Prof. Dr. Sertel ALTUN


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

104

Atıf (WoS)

31

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

51

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

21

Proje

6

Tez Danışmanlığı

22

Açık Erişim

24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nden mezun olduktan sonra aynı üniversitenin Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalında Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini sırasıyla almıştır. 2005 yılından itibaren Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.

“Öğretmen Eğitimi” konusunda, Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfında Yöntem Eğitimi Proje Koordinatörlüğünü ve Avrupa Birliği Sekreterliği tarafından desteklenen Öğretmen Eğitimi Projesi’nde araştırmacı görevini yürütmüştür. Ulusal ve uluslararası düzeyde proje çalışmaları devam etmektedir.

Altun’un eğitim alanında yayınlanmış beş kitabı ve kitap bölümü, yayınlanmış pek çok makale ve tam metin bildirileri vardır. Üniversitede Eğitim Bilimleri derslerini Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeylerinde vermektedir. Dört Doktora ve on sekiz Yüksek Lisans düzeyinde tez danışmanlığını başarıyla tamamlamıştır.

Özel ve devlet okullarında; “Okul Tabanlı Program Geliştirme Modelleri”, “Öğretim Tasarımı”, “Ölçme ve Değerlendirme”, “Yöntem ve Teknik”, “Program Geliştirme”, “Öğrenme ve Öğretim İlişkisi”, “UbD” konularında öğretmen ve  yöneticilere yönelik çok sayıda seminer ve atölye çalışmaları yürütmüştür. Ayrıca özel okulların kurulma aşamasında Kurucu Eğitim Koordinatörlüğü görevlerinde bulunmuştur.

Altun, son zamanlarda çalışmalarını "Okul Tabanlı Program Geliştirme" modelleri üzerine yoğunlaştırmıştır. Okullarda geliştirilecek yenilikler, öğretmenlerin kararları ve uygulamaları ile desteklendiği sürece okulları başarıya götüreceğine inanmaktadır. Bu amaçla “Tasarımcı Öğretmen” öğrenme topluluğu ekibini kurmuştur. 

Eğitim Bilgileri

2001 - 2005

2001 - 2005

Doktora

Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Öğrencilerin Oz Düzenlemeye Dayalı Öğrenme Stratejilerinin ve Öz Yeterlik Algılarının Örenme Stilleri ve Cinsiyete Göre Matematik Başarısının Yordama Gücü

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretimi

2001

2001

Yüksek Lisans

Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretimi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2009 - 2013

2009 - 2013

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri

Akademi Dışı Deneyim

2011 - 2014

2011 - 2014

Danışman

Fen Bilimleri Okulları Eğitim Kurumları, Danışman

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Öğrenme Kuramları

Eğitim Programlarının İncelenmesi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel Araştırma ve Yöntemleri

Öğrenme Kuramları

Yönetilen Tezler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Öğretmen Adaylarının Program Okuryazarlıklarını Geliştirme: Anlamaya DayalıTasarım (UbD) Uygulaması

Kerimoğlu E., Altun S.

10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 27 Ekim 2022

2019

2019

DICK, CAREY VE CAREY MODELİ: OKUL ÖNCESİ İNGİLİZCE DERSİNE İLİŞKİN UYGULAMA ÖRNEĞİ

Şahin D. B., ALTUN S.

VI. Yıldız Uluslararsı Sosyal Blimler Kongresi, İstsnbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.764-777

2017

2017

İETT Şoförlerinin Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi

KOCABAŞ İ., YÜCEL TOY B., ALTUN S., KORUMAZ M., ÖMÜR Y. E.

5. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017

2017

2017

Designer Teacher Case Study: The Investigation of Teachers’ Professional Development

ALTUN S., YÜCEL TOY B., YURTSEVEN N.

5.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 Ekim 2017, ss.116-117

2017

2017

Video Tabanlı Profesyonel Gelis¸im Modelinin Öğretmenlerin Üst Du¨zey Matematiksel Go¨revleri Uygulamaları U¨zerindeki Etkisinin I·ncelenmesi

Yabaş D., ALTUN S.

IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs 2017, ss.1087-1089

2017

2017

Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının TEOG ve TIMSS Sınavları Kapsamında Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Böyük E. T., ALTUN S.

IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs 2017, ss.165-166

2017

2017

Lise Öğrencilerinin Yabancı Dil Olarak İngilizce’ye Yönelik Algılarının İncelenmesi

Ercan Niğdelioğlu H., ALTUN S.

IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs 2017, ss.1727-1728

2017

2017

Okul Kültürü Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması: Bir Dilsel Eşdeğerlik, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

YURTSEVEN N., ALTUN S.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırma Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 Nisan 2017, ss.160

2016

2016

Anlamaya Dayalı Tasarımla U¨niversite O¨gˆrencilerinin Yabancı Dilde Okuma Deneyimlerinin Degˆerlendirilmesi

Kaysı F., Acar F., ALTUN S.

International Conference on Quality in Higher Educational, Sakarya, Türkiye, 24 Kasım 2016, ss.60-67

2016

2016

Implementatıon of Ubd Model: A Case Study on Preschool Teacher candidates

Çeviren A., Leblebici H., ALTUN S.

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 04 Kasım 2016, ss.127

2016

2016

Fostering Primary School Students’ Metacognition Using Project-Based Learning Fractional Literacy Level of Student Mathematics Teacher

Yabaş D., ALTUN S.

International Conference on Education in Mathematics, Science &Technology, Muğla, Türkiye, 19 Mayıs 2016, ss.78-79 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

In-service Training on “Understanding by Design”: Impact on Teachers’ Professional Development and Students’ Academic Achievement

ALTUN S., YÜCEL TOY B.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 Ekim 2015, ss.25-26

2015

2015

TEOG Sınavı O¨z-du¨zenleme Becerileri Etkileri

Süer N., ALTUN S.

International Conference On New Horizons In Education, Paris, Fransa, 25 Haziran 2015, ss.2191-2199

2015

2015

Aras¸tırmaya Dayalı O¨gˆretmen Gelis¸im Modeli (Rls)'Nin O¨gˆretmenin Profesyonelgelis¸imi U¨zerindeki Etkisi

Doğan Yılmaz Z., ALTUN S.

II th Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2015, ss.316-318

2015

2015

Farklılas¸trılmıs¸ O¨gˆrenme Yo¨ntemın· de I·stasyon Teknıgˆ· i: DıL· ve Anlatım Dersı· O¨rnegˆi

Çınar Y., ALTUN S.

The International Conference on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2015, ss.45

2014

2014

The effects of self-regulation skills on TEOG exam

Suer N., ALTUN S.

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.2191-2199, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

Learning by Using Themes from Students

ALTUN S.

Area of Interest, The Joy of Learning, 01 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

O¨zbek Asıllı Afgan Go¨c¸meni O¨gˆrenciler I·le Tu¨rk O¨gˆrencilerinin O¨gˆrenme Stillerinin Kars¸ılas¸tırılması

Özer A., ALTUN S.

4. International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 04 Mayıs 2012, ss.169-181

2011

2011

An Examination of the Relationship Between the Learning Styles of Students and their Self-Regulation Skills

Çolak E., ALTUN S.

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011, ss.281-283

2011

2011

An Approach to the Optimum Length of Research Questionnaires

CANCA D., ALTUN S.

International Journal of Arts and Sciences Conference, 01 Haziran 2011

2011

2011

Students' Motivated Strategies According to Their Learning Styles and Gender

ALTUN S.

International Journal of Arts and Sciences Conference, 01 Haziran 2011

2010

2010

Theory into practice

ALTUN S.

3 rd International Conference of Education, Research and Innovation, 01 Kasım 2010

2010

2010

The examination of the effects of giving the feedback via electronic mail to the students performanca: case study

ALTUN S.

4. th International Computer Instructional Technologies Symposium, 01 Eylül 2010

2009

2009

Is there any difference between learning styles of student science teachers inrelation to both their grade and gender?

Bayrak B., Altun S.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.765-770, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

1999

1999

Ticaret Lisesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi

ALTUN S., Ersöz B., Erden A. M.

VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 01 Eylül 1999

Kitaplar

2021

2021

Anlamaya Dayalı Tasarım (Understanding by Design-UbD)

ALTUN S., YÜCEL TOY B.

Tasarımcı Öğretmenler Tasarlıyor: Farklı Derslerde UbD Tasarım Örnekleri, Altun Sertel, Yücel-Toy Banu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-16, 2021

2020

2020

Anlamaya Dayalı Tasarım

Altun S., Yücel Toy B.

Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editör, ASOS, Ankara, ss.15-34, 2020

2020

2020

UbD ile Tasarıma Başlarken

Yücel Toy B., Altun S.

Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Uygulamaları: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Sertel Altun,Banu Yücel Toy, Editör, ASOS, Ankara, ss.145-152, 2020

2011

2011

Öğrenme Kuramları

FER S., İLKER Ç., ALTUN S., ÇOLAK E., ÖZKILIÇ R., ŞAHİN E., et al.

Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Seval Fer, Editör, ANI, Ankara, ss.18-65, 2011

2011

2011

Öğretim Stratejileri

FER S., ÇIRIK İ., ALTUN S., ÇOLAK E., ÖZKILIÇ R., ŞAHİN E., et al.

Öğrenme Öğretme Kuram ve Yakşlaşımları, SEFVAL FER, Editör, ANI, Ankara, ss.170-184, 2011

2006

2006

Öğrenme Stilleri

ERDEN A. M., ALTUN S.

Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2006

2005

2005

Eğitimde Yetki ve Yapısı

ALTUN S.

Eğitim Sistemi ve Öğrenme Organizasyonu; Eğitimde Yetki; Eğitim Yapısı, Füsun AKARSU, Editör, Nobel Yayın, İstanbul, ss.65-79, 2005

Ödüller

Mart 2016

Mart 2016

Eğitim Teknolojileri Zirvesi Teşekkür Belgesi

Eğitim Teknolojileri

Ocak 2014

Ocak 2014

Türk Özel Okullar Birliği Teşekkür Belgesi

Türk Özel Okullar Birliği Derneği

Ocak 2013

Ocak 2013

Yayın Teşvik Ödülü

Yıldız Teknik Üniversitesi

Ocak 2010

Ocak 2010

Yayın Teşvik Ödülü

Yıldız Teknik Üniversitesi

Haziran 2008

Haziran 2008

Teşekkür Belgesi

Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı

Ocak 2007

Ocak 2007

Teşekkür Belgesi

Güngören Kaymakamlığı

Kasım 2006

Kasım 2006

Teşekkür Belgesi

Talim Terbiye Kurul Başkanlığı

Nisan 2006

Nisan 2006

Teşekkür Belgesi

T.C Polis Akademisi Başkanlığı

Ocak 2005

Ocak 2005

Teşekkür Belgesi

Yıldız Teknik Üniversitesi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017

01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017

Eğitimde Gelişim Konferansı

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

01 Mart 2017 - 01 Mart 2017

01 Mart 2017 - 01 Mart 2017

ETZ

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

Eğitimde Değişim Konferansı

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

EDTECHIST

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

ETP

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015

01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015

Özel Okullar Antalya Sempozyumu

Davetli Konuşmacı

Antalya-Türkiye

01 Ocak 2014 - 01 Ocak 2014

01 Ocak 2014 - 01 Ocak 2014

Özel Okullar Antalya Sempozyumu

Davetli Konuşmacı

Antalya-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 31

h-indeksi (WOS): 3