SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Teknoloji Belirsizliği, Pazar Belirsizliği ve Rekabetçi Dalgalanma Ekseninde Yüksek Teknoloji Pazarlaması: Kavramsal Bir Çalışma
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi E.A. Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.21, ss.29-36, 2011 (SCI-Expanded)
Örgütsel Hafıza İle Enformasyon Teknolojileri (IT) Arasındaki İlişkiler
Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.12-23, 2005 (SCI-Expanded)
Organizational learning: A socio-cognitive framework
HUMAN RELATIONS
, cilt.56, sa.7, ss.839-868, 2003 (SSCI)
Accelerated Learning in New Product Development Teams
EUROPEAN JOURNAL OF INNOVATION MANAGEMENT
, cilt.6, sa.4, ss.201-213, 2003 (SSCI)
Multi-Dimensionality of Learning in New Product Development Teams
EUROPEAN JOURNAL OF INNOVATION MANAGEMENT
, cilt.5, sa.3, ss.57-72, 2002 (SSCI)
Team Improvisation and Speed-to-Market: An Extended Model
EUROPEAN JOURNAL OF INNOVATION MANAGEMENT
, cilt.5, sa.2, ss.117-129, 2002 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Persuasive messages and emotional responses in social media marketing
Journal of Management, Marketing and Logistics
, cilt.4, ss.202-208, 2017 (Hakemli Dergi)
Türkiye Sanayisinin Bütünleşik Yeteneklerinin Tespiti
TÜBA Günce Dergisi
, sa.54, ss.86-89, 2017 (Hakemli Dergi)
Türkiye Küresel Ar-Ge Liginin Neresinde
TÜBA Günce Dergisi
, sa.53, ss.38-40, 2017 (Hakemli Dergi)
Ar-Ge Yetenekleri ve Kürese Ar-Ge Yarışı
TÜBA Günce DErgisi
, sa.52, ss.88-91, 2016 (Hakemli Dergi)
Organizational Aesthetic Capability and Firm Product and Process Innovativeness
International Business Research
, cilt.9, sa.7, ss.124-134, 2016 (Hakemli Dergi)
A Conceptual Framework for Marketing Strategies in Web 3.0 Age: Adaptive Marketing Capabilities
Journal of Business Studies Quarterly
, cilt.7, sa.1, ss.1-12, 2015 (Hakemli Dergi)
The Differential Relationship between Absorptive Capacity and Product Innovativeness: A Theoretically Derived Framework
International Business Research
, cilt.8, sa.7, ss.108-120, 2015 (Hakemli Dergi)
Organizational wisdom and its impact on firm innovation and performance
Dogus Journal
, cilt.16, sa.2, ss.193-202, 2015 (Hakemli Dergi)
The role of IT capabilities and organizational culture on logistics capability and firm performance
Journal of Business Studies Quarterly
, cilt.7, sa.2, ss.23-45, 2015 (Hakemli Dergi)
Android OS as a New Ingredient Brand in Consumer Electronics
World Review of Business Research
, cilt.3, sa.2, ss.84-94, 2013 (Hakemli Dergi)
Örgütsel Öğrenmenin Lojistik İşletmelerine Etkisi
BEYKOZ AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.1, sa.1, ss.7-26, 2013 (Hakemli Dergi)
Academic Spin-Offs Through the Perspective of Academic Entrepreneurship
International Journal of Business, Management and Economics
, cilt.2, sa.1, ss.10-18, 2006 (Hakemli Dergi)
The Relationships Between Adhocracy and Clan Cultures and Tacit Oriented KM Strategy
Journal of Transnational Management
, cilt.10, sa.3, ss.39-53, 2005 (Scopus)
Üniversite - Sanayi İşbirliği: Bir Literatür Taraması
Ölçü
, cilt.5, sa.1, ss.2-12, 2005 (Hakemli Dergi)
Bilgi Ekonomisi Kapsamında Teknoloji Transferinin Bilgi Transferine Dönüşümü
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.35-50, 2004 (Scopus)
Product Development in High-Tech SEMs
Journal of Business Strategy
, cilt.24, sa.4, ss.41-46, 2004 (Scopus)
Sosyal bir etkileşim süreci olarak bilgi yönetimi ve bilgi yönetimi süreci
Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.1-18, 2003 (Scopus)
Innovation Strategies Under the Uncertainty: A Continence Approach
Engineering Management Journal
, cilt.10, sa.1, ss.11-17, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Tatil Paylaşımlarını Niçin Seviyoruz?: İkna Mesajlarının Duygusal Ve Davranışsal Tepkiler Üzerine Etkisi
23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 27 Haziran 2018 - 29 Haziran 2019
Firm Innovativeness from the Perspective of Complex Adaptive Systems (CAS) Theory: A Conceptual Framework
7th International Conference on Leadership, Technology, Innovation and Business Management (ICLTIBM-2017), Muğla, Türkiye, 09 Kasım 2017, ss.258-262
Why companies go positive marketing innovations: a new theoretical prototype for 4ps of innovation
2nd world conference on technology, innovation and entrepreneurship, 12 - 14 Mayıs 2017
Persuasive messages and emotional responses in social media marketing
2nd world conference on technology, innovation and entrepreneurshipnt, 12 - 14 Mayıs 2017
Persuasives messages, emotional responses and behavioral intentions in social media marketing
2nd world conference on technology, innovation and entrepreneurship, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017
why companies go positive marketing innovations: A new theoretical protoype for 4ps of innovation
2nd world conference on technology, innovation and entrepreneurship, 12 - 14 Mayıs 2017
Persuasive Messages, Emotional Responses and Behavioral Intentions in Social Media Marketing
2nd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, İstanbul, Türkiye, 12 Mayıs 2017, ss.12
The Collective Unconscious at the Organizational Level: The Manifestation of Organizational Symbols
12th International Strategic Management Conference, Antalya, Türkiye, 16 Haziran 2016, ss.28-30
Cyberbullying victimization, counterproductive work behaviours and emotional intelligence at workplac
12th International Strategic Management Conference, Antalya, Türkiye, 16 Haziran 2016, ss.28-30
The Influence of Storytelling Approach in Travel Writings on Readers' Empathy and Travel Intentions
11th International Strategic Management Conference, Vienna, Avustralya, 23 Temmuz 2015, ss.34-37
Exploring the Unseen: A Collective Emotional Framework in Entrepreneurial Orientation and Business Model Innovation
11th International Strategic Management Conference, Vienna, Avusturya, 23 Temmuz 2015, ss.20-23
Ingredient Brand vs. Host Brand in Smartphone Market
94th Academy of Marketing Science Conference, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 17 Eylül 2014, ss.101-103
Bridging Organizational Learning Capability and Firm Performance through customer Relationship Management
10th International Strategic Management Conference, Rome, İtalya, 19 - 21 Haziran 2014, ss.531-540
Organizational Learning Capability and Firm Performance through Customer Relationship Management
10th International Strategic Management Conference, Roma, İtalya, 19 Temmuz 2014, ss.134-136
Standardization and Adaptation of International Marketing Mix Activities: A Case Study
10th International Strategic Management Conference, Rome, Roma, İtalya, 19 Temmuz 2014, ss.97-99
The Impact of ERP Systems and Supply Chain Management Practices on Firm Performance: Case of Turkish Companies
9th International Strategic Management Conference, Riga, Letonya, 21 - 23 Haziran 2013, ss.1124-1133
An Emerging Consumer Experience: Emotional Branding
9th International Strategic Management Conference, Riga, Litvanya, 27 Temmuz 2013, ss.112-116
The Role of Reverse Logistics in the Concept of Logistics Centers
2nd World Conference on Business Economics and Management,, Antalya, Türkiye, 25 Nisan 2013, ss.67-70
The effect of TQM and R&D capability on innovation performance
6th European Conference of Innovation and Entrepreneurship, İskoçya, Birleşik Krallık, 14 Eylül 2011, ss.153-157
The Relationship Between Intellectual Capital, Innovation and Competitive Advantage
5th European Conference on Innovation and Entrepreneurship, Atina, Yunanistan, 16 Eylül 2010, ss.83-85
The Effects Of Organizational Factors On R&D Capability
V. International Strategic Management Conference, Rustenburg, Güney Afrika, 2 - 04 Temmuz 2009, ss.733-740
Understanding the Nature of Emotional Capability: An Empirical Review
Yeditepe International Research Conference On Business Strategies, İstanbul, Türkiye, 21 Ekim 2008, ss.235-238
An Empirical Analysis Concerning The Technology Transfer Process From A Knowledge Based View
IV. International Conference On Business, Management And Economics, İzmir, Türkiye, 12 Ağustos 2008, ss.173-176
The Effects of Emotional Capability On New Product Development Process
IV. International Strategic Management Conference,, Sarayova, Bosna-Hersek, 18 Haziran 2008, ss.157-160
Effects of Cross Functional Integration, Co-Development and Team Autonomy On Innovation Process: An Empirical Study
IV. International Strategic Management Conference, Sarayova, Bosna-Hersek, 18 Haziran 2008, ss.78-84
The Relationships Between Trust, Culture And Knowledge Sharing: An Empirical Analysis
III. International Strategic Management Conference, Antalya, Türkiye, 10 Temmuz 2007, ss.847-851
Communities Of Practice: An Important Actor Of Organizational Learning
III. International Strategic Management Conference, Antalya, Türkiye, 10 Temmuz 2007, ss.289-294
The Role Of Knowledge Management In Supply Chain Management Process: A Framework
International Strategic Management Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 Temmuz 2005, ss.125-130
It Use In Supply Chain Management Process: A Review
International Strategic Management Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 Temmuz 2005, ss.65-70
Örgütlerde Bilgi Transferini Tamamlayıcı Boyut: Bilgi Sürekliliğinin Yönetimi
12. Yönetim Organizasyon Kongresi, Bursa, Türkiye, 24 Mayıs 2004, ss.152-160
Örgütsel Öğrenme ve Örgütsel Yenilik Süreçlerinin Bir Unsuru Olarak Örgütsel Zeka
12. Yönetim Organizasyon Kongresi, Bursa, Türkiye, 24 Mayıs 2004, ss.245-250
Türk Kamu Bankalarında Örgütsel Küçülme Uygulamalarının Çalışanlar Üzerindeki Etkilerine Yönelik bir Saha Araştırması
11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon kongresi, Afyon, Türkiye, 04 Haziran 2003, ss.645-659
İletişim, Katılım, Geri Besleme, Güçlendirme Ve Çalışanlar Arasındaki Güven İlişkilerinin Örgütsel Verimlilik Üzerine Etkileri: Deneysel Bir Çalışma
11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon kongresi, Afyon, Türkiye, 04 Haziran 2003, ss.833-848
Bilgi yönetimi ve insan kaynakları yönetimi: Literatür değerlendirmesi ve Gebze’deki üretim işletmelerinin insan kaynakları departmanlarında bir uygulama çalışması
2. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 23 Mayıs 2003, ss.685-696
Organizasyonlarda Bilgi Kodlama
2. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 22 Mayıs 2003, ss.487-498
İnternet ve Siyasal Yaşam: Literatür Değerlendirmesi ve Bir Sentez Arayışı
8. Türkiyede Internet Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 Aralık 2002, ss.249-267
Learning in Turbulence
International Management Development Association, Antalya, Türkiye, 12 Haziran 2002, ss.48-50
Organizasyonel küçülme stratejisi ve Türkiye’deki büyük işletmeler üzerine bir araştırma
10. Ulusal Yönetim ve Organizasyon kongresi,, Antalya, Türkiye, 22 Mayıs 2002, ss.239-250
Learning typology for NPD teams: A socio-cognitive perspective
25. Product Development and Management Association International Research Conference, Santa Carla, Amerika Birleşik Devletleri, 11 Ekim 2001, ss.28-34
Speed-to-Learn
American Marketing Association, Winter Marketing Educator Conference, Saint Antonio, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Kasım 2010, ss.325-328
Unlearning: Belief Changes in New Product Development Teams
24. Product Development and Management Association International Research Conference, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 17 Ekim 2000, ss.48-51
Comparing Innovation Strategies under the Uncertain Markets and Technologies
American Society for Engineering Management, Virginia, Amerika Birleşik Devletleri, 06 Ekim 1999, ss.314-318
Organizational Learning, New Product Success and Speed-to-Market
PICMET International Conference, Portland, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Haziran 1999, ss.854-858
Kitap & Kitap Bölümleri
The Role of Business Model Development in the Ex-Post Creation of Online Entrepreneurial Opportunity
Key Challenges and Opportunities in Web Entrepreneurship, Alexandru Capatina ve Elisa Rancati, Editör, Igı Global Publications, Hershey, ss.1-31, 2017
Örgüt Teorisi
Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2016
Örgütlerde Duygusal Zeka ve Duygusal Yetenekler
D&R, İstanbul, 2013
Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Örgütler
Efil, Ankara, 2009
Bilim ve Teknoloji Çağında Ar-Ge ve Teknoloji Transferi: Bir Literatür Taraması
Teknoloi ve yenilik yönetimi, Duruso S. ve Köse S, Editör, Gazi Kitapevi, Ankara, ss.35-48, 2009
Stres Kavramı, Kaynakları ve Mücadele Teknikleri
Örgütsel Davranışta Seçme Konular, Özdevecioğlu M. Karadal H, Editör, İlke Yayıncılık, Ankara, ss.1-25, 2008
Örgütsel Adaletsizlik Kavramı, Boyutları ve Yönetimi
Örgütsel Davranışta Seçme Konular, Özdevecioğlu M. Karadal, H, Editör, İlke Yayıncılık, Ankara, ss.45-62, 2008
Thinking Organization
Management of Technology, Tarik khalil, Editör, Elsevier Publication, New York, ss.469-49, 2001