Duyurular & Dokümanlar
2024 - 2035 Bahar yarıyılında verdiğim Öğretim Tasarımı Yüksek lisans dersinin OneDrive klasörüne erişim için sağdaki linkle tıklaynız.
DİKKAT Tüm klasörlere erişim için YTÜ öğrenci hesabınıza giriş yapmış olmanız gerekmektedir, aksi halde erişiminiz reddedilmektedir.
2024 - 2035 Bahar yarıyılında verdiğim lisans derslerinin OneDrive klasörlerine erişim linkleri aşağıdadır.
Tüm klasörlere erişim için YTÜ öğrenci hesabınıza giriş yapmış olmanız gerekmektedir, aksi halde erişiminiz reddedilmektedir.
- BTO1082 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (1. sınıflar): https://stdyildizedu-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/beyilmaz_yildiz_edu_tr/Eqxy-XXoJUdMhxyEcAh8e0EBPppGwaYhD5-uiuug4GYWfg?e=su6Mg8
- BTO2132 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (2. sınıflar): https://stdyildizedu-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/beyilmaz_yildiz_edu_tr/Ejh77iJMzgdHhhQPdcY5BjgB94fxN4P5b0eFmq4IvE4X7A?e=MDIpSZ
- BTO2102 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları: BTO2102 - BOOY
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
1987 - 1992
1987 - 1992Yüksek Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği, Türkiye
1983 - 1987
1983 - 1987Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Elektrik-Elektronik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Karma öğrenme ortamındaki üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına göre ders başarılarının, derse devamlarının, web materyalini kullanma davranışlarının ve ortama yönelik memnuniyetlerinin değerlendirilmesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
1992
1992Yüksek Lisans
Konuşma dili işleme
Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
2018 - 2019
2018 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
2012 - 2018
2012 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
2009 - 2012
2009 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
2002 - 2009
2002 - 2009Öğretim Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
1996 - 1996
1996 - 1996Öğretim Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
1988 - 1994
1988 - 1994Araştırma Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorFakülte Kalite Komisyonu Üyeliği
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorBölüm Kalite Sorumlusu
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğt.
2013 - 2015
2013 - 2015Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Böte
2005 - 2013
2005 - 2013Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Böte
2003 - 2011
2003 - 2011Bölüm Başkan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 2002
1996 - 2002Bilgisayar öğretmeni
FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi, Bilgisayar öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Database Management Systems
Information Technologies in Education I
Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Özel Öğretim Yöntemleri 2
Öğretmenlik Uygulaması
Proje Geliştirme ve Yönetimi II
Mesleki İngilizce 1
Okul Deneyimi
Bilimsel Araştırmaya Giriş
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
IB okullarında çalışan öğretmenlerin IB standartları gereği teknoloji kullanımlarının, yeterlik ve mesleki doyum bağlamlarında incelenmesi
Yılmaz M. B. (Danışman)
Y.Eteş(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Yetişkin Eğitiminde Mikro Öğrenme
Yılmaz M. B. (Danışman)
B.Nur(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Ders dışı zamanda robotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ve bilgiişlemsel düşünmelerine etkisi
Yılmaz M. B. (Danışman)
Y.Yüksel(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
6. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri Üzerinde Öğrenme Desteği Yönteminin Etkisi
Yılmaz M. B. (Danışman)
G.Soylu(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Ücretsiz Çevrimiçi Bire Bir Derslere Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Kaynakları Yönetme Stratejileri İle Duygularının Dersi Bırakmaları Üzerine Etkisi
Yılmaz M. B. (Danışman)
A.Günaydın(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE ATÖLYELERİNİN YÜZ YÜZE VEYA DİJİTAL ARAÇLARLA DESTEKLENMİŞ ÇEVRİM İÇİ ORTAMDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Yılmaz M. B. (Danışman)
D.Karagöz(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Yetişkin eğitimcileri arasında teknostres, bilişsel beceriler ve teknolojik-pedagojik-içerik bilgisi arasındaki ilişki
Yılmaz M. B. (Danışman)
B.Erkoç(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Deneyap teknoloji atölyeleri öğrenci ve eğitmenlerinin algılanan bilgi işlemsel düşünme becerilerinin incelenmesi
Yılmaz M. B. (Danışman)
S.ELİF(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yetişkin eğitimi merkezlerinde çalışan eğitmenlerin dijital teknoloji kullanım ve eğitim programı okuryazarlık düzeyi algıları
Yılmaz M. B. (Danışman)
S.ERİK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
COVID-19 pandemisi süresince acil uzaktan öğrenme: Kapsam derlemesi
Yılmaz M. B. (Danışman)
A.Baş(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Kodlama ve robotik etkinliklerinin bilgi-işlemsel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi: Meta-analiz çalışması
Yılmaz M. B. (Danışman)
J.Ulucan(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Video konferans yönteminin hizmet içi eğitim amaçlı kullanımının bir tıp uzmanlık derneği özelinde incelenmesi
Yılmaz M. B. (Danışman)
R.Ünal(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Branş Öğretmenlerinin Teknolojik Araçları Kullanma Yeterlikleriyle ve Bilişim Teknolojileri Öğretmenleriyle İlgili Algıları
Yılmaz M. B. (Danışman)
E.Kuru(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Öğrenme Analitikleri ile K12 Düzeyi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Ortamlarındaki Başarılarının İncelenmesi
Yılmaz M. B. (Danışman)
H.Koca(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lise Öğrencisi Ergenlerin Erteleme Davranışları ve Internet'in Cazibesi İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
Yılmaz M. B. (Danışman)
C.Aylanç(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lisans Öğrencilerinin Görsel Okuryazarlık Düzeyleri ve Web Sayfalarında Öncelikle Görsele ya da Görselle Birlikte Metne Yönelim Tercihleri
Yılmaz M. B. (Danışman)
M.G.(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Uzaktan Öğrenme Ortamındaki Öğrencilerin Erteleme Davranışlarının Çalışma Durumlarına Göre İncelenmesi
Yılmaz M. B. (Danışman)
Z.Karaarslan(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Karma Öğretim Tasarımına Dayalı Öğrenme Ortamında İngilizce Deyimleri Kavram Karikatürleri İle Öğrenmenin Ortaokul Öğrencilerinde Erişi Ve Kalıcılığa Etkisi
Yılmaz M. B. (Danışman)
H.Gümüş(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Yüksek Lisans
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Yılmaz M. B.
Eğitimde Görsel Okuryazarlık
Yılmaz M. B.
Tasarlanan Programlar
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorYıldız Teknik Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - BÖTE Yüksek Lisans Programı
Lisans Çift Anadal
Yılmaz M. B.
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024The scale for adult education trainers’ digital technology use levels: a validity and reliability study
Aytekin E., Erik H. S., Yilmaz M. B.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.12, ss.1-25, 2024 (SSCI)
2024
2024Accepting video conferencing technology as an in-service training tool for health professionals
Ünal R., Yılmaz M. B.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.29, sa.16, ss.21217-21239, 2024 (SSCI)
2022
2022Adolescent emotion scale for online lessons: A study from Turkey
Yilmaz M. B., Orhan F., Zeren Ş. G.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.27, sa.3, ss.3403-3420, 2022 (SSCI)
2022
2022Digital flashcards vs. wordlists for learning technical vocabulary
Yüksel H. G., Mercanoğlu H. G., Yılmaz M. B.
COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
, cilt.35, sa.8, ss.2001-2017, 2022 (AHCI)
2017
2017How Should We Blend? The Impact of Blending Social Networks on High School Students' Achievement and Social Networking Behaviors
Çimen A., Yılmaz M. B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, ss.91-107, 2017 (SSCI)
2011
2011The Validity and Reliability Study of the Turkish Version of the Study Process Questionnaire
Yılmaz M. B., Orhan Ş. F.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, ss.69-83, 2011 (SSCI)
2010
2010PRE-SERVICE ENGLISH TEACHERS IN BLENDED LEARNING ENVIRONMENT IN RESPECT TO THEIR LEARNING APPROACHES
Yılmaz M. B., Orhan F.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.9, ss.157-164, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Lifelong Learning Center Trainers: What Are Their Perceived Curriculum Literacy and Digital Technology Usage Levels?
Erik H. S., Yılmaz M. B.
Participatory Educational Research
, cilt.11, sa.6, ss.56-74, 2024 (Scopus)
2024
2024Effects of Coding and Robotics Activities on Computational Thinking and Problem-Solving Skills: A Meta Analysis Study
Ulucan J., Yılmaz M. B.
Journal of Computer Education (JCE)
, cilt.3, sa.1, ss.64-87, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Importance and Meaningfulness of Visuals: The Situation for University Students
Ekerim M. G., Yilmaz M. B.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.12, sa.1, ss.39-47, 2022 (ESCI)
2020
2020The Effectiveness of Online Counseling for University Students in Turkey: A Non-Randomized Controlled Trial
Zeren Ş. G., Erus S. M., Amanvermez Y., Buyruk Genç A., Duy B., Yılmaz M. B.
European Journal of Educational Research
, cilt.9, sa.2, ss.825-834, 2020 (Scopus)
2019
2019BÖTE Bölümlerine 2017 Yılında Yerleşen Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörler
UZ BİLGİN Ç., KAVUK KALENDER M., YILMAZ M. B., ORHAN Ş. F., ERDEM M., Yıldırım S.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.279-290, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli-2 Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Yılmaz M. B., Kavanoz S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.12, sa.32, ss.127-146, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Kavram Karikatürlerinin Mobil Öğrenme Ortamında Ulaştırılmasının Ortaöğretimde İngilizce Deyim Öğrenmeye Etkisi
Gümüş H., KAVANOZ S., YILMAZ M. B.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.815-855, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Relation between Academic Procrastination of University Students and Their Assignment and Exam Performances: The Situation in Distance and Face-to-Face Learning Environments
Yılmaz M. B.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.5, ss.146-157, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
2013İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Kafe Kullanımlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
HOPCAN S., YILMAZ M. B.
Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.23-34, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Profiles of University Students According to Internet Usage with the Aim of Entertainment and Communication and their Affinity to Internet
YILMAZ M. B.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES)
, cilt.4, sa.1, ss.225-242, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Karma Öğrenme Ortamındaki Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarının, Web Materyalini Kullanma Davranışlarının ve Devamlarının Öğrenme Yaklaşımlarına Göre Değerlendirilmesi
YILMAZ M. B., ORHAN Ş. F.
International Journal of Human Sciences
, cilt.8, sa.2, ss.1027-1048, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010İlköğretim 6 ve 7 Sınıf Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Bağımlılık Gösterme Eğilimlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
YILMAZ M. B.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024THE RELATIONSHIP BETWEEN TECHNOSTRESS, COGNITIVE SKILLS, AND TECHNOLOGICAL-PEDAGOGICAL-CONTENT KNOWLEDGE AMONG ADULT EDUCATORS
Erkoç B., Yılmaz M. B.
6th International Anatolian Scientific Research Congress , Konya, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2024, ss.424, (Özet Bildiri)
2024
20246. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri Üzerinde Öğrenme Desteği Yönteminin Etkisi
Soylu G., Yılmaz M. B.
17th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS) , 3 - 04 Ekim 2024, ss.24
2024
2024EVALUATION OF INSTITUTIONAL SUPPORT IN ONLINE EDUCATION USING DATA ANALYTICS
Diri B., Tonbuloğlu B., Erkoç M. F., Yılmaz M. B.
3. International Silk Road Scientific Research Congress, Samarqand, Özbekistan, 6 - 08 Mart 2024, ss.134-136
2024
2024DENEYAP teknoloji atölyelerinde eğitim alan öğrencilerin ve eğitim veren eğitmenlerin bilgi işlemsel düşünme becerileri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Subaşı S. E., Yılmaz M. B.
ASES VI. International Educational Sciences Conference , Gaziantep, Türkiye, 19 - 20 Ocak 2024, ss.99-100
2023
2023İlkokul öğrencileri için çevrimiçi ortamda p4c atölyelerinin geliştirilmesi
Karagöz D., Yılmaz M. B.
23rd International Educational Technology Conference (IETC), İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2023, ss.37
2023
2023Yetişkin eğitimi merkezlerinde çalışan eğitmenlerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
Erik S., Yılmaz M. B.
9. Uluslararası Mardin Artuklu Bilimsel Araştırmalar Konferansı, Mardin, Türkiye, 20 - 21 Ocak 2023, ss.199-200
2021
2021Elektronik Veri Tabanlarında Derleme Esaslı Çalışmalar İçin Kolaylaştırıcı Teknik ve Öneriler
Baş A., Yılmaz M. B.
8th International Conference on Instructional Technology and Teacher Education, Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, ss.214-215
2021
2021Kodlama – Robotik Eğitiminin Öğrencilerin Bilgiişlemsel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkisi: Bir Meta - Analiz Çalışması
Demir Ulucan J., Yılmaz M. B.
8th International Conference on Instructional Technology and Teacher Education, Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, ss.19-20
2019
2019Lisans Öğrencilerinin Görsel Okuryazarlık Düzeylerine Göre Web Sayfalarında Salt Görsele Veya Görsel Ve Metne Bir Arada Yönelimleri
Ekerim M. G., YILMAZ M. B.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyon, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, ss.76
2018
2018Çalışan ve Çalışmayan Yükseköğretim Öğrencilerinin E-öğrenme Ortamındaki Akademik Erteleme Davranışları ve Ders Başarıları
Karaarslan Z., YILMAZ M. B.
Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Çalışan ve Çalışmayan Yükseköğretim Öğrencilerinin E öğrenme Ortamındaki Akademik Erteleme Davranışları
Yılmaz M. B., Karaarslan Z.
6th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.291-295
2018
2018Branş Öğretmenlerinin BT ve Yazılım Dersi Öğretmenleri İle Bir Araya Gelme Nedenleri ve Sıklıkları
Kuru E., YILMAZ M. B.
International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), 2 - 04 Mayıs 2018
2018
20182017’de BÖTE’lere Yerleşen Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörler
Uz Bilgin Ç., Kavuk M., Yılmaz M. B., Orhan Ş. F., Erdem M., Yıldırım İ. S.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriSempozyumu, İzmir, Türkiye, 1 - 05 Mayıs 2018, ss.157-158
2017
2017Ekranın iki tarafı: Çevrimiçi psikolojik danışma
Zeren Ş. G., Amanvermez Y., Erus S. M., Yılmaz M. B., Duy B., Buyruk Genç A.
ERPA International Congresses on Education, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.91
2017
2017Öğretimsel Web 2.0 Araçları Eğitiminin Aday Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Algılarına Etkisi
YILMAZ M. B.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Bildiri Özetleri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017
2016
2016Dijital Öğrenme Oyunlarının Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Derse Bağlanmalarına Etkisi
Yılmaz M. B.
3rd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.115-116
2015
2015The lmpact of Mobile Leaming Environment on EFL Students’ Leaming of English ldioms through Concept Cartoons
Hülya D., YILMAZ M. B., KAVANOZ S.
The Third European Conference on Technology in the Classroom, Brighton, Birleşik Krallık, 1 - 05 Temmuz 2015, ss.165-175
2015
2015The Impact of Mobile Learning Environment on Efl Students Learning of English Idioms through Concept Cartoons
DÖNMEZ H., YILMAZ M. B., KAVANOZ S.
The European Conference on Technology in the Classroom 2015, Brighton, Birleşik Krallık, 1 - 03 Haziran 2015, ss.165-175
2014
2014A Comparison of Sixth Grade Students Reading Comprehension on Two Different Digital Formats
YILMAZ M. B., ORHAN Ş. F., UĞRAŞ T., KAYAK S.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Tampere, Finlandiya, 23 - 27 Haziran 2014, cilt.2014, ss.702-707, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Which content is appropriate for instructional based social network? Opinions of K12 teachers in Turkey
Çimen A., Yılmaz M. B.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.2338-2343
2012
2012İlköğretim öğrencilerinin Internet kafe kullanımlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi
HOPCAN S., YILMAZ M. B.
6. International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICIT 2012), Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012
2012
2012Bilişim Teknolojileri Kurslarına Katılan Yetişkinlerin Kurs Bırakma Durumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi ISMEK Örneği
TOKATLI H., YILMAZ M. B.
4. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.2318-2323
2012
2012EVALUATING OPINIONS AND BEHAVIORS OF PROSPECTIVE TEACHERS IN WIKI IN RESPECT TO THEIR LEARNING APPROACHES
Yılmaz M. B., Akbulut E., Yeşiltaş P.
5th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Madrid, İspanya, 19 - 21 Kasım 2012, ss.1813-1820
2011
2011Opinions of primary school teachers on their students' ICT skills and information technologies course
YILMAZ M. B.
World Conference on Educational Technology Researches, WCETR-2011, Nicosia/Kyrenia, Kıbrıs (Gkry), 5 - 09 Temmuz 2011, cilt.28, ss.503-509
2010
2010The use of Internet by high school students for educational purposes in respect to their learning approaches
Yılmaz M. B., Orhan F.
2nd World Conference on Educational Sciences, WCES-2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2143-2150
2011
2011Eğitim Fakültelerinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Web2 0 Araçlarını Akademik Amaçlı Kullanmalarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
YILMAZ M. B., ORHAN Ş. F.
11.International Educational Technology Conference, (IETC 2011), İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, ss.1464-1470
2010
2010Böte Programında Yer Alan Derslerin Alana Hazırlamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri
YILMAZ M. B., ORHAN Ş. F., UĞRAŞ T.
10. International Educational Technology Conference, (IETC 2010), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, ss.259-262
2009
200940 Yaş üstü yetişkinlere yönelik bilgisayar eğitimi
Kert S. B., Orhan Ş. F., Yılmaz M. B.
9th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, ss.477-487
2009
200940 Yaş Üstü Yetişkinlerle Yönelik Bilgisayar Eğitimi
KERT S. B., ORHAN Ş. F., YILMAZ M. B.
9. International Educational Technology Conference (IETC 2009), Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, ss.477-487, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Bağımlılık Gösterme Eğilimlerinin Farklı DeğişkenlereGöre İncelenmesi
YILMAZ M. B.
International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, cilt.688
2008
2008İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf öğrencilerinin Bilgisayara yönelik bağımlılık gösterme Eğilimlerinin farklı değişkenlere göre İncelenmesi
Yılmaz M. B.
8. International Educational Technology Conference (IETC), Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.688-693
2006
2006İlköğretim Öğretmenleri için Öğretim Materyali Geliştirme Amaçlı Boy Öğretim Tasarımı Önerisi ve Uygulama Sonuçları Örnek Bir Çalışma
ORHAN Ş. F., YILMAZ M. B., ÖZGÜR G.
6. International Educational Technology Conference (IETC 2006), Girne, Kıbrıs (Kktc), 18 - 21 Nisan 2006, ss.1315-1326
Kitaplar
2022
2022PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Yılmaz M. B.
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI, Serhat Bahadır Kert, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.17-39, 2022
2020
2020Yabancı Dil Öğretiminde Sosyal Medyanın Teknoloji Entegrasyon Aracı Olarak Kullanımı
YILMAZ M. B., KAVANOZ S.
Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Karma Yazılar, Feza Orhan, Adile Aşkım Kurt, Salih Bardakcı, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.169-194, 2020
2017
2017EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ BAĞLAMINDA GÖRSEL OKURYAZARLIK
Yılmaz M. B.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017, Hatice Ferhan Odabaşı Buket Akkoyunlu Aytekin İşman, Editör, Pegem Akademi Yay. Eğt. Dan. Hizm., İstanbul, ss.165-182, 2017
Desteklenen Projeler
2024 - 2026
2024 - 2026Çevrimiçi Romantik Iliskilere Ve Flört/Arkadaslık Uygulamalarına Yönelik TutumlarıAnlamak: Kisilik, Baglanma Stilleri, Çevrimiçi Kendini Açma, Sosyal Medyanın CazibesiVe Yeni Teknolojilere Yönelik Öz-Yetkinlik
TÜBİTAK Projesi
Zeren Ş. G.(Yürütücü), Yılmaz M. B., Buyruk Genç A., Amanvermez Kılıçkıran Y., Bulut B.
2022 - 2024
2022 - 2024YTÜnde Çevrimiçi İşlenen Derslerden Elde Edilen Verilerin Veri Analitiği Yöntemleri Kullanılarak İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YILMAZ M. B. (Yürütücü), TONBULOĞLU B., Arslan D., DİRİ B., ERKOÇ M. F., AYVAZ S., et al.
2021 - 2022
2021 - 2022Yayıncısı Yıldız Teknik Üniversitesi olan akademik dergilerimiz için iyileştirilmiş güncel ve sürdürülebilir bir yapılanma sağlanarak dergilerin etkinliğinin ve Üniversitemizin tanınırlığının artırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÖZKAYA B. (Yürütücü), AÇIKGÖZ Ö., BALIK D., DALKILIÇ A. S., BİLGİLİ M. S., KAVANOZ S., et al.
2020 - 2021
2020 - 2021
COVID-19 Sürecinde Uzaktan Öğretme Süreci ile İlgili İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Algıları ve Duygularına Yönelik Bir Analiz
TÜBİTAK Projesi
Orhan Ş. F. (Yürütücü), Yılmaz M. B., Zeren Ş. G.
2016 - 2017
2016 - 2017Programlama Dili Eğitiminde Kullanılan Yeni Metodolojiler ve Teknolojiler
TÜBİTAK Projesi
Kert S. B. (Yürütücü), Yılmaz M. B., Doğan G., Erkoç M. F., Yeni S.
2015 - 2017
2015 - 2017Çevrimiçi Psikolojik Danışma: Danışanın Öznel İyi Oluşu, Memnuniyeti ve Terapötik İşbirliğine Yönelik Algısı
TÜBİTAK Projesi
Zeren Ş. G. (Yürütücü), Yılmaz M. B., Duy B.
2012 - 2014
2012 - 2014Ilkögretim Ögrencilerinin Dijital ve Basılı Ortamlarda Okudugunu Anlama Davranıslarının Bireysel Farklılıklara Göre Incelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Orhan Ş. F. (Yürütücü), Yılmaz M. B.
2007 - 2008
2007 - 2008Desteklenmiş Diğer Projeler, 40 Yaş Üstü Yetişkin Bilgisayar Eğitimi Projesi
Dernek (STK)
Orhan Ş. F. (Yürütücü), Yılmaz M. B., Kert S. B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorYıldız Journal Of Educational Research
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorTürk Bilişim Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2019
Ağustos 2019KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2018
Haziran 2018CONTEMPORARY EDUCATİONAL TECHNOLOGY
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2018
Mart 2018KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018International Online Journal of Educational Sciences
AHCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017EUROPEAN JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2017
Nisan 2017Eğitimde Kuram ve Uygulama
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2017
Şubat 2017International Online Journal of Educational Sciences
AHCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2016
Kasım 2016KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2016
Kasım 2016GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2016
Temmuz 2016Journal of Education and Training Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2016
Haziran 2016Behaviour & Information Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2016
Mart 2016International Online Journal of Educational Sciences
AHCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2013
Mayıs 2013HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2012
Aralık 2012Educational Research and Reviews
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2012
Şubat 2012HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012KALEM Academy
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2011
Ocak 2011IOJES
AHCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2010
Şubat 2010HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2010
Ocak 2010Educational Research and Reviews
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mayıs 2019
Mayıs 2019TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Aralık 2018
Aralık 2018TÜBİTAK Projesi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları, TÜBİTAK, Türkiye
Haziran 2018
Haziran 2018TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Aralık 2017
Aralık 2017TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Mart 2016
Mart 2016TÜBİTAK Projesi
1002 - Hızlı Destek Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2014 - 2014
2014 - 2014Diğer
Research Foundation – Flanders (FWO)
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğt., Türkiye
Ödüller
Ekim 2018
Ekim 2018Akademik Teşvik
Yıldız Teknik Üniversitesi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 39
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Gamze Uçak - BÖTE YL - Boğaziçi Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Burcu Soylu - BÖTE YL - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Doktora)
Dr. Mehmet Elibol - BÖTE - Marmara Üniversitesi
Ekim-2018
Ekim 2018Tez Savunma (Doktora)
Dr. Tuba Uğraş - Enformatik - İstanbul Üniversitesi
Nisan-2018
Nisan 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Hatice Bilge Taşkın - BÖTE YL - Yıldız Teknik Üniversitesi
Aralık-2017
Aralık 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Serhat Gümüş - BÖTE YL - Yıldız Teknik Üniversitesi
Haziran-2017
Haziran 2017