Prof. Dr. Aslı GÖRGÜLÜ ARI


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Temel Bilimler (SCI), Yaşam Bilimleri (LIFE), Sosyal Bilimler (SOC), Doğa Bilimleri Genel, Biyoloji ve Biyokimya, Sosyal Bilimler Genel, ÇOK DİSİPLİNLİ BİLİMLER, BİYOKİMYASAL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fen Bilimleri Eğitimi, Biyoloji Eğitimi, Yaşam Bilimleri, Biyokimya, Biyoteknoloji, Çevre Biyolojisi, Temel Bilimler

Metrikler

Yayın

120

Atıf (WoS)

512

H-İndeks (WoS)

10

Atıf (Scopus)

560

H-İndeks (Scopus)

10

Atıf (Scholar)

1266

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

36

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

229

Proje

10

Tez Danışmanlığı

14

Açık Erişim

33
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Yüksek Lisans

Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Doktora

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Kimya/Biyokimya, Türkiye

2004 - 2006

2004 - 2006

Yüksek Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Kimya/Biyokimya, Türkiye

2001 - 2004

2001 - 2004

Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Biyoloji, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

Boradiazaindasen türevi yeni fotodinamik terapi reaktifinin tasarım, sentez ve karakterizasyonu

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü

2004

2004

Yüksek Lisans

Diizoforonun Cephalosporium aphidicola ile biyotransformasyonun incelenmesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fen Bilimleri Eğitimi

Biyoloji Eğitimi

Yaşam Bilimleri

Biyokimya

Biyoteknoloji

Çevre Biyolojisi

Temel Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2016 - 2022

2016 - 2022

Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2016

2011 - 2016

Yrd. Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2011

2010 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2006 - 2010

2006 - 2010

Araştırmacı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü

2004 - 2010

2004 - 2010

Araştırma Görevlisi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Güncel Kavranlar ve Sürdürülebilir Yaşam

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Biyoloji Konularında Etkinlik Tasarlama

Fen Eğitiminde Proje Geliştirme

Lisans

Lisans

BİYOLOJİ 1

İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

Öğretmenlik Uygulaması

BİYOLOJİ 2

Genetik ve Biyoteknoloji

İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

Yönetilen Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

WEB 2.0 DESTEKLİ ÇEVRİM İÇİ FEN ÖĞRETİMİ

Görgülü Arı A. (Danışman)

S.ERDEM(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Yüksek Lisans

İklim Okuryazarlığı Ölçeği Geliştirme Çalışması

Görgülü Arı A. (Danışman)

K.ARSLAN(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları

2018

2018

Yüksek Lisans-Tezsiz

GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Görgülü Arı A. (Danışman)

Ş.Nur(Öğrenci)

2018

2018

Yüksek Lisans-Tezsiz

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE BİLİNCİ VE ÇEVRESEL DUYARLILIK DÜZEYLERİNİN VE KONU HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Görgülü Arı A. (Danışman)

Z.Diril(Öğrenci)

2017

2017

Yüksek Lisans-Tezsiz

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİYOTEKNOLOJİ VE GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANiZMA (GDO) KONULARINDA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Görgülü Arı A. (Danışman)

Z.Kıvanç(Öğrenci)

2017

2017

Yüksek Lisans-Tezsiz

ZEKA OYUNLARI VE DRAMANIN FEN EĞİTİMİNDE BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Görgülü Arı A. (Danışman)

İ.Mert(Öğrenci)

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Türkiye’de Göçmen Eğitimine Yönelik Bir Meta Sentez Çalışması

Boz V., Görgülü Arı A.

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.636-637 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Suriye Göçmeni Öğrencilerin Yer Aldığı Sınıflarda Fen Bilimleri Öğretimi Sürecine Ait Görüşler

Arslan K., Görgülü Arı A.

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.554-557 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Online Education at Universities during the Covid- 19 Pandemic: A Study on the Biology Laboratory Courses

Çakır H., Görgülü Arı A.

3th World Conference on Education and Teaching, Budapest, Macaristan, 6 - 08 Mayıs 2022, ss.1 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Uzaktan Eğitim Sürecinde WEB 2.0 Araçları ile Gerçekleştirilen Fen Öğretiminin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Erdem S., Görgülü Arı A.

International Congress on Scientific Advances , Balıkesir, Türkiye, 22 - 25 Aralık 2021, ss.1064-1065 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

5. Sınıf Öğrencilerinin “Güneş, Dünya ve Ay” Ünitesine İlişkin Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Çizimler Yoluyla İncelenmesi

Görgülü Arı A., Arslan K.

2 nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 19 - 22 Kasım 2020, ss.421-433

2020

2020

Secondary School Students' Perception of Themselves on Climate Literacy

Görgülü Arı A., Arslan K.

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON ENVIRONMENT AND MORALS, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Eylül 2020, ss.1-9 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Dijital Hikâyeler ile Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

Arslan K., Görgülü Arı A.

VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.472-475 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN DERS KİTAPLARINDA YERALAN FEN ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

GÖRGÜLÜ ARI A., ARSLAN K.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2019), 24 - 26 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINA YÖNELİK 6. SINIFÖĞRENCİLERİNİN METAFORİK ALGILARI

GÖRGÜLÜ ARI A., ARSLAN K.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2019), 24 - 26 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Ortaöğretim Öğrencilerinin EnerjiKaynaklarına Yönelik GörüşlerininBelirlenmesi

GÖRGÜLÜ ARI A., BOZ V.

V.TURKCESS ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Fen Bilimleri Dersinde Çoklu YazmaEtkinliklerinin Enerji OkuryazarlığınaEtkisi

GÖRGÜLÜ ARI A., ARSLAN K.

V.TURKCESS ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 27 - 29 Haziran 2019

2019

2019

Ortaokul Öğrencilerinin Bilim ve FenBilimleri Dersine Yönelik Tutumları

GÖRGÜLÜ ARI A., ÇELİK A. B.

1. ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞİŞİM SEMPOZYUMU, 6 - 07 Mayıs 2019

2019

2019

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin FeTeMMEğitimi ve Etkinliklerine Yönelik Görüşleri

GÖRGÜLÜ ARI A., BÖLÜKBAŞI G.

1. ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞİŞİM SEMPOZYUMU, 6 - 07 Nisan 2019

2018

2018

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DNA KONUSUNU KAVRAMALARINDADNA PUZZLE MATERYALİNİN ETKİSİ

EVCİM İ., GÖRGÜLÜ ARI A.

V. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, 25 - 27 Ekim 2018, cilt.1, ss.348-353

2018

2018

The Effects of a Strategic Instruction on Teaching Matter and Change of State Concepts to Students with Intellectual Disability

KURT A. B., GÖRGÜLÜ ARI A.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), 18 Mayıs - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Genel Biyoloji Dersinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile MateryalTasarımı

GÖRGÜLÜ ARI A., SİVRİ Ş. N.

Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu (IFEMS 2018), 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Materyal Destekli Bilimsel Hikayelerin Akademik Başarıya Etkisi

GÖRGÜLÜ ARI A., KURT İ.

Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu 2018, 3 - 05 Mayıs 2018

2016

2016

Nickel Biosorption Conditions of a Macro Fungus Lactarius salmonicolor

AKAR T., ÇELİK S., GÖRGÜLÜ ARI A., AKAR S.

Symposium on Euroasian Biodiversity SEAB-2016, 23 - 27 Mayıs 2016, ss.391

2013

2013

Üniversite Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumları ve Çevre Bilinci

GÖRGÜLÜ ARI A., KAPLAN K.

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013

2013

2013

Biosorption of Rhodamine Dye by Durantha repens Biosorbent: Column Study

Görgülü Arı A.

14th EuCheMS International Conference on Chemistry and the Environment ICCE, Barcelona, İspanya, 25 - 28 Eylül 2013, ss.200

2013

2013

Nickel removal by using immobilized macro fungus: Batch biosorption studies

GÖRGÜLÜ ARI A.

International Porous and Powder Materials Symposium and Exhibition, 01 Eylül 2013

2013

2013

İmmobilize Lactarius salmonicolor un Sürekli Sistem Ni Biyosorpsiyon Performansı

Görgülü Arı A.

Kromatografi 2013 Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, ss.63-64

2013

2013

Kompozit Sorbent ile Sürekli Sistemde Pb2 Biyosorpsiyon Çalışmaları

Akar T., Çelik S., Görgülü Arı A., Akar S.

Kromatografi 2013 Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

Biosorption of Reactive Red 45 (RR 45) Dye by Melia azedarach Biomass: Batch Studies

GÖRGÜLÜ ARI A.

14th EuCheMS International Conference on Chemistry and the Environment, 01 Haziran 2013

2012

2012

Melia azedarach Kullanımı ile Reactive Red 45 (RR 45) Boyasının Biyosorpsiyon Özelliklerinin İncelenmesi

Görgülü Arı A.

26. Ulusal Kimya Kongresi, Muğla, Türkiye, 1 - 06 Ekim 2012, ss.50-51, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Öğretmen Adaylarının Kimya Laboratuarı Endişeleri

ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., BALBAĞ M. Z.

1.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007

2005

2005

Bilim-Kurgu Filmlerinin Öğretmen Adaylarının Fen Derslerindeki Başarlarına Yansımaları

Görgülü Arı A., Çemrek F., Anılan B., Anılan H., Balbağ M. Z.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.34-37, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

Biyoloji Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Genetik Konularındaki Özyeterlilikleri

Görgülü Arı A.

Eğitimde Bilime Katkı: Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2003, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2003, ss.28, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

ENVIRONMENTAL EDUCATION

Görgülü Arı A.

ÇEVRE EĞİTİMİ, Hanife Gamze HASTÜRK, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.115-141, 2019

Desteklenen Projeler

2017 - 2018

2017 - 2018

Bugün Okula Einstein Geldi!

TÜBİTAK Projesi

Coştu B. (Yürütücü), Görgülü Arı A., Özkan G.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 463

h-indeksi (WOS): 9