Biyografi
Doç. Dr. Bünyamin BAVLI, 2006 yılında Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi alanında lisans eğitimini tamamlamıştır. Mezuniyetinin ardından, 2006-2007 yılları arasında Avrupa Birliği Comenius Dil Asistanlığı Programı kapsamında Almanya’nın Frankfurt kentindeki Georg Kerschensteiner Lisesi'nde İngilizce öğretmeni olarak görev almıştır.
2007-2014 yılları arasında çeşitli devlet okullarında İngilizce öğretmenliği ve müdür yardımcılığı görevlerinde bulunmuş; ayrıca Diyarbakır ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde Avrupa Birliği Proje Uzmanı olarak çalışmıştır. Bu süreçte birçok Avrupa Birliği ülkesine proje ziyaretlerinde bulunmuş ve uluslararası işbirlikleri gerçekleştirmiştir.
2011 yılında, öğretmenlerin eleştirel düşünme becerilerini incelediği teziyle Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans derecesini almıştır. 2014 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü'nde Araştırma Görevlisi olarak akademik kariyerine adım atmıştır.
2016-2017 yılları arasında, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından desteklenen doktora araştırması kapsamında Polonya, Varşova Üniversitesi’nde misafir araştırmacı olarak bulunmuştur. Halen Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü'nde Doçent olarak lisans ve lisansüstü düzeyde dersler vermektedir.
Akademik faaliyetlerinin yanı sıra, WERA (World Education Research Association) Genişletilmiş Eğitimde Küresel Araştırma Görev Gücü yürütme kurulu üyesi olup, aynı zamanda Interactive Learning Environments (SSCI Q1) dergisinde yardımcı editör olarak görev yapmaktadır.
Araştırma ilgi alanları arasında üst düzey düşünme becerileri, genişletilmiş eğitim, sosyal-duygusal öğrenme, program dışı etkinlikler, öğrenci katılımı ve eylem araştırması yer almaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
https://read.oecd-ilibrary.org/education/educating-21st-century-children_b7f33425-en#page1
https://www.apa.org/ed/schools/teaching-learning/top-twenty-principles-turkish.pdf
Tez Dosyaları
Eğitimin/Kursun Program İçeriğini Gösteren Broşür veya Afiş
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
A Case Study of Turkish and Polish English Teachers Effectiveness
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji, İngilizce, Matematik ve Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşündürmeye dönük görüşleri
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2024
2024My Digital Menu for the Next Academic Year: to Keep it Balanced and Well Chosen
Mesleki Eğitim
EDEN Digital Learning Europe
2024
2024Will AI in education help students live fulfilling lives?
Mesleki Kurs
Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü
2022
2022Design Thinking
Yenilikçilik
Potsdam Universitesi Hasso Plattner Enstitüsü
2022
2022Empowering students to innovate: India's journey towards a competency-based curriculum
Yenilikçilik
Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü
2021
2021Lisansüstü Akademik Danışmanlık Eğitimi
Mesleki Kurs
Öğretme ve Öğrenmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi
2020
2020How to implement an education response to COVID-19
Eğitim Yönetimi ve Planlama
OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü )
2020
2020Education Disrupted, Education Reimagined Part II
Mesleki Kurs
Wise Katar Vakfı
2020
2020Teacher Professionalism in the Time of the Pandemic
Mesleki Kurs
Durham Üniversitesi
2020
2020The Power of Making Thinking Visible
Mesleki Kurs
Harvard Üniversitesi
2020
2020Kriz Zamanlarında Oyun: Ebeveynler için Öneriler
Mesleki Kurs
Boğaziçi Üniversitesi
2019
2019Certified Peer Reviewer Course
Kişisel Gelişim
Elsevier Researcher Academy
2019
2019Competency-Based Education: The Why, What, and How
Mesleki Kurs
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü
2019
2019Instructional Design Foundations and Applications
Mesleki Eğitim
University of Illinois
2017
2017Elsevier Bilimsel Araştırma Kaynak ve Çözümleri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
2017
2017Methods and Statistics in Social Sciences
Mesleki Eğitim
University of Amsterdam
2015
2015Erasmus+ Okul Eğitimi Programı Bağımsız Dış Uzman Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Avrupa Birliği Bakanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
2013
2013Ar-Ge Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
İstnabul İl Özel İdaresi
2013
2013Writing Great Papers in International Journals
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Marmara Üniversitesi, Göztepe Kampüsü 34722 Kadıköy İstanbul, Teknoloji Fakültesi Konferans Salonu
2012
2012Managing the Teaching and Learning Process TKT Module 3 (Uluslararası Öğretmenlik Denkliği Kursu)
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Cambridge University
2011
2011Proje Döngüsü Yönetimi Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Millî Eğitim Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
2011
2011Hayat Boyu Öğrenme Programları Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Avrupa Birliği ve Dışİlişkiler Genel Müdürlüğü
2010
2010Comenius Regio Bölgesel Ortaklık Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Tempus Közalapítvány/Tempus Public Foundation
2010
2010Takım Çalışması ve Proje Döngüsü Yönetimi Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
2010
2010Partnership-building Seminar for Youth Projects
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Nederlands Jeugd İnstituut
2006
2006Yabancı Dil olarak Almanca
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Volkshochschule Frankfurt
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2019 - 2022
2019 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2017 - 2019
2017 - 2019Araştırma Görevlisi Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2014 - 2017
2014 - 2017Araştırma Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
Akademi Dışı Deneyim
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDış Uzman
TÜBİTAK, Dış Uzman
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorBAĞIMSIZ DIŞ UZMAN
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI, BAĞIMSIZ DIŞ UZMAN
2016 - 2017
2016 - 2017Misafir Araştırmacı
Polonya Varşova Üniversitesi, Misafir Araştırmacı
2007 - 2014
2007 - 2014Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı
2007 - 2014
2007 - 2014İngilizce Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, İngilizce Öğretmeni
2010 - 2010
2010 - 2010Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, Meydan İlköğretim Okulu
2006 - 2007
2006 - 2007Kamu Kurumu, Georg Kerchensteiner Schule
2006 - 2007
2006 - 2007Asistan İngilizce Öğretmeni (Language Assistant)
Frankfurt Georg Kerschensteiner Schule, Asistan İngilizce Öğretmeni (Language Assistant)
2004 - 2005
2004 - 2005Diğer Kamu Kurumu, Kağıthane Zuhal İlköğretim Okulu
Verdiği Dersler
Doktora
Nitel Araştırma Teknikleri
Uzmanlık Alan Dersi
Doktora Tezi
Karşılaştırmalı Eğitim Programlarının İncelenmesi
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik
Seminer
Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik
Yüksek Lisans
Okulda Eylem Araştırması
Öğretim Tasarımı Modelleri
Dönem Projesi
Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans Tezi
Eğitimde Program Geliştirme
Yetişkin Eğitimi Araştırmalarında Nitel Yöntemler
Nitel Araştırmaya Giriş
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri
Düşünme ve Problem Çözme Süreci
Öğretimde Bireysel Farklılıklar
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
SELF-DIRECTED LEARNING AS A PREDICTOR OF AUTONOMOUS LEARNING IN HIGHER EDUCATION
Bavlı B. (Danışman)
O.Coşkunlu(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
PROGRAM DIŞI BİR ETKİNLİK OLARAK MODEL BİRLEŞMİŞ MİLLETLER: BİR DURUM ÇALIŞMASI
Bavlı B. (Danışman)
Ö.Kortel(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Covid-19 pandemi döneminde çevrim içi lisans derslerine yönelik öğrenci katılımının incelenmesi
Bavlı B. (Danışman)
H.USLU(Öğrenci)
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YILDIRMA (MOBBİNG) ALGILARI
Bavlı B. (Danışman)
B.ÖZBAŞAKÇI(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Cinsiyet Rollerinin Meslek Seçimine Etkisi
Bavlı B. (Danışman)
Z.Naz(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE VELİ OLMAK: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI
Bavlı B. (Danışman)
G.BAYIR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Yabancı Öğrencilerin Eğitim Tecrübeleri: Bir Fenomenolojik Araştırma
Bavlı B. (Danışman)
N.ALUÇ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Covid-19 Pandemi Döneminde Liseye Giriş Sınavına (LGS) Hazırlanan 8. Sınıf Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Süreçlerine İlişkin Görüşleri
Bavlı B. (Danışman)
F.ÖZDEN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Okul Öncesi Dönemde Sosyal Becerilerin Kazanımına İlişkin Öğretmen Görüşler
Bavlı B. (Danışman)
E.GÜL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Covid-19 Pandemisi Uzaktan Çevrimiçi Eğitim Sürecinde Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tecrübeleri
Bavlı B. (Danışman)
R.Kaplan(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
3.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SORUMLULUK KAZANMA BİLİNÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Bavlı B. (Danışman)
H.AKGÜNDÜZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Karşı Tutumlarına Etkisi
Bavlı B. (Danışman)
T.Üstüner(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Zeka Oyunlarına Yönelik Görüşleri: Bir Durum Çalışması
Bavlı B. (Danışman)
M.Ortaç(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Manipülatif Oyuncakların Okulöncesi Matematik Eğitiminde Kullanımı
Bavlı B. (Danışman)
A.GÜMÜŞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans-Tezsiz
DİJİTAL ÖĞRENME ORTAMLARININ VE TEKNOLOJİ KULLANIMININ YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE DERSE KARŞI TUTUMA ETKİSİ
Bavlı B. (Danışman)
N.PINAR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans-Tezsiz
LİSELERDE BİRİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR
Bavlı B. (Danışman)
i.NAMLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans-Tezsiz
SLEK LİSESİ YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİNİN İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ UYGULAMASINA YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI
Bavlı B. (Danışman)
T.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans-Tezsiz
MOBİL ANLIK İLETİ SERVİSİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI: ÖĞRENEN TECRÜBELERİNİN BELİRLENMESİ
Bavlı B. (Danışman)
S.BOZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans-Tezsiz
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA UYGULAMASINA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ
Bavlı B. (Danışman)
Ş.İMAMOĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans-Tezsiz
TÜRKİYE’NİN AVRUPA BİRLİĞİ ADAYLIĞI SÜRECİNDE SEKİZİNCİ, DOKUZUNCU VE ONUNCU KALKINMA PLANLARINDA MESLEKİ EĞİTİMİN İNCELENMESİ
Bavlı B. (Danışman)
S.ÜNLÜESER(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Verdiği Kurs ve Eğitimler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Engaging undergraduate students in synchronous online courses: challenges and strategies
Uslu Kocabaş H., Bavlı B.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.32, sa.10, ss.1-22, 2024 (SSCI)
2022
2022Learning from online learning journals (OLJs): experiences of postgraduate students
Bavlı B.
Interactive Learning Environments
, cilt.30, sa.4, ss.1-13, 2022 (SSCI)
2018
2018Challenges in teaching English as a foreign language at schools in Poland and Turkey
Madalinska-Michalak J., Bavli B.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.41, sa.5, ss.688-706, 2018 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesi öğretiminde çoklu öğretim stratejileri ve sınıf dışı öğrenme ortamının kullanımı
Güven Hastürk D., Bavlı B.
Yıldız Journal of Educational Research
, cilt.9, sa.2, ss.79-93, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Can we really teach the Generation Z? Opportunities and Challenges at Secondary Level
Erişen Y., Bavlı B.
QUALITATIVE RESEARCH JOURNAL
, cilt.25, ss.1-17, 2024 (ESCI)
2023
2023Improving Students’ Achievement in English Preparatory Schools through Educational Guidance
Ceylan B., Bavlı B.
TUNING JOURNAL FOR HIGHER EDUCATION (TJHE)
, cilt.11, sa.1, ss.125-150, 2023 (ESCI)
2023
2023Innovative Teaching Practices During the Emergency Remote Teaching (ERT) Process: A Phenomenological Inquiry
Sadıç T., Bavlı B.
Journal of Research in Innovative Teaching & Learning
, cilt.16, sa.1, ss.1-20, 2023 (Scopus)
2023
2023Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Psikolojik Dayanıklılıklarını (Rezilyansını) Desteklemede Kullandıkları Stratejilerin Belirlenmesi
Yavuz Alıcıoğlu A., Bavlı B.
MILLI EGITIM
, cilt.52, sa.238, ss.655-680, 2023 (Scopus)
2023
2023Yabancı Dil Olarak İngilizcenin Öğretimi: Ölçme ve Değerlendirmede Teknoloji Entegrasyonu
Ağaoğlu A., Bavlı B.
e-International Journal of Educational Research
, cilt.14, sa.1, ss.1-19, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022School-based outdoor education: a neglected practice at secondary level
Nikbay Arslantaş Ç., Bavlı B.
JOURNAL OF ADVENTURE EDUCATION & OUTDOOR LEARNING
, cilt.22, sa.4, ss.1-18, 2022 (ESCI)
2022
2022Teacher resilience in the face of uncertainty: experiences of Turkish teachers during the COVID-19 outbreak
Bavlı B., Kortel Ö.
PASTORAL CARE IN EDUCATION THE JOURNAL FOR PASTORAL CARE AND PERSONAL AND SOCIAL EDUCATION
, cilt.40, sa.4, ss.1-23, 2022 (ESCI)
2022
2022Öğrenci Velileri Gözünden COVID-19 Pandemisi Acil Uzaktan Öğretim (AUÖ) Süreci: Fenomenolojik Bir Çalışma
Korukluoğlu P., Bavlı B.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.445-466, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Teachers’ motivation to choose teaching and remain in the profession: A comparative mixed methods study in Jamaica, Poland and Turkey
Onyefulu C., Madalinska-Michalak J., Bavlı B.
Power and Education
, cilt.15, ss.1-29, 2022 (ESCI)
2022
2022ACİL UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMİ: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA
Koç T., Bavlı B.
Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.10, sa.69, ss.145-159, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Emergency Remote Teaching (ERT) Practices from the Perspective of Classroom Teachers Teaching in Disadvantaged Suburban Primary School
Mutluer Ö., Bavlı B.
Journal of Qualitative Research in Education
, sa.30, ss.47-69, 2022 (ESCI)
2022
2022Learning English as a Foreign Language in Emergency Remote Teaching (ERT) Process: Perspectives of Secondary School Students
Çınar A., Bavlı B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF FIELD EDUCATION
, cilt.8, sa.1, ss.1-13, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022What Can I Do To Overcome My EFL Students’ Speaking Challenges
Yazıcı E., Bavlı B.
Education Quarterly Reviews
, cilt.5, sa.1, ss.311-319, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Online Teaching of Productive Language Skills (PLS) during Emergency Remote Teaching (ERT) in EFL Classrooms: A Phenomenological Inquiry
Nayman H., Bavlı B.
International Journal of Education & Literacy Studies
, cilt.10, sa.1, ss.179-187, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Teacher Turnover at the Primary Level: A Qualitative Inquiry
Özdemir K., Bavlı B., Gürol M.
The Excellence in Education Journal
, cilt.10, sa.2, ss.1-34, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Ortaöğretim Öğretmenleri Gözünden Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri: Fenomenolojik Bir Çalışma
Kılıç C., Bavlı B.
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.14, sa.86, ss.607-628, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Montessori Educational Method: Communication and Collaboration of Teachers with the Child
Uslu Kocabaş H., Bavlı B.
Participatory Educational Research (PER)
, cilt.9, sa.1, ss.443-462, 2021 (Scopus)
2021
2021Exploring Experiences of Two Hourly-Paid Teachers at Public Schools: A Narrative – Biographical Study
Ömür Y. E., Bavlı B.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.13, sa.1, ss.141-159, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Visually Impaired Mentally Sighted: An Inclusive Education Case
Bavlı B., Korumaz M., Akar E.
International Journal of Progressive Education
, cilt.16, sa.6, ss.1-14, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Standart Sınavlar ve Dönüşen Öğretmen Kimliği
Ömür Y. E., Bavlı B.
Journal of Economy Culture and Society
, cilt.61, sa.1, ss.117-137, 2020 (ESCI)
2017
2017Educational Connoisseurship and Criticism: Evaluation of a Cooperation Model between University and the Sector on Vocational Education. Journal of Education and Practice
Kaysi F., BAVLI B., GÜROL A.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.6, ss.25-35, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017An Outsider View: the Perceptions of Visiting International Students on Teaching, Language and Culture
BAVLI B.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.2, ss.261-269, 2017 (Scopus)
2015
2015Primary School Teachers’ Views on Compulsory Education (4+4+4): A Sample of Bayrampasa District. International Online Journal of Educational Sciences
BAVLI B., AYDIN H.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.7, sa.3, ss.84-94, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Designing PCM Instruction by Using Assure Instructional Design Model. International Journal on New Trends in Education and Their Implications
BAVLI B., ERİŞEN Y.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.6, sa.3, ss.27-40, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013Examining the Effects of Pre-service Teachers’ Personality Traits on Their Teaching Competencies. International Online Journal of Educational Sciences
Aydın M. K., BAVLI B., ALCI B.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.5, sa.3, ss.575-586, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Ergenlerin Sanal Zorbalıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Pamuk M., Bavlı B.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.32, sa.1, ss.321-338, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Eleştirel Düşündürme
BAVLI B., Semerci Ç.
Yaşadıkça Eğitim
, cilt.113, ss.2-9, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Self-Directed Learning as a Predictor of Autonomous Learning in Higher Education
Coşkunlu O., Bavlı B.
6thInternational Congress on Multidisciplinary Social Sciences, 21 - 22 Mayıs 2024, ss.21
2023
2023Ortaokul Düzeyindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Genişletilmiş Eğitim Faaliyetlerine Katılma Nedenleri
Kerimoğlu E., Bavlı B.
11th International Congress on Curriculum and Instruction, Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.759-764
2023
2023Sanal Öğrenme Ortamında Sunulan Eleştirel ve Analitik Düşünme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
Özdemir K., Bavlı B., Gürol M.
11th International Congress on Curriculum and Instruction, Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.3-6
2023
2023Higher-Order Thinking Skills (HOTS) in the 21st Century: Challenges and Opportunities for Higher Education
Bavlı B.
The Sixth Balkan Scientific Conference, Varna, Bulgaristan, 28 - 30 Eylül 2023, ss.62-71
2023
2023İlkokul ve Lise Düzeyinde Karma Eğitim Ortamlarının Kullanılması: Bir Durum Çalışması
Akin Z., Bavlı B.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1045-1053
2023
2023İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Okula Uyum Deneyimi: Bir Durum Çalışması
Baysura Ö. D., Bavlı B.
X International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.224-227
2022
2022The Use of Online Portfolios in Writing Skills Assessment: Experiences of Undergraduate Students
Koç E. K., Bavlı B.
10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 26 Ekim - 28 Kasım 2022, ss.1270-1275
2022
2022Conceptualizing and Enacting of Critical Thinking across diverse Curricula at Higher Education
Özdemir K., Bavlı B., Erişen Y.
10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.1152-1159
2022
2022Dezavantajlıları Öğretmeye Gerçekten Hazır Mıyız? İstanbul'da Bir Banliyö Ortaokulu: Nitel Bir Durum Çalışması
Savruk D., Bavlı B.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.935-937
2021
2021TEACHING PRODUCTIVE SKILLS DURING EMERGENCY REMOTE TEACHING (ERT) IN COVID-19 PANDEMIC: PERSPECTIVES OF EFL TEACHERS
Nayman H., Bavlı B.
VIII. International Scoail Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2021, ss.1-2
2021
2021Professional Development of Secondary School Teachers in the Emergency Remote Teaching Process of the COVID-19 Pandemic: A Phenomenological Inquiry
Koç T., Bavlı B.
THE NINTH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.112-113
2021
2021Fostering a Global Perspective through an Extra-Curricular Activity: Model United Nations
Kortel Ö., Bavlı B.
3 rd WERAIRN EXTENDED EDUCATION , Reykjavik, İzlanda, 23 - 25 Eylül 2021, ss.44
2021
2021OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ GÖZÜNDEN SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE EĞİTİMİ: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA
Eran Türedi N., Bavlı B.
VII. International Congress on Education and Social Sciences, Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 1 - 03 Eylül 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
2021ACİL UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE YENİLİKÇİ ÖĞRETİM: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA
Sadıç T., Bavlı B.
VII. International Congress on Education and Social Sciences, Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 1 - 03 Eylül 2021, ss.3-4
2021
2021Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri İle İlgili Ortaöğretim Öğretmenlerinin Görüşleri
Kılıç C., Bavlı B.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.195
2021
2021Effects of Outdoor Learning on Student Achievement: A Cross-National Cooperation
Nikbay Arslantaş Ç., Bavlı B.
VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.113
2021
2021Teaching and Teaching Profession in the Shadow of COVID-19: Experiences of Teachers and Implications for the Future
Bavlı B., Kortel Ö.
WERA 2021 Virtual Symposia, Santa-Coloma-De-Gramenet, İspanya, 7 - 09 Temmuz 2021, ss.0-1
2021
2021Addressing the Challenges of Online Student Engagement during the Covid19 Pandemic
Uslu Kocabaş H., Bavlı B.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Burdur, Türkiye, 25 Mart - 27 Nisan 2021, ss.373-374
2020
2020Okul Öncesi Montessori Öğrenme Ortamlarında Çocuk ile Öğretmen Arasında İletişim ve İş Birliği: Fenomenolojik Bir Çalışma
Uslu Kocabaş H., Bavlı B.
7th International Yıldız Social Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2020, ss.1
2020
2020Yeni Bir Teknik Önerisi: Noktalama Öğretim Tekniği
Çatak M., Karadeniz İ., Gürel S., Bavlı B.
INTERNATIONAL PEGEM CONFERENCE on EDUCATION, Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.1078-1079
2020
2020İlkokulda Öğretmen Devri ve Zorluklar: Bir Durum Çalışması
Özdemir K., Bavlı B., Gürol M.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1
2020
2020Visually Impaired Mentally Sighted: Research Findings
Bavlı B.
Visually Impaired Mentally Sighted: Lessons Learnt and Implications, İstanbul, Türkiye, 27 Ağustos 2020
2018
2018Standart Sınavlar ile Dönüşen Öğretmen Kimliği
ÖMÜR Y. E., BAVLI B.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, ss.3-4
2018
2018Standart Sınavlar ile Dönüşen Öğretmen Kimliğ
ÖMÜR Y. E., BAVLI B.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018
2018
2018Avusturya, İtalya ve Türkiye'de Öğretmenlerin Yansıtıcı Öğretime İlişkin Algılarına Yönelik Karşılaştırmalı bir Çalışma
KORUMAZ M., BAVLI B.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, ss.1-2
2018
2018Comparative International Study on Reasons for Choosing and Staying in Teaching in Poland, Jamaica, and Turkey
Madalinska Michalak J., Onyefulu C., BAVLI B.
The World Education Research Association (WERA) World Congress, Cape Town, Güney Afrika, 03 Ağustos 2018, ss.125-126
2018
2018English Language Textbooks: Perceptions of Students at Public Schools in Turkey
BAVLI B.
International Symposium on Textbooks, İstanbul, Türkiye, 12 Nisan 2018, ss.26
2017
2017Motivations to be a Teacher: Study on Teachers from Jamaica, Poland, and Turkey
Madalinska Michalak J., Onyefulu C., BAVLI B.
World Education Research Association (WERA) Focal Meeting & the Hong Kong Educational Research Association (HKERA) International Conference, Hong Kong, Çin, 30 Kasım 2017, ss.52
2017
2017Factors Influencing Polish and Turkish Teachers’ Perceptions of Self-Efficacy
BAVLI B., GÜROL M., Madalinska Michalak J.
5 TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Muğla, Türkiye, 26 Ekim 2017, ss.293-294
2017
2017Emotional Competence in Teacher Education: The Case of L2 Teacher Education in Poland and Turkey
BAVLI B., Madalinska Michalak J.
Language teachers in the modern World – expectations, challenges and perspectives, Varşova, Polonya, 25 Eylül 2017, ss.15
2016
2016How to be an Efficient Teacher Obstacles on English Language Teachers Efficacy
BAVLI B., GÜROL M.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016
2016
2016Evaluation of the course of the flight simulators from the perspective of students and university teachers
KAYSİ F., BAVLI B., GÜROL A.
13th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age 2016, CELDA 2016, Mannheim, Almanya, 28 - 30 Ekim 2016, ss.349-352
2015
2015Designing PCM Instruction by Using Assure Instructional Design Model. Designing PCM Instruction by Using Assure Instructional Design Model
Bavlı B., Erişen Y.
6 th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2015, ss.42
2013
2013İlkokul Öğretmenleri Gözünden 12 Yıllık Zorunlu Eğitim (4+4+4) (Bayrampaşa İlçesi Örneği).
BAVLI B.
8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 07 Kasım 2013, ss.133
2012
2012İlköğretim Okullarında Yapılan Yıl Sonu Mesleki Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
ORUÇ Ş., BAVLI B.
21. ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
2012
2012Bir Osmanlı Aydını Olan Muallim Cevdet ve Eğitim Anlayışı
ORUÇ Ş., BAVLI B.
21. ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
0
0Turkish Higher Education from the Perspective of European Students
Bavli B.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction (EPODER)
Kitaplar
2024
2024Eğitimin Amaç ve İşlevleri
Özdemir K., Bavlı B.
Eğitime Giriş, Prof. Dr. Ali Taş,Prof. Dr. İbrahim Kocabaş, Editör, Assos Yayınları, Elazığ, ss.35-61, 2024
2020
2020Visually Impaired Mentally Sighted
Korumaz M., Bavlı B., Akar E.
Sosyal Bilim Liseliler Vakfı, İstanbul, 2020
2019
2019Program Değerlendirme: Alternatif Yaklaşımlar ve Uygulama Rehberi
Aydın M. K. (Editör), Bavlı B. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
2019Değerlendirme Sorularının ve Kriterlerinin Belirlenmesi ve Seçimi
Bavlı B.
Program Değerlendirme: Alternatif Yaklaşımlar ve Uygulama Rehberi, AYDIN M.K., BAVLI, B. , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.357-384, 2019
2019
2019Değerlendirme Çerçevesinin belirlenmesi ve bağlamının incelenmesi
Bavlı B.
Program Değerlendirme: Alternatif Yaklaşımlar ve Uygulama Rehberi, Aydın M.K,Bavlı B., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.325-355, 2019
2018
2018Developing Emotional Competence for L2 Teaching in Second Language Teacher Education: Opportunities and Challenges for Teacher Education in Poland and Turkey
Madalinska Michalak J., BAVLI B.
Emotions in Second Language Teaching:Professional Challenges and Teacher Education, Juan de Dios Martínez Agudo, Editör, Springer International Publishing, Cham, ss.260-278, 2018
2015
2015Eylem Araştırması
BAVLI B.
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Aydın, H., Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.285-302, 2015
2015
2015Eğitim Politikaları Bağlamında Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
GÜROL M., BAVLI B.
Türkiye'de Eğitim Politikaları, Arife Gümüş, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.351-367, 2015
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBİR DÜŞÜN-SEN
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
BAVLI B.
2023 - 2026
2023 - 2026Olası İstanbul Depremi, Afete Müdahale Sürecinde Eğitimin Sürdürülebilirliğinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Sonuç Raporu)
Bavlı B., SAĞDIÇ M. (Yürütücü), KORKMAZ Ö., ERUS S. M.
2022 - 2024
2022 - 2024Promoting "e-VET" inclusion in Digital Economy
AB Destekli Diğer Projeler
Er E. (Yürütücü), Korumaz M., Bavlı B., Erişen Y.
2017 - 2020
2017 - 2020Visually Impaired, Mentally Sighted
AB Destekli Diğer Projeler
Bavlı B., Korumaz M., Sarı H.
2016 - 2017
2016 - 2017PERCEPTIONS OF LANGUAGE SKILLS AND TEACHING QUALIFICATIONS OF ENGLISH TEACHERS
TÜBİTAK Projesi
BAVLI B.
2014 - 2016
2014 - 2016H-CARE: ``Launching of Sector Skills Alliance for Training & Apprenticeship of Health Care and Food Supplements Salespersons``
AB Destekli Diğer Projeler
BAVLI B.
2013 - 2015
2013 - 2015Serious Games for Social & Creativity Competencies
AB Destekli Diğer Projeler
BAVLI B.
2013 - 2014
2013 - 2014Jean Monnet Enhancing Learning EU at School: A follow up Project for Digital European Union
AB Destekli Diğer Projeler
BAVLI B.
2013 - 2013
2013 - 2013Afet Durumunda Kamuda Veri Güvenliği
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
BAVLI B.
2012 - 2013
2012 - 2013“Mükemmeliyet Merkezi Projesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
BAVLI B.
2012 - 2013
2012 - 2013Toplu Konut Projelerinde Engelli Bireylere Dönük İç Mekan Tasarım Öncelikleri
AB Destekli Diğer Projeler
BAVLI B.
2012 - 2013
2012 - 2013Dezavantajlı Konumda Olan Üstün Zekâlı Çocukların Ve Ebeveynlerinin Gelişim ve Eğitimlerinin Desteklenmesi Projesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
ORUÇ Ş., ÜNAL H., GÜNDÜZ M., BAVLI B.
2011 - 2013
2011 - 2013Otizmli Gençlerin Üretkenliğinin Artırılması Ve İşgücü Piyasasına Girişlerinin Desteklenmesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
BAVLI B.
2011 - 2012
2011 - 2012Key Actors to Empower Lifelong Learning in Turkey
AB Destekli Diğer Projeler
BAVLI B.
2011 - 2012
2011 - 2012An ICF based approach in Education and Training Services
AB Destekli Diğer Projeler
BAVLI B.
2010 - 2012
2010 - 2012RICK's Cafe: Recreating Inter-cultural and International Competences and Knowledge Space
AB Destekli Diğer Projeler
BAVLI B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorINTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
Editör
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim Derneği
Üye
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEğitim Araştırmaları Birliği Derneği
Üye
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorÖğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2021
Eylül 2021Türkiye Eğitim Dergisi
Diğer Dergiler
Haziran 2021
Haziran 2021Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021ESAM Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
Diğer Dergiler
Eylül 2020
Eylül 2020International Online Journal of Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020International Online Journal of Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2020
Mart 2020ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019STUDIES IN HIGHER EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Eurasian Journal of Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019International Journal of Progressive Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018Journal of Human and Social Sciences
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018International Journal of Social and Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Pro Art & Co
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2019 - 2020
2019 - 2020Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2018
Ekim 2018
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bavlı B.
İstanbul, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
17 Ekim 2024 - 18 Ekim 2024
17 Ekim 2024 - 18 Ekim 2024
6th Creativity in Education Summit 2024
İzleyici / Dinleyici
Paris-Fransa
26 Ekim 2022 - 28 Ekim 2022
26 Ekim 2022 - 28 Ekim 2022
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Oturum Başkanı
Ankara-Türkiye
27 Ağustos 2020 - 27 Ağustos 2020
27 Ağustos 2020 - 27 Ağustos 2020
VISUALLY IMPAIRED MENTALLY SIGHTED
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 2019
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 201953rd AITEFL CONFERENCE
Katılımcı
Liverpool-Birleşik Krallık
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017Language teachers in the modern World – expectations, challenges and perspectives
Davetli Konuşmacı
Warszawa-Polonya
Davetli Konuşmalar
Haziran 2024
Haziran 2024Z Kuşağında Öğrenme
Seminer
Milli Savunma Üniversitesi-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023The Sixth Balkan Scientific Conference "Science - Education - Art in the 21st Century
Konferans
The Sixth Balkan Scientific Conference "Science - Education - Art in the 21st Century-Bulgaristan
Eylül 2017
Eylül 2017Modern Dünyada Dil Öğretmenleri - Beklentiler, Zorluklar ve Perspektifler
Konferans
Varsova Üniversitesi-Polonya
Burslar
2016 - 2017
2016 - 20172214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2020
Temmuz 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yıldız Teknik Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Thesis Defence - Yıldız Teknik Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Thesis Defence - Yıldız Teknik Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yıldız Teknik Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yıldız Teknik Üniversitesi
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor