Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Redesigning a Course for Blended Learning Environment
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, vol.9, pp.54-66, 2008 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
Teknoloji Entegrasyonu Modeli Kapsamında Bilişim Teknolojilerinin Derslere Entegrasyonuna Yönelik Üniversite Okul İşbirliği Yansımaları 1
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.7, no.4, pp.148-164, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin İnternet Tabanlı Akademik Usulsüzlük Nedenlerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
EGE EĞİTİM DERGİSİ
, vol.15, no.1, pp.176-190, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
The use of Internet by high school students for educational purposes in respect to their learning approaches
Procedia Social and Behavioral Sciences
, vol.2, no.2, pp.2143-2150, 2010 (Conference Book)
Prospective teachers’ opinions on the value of PowerPoint presentations in lecturing
World Conference on Educational Sciences
, vol.2, pp.2051-2059, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Applying Self-Regulated Learning Strategies in a Blended Learning Instruction
World Applied Sciences Journal
, vol.2, no.4, pp.390-398, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik İnancı ile Bilgisayar Öğretmenliği Öz Yeterlik İnancı Üzerine Bir Çalışma
EJER Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.21, pp.173-186, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımları Üzerine Bir Çalışma
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, pp.107-116, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Dersinde Coklu Ortamın Ogrencilerin Akademik Basarıları ve Derse Karsı Tutumları Uzerindeki Etkisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.23, pp.41-49, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.24, pp.90-100, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik İnancı İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişki
TOJET,
, vol.2, pp.86-93, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan PowerPoint Sunu Materyalleri ile ilgili Görüşlerinin Çeşitli Değişkenlere göre Analizi
International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Turkey, 02 May 2018, pp.1
Technology and STEM Education in Turkey
Belt and Road Forum International Science and Technology Exchange (Manzhouli), 1 - 05 July 2017
Examining the Reasons of Internet Based Academic Dishonesty of the University Students
7th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 01 June 2013
Weblogla Bütünleştirilmiş Yazma Öğretiminin Yazma Performansına Etkisi
7th Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 01 June 2013
A Study On The Internet Research Skills Of 8th Grade Students
6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 01 October 2012
Universıty-School Collaboratıon Reflectıons 1: Integratıng Technology Into Teachıng Based On The Model Of Technology Integratıon Plannıng Model
6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 01 October 2012
Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görev Yaptıkları Okullarda üstlendikleri Sorumlulukların İncelenmesi.
1st International Educational Research Conference, 1-3 May, Çanakkale, Turkey., 01 May 2009
İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma, Kitap Okuma ve TV Seyretme Etkinliklerini Tercih Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi.
ICIT 2nd International Computer and Instructional Technologies Symposium, 16-18 April, Kuşadası, İzmir, Turkey., 01 April 2008
The Value of Computer Literacy Courses from the Elemantary Students Perspective
8th International Educational Technology Conference, 6-9 May, Anadolu University, Eskişehir, Turkey, 01 April 2008

The Relationshıp Between Teachers Views About The Advantages of Computer Assisted Teaching and Computer Self-Efficacy Beliefs
10th International Conference on Education, 26-29 May, Athens, Greece., 01 April 2008
Blending, Face To Face and Distance Learning Environments: Yıldız Technical University Sample
E-Transformation in Learning International Symposium, Sabancı University, İstanbul, Turkey., 01 February 2006
Karma Öğrenme (Blended Learning) Ortamına Dayalı Bir Uygulama-Yıldız Teknik Üniversitesi Örneği.
IV. International Educational Technologies Symposium, 01 November 2004
Karma Öğrenme (Blended Learning) Ortamına Dayalı Bir Uygulama ile İlgili Öğrenci Görüşleri: Yıldız Teknik Üniversitesi Örneği
4. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Vol. 1, 645-652, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Turkey., 01 February 2004
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi Bölümü (BÖTE) Son Sınıf Öğrencilerinin Profili Üzerine Bir Çalışma.
BTIE - Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı, Bildiriler CD 1, ODTÜ-Ankara, Turkey., 01 May 2003
Are We Training Tomorrow s Teacher to Use Technology
. ITHET Information Technology Based Higher Education Training, Vol:1, 205-209, UNESCO, TEGEV, İstanbul, Turkey., 01 September 2000