hats and SCAMPER Techniques on the 7th Grade Course Unit "Human and Environment": An Exemplary Case
Toraman S., ALTUN S.
Mevlana International Journal of Education
, cilt.3, sa.4, ss.166-185, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Ubd Modeline Go¨re Hazırlanmıs¸ Farklılas¸tırılmıs¸ Fen ve Teknoloji Dersi O¨gˆretim Planı: Tu¨rkiye O¨rnegˆi
YURTSEVEN N., Doğan S., ALTUN S.
Siirt U¨niversitesi Sosyal Bilimler Enstitu¨su¨ Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-20, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Teachers' Perceptıons on the Effectiveness of Curriculum Mapping: The Case of Turkey
Doğan S., ALTUN S.
Journal of Educatıonal and Instructıonal Studıes in the World
, cilt.3, sa.4, ss.50-60, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013PYP (I·lk Yıllar I·c¸in Program) Uygulamasına I·lis¸kin O¨gˆretmen ve Yo¨netici Go¨ru¨s¸lerinin I·ncelenmesi
ALTUN S., Doğan Yılmaz Z.
Siirt U¨niversitesi Sosyal Bilimler Enstitu¨su¨ Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-20, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Evaluation of the Lecturers and Students Views about CoursebookClasses at Yıldız Technical University School of Foreign Languages Basic English Department
AKPUR U., ALTUN S.
Journal of Education and Future , ss.49-62, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011A Model Study on the Explanation of the Centralized High School Entrance Examination in Turkey
ALTUN S., CANCA D.
Word Applied Sciences Journal
, cilt.15, sa.9, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011The Effect of the Mentoring Service on the Resource Management Strategies of the Students Attending Yıldız Technical University School of Foreign Languages
YURTSEVEN N., ALTUN S.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.980-997, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Matematik Dersinin Değerlendirilmesinde Ürün Dosyası Kullanılmasının Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerileri Üzerindeki Etkisi
Karakaş N., ALTUN S.
New World Sciences Academy , cilt.6, sa.4, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011İlköğretim 8. Sinif Matematik Dersinin Disiplinler Aras Yaklaşım İlkelerine Göre İşlenmesinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Çoşkun Budak S., ALTUN S.
New World Sciences Academy
, cilt.6, sa.4, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011İlköğretim Öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavından (SBS) Aldıkları Puan Cinsiyete, Okul Türüne ve Öğrenme Stillerine Göre Farklılaşmakta mıdır?
ALTUN S., CANCA D.
New World Sciences Academy
, cilt.6, sa.4, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Matematik Dersinin Değerlendirilmesinde Ürün Dosyası Kullanılmasının Öğrencilerin Bilişsel Strateji Kullanımları ve Görüşleri Üzerindeki etkisi
Karakaş N., ALTUN S.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.1, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
2009İlköğretimde Öğrenci Ürün Dosyası Geliştirilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri: Örnek Olay İncelemesi
ALTUN S.
Yaşadıkça Eğitim , cilt.102, ss.26-32, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
2007Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme Ve Bilişüstü Becerileri Cinsiyete Sınıfa Ve Alanlara Göre Farklılaşmakta Mıdır?
ALCI B., ALTUN S.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.33-44, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
2006O¨gˆrenmede Motive Edici Stratejiler O¨lc¸egˆinin Gec¸erlik C¸alıs¸ması
ALTUN S., ERDEN A. M.
EDU7
, cilt.2, sa.1, ss.1-16, 2006 (Hakemli Dergi)
2003
2003Farklı Ülkelerdeki Üniversite Giris¸ Sistemlerinin Karşılaştırılması
ALTUN S., Çolak E.
Egˆitim Aras¸tırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.11, ss.96-103, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
2003Sosyal Bilgiler Dersinde Coklu Ortamın Ogrencilerin Akademik Basarıları ve Derse Karsı Tutumları Uzerindeki Etkisi
Altun S., Orhan Ş. F.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.23, ss.41-49, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Design Thinking and Design Thinking Based Instruction: Teacher Views on Teacher Training
YÜCEL TOY B., ALTUN S., UĞRAŞ T., KERT S. B., ERKOÇ M. F., Tramonti M., et al.
11. International Congress on Curriculum and Instruction, 26 - 29 Ekim 2023
2022
2022Öğretmen Adaylarının Program Okuryazarlıklarını Geliştirme: Anlamaya DayalıTasarım (UbD) Uygulaması
Kerimoğlu E., Altun S.
10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 27 Ekim 2022
2022
2022Bir Devlet Ortaokulunun ve Bir Özel Ortaokulun Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Bakış Açılarının İngilizce Dersi Bağlamında İncelenmesi
KERİMOĞLU E., ALTUN S.
VIII. International TURKCESS Congress on Education and Social Sciences, Hatay, Türkiye, 20 Temmuz 2022
2019
2019DICK, CAREY VE CAREY MODELİ: OKUL ÖNCESİ İNGİLİZCE DERSİNE İLİŞKİN UYGULAMA ÖRNEĞİ
Şahin D. B., ALTUN S.
VI. Yıldız Uluslararsı Sosyal Blimler Kongresi, İstsnbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.764-777
2017
2017İETT Şoförlerinin Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
KOCABAŞ İ., YÜCEL TOY B., ALTUN S., KORUMAZ M., ÖMÜR Y. E.
5. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017
2017
2017Designer Teacher Case Study: The Investigation of Teachers’ Professional Development
ALTUN S., YÜCEL TOY B., YURTSEVEN N.
5.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 Ekim 2017, ss.116-117
2017
2017Video Tabanlı Profesyonel Gelis¸im Modelinin Öğretmenlerin Üst Du¨zey Matematiksel Go¨revleri Uygulamaları U¨zerindeki Etkisinin I·ncelenmesi
Yabaş D., ALTUN S.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs 2017, ss.1087-1089
2017
2017Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının TEOG ve TIMSS Sınavları Kapsamında Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Böyük E. T., ALTUN S.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs 2017, ss.165-166
2017
2017Lise Öğrencilerinin Yabancı Dil Olarak İngilizce’ye Yönelik Algılarının İncelenmesi
Ercan Niğdelioğlu H., ALTUN S.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs 2017, ss.1727-1728
2017
2017Okul Kültürü Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması: Bir Dilsel Eşdeğerlik, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
YURTSEVEN N., ALTUN S.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırma Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 Nisan 2017, ss.160
2017
2017Türk Dili Ve Edebiyatı Dersinde Okuma Çemberinin Uygulanması: Öğrencilerin Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde ve Görüşleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Çınar Y., ALTUN S.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırma Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 Nisan 2017, ss.20, (Özet Bildiri)
2016
2016Anlamaya Dayalı Tasarımla U¨niversite O¨gˆrencilerinin Yabancı Dilde Okuma Deneyimlerinin Degˆerlendirilmesi
Kaysı F., Acar F., ALTUN S.
International Conference on Quality in Higher Educational, Sakarya, Türkiye, 24 Kasım 2016, ss.60-67
2016
2016Desıgn of Introductıon to Educatıonal Scıences Course Usıng Understandıng by Desıgn: The Evaluatıon of Prospectıve Teachers' Achıevment, Attıtudes and Opınıons About the Course
Som İ., TÜRKAN A., ALTUN S.
2nd International Conference onSocial Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 04 Kasım 2016, ss.160
2016
2016Implementatıon of Ubd Model: A Case Study on Preschool Teacher candidates
Çeviren A., Leblebici H., ALTUN S.
2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 04 Kasım 2016, ss.127
2016
2016Fostering Primary School Students’ Metacognition Using Project-Based Learning Fractional Literacy Level of Student Mathematics Teacher
Yabaş D., ALTUN S.
International Conference on Education in Mathematics, Science &Technology, Muğla, Türkiye, 19 Mayıs 2016, ss.78-79
2015
2015In-service Training on “Understanding by Design”: Impact on Teachers’ Professional Development and Students’ Academic Achievement
ALTUN S., YÜCEL TOY B.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 Ekim 2015, ss.25-26
2015
2015TEOG Sınavı O¨z-du¨zenleme Becerileri Etkileri
Süer N., ALTUN S.
International Conference On New Horizons In Education, Paris, Fransa, 25 Haziran 2015, ss.2191-2199
2015
2015Aras¸tırmaya Dayalı O¨gˆretmen Gelis¸im Modeli (Rls)'Nin O¨gˆretmenin Profesyonelgelis¸imi U¨zerindeki Etkisi
Doğan Yılmaz Z., ALTUN S.
II th Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2015, ss.316-318
2015
2015Farklılas¸trılmıs¸ O¨gˆrenme Yo¨ntemın· de I·stasyon Teknıgˆ· i: DıL· ve Anlatım Dersı· O¨rnegˆi
Çınar Y., ALTUN S.
The International Conference on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2015, ss.45
2014
2014The effects of self-regulation skills on TEOG exam
Suer N., ALTUN S.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.2191-2199, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bölüm Seçme Ölçütleri Ve Kariyer Planları: Durum Çalışması
Yurtseven N., ALTUN S.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 01 Eylül 2013
2013
2013Learning by Using Themes from Students
ALTUN S.
Area of Interest, The Joy of Learning, 01 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Öğrencilerin Cinsiyetlerine Göre Öz Düzenlemeye Dayalı Öğrenme Stratejileri ve Öz Yeterlik Algılarının Matematik Başarısını Yordama Gücü
ALTUN S., Erden A. M.
INTE International Conference on New Horizons in Education, 01 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Program Haritalama Sürecinin İşbirliği, Standart Hizalama Ve Değerlendirme Boyutları İle İncelenmesi (Investigation of Teachers\\\' Views about Curriculum Mapping Process According to Collaboration, Standard Alignment and Assessment)
Doğan S., ALTUN S.
Applied Education Congress, 01 Eylül 2012
2012
2012O¨zbek Asıllı Afgan Go¨c¸meni O¨gˆrenciler I·le Tu¨rk O¨gˆrencilerinin O¨gˆrenme Stillerinin Kars¸ılas¸tırılması
Özer A., ALTUN S.
4. International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 04 Mayıs 2012, ss.169-181
2011
2011An Examination of the Relationship Between the Learning Styles of Students and their Self-Regulation Skills
Çolak E., ALTUN S.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011, ss.281-283
2011
2011An Approach to the Optimum Length of Research Questionnaires
CANCA D., ALTUN S.
International Journal of Arts and Sciences Conference, 01 Haziran 2011
2011
2011Students' Motivated Strategies According to Their Learning Styles and Gender
ALTUN S.
International Journal of Arts and Sciences Conference, 01 Haziran 2011
2011
2011The effect of the mentoring service on the academic achievements and self-efficacy perceptions of the students attending the school of foreign languages
YURTSEVEN N., ALTUN S.
Word Conference on Educational Sciences. 3 Procedia Social and Behavioral Sciences, 01 Şubat 2011
2010
2010Theory into practice
ALTUN S.
3 rd International Conference of Education, Research and Innovation, 01 Kasım 2010
2010
2010The examination of the effects of giving the feedback via electronic mail to the students performanca: case study
ALTUN S.
4. th International Computer Instructional Technologies Symposium, 01 Eylül 2010
2009
2009Lise Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Öz Yeterlik Algı Puanlarının Cinsiyete, Alanlara ve Farklı Düzeylere Göre İngilizce Başarısını Yordama Gücü
ALTUN S.
The Fırst International Congress of Educational Research., 01 Mayıs 2009
2009
2009Is there any difference between learning styles of student science teachers inrelation to both their grade and gender?
Bayrak B., Altun S.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.765-770, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Üniversite İngilizce Hazırlık Programlarındaki Öğrencilerin İngilizce Öz Yeterlik Düzeyleri
ALTUN S., Büyükduman İ.
Türkiye'de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, 01 Kasım 2007
2004
2004Karma Öğrenme (Blended Learning) Ortamına Dayalı Bir Uygulama-Yıldız Teknik Üniversitesi Örneği.
ALTUN S., Kablan Z., ORHAN Ş. F.
IV. International Educational Technologies Symposium, 01 Kasım 2004
1999
1999Ticaret Lisesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
ALTUN S., Ersöz B., Erden A. M.
VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 01 Eylül 1999
Kitaplar
2021
2021Anlamaya Dayalı Tasarım (Understanding by Design-UbD)
ALTUN S., YÜCEL TOY B.
Tasarımcı Öğretmenler Tasarlıyor: Farklı Derslerde UbD Tasarım Örnekleri, Altun Sertel, Yücel-Toy Banu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-16, 2021
2020
2020Anlamaya Dayalı Tasarım
Altun S., Yücel Toy B.
Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editör, ASOS, Ankara, ss.15-34, 2020
2020
2020UbD ile Tasarıma Başlarken
Yücel Toy B., Altun S.
Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editör, ASOS, Ankara, ss.145-152, 2020
2011
2011Öğrenme Kuramları
FER S., İLKER Ç., ALTUN S., ÇOLAK E., ÖZKILIÇ R., ŞAHİN E., et al.
Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Seval Fer, Editör, ANI, Ankara, ss.18-65, 2011
2011
2011Öğretim Stratejileri
FER S., ÇIRIK İ., ALTUN S., ÇOLAK E., ÖZKILIÇ R., ŞAHİN E., et al.
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yakşlaşımları, SEFVAL FER, Editör, ANI, Ankara, ss.170-184, 2011
2005
2005Eğitimde Yetki ve Yapısı
ALTUN S.
Eğitim Sistemi ve Öğrenme Organizasyonu; Eğitimde Yetki; Eğitim Yapısı, Füsun AKARSU, Editör, Nobel Yayın, İstanbul, ss.65-79, 2005
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023Mimarlık Eğitiminde Kuramsal İçerikli Dersler İçin Bir Model Önerisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DARÇIN P. (Yürütücü), ALTUN S., HIZLI ERKILIÇ N., Ünal A. Y., DURUSOY ÖZMEN E.
2017 - 2017
2017 - 2017“İETT Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
Teknopark
Kocabaş İ. (Yürütücü), Yücel Toy B., Altun S., Korumaz M., Ömür Y. E.
2015 - 2017
2015 - 2017FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEOG VE TIMSS SINAVLARI KAPSAMINDA İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ALTUN S. (Yürütücü)
2009 - 2011
2009 - 2011Promote Education And Reciprocal Understanding Through Multicultural Integrated Teaching. (PERMİT)
AB Destekli Diğer Projeler
ATASEVEN F., ALTUN S.
Ödüller
Mart 2016
Mart 2016Eğitim Teknolojileri Zirvesi Teşekkür Belgesi
Eğitim Teknolojileri
Ocak 2014
Ocak 2014Türk Özel Okullar Birliği Teşekkür Belgesi
Türk Özel Okullar Birliği Derneği
Ocak 2013
Ocak 2013Yayın Teşvik Ödülü
Yıldız Teknik Üniversitesi
Ocak 2010
Ocak 2010Yayın Teşvik Ödülü
Yıldız Teknik Üniversitesi
Haziran 2008
Haziran 2008Teşekkür Belgesi
Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı
Ocak 2007
Ocak 2007Teşekkür Belgesi
Güngören Kaymakamlığı
Kasım 2006
Kasım 2006Teşekkür Belgesi
Talim Terbiye Kurul Başkanlığı
Nisan 2006
Nisan 2006Teşekkür Belgesi
T.C Polis Akademisi Başkanlığı
Ocak 2005
Ocak 2005Teşekkür Belgesi
Yıldız Teknik Üniversitesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017Eğitimde Gelişim Konferansı
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Mart 2017 - 01 Mart 2017
01 Mart 2017 - 01 Mart 2017ETZ
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016Eğitimde Değişim Konferansı
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015EDTECHIST
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015ETP
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015
01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015Özel Okullar Antalya Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Antalya-Türkiye
01 Ocak 2014 - 01 Ocak 2014
01 Ocak 2014 - 01 Ocak 2014