Prof. Dr. İbrahim KIRÇOVA


İktisadi ve İdari Bilimler Fak., İşletme Bölümü

Üretim Yönetimi ve Pazarlama


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Ekonomi ve İş, İŞLETME


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama


Yayınlardaki İsimler: İbrahim Kırcova

E-posta: kircova@yildiz.edu.tr
Web: https://bit.ly/2Zhkdrq
Ofis: H1103
Posta Adresi: Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü Davutpaşa Kampüsü Esenler İstanbul

Metrikler

Yayın

85

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

12

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

13

Proje

3

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Danışman -Öğrenci Toplantısı
Duyuru
16.12.2022

Bugün saat 16:30'da İşletme Bölümü toplantı odasında danışman öğrencilerle toplantı yapılacaktır.

Danışman-Öğrenci Toplantısı
Duyuru
29.09.2022

Öğrencilerimizin akademik kariyerlerinin gelişimine destek olmak için danışmanı olunan lisans öğrencileri ile 29 Eylül 2022, saat 20:00’da bir toplantı düzenlenecektir. İlgili toplantının link'i öğrencilerin mail adreslerine gönderilecektir.

Elektronik ticaret grup 6 notlar
Sınav
29.06.2021

Elektronik ticaret grup 6 notlar


Dijital Pazarlama (doktora) notları
Sınav
29.06.2021

Dijital Pazarlama (doktora) notları


Elektronik Ticaret Grup 4 notlar
Sınav
29.06.2021

Elektronik Ticaret Grup 4 notlar


Sosyal Medya Pazarlama Not Listesi
Sınav
29.06.2021

Sosyal medya pazarlama dersine ait not listesi ektedir.


Elektronik Ticaret Grup 3 Notları
Sınav
29.06.2021

Eğitim Bilgileri

Devam Ediyor

Devam Ediyor

Doktora

Uludağ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi, Türkiye

Devam Ediyor

Devam Ediyor

Lisans

Uludağ, İibf, İşletme, Türkiye

Yaptığı Tezler

1992

1992

Doktora

MENKUL KIYMETLERİN PAZARLANMASI VE TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi

1987

1987

Yüksek Lisans

DIŞ TİCARET SERMAYE ŞİRKETLERİ

Uludağ Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Akademik Unvanlar / Görevler

1989 - Devam Ediyor

1989 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fak., İşletme Bölümü

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

TÜRKİYE DE PROGRAMATİK REKLAMCILIĞIN GELİŞİMİ VE GELECEĞİ DELPHI YÖNTEMİYLE BİR İNCELEME VE SEKTÖRDEKİ İKİLEMLERİN ANALİZİ

Sağlam M. H., Kırçova İ.

16. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Haziran 2024, ss.467 Creative Commons License

2023

2023

DÖNÜŞÜM EKONOMİSİNDE ELDEN ÇIKARMA DAVRANIŞLARI: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ (1992-2023)

ÖZER ÇİZER E., KIRÇOVA İ.

X. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BILIMLER KONGRESI, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

Let’s Change: E-waste Management in Consumers, Producers, and Governments

Özer Çizer E., Kırçova İ.

2nd International Conference on Mathematical, Engineering, Jaipur, Hindistan, 21 - 22 Mayıs 2023, ss.1-2 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Artificial Intelligence In Retailing

Kırçova İ., Sağlam M. H., Köse Ş. G.

Global Conference on Services and Retail Management, 10 - 13 Mayıs 2021, ss.1-14

2020

2020

Emoji Ve Tüketici Etkileşimi: Markaların Sosyal Medya İletişiminde Emoji Kullanımını Anlamlandırmak

Pinarbasi F., Kırçova İ.

7. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2020

2020

2020

Factors Affecting Consumers’ Usage Intentions of Car Sharing Services Based on Sharing Economy

Alarçin M., Kırçova İ.

22nd International Conference on Social Sciences, Amsterdam, Hollanda, 30 - 31 Ekim 2020, ss.239

2019

2019

Sensemaking of Consumers in Digital Word: A Framework for Consumer Relationships

Pınarbaşı F., Kırçova İ.

Marketing and Organization Research International Conference, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2019, ss.13, (Özet Bildiri)

2019

2019

Barriers to Organic Food Purchasing: A Qualitative Approach

Köse Ş. G., Kırçova İ.

Global Conference on Business and Economics, İstanbul, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2019, ss.41-43

2019

2019

Türkiye'de Çoklu Kanal Tüketicilerinin Davranışlarına Fiyat Promosyonunun Etkisi

Doğanay Ö., Kırçova İ.

10th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, Rome, İtalya, 17 Haziran 2019, ss.86, (Özet Bildiri)

2019

2019

Liquid Consumption on Social Media: A Research on the Motivations to Continue Using Instagram Stories

KIRÇOVA İ., Pınarbaşı F., KÖSE Ş. G.

48th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference, Hamburg, Almanya, 28 Mayıs 2019

2019

2019

Etkileyici Kişi Pazarlaması: İstanbul'daki Turistik Destinasyonlara Yönelik Bir Çalışma

Koca B., Kırçova İ.

Global Business Research Congress, İstanbul, Türkiye, 30 Mayıs 2019, ss.20

2018

2018

Instagram, Facebook Or Twitter: Which Engages Best? A Comparative Study Of Consumer Brand Engagement And Social Commerce Purchase Intention

KIRÇOVA İ., Yaman Y., KÖSE Ş. G.

14th International Conference on Social Sciences, Frankfurt, Almanya, 02 Mart 2018, ss.602-611, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Investigating Social Media Usage by B2B Firms: A Qualitative Research

KIRÇOVA İ., Yazıcı G.

3rd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 26 Ekim 2017

2017

2017

The Effect of Perceived Value on Consumer Style Inventory: A Research on GSM Operators' Users

Alarçin M., KIRÇOVA İ.

3rd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 26 Ekim 2017, ss.6-25

2017

2017

BRAND LOYALTY IN INDUSTRIAL MARKET: AN APPLICATION ON TAXI CARS

Özgül Aybar E., Kırçova İ.

INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 Ekim 2017

2017

2017

Tüketicilerin Çevre Dostu Ürün Bilincini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi

KIRÇOVA İ., Yanar Gürce M.

3th International Conference on Turkey and Turkish Studies, Athens, Yunanistan, 27 Haziran 2017, ss.369-381

2017

2017

A Research About Automobile Companies’ Usage Of Twitter

Parmaksız M. Y., KIRÇOVA İ.

2nd International Conference On Economics Business Management And Social Sciences, Belgrad, Sırbistan Ve Karadağ, 10 Mayıs 2017, ss.132

2017

2017

MÜZE DENEYİMİ BOYUTLARI: İSTANBUL OYUNCAK MÜZESİ ÖRNEĞİ

KIRÇOVA İ., ERDOĞAN H. H.

16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aydın, Türkiye, 04 Mayıs 2017, ss.482-489, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

YENİ BİR SATIŞ PROMOSYON STRATEJİSİ: DİLEDİĞİN KADAR ÖDEFİYATLANDIRMASI

Çınar D., Kırçova İ.

16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aydın, Türkiye, 04 Mayıs 2017, ss.722-724

2016

2016

Exploring Turkish Consumers' Socially Responsible Consumption Behavior

KIRÇOVA İ., Enginkaya E., Köse Ş. G.

2nd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 03 Haziran 2016

2016

2016

Exploring Turkish Consumers’ Socially Responsible Consumption Behavior

Kırçova İ., Enginkaya Erkent E., Köse Ş. G.

2nd Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, ss.182-189

2016

2016

Non-Profit Foundation and Brand Alliances: As A Reputation Management Tool

Kırçova İ., Yanar Gürce M.

7th International Conference on Governance Fraud Ethics and Social Responsibility, İstanbul, Türkiye, 13 Mayıs 2016

2015

2015

Daha Yaşanılabilir Bir Dünya için Sürdürülebilirlik

KIRÇOVA İ., Doğanay Ö.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi, 01 Haziran 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Influence of consumers’ self-brand connections on purchase intentions

Kırcova İ., Enginkaya Erkent E., Yılmaz H.

1st Annual International Conference on Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.492-503 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Influence of Self-Brand Connections on Consumers’ Purchase Intentions

KIRÇOVA İ., Enginkaya E., Yılmaz H.

1st Annual International Conference on Social Sciences., 01 Mayıs 2015

2011

2011

Evaluating The Service Quality Perceptions Of Customers Towards Private Shopping Web Sites

Kırçova İ., Enginkaya Erkent E., Yılmaz H.

13. Annual International Conference of The Global Business and Technology Association, İstanbul, Türkiye, 12 - 16 Temmuz 2011, ss.261-268

1999

1999

Turkish Consumer`s Evaluation Of Web Marketing Based On Their Purchasing Decision Types

KIRÇOVA İ.

6th International Conference on Retailing and Sevices Science, Las Croabas, Porto Riko, 18 Temmuz 1999

1998

1998

İnternette Reklam

KIRÇOVA İ.

İnet-tr`98 IV. Türkiye`de İnternet Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 Kasım 1998

1998

1998

Bilgi Çağı İşletmelerinde Yeni Bir Yönetim Aracı:İntranet

KIRÇOVA İ.

6.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 Kasım 1998

1997

1997

Pazarlama Araştırmalarında İnternet

KIRÇOVA İ.

Araştırma Sempozyumu`97, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 1997

1996

1996

İnternet Ortamında Pazarlama Uygulamaları

KIRÇOVA İ.

Türkiye`de İnternet Konferansı, İstanbul, Türkiye, 14 Aralık 1996

Kitaplar

2025

2025

The Role of Artificial Intelligence in Ad Fraud Detection in the Blockchain and Programmatic Advertising Ecosystem

Sağlam M. H., Kırçova İ.

Avoiding Ad Fraud and Supporting Brand Safety: Programmatic Advertising Solutions, Muhammad Ibrahim Khan,Mirza Amin Ul Haq, Editör, IGI Global yayınevi, Abottabad, ss.1-420, 2025

2024

2024

Circular Economy Perspectives on E-Waste: A Bibliometric Analysis and Comprehensive Review

Özer Çizer E., Kırçova İ.

Navigating the Circular Age of a Sustainable Digital Revolution, Umair Tanveer,Shamaila Ishaq,Truong Quang Huy,Thinh Gia Hoang, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.1-30, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

Impact of OTT Media on Advertising and Marketing

Sağlam M. H., Kırçova İ.

The Rise of Over-the-Top (OTT) Media and Implications for Media Consumption and Production, Nithin Kalorth, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.76-94, 2024

2021

2021

Understanding the Market in Digital Environment: A Sensemaking Framework for Marketing Strategy

Pınarbaşı F., Kırçova İ.

Strategic Outlook in Business and Finance Innovation: Multidimensional Policies for Emerging Economies, Hasan Dinçer,Hüseyin Yüksel, Editör, Emerald Publishing, Bradford, ss.185-194, 2021

2020

2020

Dijital Dönemde Pazarda Fırsatlar ve Engeller: Genç Kardiyologlar için Öneriler

Köse Ş. G., Babayiğit E., Fak A. S., Kırçova İ.

Kardiyolojide Dijital Dönüşüm: Bugün ve Yarın, Ali Serdar Fak, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, 2020

2019

2019

Bir Pazarlama Ortamı Olarak Youtube: Güzellik Vloggerlari Üzerine Bir Çalışma

Kırçova İ., Köse Ş. G., Koca B.

Dijital Dönüşüm Trendleri, Ela Sibel BAYRAK MEYDANOĞLU,Müge KLEIN,Dilek KURT, Editör, Filiz Kitabevi, İstanbul, ss.144-173, 2019

2019

2019

How Social Media is Transforming Marketing?

Kırçova İ., Enginkaya Erkent E.

Handbook of Research on Managerial Thinking in Global Business Economics, Dinçer, H.,Yüksel, S., Editör, Igı Global Publications, New-York, ss.318-334, 2019

2018

2018

The Impact of Perceived Distribution Justice on Co-Creation: A Qualitative Research in B2B Distribution Channel

KIRÇOVA İ., Yazıcı Benzeş G.

Current Debates in Business Studies, Candan, B., Kapucu, H., Editör, Ijopec Publication Limited, --, ss.125-140, 2018

2017

2017

Tüketicilerin Çevre Dostu Ürün Bilincini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi

KIRÇOVA İ., Yanar Gürce M.

Turkish Studies from Different Perspectives, Mert Uydacı, Editör, Athens Institute For Education And Research, Athens, ss.369-381, 2017

2017

2017

Digital Advertising Practices and its Impacts on Students: An Application in the Public and Private Universities in Turkey

KIRÇOVA İ., Çınar D.

Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Mehdi Khosrow-Pour, DBA, Editör, Igı Global, ., ss.388-405, 2017

2015

2015

Sosyal Medya Pazarlama

Kırçova İ., Enginkaya Erkent E.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2015

2012

2012

İnternette Pazarlama

KIRÇOVA İ.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2012

2011

2011

Pazarlama Yönetimi

KIRÇOVA İ.

Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2011

2010

2010

Dünyada ve Türkiye'de E-ihracat Uygulamaları

KIRÇOVA İ.

İstanbul Deniz Ticaret Odası, İstanbul, 2010

2003

2003

E-Devlet ve Ekonomiye Etkileri

KIRÇOVA İ.

İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2003

2002

2002

Mobil Ticaret Rehberi

KIRÇOVA İ.

İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2002

2001

2001

İşletmeler Arası Elektronik Ticaret

KIRÇOVA İ.

İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2001

1999

1999

İNTERNETTE TİCARET VE HUKUKSAL SORUNLAR

KIRÇOVA İ.

İstanbul İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 1999

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

TÜRKİYE PAZARLAMA DERNEĞİ

Yönetim Kurulu Üyesi

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

TÜRK KALP VAKFI

Yönetim Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Devam Ediyor

Devam Ediyor

Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2016

Mart 2016

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ DERGİSİ

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2015

Nisan 2015

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ

Davetli Konuşmacı

Trabzon-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 1