SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Mixed-Method Research on the Effectiveness of Using Gamification Elements in an Online English Course
International Journal of Educational Research Review
, cilt.7, sa.4, ss.280-291, 2022 (Hakemli Dergi)
Etnopedagojik Bağlamda Kuzey Makedonya ve Türkiye Okul Öncesi Eğitim Programlarında Karakter Eğitimi
Türkiye Eğitim Dergisi
, cilt.7, sa.1, 2022 (Hakemli Dergi)
Okul Mimarisi ve Eğitimin Niteliğine Yansımaları
Uluslararası Maarif Dergisi
, sa.8, ss.35-39, 2022 (Hakemli Dergi)
Evaluation of English language teachingundergraduate programs in terms of documentanalysis
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.12, sa.2, ss.671-703, 2020 (Hakemli Dergi)
Amerika Birleşik Devletleri’nde karakter eğitimi bağlamında “vatanseverlik” değeri öğretimi ve Türkiye’ye yönelik öneriler
International Journal of Social Sciences and Education Research
, cilt.6, sa.3, ss.330-353, 2020 (Hakemli Dergi)
Cognitive Learning Theories With Emphasis on Latent Learning, Gestalt and Information Processing Theories
Journal of Educational and Instructional Studies in the World
, cilt.9, sa.3, ss.18-33, 2019 (Hakemli Dergi)
The examination of the postgrade theses on harmonization programs in preschool period: analysis of problems and solution suggestions
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.11, sa.2, ss.100-129, 2019 (Hakemli Dergi)
Erasmus KA103 Hareketlilik Programının Öğrenci ve Koordinatör Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Türkiye Eğitim Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.54-76, 2018 (Hakemli Dergi)
Öğretmenler İçin Duygusal Zekâ Becerileri Eğitim ProgramınınTasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Elementary Education Online
, cilt.17, ss.2188-2215, 2018 (Hakemli Dergi)
Delving Into Flipping Efl Classroom: A Mixed Method Study.
European Journal of English Language Teaching
, cilt.3, sa.1, ss.120-151, 2017 (Hakemli Dergi)
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Türkiye Eğitim Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.42-60, 2017 (Hakemli Dergi)
Constructivist Practice in the Curriculum and Instruction: the Views of Lecturers in the Field
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.9, sa.3, ss.738-754, 2017 (Hakemli Dergi)
Investigating The Association Between Turkish Freshman s Multiple Intelligence Profiles and University Entrance Exam Performance
European Journal of Education Studies
, cilt.2, sa.7, ss.115-134, 2016 (Hakemli Dergi)
Analysis of International Baccalaureate Diploma Programme using SWOT in Turkey
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.8, sa.1, ss.26-37, 2016 (Hakemli Dergi)
The Awareness and Support Training for Gifted Children: The Impact on Teachers
Bartın University Journal of Faculty of Education
, cilt.4, sa.2, ss.586-602, 2015 (Hakemli Dergi)
A Metaphorical Study EFL Teachers Concepts of Standard Standards for Quality EFL and International Teacher
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.7, sa.3, ss.67-83, 2015 (Hakemli Dergi)
Designing PCM Instruction by Using Assure Instructional Design Model
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.6, sa.3, ss.27-40, 2015 (Hakemli Dergi)
Engineering Completion Program Students Reasons for University and Program Preferences Problems They Experience and Their Suggestions
Asian Journal of Instruction
, cilt.3, sa.1, ss.107-118, 2015 (Hakemli Dergi)
Evaluation of Self-Management Skills Setting an Aim Sub-Area in Primary Life Science Program
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.5, sa.3, ss.183-198, 2014 (Hakemli Dergi)
Ayakkabı Tasarımı ve Üretimi Lisans Programına Yönelik Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS)
, sa.26, ss.421-438, 2014 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Eğitimde Fiziksel Çevre Standartlarını Belirleme Paydaş Görüşlerine Dayalı Bir Analiz
Selcuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.30, ss.129-138, 2013 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Temel Bilimsel Süreç Becerilerini Kullanım Düzeyleri
Journal of Educational and Instructional Studies In The World
, cilt.2, ss.299-319, 2013 (Hakemli Dergi)
Prospective Pre School Teachers of Child A Study of Metaphors
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.4, sa.8, ss.88-101, 2013 (Hakemli Dergi)
Training in Textile: A Transfer of Innovation Project as a Learning Tool
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.3, sa.4, ss.156-163, 2012 (Hakemli Dergi)
Virtual Training In Vocational Education Footwear Training
Journal of Educational and Instructional Studies In The World
, sa.2, ss.19-23, 2012 (Hakemli Dergi)
The Evaluation of Ready Made Clothing Modular Education Programs within the Modernization of Vocational and Technical Education Project
International Journal of Art& Sciences
, cilt.5, sa.2, ss.147-155, 2012 (Hakemli Dergi)
Application of Virtual Training in Vocational and Technical Education: Its Effect on the Performance of Students
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.4, ss.1825-1845, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Düşünme Becerileri
Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Egitim Fakültesi Dergisi
, sa.24, ss.93-104, 2009 (Hakemli Dergi)
Montessori Materyallerinin Tasarım Özelliklerinin Degerlendirilmesi
Selcuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.18, ss.287-305, 2007 (Hakemli Dergi)
Toplam Kalite Sistemini Olusturmada Temel Aşama: Standartların Belirlenmesi
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.1, sa.3, ss.285-301, 2003 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Genel Öğretmenlik Davranışlarına ilişkin Yeterlilik Algıları
Türk Egitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.4, ss.427-439, 2003 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, ss.99-116, 2002 (Hakemli Dergi)
Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesinde Önemli Bir Sorun: Öğretmenlerin Eğitim Öğretim Yetersizlikleri
Çağdas Eğitim Dergisi
, sa.272, ss.32-38, 2001 (Hakemli Dergi)
Ögretmenlere Yönelik Hizmetiçi Eğitim Programlarını Geliştirmede Eğitim ihtiyacı Belirleme Süreci
Milli Eğitim Dergisi
, sa.140, ss.39-43, 1998 (Hakemli Dergi)
Program Geliştirme Modelleri Üzerine Bir İnceleme
Eğitim Yönetimi
, cilt.4, sa.13, ss.79-97, 1998 (Hakemli Dergi)
Ögretim Elemanlarının Dönüt ve Düzeltme Davranışlarını Yerine Getirme Dereceleri
Eğitim Yönetimi
, cilt.3, sa.14, ss.45-61, 1997 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Eğitimin Geleceği Geleceğin Eğitimi
VI. Uluslararası Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019
Okulöncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Karakter Eğitimi Uygulamalarının İncelenmesi
V. Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019
Investigating Beliefs regarding Mathematics during Transition from Pre-service to in-serviceMathematics Teacher: A Four-Year Qualitative Longitudinal Study
5th ICRTEL 2019 – International Conference on Research in Teaching, Education Learning, Roma, İtalya, 1 - 02 Mayıs 2019, cilt.5, ss.14
Sıbyan Mektepleri İle Okul Öncesi Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi
Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi, Venedik, İtalya, 28 - 30 Temmuz 2018
Enhancing EFL Learners’ Academic Performance Through Flipped Classroom Model: A Mixed Method Study
5th International Conference on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.5, sa.5, ss.256-257
Exploring the Effect of Flipped Classroom Model on EFL Learners’ Attitudes and Self-Efficacy Beliefs: A Mixed Method Study.
5th International Conference on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.5, sa.5, ss.258-259
EPÖ Alanında Görev Yapan Eğitim Bilimcilerin Yapılandırmacılıkla İlgili Görüşleri: Bir Karma Yöntem Araştırması
2nd World Congres on Lifelong Education, Antalya, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2017, ss.16
Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Temel Bilimsel Süreç Becerilerini Kullanım Düzeyleri
4rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.17
İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öz Yönetim Becerilerine Yönelik Programın Değerlendirilmesi
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 01 Nisan 2014
The Study of Problem Solving Skills of University Students Who are Studying in Different Departments Regarding Different Variables
International Symposiumon Changes and New Trends in Education, Konya, Türkiye, 20 - 22 Kasım 2013, ss.67
Preschool Teachers Educational Needs for Effective Guidance
2. International Scientific Conference. Pedagogy, Education and Instruction, 01 Mart 2013
Teachers Tolerance Towards Students at Faculty Level
World Conference on Education and Instructional Studies- WCEIS, Antalya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2012, ss.35
Perceptions on Online learning in the Context of Distance Education
World Conference on Education and Instructional Studies- WCEIS, 01 Kasım 2012
The Need Analysis For Further Education of the Retired and Elderly
11th International Conference on Further Education in the Balkan, 01 Ekim 2008
Basic Computer Skills of Primary School Tecahers and Directors
International Technology Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 11 - 13 Mart 2008, ss.671-680
Determination of the Quality Assurance Standards in Terms of EU Priorities, for Teacher Training Programs in Turkey
9th International Conference European Unification and Educational Challenges in the Balkans, 01 Kasım 2007
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnternete ve İnternette Öğrenmeye Yönelik Tutumları
Sakarya University 5th. International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2005, ss.196-201
Öğretme-Öğrenme Sistem Tasarımı ve Yönetiminde Okul Yöneticilerinin Liderlik Özellikleri
5th. International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2005, ss.246-255
Öğrencilerin Sınav Uygulama Tekniklerinin Değerlendirilmesi
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2004, ss.34
Teknik Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının, Eğitim Programların Niteliğine İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2004, ss.56-68
Kitap & Kitap Bölümleri
Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımı
Öğretimde Yaklaşımlar ve Eğitime Yansımaları, Prof. Dr. Asuman Seda SARACALOĞLU, Editör, PEGEM, Ankara, ss.434-464, 2021
Child Friendly City, Çilimli
LAP Lambert Academic Publishing, Chisinau, 2020
Okul Öncesi İçin Etkinlik Hazırlama ve Uygulama Öğretmen El Kitabı
Efe Akademi, İstanbul, 2019
Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
ÖğretimTeknolojileri ve Materyal Tasarımı, Demirel Ö,Eralp E., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.111-144, 2007
Competency Based Evaluation (Yeterliliğe Dayalı Ölçme ve Değerlendirme)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2006