Eğitim Bilgileri
2004 - 2009
2004 - 2009Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme , Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Moda Ürünlerinin Pazarlanmasında Sosyo-Psikolojik Faktörlerin Tüketici Tercihleri İle İlişkisi Üzerine Bir Pilot Araştırma
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama
2004
2004Yüksek Lisans
Politik Pazarlamada Etik ve Bir Uygulama
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fak., İşletme Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fak., İşletme Bölümü
2009 - 2010
2009 - 2010Araştırma Görevlisi Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fak., İşletme Bölümü
2002 - 2009
2002 - 2009Araştırma Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fak., İşletme Bölümü
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Sağlık sektöründe hizmet ortamının müşteri sadakati ile ilişkisi: Özel hastaneler ve devlet hastaneleri açısından bir karşılaştırma
Ozansoy Çadırcı T. (Danışman)
A.Emre(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Consumer responses toward smart technology: A systematic review, synthesis, and future research agenda
Gungor A. S., Cadirci T. O., Kose S. G., Ozer Cizer E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
, cilt.48, sa.3, ss.1-39, 2024 (SSCI)
2022
2022Understanding digital consumer: A review, synthesis, and future research agenda
Sagkaya Gungor A., Ozansoy cadirci T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
, cilt.46, sa.5, ss.1829-1858, 2022 (SSCI)
2021
2021An evaluation of airport service experience: An identification of service improvement opportunities based on topic modeling and sentiment analysis
Kilic S., Cadirci T. O.
RESEARCH IN TRANSPORTATION BUSINESS AND MANAGEMENT
, cilt.43, ss.1-10, 2021 (SSCI)
2021
202126 years left behind: a historical and predictive analysis of electronic business research
Cadirci T. O., GÜNGÖR A. S.
ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH
, cilt.21, sa.1, ss.223-243, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Creating meaningful insights from customer reviews: a methodological comparison of topic modeling algorithms and their use in marketing research
Yazıcı G., OZANSOY ÇADIRCI T.
Journal of Marketing Analytics
, cilt.12, sa.4, ss.865-887, 2024 (ESCI)
2024
2024TÜKETİCİLERİN GİZLİLİK ENDİŞESİ VE REKLAM DEĞERLERİNE BAĞLI OLARAK BÖLÜMLENDİRİLMESİ
IŞIKAY T., ÇADIRCI T. O.
Doğuş Üniversitesi Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.201-211, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Segmentation of brand lovers based on perceived financial constraints, financial anxiety, debt avoidance and perceived financial risk
ALYAR P., Ozansoy Çadırcı T.
Business and Management Studies: An International Journal
, cilt.11, sa.2, ss.468-480, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Revisiting the Recent History of Consumer Behavior in Marketing Journals: A Topic Modeling Perspective
OZANSOY ÇADIRCI T.
Review of Marketing Science
, cilt.20, sa.1, ss.113-145, 2022 (Scopus)
2022
2022The Voice of the Consumer on sVoD Systems During Covid-19: A Service Opportunity Mining Approach
Cadirci T. O., Gungor A. S., Kilic S.
International Journal of Marketing, Communication and New Media
, sa.11, ss.5-29, 2022 (ESCI)
2019
2019Effects of Cognitive Load and Game Involvement on Affective Responses in Branded Entertainment
GÜNGÖR A. S., Cadirci T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF GAMING AND COMPUTER-MEDIATED SIMULATIONS
, cilt.11, sa.4, ss.42-58, 2019 (ESCI)
2019
2019Love My Selfie selfies in managing impressions on social networks
Ozansoy Çadırcı T., Sağkaya Güngör A.
Journal of Marketing Communications
, cilt.25, sa.3, ss.268-287, 2019 (Scopus)
2018
2018Çevrimiçi Satın Almalarda Tüketicinin Risk Algısı: İki Boyutlu Ürün Görüntüleme ve Artırılmış Gerçeklik (Üç Boyutlu Ürün Görüntüleme)Uygulamalarına İlişkin Bir Karşılaştırma
Ozansoy Çadırcı T., Sağkaya Güngör A.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.36, sa.2, ss.53-76, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Impact of Healthscape on Customer Satisfactionand Loyalty in Public and Private HealthcareInstitutions
OZANSOY ÇADIRCI T., AKMAZ A. E.
Yıldız Social Science Review , cilt.3, sa.1, ss.81-96, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018COMPARING THE EFFECT OF TWO-DIMENSIONAL DISPLAY AND THREE-DIMENSIONAL TRY ON TECHNOLOGIES ON THE CONSIDERATION SET FORMATION AND FINAL CHOICE ON THE WEBSITES
SAĞKAYA GÜNGÖR A., OZANSOY ÇADIRCI T.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.627-645, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016Impact of Involvement and Cognitive Load on A ective Responses toAdvergames and In-Game Advertising
SAĞKAYA GÜNGÖR A., OZANSOY ÇADIRCI T.
Yıldız Social Science Review , cilt.2, sa.2, ss.91-106, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
2013Segmenting eWOM Engagers On Online Social Networks Based on Personal Characteristics and Behavior
Sağkaya Güngör A., Ozansoy Çadırcı T.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , cilt.17, sa.57, ss.33-50, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
2010Alışveriş Değeri ve Mağaza Seçim Kriterlerinin Belirlenmesinin Hazcı ve Faydacı Alışveriş Değeri İle İlişkisi: Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Enginkaya Erkent E., Ozansoy Çadırcı T.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.141-155, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Alışveriş Değeri ve Mağaza Seçim Kriterlerinin Belirlenmesinin Hazcı Ve Faydacı Alışveriş Değerleri İle İlişkisi Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
ENGİNKAYA ERKENT E., OZANSOY ÇADIRCI T.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.141-155, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Tüketicilerin Sosyo-Psikolojik ve Demografik Özellikleri, İlgilenim, Subjektif Bilgi ve Güven Düzeyine Bsğlı Olarak Moda Giysi Pazarının Bölümlendirilmesi
Ozansoy Çadırcı T.
ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi , cilt.9, sa.33, ss.143-152, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009A Theoretical Framework About How Organizations Promote Their Corporate Social Responsibility Initiatives
Enginkaya Erkent E., Ozansoy Çadırcı T., Esen E.
International Journal of Business and Management
, cilt.1, sa.2, ss.39-47, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024KRİPTO PARALARA YATIRIM NİYETİNİ BELİRLEYEN FİNANSAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
Çavuş B., Ozansoy Çadırcı T.
XI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2024
2023
2023MARKA AŞKI YAŞAYAN TÜKETİCİLERİN FİNANSAL KISITLAR, FİNANSAL KAYGI, BORÇTAN KAÇINMA EĞİLİMİ VE ALGILADIKLARIFİNANSAL RİSKE BAĞLI OLARAK BÖLÜMLENDİRİLMESİ
ALYAR P., OZANSOY ÇADIRCI T.
BALKAN 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, ÜSKÜP, Makedonya, 3 - 05 Şubat 2023, cilt.9, ss.12
2022
2022Understanding Product Usage Motivations By Analyzing Amazon Alexa Customer Reviews With Latent Dirichlet Allocation Algorithm
YAZICI G., OZANSOY ÇADIRCI T.
9.Yıldız International Social Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 26 Aralık 2022, ss.116
2022
2022Mahremiyet ve Dijital Pazarlamada Gelişimi
IŞIKAY T., OZANSOY ÇADIRCI T.
9.Yıldız International Social Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Aralık 2022, ss.102
2020
2020ARE VIRTUAL GOODS EQUAL IN VALUE TO THEIR MATERIAL COUNTERPARTS? COMPARISON BASED ON HEDONIC AND UTILITARIAN VALUES
SAĞKAYA GÜNGÖR A., OZANSOY ÇADIRCI T.
9.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Ankara, Türkiye, 12 Aralık 2020
2017
2017Motivations for Gifting in Digital Games: What If The Gift Is Virtual?
Sağkaya Güngör A., OZANSOY ÇADIRCI T.
3rd Annual International Conference on Social Sciences, 26 - 27 Ekim 2017, sa.3
2016
2016Impact of involvement telepresence and cognitive load on affective responses to advergames
SAĞKAYA GÜNGÖR A., OZANSOY ÇADIRCI T.
2nd Annual Internation Conference on Social Sciences (AICSS), 2 - 04 Haziran 2016, sa.2
2015
2015Segmenting the Gamers to Understand the Effectiveness of in Game Advertising
OZANSOY ÇADIRCI T., Sağkaya Güngör A., KÖSE Ş. G.
1st Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.435-447
2013
2013İndirimli Gıda Perakendecilerinde Sürekli Müşteri Olma Davranışı
OZANSOY ÇADIRCI T., Güngör A., ASİL H.
18.Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009A Theoretical Framework About How Organizations Promote Their Corporate Social Responsibility Initiatives
ENGİNKAYA ERKENT E., OZANSOY ÇADIRCI T., ESEN E.
International Conference on Social Sciences, İzmir, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2009, cilt.1, ss.201-209
2008
2008The Relationship Between Brand Name, Percieved Value, Percieved Quality, Store Image and Consumers' Purchase Intentions
Enginkaya Erkent E., Ozansoy Çadırcı T.
SOBIAD, İzmir, Türkiye, 21 Ağustos 2008
2006
2006Meyve Suyu Sektöründeki Mağaza Markalı Ürünlerin Algılanmasına İlişkin Bir Çalışma
Kurtuluş K., OZANSOY ÇADIRCI T., Başfırıncı Ç.
11.Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 01 Kasım 2006, sa.11, ss.223-249
2003
2003Brand Choices Depending on Technological Developments Among The Young Consumers
İbrahim K., ENGİNKAYA ERKENT E., OZANSOY ÇADIRCI T.
Global Business and Technology Association 2003 International Conference, Budapest, Macaristan, 8 - 12 Temmuz 2003, ss.727-735, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Bridging the Theory and Practice of Digital Marketing from Interactive Marketing Perspective: A Historical Review
Güngör A. S., Ozansoy Çadırcı T.
The Palgrave Handbook of Interactive Marketing, Cheng Lu Wang, Editör, Palgrave Macmillan, London , Zürich, ss.65-92, 2023
2018
2018Gap Between Mobile and Online Advergames: The Possible Effects of the Optimal Gaming Experience-Flow
Ozansoy Çadırcı T., Sağkaya Güngör A.
Application of Gaming in New Media Marketing, Pratika Mishra, Swati Oberoi Dham, Editör, Igı Global Publications, Pennsylvania, ss.125-150, 2018
2016
2016Augmented Reality as a Tool to Enhance the Experiential Value of Online Shopping: The Future of Fashion Retailing
Ozansoy Çadırcı T., Köse Ş. G.
Handbook of Researchon Global FashionManagement andMerchandising, Vecchi,A.,Buckley,C., Editör, Igı Global, Pennsylvania, ss.281-304, 2016
2016
2016Advergaming – How Does Cognitive Overload Effect Brand Recall? Differences between In-Game Advertising (IGA) and Advergames
Sağkaya Güngör A., Ozansoy Çadırcı T., Köse Ş. G.
Handbook of Researchon Human-ComputerInterfaces, Developments,and Applications, Rodrigues, J, Cardoso, P., Monteiro, J., Figueiredo, M., Editör, Igı Global, Pennsylvania, ss.502-524, 2016
2015
2015Electronic Word-of-Mouth Communication in Online Social Networks: The Motivational Antecedents of Electronic Word-of-Mouth (eWOM) Engagement in Online Social Networks
OZANSOY ÇADIRCI T., Sağkaya Güngör A.
Capturing, Analyzing, and Managing Word-of-Mouth in The Digital Marketplace, Rathore S, Panwar A., Editör, Igı Global Publications, Hershey Pa, ss.77-102, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorKooperatif Ortaklığına Bağlı Hak ve Yükümlülükler Kapsamında Yargıya İntikal Eden Uyuşmazlıkların Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KAPLAN H. A. (Yürütücü), AYDIN S., OZANSOY ÇADIRCI T.
2022 - 2024
2022 - 2024Sosyal Medyada Örtülü Pazarlama Uygulamalarının Haksız Rekabet ve Tüketicinin Korunması Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AYDIN S. (Yürütücü), OZANSOY ÇADIRCI T., KAPLAN H. A.
2021 - 2023
2021 - 2023Yapay Zeka Tabanlı Ürünlerin Marka Arketiplerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
OZANSOY ÇADIRCI T. (Yürütücü), SAĞKAYA GÜNGÖR A., KÖSE Ş. G., ÖZER ÇİZER E.
2021 - 2022
2021 - 2022Dijital Tüketim Teorisinin Gelişimi Tahmine Dayalı Boylamsal Bir Analiz
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
OZANSOY ÇADIRCI T. (Yürütücü), SAĞKAYA GÜNGÖR A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorINTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
Bilim Kurulu Üyeliği
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2024
Ekim 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012