Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
En Çok Satan Otomobil Markalarının Twitter İletişimlerine Yönelik Bir Araştırma
ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi
, vol.14, no.51, pp.147-163, 2019 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
A CONCEPTUAL STUDY ON CAR-SHARING SERVICES BASED ON SHARING ECONOMY
Business and Management Studies: An International Journal
, vol.8, no.5, pp.4521-4545, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Organik Gıdalara Yönelik Tüketici Yaklaşımları ve Pazarlama İletişimi Önerileri
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online)
, no.35, pp.338-367, 2020 (ESCI)
Understanding Ephemeral Social Media Through Instagram Stories: A Marketing Perspective
Business & Management Studies: An International Journal
, vol.8, no.2, pp.1-20, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Şehirde Yolculuk: Algılanan Hizmet Kalitesi, Kurum İmajı, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati İlişkisinde Şehir Hatları Örneği
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
, no.28, pp.79-100, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Would You Like To Be A Premium Customer? A Research On The Factors Related To The Intention To Pay For A Premium Music Service
Journal of Management, Marketing and Logistics
, vol.7, no.1, pp.42-52, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Film Ve Dizilerin Abonelik Temelli İzleme Motivasyonları Üzerine Nitel Bir Çalışma: Neden SVOD?
Business & Management Studies: An International Journal
, vol.8, no.1, pp.779-802, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
İstanbul Şehir Pazarlamasinda Kamu Aktörlerinin Rolü
Strategic Public Management Journal
, vol.5, no.10, pp.131-144, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Price Promotions Effect on Multichannel Shoppers’ Behaviors in Turkey*
Journal of Current Research on Social Sciences
, vol.9, no.3, pp.13-31, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Yerel Yönetimlerde Akıllı Şehir Vizyonu: Şehir Yönetim Araçları Ve Trendleri
Strategic Public Management Journal
, vol.9, pp.109-126, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Exploring Effective Factors on Football Games Watching Decisions of Individuals: The Role of Entertainment Value and People’s Characteristics in Watching Games
Ege Akademik Bakış
, vol.18, no.4, pp.671-683, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
B2B Pazarda Marka Sadakati: Ticari Taksilerde Bir Uygulama
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, vol.6, no.4, pp.38-46, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Yenilikçi Bir Fiyatlandırma Yöntemi OlarakDilediğin Kadar Öde Fiyatlandırması: Alanyazınİncelemesi
Journal of Research in Business & Social Science
, pp.11, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Televizyon Dizileri ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Genç Tüketicilerin Tutumlarına İlişkin Bir Nitel Araştırma
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, vol.19, pp.51-77, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Kaynak - Avantaj Teorisi Perspektifinden Sürdürülebilir Pazarlama
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, vol.9, no.17, pp.25-41, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Sermaye Piyasasındaki İşletmelerin Pazarlama Kavramına Bakışı
İktisat , İşletme ve Finans Dergisi
, no.98, 1994 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye`nin İhracatı ve Hayali İhracat
İktisat , İşletme ve Finans Dergisi
, 1994 (Peer-Reviewed Journal)
Japon Dış Ticaret Sermaye Sogo-Shosha
Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, no.1, 1991 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Artificial Intelligence In Retailing
Global Conference on Services and Retail Management, 10 - 13 May 2021, pp.1-14
Emoji Ve Tüketici Etkileşimi: Markaların Sosyal Medya İletişiminde Emoji Kullanımını Anlamlandırmak
7. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 17 - 18 December 2020
Factors Affecting Consumers’ Usage Intentions of Car Sharing Services Based on Sharing Economy
22nd International Conference on Social Sciences, Amsterdam, Netherlands, 30 - 31 October 2020, pp.239
Sensemaking of Consumers in Digital Word: A Framework for Consumer Relationships
Marketing and Organization Research International Conference, İstanbul, Turkey, 11 - 12 October 2019, pp.13
Barriers to Organic Food Purchasing: A Qualitative Approach
Global Conference on Business and Economics, İstanbul, Turkey, 30 September - 03 October 2019, pp.41-43
The Promotion Effect on Multichannel Shoppers' Behaviors in Turkey
10th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, Rome, Italy, 17 June 2019, pp.86
Liquid Consumption on Social Media: A Research on the Motivations to Continue Using Instagram Stories
48th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference, Hamburg, Germany, 28 May 2019
Freemium Müşterisinin Premiuma Dönüşmesinde Algılanan Değer, Sosyal Etki ve Kişisel Yenilikçiliğin Rolü
Global Business Research Congress, İstanbul, Turkey, 30 May 2019, pp.10
Etkileyici Kişi Pazarlaması: İstanbul'daki Turistik Destinasyonlara Yönelik Bir Çalışma
Global Business Research Congress, İstanbul, Turkey, 30 May 2019, pp.20
Daha Korunaklı Evlere Doğru: Teknoloji Kabul Modeli İle Ev Güvenlik Sistemine Yönelik Kullanım Niyeti Üzerine Bir Araştırma
Uluslararası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi, İstanbul, Turkey, 28 April 2018
Instagram, Facebook Or Twitter: Which Engages Best? A Comparative Study Of Consumer Brand Engagement And Social Commerce Purchase Intention
14th International Conference on Social Sciences, Frankfurt, Germany, 02 March 2018, pp.602-611
The Effect of Perceived Value on Consumer Style Inventory: A Research on GSM Operators' Users
3rd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Turkey, 26 October 2017, pp.6-25
Investigating Social Media Usage by B2B Firms: A Qualitative Research
3rd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Turkey, 26 October 2017
BRAND LOYALTY IN INDUSTRIAL MARKET: AN APPLICATION ON TAXI CARS
INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Turkey, 19 October 2017
Tüketicilerin Çevre Dostu Ürün Bilincini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi
3th International Conference on Turkey and Turkish Studies, Athens, Greece, 27 June 2017, pp.369-381
A Research About Automobile Companies’ Usage Of Twitter
2nd International Conference On Economics Business Management And Social Sciences, Belgrad, Serbia And Montenegro, 10 May 2017, pp.132
YENİ BİR SATIŞ PROMOSYON STRATEJİSİ: DİLEDİĞİN KADAR ÖDEFİYATLANDIRMASI
16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aydın, Turkey, 04 May 2017, pp.722-724
MÜZE DENEYİMİ BOYUTLARI: İSTANBUL OYUNCAK MÜZESİ ÖRNEĞİ
16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aydın, Turkey, 04 May 2017, pp.482-489
Exploring Turkish Consumers' Socially Responsible Consumption Behavior
2nd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Turkey, 03 June 2016
Non-Profit Foundation and Brand Alliances: As A Reputation Management Tool
7th International Conference on Governance Fraud Ethics and Social Responsibility, İstanbul, Turkey, 13 May 2016
Daha Yaşanılabilir Bir Dünya için Sürdürülebilirlik
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, 01 June 2015
Influence of Self-Brand Connections on Consumers’ Purchase Intentions
1st Annual International Conference on Social Sciences., 01 May 2015
Brand Choices Depending On Technological Developments Among Young Consumers
GBATA, Budapest, Hungary, 14 June 2003
Turkish Consumer`s Evaluation Of Web Marketing Based On Their Purchasing Decision Types
6th International Conference on Retailing and Sevices Science, Las Croabas, Puerto Rico, 18 July 1999
İnternette Reklam
İnet-tr`98 IV. Türkiye`de İnternet Konferansı, İstanbul, Turkey, 13 November 1998
Bilgi Çağı İşletmelerinde Yeni Bir Yönetim Aracı:İntranet
6.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Antalya, Turkey, 12 November 1998
Pazarlama Araştırmalarında İnternet
Araştırma Sempozyumu`97, Ankara, Turkey, 24 November 1997
İnternet Ortamında Pazarlama Uygulamaları
Türkiye`de İnternet Konferansı, İstanbul, Turkey, 14 December 1996
Books & Book Chapters
Dijital Dönemde Pazarda Fırsatlar ve Engeller: Genç Kardiyologlar için Öneriler
in: Kardiyolojide Dijital Dönüşüm: Bugün ve Yarın, Ali Serdar Fak, Editor, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, 2020
Türkiye Endüstriyel Reklam Ürünleri Sektörü
İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2019
How Social Media is Transforming Marketing?
in: Handbook of Research on Managerial Thinking in Global Business Economics, Dinçer, H.,Yüksel, S., Editor, Igı Global Publications, New-York, pp.318-334, 2019
"Marketing Management" Pazarlama Yönetimi
Beta Yayınevi, İstanbul, 2018
The Impact of Perceived Distribution Justice on Co-Creation: A Qualitative Research in B2B Distribution Channel
in: Current Debates in Business Studies, Candan, B., Kapucu, H., Editor, Ijopec Publication Limited, --, pp.125-140, 2018
Tüketicilerin Çevre Dostu Ürün Bilincini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi
in: Turkish Studies from
Different Perspectives, Mert Uydacı, Editor, Athens Institute For Education And Research, Athens, pp.369-381, 2017
Digital Advertising Practices and its Impacts on Students: An Application in the Public and Private Universities in Turkey
in: Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Mehdi Khosrow-Pour, DBA, Editor, Igı Global, ., pp.388-405, 2017
Sosyal Medya Pazarlama
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2015
İnternette Pazarlama
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2012
Pazarlama Yönetimi
Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2011
Dünyada ve Türkiye'de E-ihracat Uygulamaları
İstanbul Deniz Ticaret Odası, İstanbul, 2010
Kredi Kartı Kullanımının Tüketici Alışkanlıklarına ve Alışverişlerin Yer, Zaman ve Marka Tercihlerine Etkisi
İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2007
E-Devlet ve Ekonomiye Etkileri
İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2003
Mobil Ticaret Rehberi
İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2002
İşletmeler Arası Elektronik Ticaret
İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2001
İNTERNETTE TİCARET VE HUKUKSAL SORUNLAR
İstanbul İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 1999