Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Anti-Racist Educational Leadership and Policy: Addressing Racism in Public Education (Book Review)
Journal Of Education Policy
, vol.1, no.1, pp.1, 2020 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
Why teachers leave teachıng: The case of prıvate schools ın Turkey.
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.8, no.4, pp.830-851, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Yöneticilerinin Alternatif Finansman Arayışları: Liselere Yönelik Bir Durum Çalışması
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.24, no.2, pp.1141-1164, 2024 (Peer-Reviewed Journal)


Equality and Alienation at School: A Workshop with School Managers
International Journal of Progressive Education
, vol.20, no.2, pp.1-21, 2024 (Peer-Reviewed Journal)


The New Crisis of The Modern World: New Generation Parenting and Changing Parental Roles
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.16, no.1, pp.1-27, 2024 (Peer-Reviewed Journal)


What do schools sell? The neoliberal transformation of public schools’ institutional identities
The Journal of Academic Social Science Studies
, vol.15, no.90, pp.51-66, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Why Do Students in Vocational and Technical Education Drop Out? A Qualitative Case Study
International Journal of Contemporary Educational Research
, vol.9, no.1, pp.18-27, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

The Highly Educated Migratory Birds of Turkey
International Online Journal of Education and Teaching
, vol.9, no.2, pp.612-636, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Disciplinary Power in The School: Panoptic Surveillance
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, vol.16, no.1, pp.153-171, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

BÖTE Mezunu Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Deneyimleri: Olgubilimsel Bir Araştırma
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.53, no.53, pp.113-140, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


The Lived Experience of Principals for Managing Change in Their Schools: A Phenomenological Research
International Online Journal of Education and Teaching
, vol.8, no.2, pp.1038-1062, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

The Out of Border Education: The Inclusion of Syrian Refugees in Higher Education
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.13, no.3, pp.705-721, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


Visually Impaired Mentally Sighted: An Inclusive Education Case
International Journal of Progressive Education
, vol.16, no.6, pp.1-14, 2020 (Peer-Reviewed Journal)


School Culture as a Predictor of Teachers’ Alienation at Schools
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.12, no.3, pp.46-62, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin İnisiyatif Alma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.8, no.3, pp.727-742, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Talent Management in Educational Organizations: A Scale Development Study
European Journal of Education Studies
, vol.3, no.10, pp.404-424, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Maarif Müfettişlerinin Rol Alan Yeterlikleri Ölçeği Geliştirme Çalışması
YILDIZ Journal of Educational Research
, vol.2, no.1, pp.1-25, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Yükseköğretimde Öğrenci Sadakati Ölçeği: Uyarlama, Dil Geçerliği ve Faktör Yapısının İncelenmesi
KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ
, vol.7, no.1, pp.1-13, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Professional Anxiety Level of Pre-Service Teachers in Turkish Context/Türkiye Bağlamında Hizmet Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Kaygı Düzeyleri
e-International Journal of Educational Research
, vol.7, no.3, pp.63-73, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Teachers’ loyalty to their supervisors and organizational commitment.
Educational Research and Reviews
, vol.11, no.12, pp.1161-1167, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yansıtıcı Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.42, no.42, pp.299-316, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim örgütlerinde inisiyatif alma: Bir ölçek geliştirme çalışması.
International Journal of Human Sciences
, vol.12, no.2, pp.327-342, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Maarif Müfettişlerinin İş Yerinde Yalnızlıkları İle Örgütsel BağlılıklarıArasındaki İlişkinin İncelenmesi
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.7, no.1, pp.172-189, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim Örgütlerinde Yetenek Yönetimi
The Journal of Academic Social Science Studies JASSS
, vol.25, no.251, pp.139-156, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin okulda yalnızlıklarının kariyer evrelerine göre incelenmesi
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.39, no.39, pp.25-54, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
An Investigation of English Language Instructors’ Attitudes towards Reflective Teaching
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, vol.4, no.1, pp.27-46, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
İl Eğitim Denetmenlerinin İş Yerinde Yalnızlıklarının İncelenmesi
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.2014, no.15, pp.31-40, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
The Out of Border Education: Inclusion of Syrian Refugees in Higher Education
ECER, EERA, 21 August 2020

Lecturers as the Subject of Neoliberalism
6 th INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, 16 - 18 July 2020
Avusturya, İtalya ve Türkiye'de Öğretmenlerin Yansıtıcı Öğretime İlişkin Algılarına Yönelik Karşılaştırmalı bir Çalışma
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 25 October 2018, pp.1-2
Okullarda Değişimin Yönetimi: Olgubilimsel Bir Araştırma
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 25 October 2018, pp.1
Eğitim yöneticilerinin okul yöneticisi seçme politikasına etkisi.
V. International Eurasian Educational Research Kongres, Antalya, Turkey, 02 May 2018, pp.1
Eğitim yöneticilerine göre eğitim politikası olgusunun anlamı.
IV. Uluslararsı ASOS Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 03 May 2018, pp.1

İETT Şoförlerinin Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
5. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017
I·ETT S¸ofo¨rlerinin Egˆitim Programlarının Degˆerlendirilmesi
5. Uluslararası Egˆitim Programları ve O¨gˆretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 October 2017, pp.66-68
Evaluating The IETT Curriculum For Training Drivers
5.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 October 2017, pp.530-533
İETT Şoförlerinin Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi.
5.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi., Muğla, Turkey, 26 October 2017, pp.1
İETT Şoförlerinin Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017, pp.617-610
The Predictors of Organizational Citizenship Behaviour: Taking Initiative and Organizational Voice & Silence
ERPA-International Congresses on Education, Budapeşte, Hungary, 18 May 2017, pp.1-2
New Institutional Theory and Analysis of Isomorphism in Higher Education.
IX. International Association of Social Science Research., Roma, Italy, 01 September 2016, pp.1
Farklı Öğretim Kademelerinde Görev Yapan Öğretmenlerinin İnisiyatif Alma Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi.
ERPA-International Congresses on Education., Saray Bosna, Bosnia And Herzegovina, 01 June 2016, pp.1-5
A new trend: Talent management in public schools
IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 3 - 06 February 2016
TURKEY'S EDUCATIONAL POLICY DURING AK PARTY GOVERNMENT: REFORM OR FAILURE? (2002-2014)
12th Academic Conference in Prague, Prag, Czech Republic, 01 September 2015, pp.1
Investigating of the Relationship Between Teachers’ Loyalty To Their Supervisors and Organizational Commitment.
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION (ICED-2015)., St. Petersburg, Russia, 01 June 2015, pp.1
Eğitim Örgütlerinde Yetenek Yönetimi Ölçeği Geliştirme Çalışması.
IInd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS., Ankara, Turkey, 01 June 2015, pp.1
Investigation of professional anxiety levels of preservice teachers according to different variables
International Society for Teacher Education İSFTE, Antalya, Turkey, 22 - 25 April 2014
Investigation of professional anxiety levels of preservice teachers according to different variables.
34th International Society for Teacher Education (ISfTE) Conference., Antalya, Turkey, 07 April 2014, pp.1
MAARİF MÜFETTİŞLERİNİN İŞ YERİNDE YALNIZLIKLARI İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
I st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Turkey, 03 April 2014, pp.1
İl Eğitim Denetmenelerinin İş Yerinde Yalnızlıkları İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma
Euroasian Journal of Education Research EJER, 24 - 26 April 2013
Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Yöneticilerinin Yeterliklerinin İncelenmesi
8. Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 04 November 2013, pp.1-2
Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Müdürlerinin Yeterlikleri
8. ULUSAL EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, 01 November 2013
Eğitim Örgütlerinde Yetenek Yönetimi
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Turkey, 5 - 07 September 2013
21. Eğitim Bilimleri Kongresi
İngilizce Okutmanlarının Yansıtıcı Öğretim Tutumları, İstanbul, Turkey, 03 September 2012, pp.1-2
Books & Book Chapters
Pozitif Örgütsel Davranış
in: Eğitimde Pozitif Örgütsel Düşünce, Kaya Yıldız,Rasim Tösen, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.178-211, 2023
Eleştirel Kuram ve İletişimsel Eylem Kuramı Arasındaki İlişki ve Eğitim Örgütlerine Yansımaları
in: Geçmişten Günümüze Yönetim Kuramları, İlişkiler ve Eğitim Örgütlerine Yansımaları, Türkan Argon & Şenay Sezgin Nartgün, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.463-502, 2022

Kıyaslama
in: Eğitim Politikaları, Ayşen Bakioğlu & Mithat Korumaz, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.233-266, 2019

Yabancı Uzman ve Danışmanların Türk Eğitim Politikasına Etkileri
in: Eğitim Plitikaları, Ayşen Bakioğlu & Mithat Korumaz, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.335-374, 2019
Eğitim Politikasının Temel Teorileri
in: Eğitim Politikaları, Ayşen Bakioğlu & Mithat Korumaz, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.71-104, 2019

Türkiye'de Eğitim Politikasının Bağlamı ve Politika Oluşturma Süreci
in: Eğitim Politikaları, Ayşen Bakioğlu & Mithat Korumaz, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.105-128, 2019

Du Boıs, Woodson ve Dönüşümün Politikası
in: Eğitim Toplumu Değiştirebilir mi?, Çınkır, Ş., Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.122-142, 2017
Odak Grup Görüşmesi
in: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Aydın, H., Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.189-221, 2015
Zorluklar ve Bakış Açıları
in: Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim: Teori, Araştırma ve Uygulama, Aydın, H., Editor, Anı Yayıncılık., Ankara, pp.24-36, 2014
Episodes in the Encyclopedia
Staj
Türkiye Maarif Vakfı, pp.1-2, 2023