Dr. Öğr. Üyesi Mustafa EROL


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER


Avesis Araştırma Alanları: Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

98

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

74

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

60

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

17

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

588

H-İndeks (Sobiad)

7

Atıf (Diğer Toplam)

37

Proje

5

Açık Erişim

37
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2017 - 2022

2017 - 2022

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim, Türkiye

2015 - 2017

2015 - 2017

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Bölümü, Türkiye

2009 - 2013

2009 - 2013

Lisans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Yüksek Lisans

Beyin temelli öğrenme modeline uygun hazırlanan öğretim aktivitelerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2017

2017

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Mesleki Eğitim

Anadolu Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2015 - 2017

2015 - 2017

Öğretmen

Milli Eğitim Müdürlüğü, Esenyurt Ali Fuat Üstün İlkokulu, Temel Eğitim, Öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Hayat Bilgisi Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapay Zekâ Destekli Sürdürülebilir Şehir ve Yaşam Alanları Tasarımı

DEMİRBAŞ Y. E., SUBAŞI G., ÖZKABAYEL T., EROL M., BAŞARAN M.

International Istanbul On The Future Of Education Congress, İstanbul, Türkiye, 28 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

Yaratıcı Drama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Arkadaşlık Bcerilerine Etkisi

Şahin E., EROL M.

11. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2024

2024

2024

Yaratıcı Drama Etkinliklerinin İlkokul Öğrencilerinin Sorumluluk Bilincine Etkisi

Şahin E., EROL M.

11. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Sınıf Öğretmenlerine Göre Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Yapay Zekâ Araçlarının Kullanımı

EROL M., KARABIÇAK N.

X. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Prizren, Sırbistan, 11 - 13 Temmuz 2024, ss.75-76, (Özet Bildiri)

2024

2024

İlkokul Öğrencilerinin Yapay Zekâ Kavramına İlişkin Algıları

EROL M., TEMUR M.

X. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Prizren, Sırbistan, 11 - 13 Temmuz 2024, ss.391-392

2024

2024

Yeşil Vatandaşlar Yetiştirmek: İlkokul Öğrencilerine Çevresel Vatandaşlık Bilinci Nasıl Kazandırılır?

Okur Ü., EROL M.

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024

2024

2024

Bağlam Temelli Öğrenme Etkinlikleri (REACT) ile İlkokul Öğrencilerine Su Okuryazarlığı Bilincinin Kazandırılması

Ersoy S., EROL M.

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 Mayıs 2024

2024

2024

Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Yapay Zekâ Araçlarının Kullanılmasına İlişkin Görüşleri

Eriş B., EROL M.

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 Mayıs 2024

2024

2024

İlkokul Öğrencilerinin Olası İstanbul Depremine Yönelik Algıları

Dadak H., EROL M.

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 Mayıs 2024

2023

2023

Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri Ve Deneyimleri

EROL M.

10. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2023

2023

2023

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yerel Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi

Eriş B., EROL M.

10. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 Aralık 2023

2022

2022

ÖĞRETMEN ADAYLARININ EKOLOJİK VATANDAŞLIK ALGILARI

AKBAKLA M. U., EROL M., CÖMERT T.

9. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 Aralık 2022

2022

2022

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MİLLÎ VE KÜLTÜREL DEĞER ALGILARI

EROL M.

9. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 Aralık 2022

2022

2022

Sınıf Öğretmenlerinin Öğretmenlik Meslek Kanununa Yönelik Görüşleri / Primary School Teachers' Opinions on the Teaching Profession Law

EROL M., TEMUR M.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmneliği Sempozyumu (USOS-2022), Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

STEAM Eğitiminin Önemine Yönelik Öğretmen İnançları: Ölçek Geliştirme Çalışması

EROL M.

Eğitimde Mükemmelliyet Araştırmaları Kongresi – EMAK 2022, İstanbul, Türkiye, 16 Aralık 2022

2022

2022

Mülteciler, Göçmenler ve Sığınmacılarla İlgili Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

TEMUR M., EROL M.

ASES IN TERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Öğrencilerin Estetik Algısını Geliştirmeye Etkisi

Başaran M., Erol M.

19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, cilt.1, ss.167-168, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Pandemi Sürecinde Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi

Gedik O., Erol M.

Uluslararası Vı. Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.139-140 Creative Commons License

2019

2019

Hikâyelerle Bütünleştirilmiş Çevre Eğitimi Aktiviteleri ile İlkokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıklarının Geliştirilmesi

Erol M., Karabıçak N., Türkoğlu E.

VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

İlkokulda Görme ve İşitme Sağlığının Önemi Açısından Türkçe Öğretimi Kitabının incelenmesi

Erol M., Yeşilyurt M.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

Özgül Öğrenme Güçlüğü Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması

Akyol H., Temur M., Erol M.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019 Creative Commons License

2019

2019

Öğrencilerin Psikolojik İyi Oluşları ile Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Başaran M., Erol M., Yılmaz D.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019 Creative Commons License

2019

2019

İlkokul Öğrencilerinin Derslere Göre Mutluluk Durumlarının İncelenmesi

Başaran M., Erol M.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019 Creative Commons License

2019

2019

Sınıf Öğretmenlerinin Okuma ve Yazma Güçlüğü Olan Öğrencileri ile İlgili Deneyimleri

Akyol H., Temur M., Erol M.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019 Creative Commons License

2018

2018

İlkokul Öğrencilerinin Sınıf ve Branş Öğretmeni Algılarının Çizmiş Oldukları Resimlerle Belirlenmesi

Erol M., Aytekin S.

1. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 Eylül 2018, ss.1

2018

2018

Sınıf Öğretmenleri Sürekli Değişen İlkokul Öğrencilerine Yönelik Nitel BirAraştırma

Erol M., Başaran M.

17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, ss.1424-1425 Creative Commons License

2018

2018

Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesirleri Karşılaştırma Stratejilerinin Belirlenmesi

Erol M.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, ss.294-295 Creative Commons License

2017

2017

Öğretmenlerin Yaratıcı Düşünme Becerileri Ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Erol A., Erol M., Çalışır S., Bozan M.

IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1137-1138 Creative Commons License

2016

2016

Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Anne-Baba Eğitim Düzeyi ve Mesleki değişkenler Açısından İncelenmesi

Yurdakal İ. H., Erol A., Erol M.

III. International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.259 Creative Commons License

2015

2015

A Review Study On The Evaluation Of Preschool Education’s Reflections On School Maturity

Erol A., Erol M.

International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.67-70 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2024

2024

Honduras Cumhuriyeti

Erol M.

Kölelik ve Sömürge Sonrası Ülkelerin Sosyal Bilgiler ve Tarih Programları Cilt:2, Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.49-123, 2024 Creative Commons License

2024

2024

STEAM Eğitimi Sürecinde İletişim Becerileri

Erol A., Erol M.

Dijital Eğitim - I, Doç. Dr. Halil İbrahim YURDAKAL, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.1-12, 2024

2024

2024

Honduras Cumhuriyet

EROL M.

Kölelik ve Sömürge Sonrası Ülkelerin Sosyal Bilgiler ve Tarih Programları Cilt:2 , KÖKSAL HÜSEYİN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-123, 2024

2024

2024

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENME-ÖĞRETME YAŞANTILARI (PLAN HAZIRLAMA)

EROL M., Ersoy S.

Hayat Bilgisi Öğretimi 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.21-43, 2024

2024

2024

İş Birliği Becerisi

EROL M., EROL A.

Eğitimde 21. Yüzyıl Becerilerinin Kazandırılması (Ders Planı ve Etkinlik Örnekleriyle), , Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.335-352, 2024

2023

2023

Uganda Cumhuriyeti

EROL M.

Kölelik ve Sömürge Sonrası Ülkelerin Sosyal Bilgiler ve Tarih Programları, Hüseyin KÖKSAL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.423-458, 2023

2022

2022

Çocuklara Medya Alanındaki Mesleklerin Tanıtımı

EROL M., EROL A.

Medya Okuryazarlığı Eğitimi, İsmail Yavuz ÖZTÜRK, Serkan SAY, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.111-130, 2022

2020

2020

Görme, İşitme Sağlığı ve İlkokuma ve Yazma Sürecindeki Önemi

AKYOL H., TEMUR M., EROL M.

Türkçe Eğitimi, HAYATİ AKYOL, AYFER ŞAHİN,, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.413-434, 2020

2019

2019

GÖRME, İŞİTME SAĞLIĞI VE İLKOKUMA VE YAZMA SÜRECİNDEKİ ÖNEMİ

AKYOL H., TEMUR M., EROL M.

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, HAYATİ AKYOL, AYFER ŞAHİN, Editör, PEGEM AKAMİ, Ankara, ss.413-434, 2019

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Temel Eğitim DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1