Biyografi
Dr. Topçu, Doktora eğitimini 2008 yılında Orta Doğu Teknik
Üniversitesi İlköğretim (Fen Bilimleri) Eğitimi Programı’nda tamamlamıştır.
2007 yılında Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Florida Üniversitesi’nde
(University of Florida) misafir araştırmacı olarak bulunmuş ve burada doktora
tezinin önemli bir kısmını tamamlamıştır. Doktora tez çalışması sosyo-bilimsel
konular ve argümantasyon becerileri üzerinedir. 2009-2010 yılları arası Yüzüncü
Yıl Üniversitesi’nde, 2011-2013 yılları arasında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde,
2014-2015 yılları arasında ABD’deki Missouri Üniversitesi’nde (University of
Missouri-Columbia) sosyo-bilimsel konular ve STEM Eğitimi üzerine araştırmalar
yapmak üzere öğretim üyesi olarak bulunmuştur. Ayrıca 2013 yılından itibaren
Yıldız Teknik Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.
Dr. Topçu’nun uzmanlık
alanları sosyo-bilimsel konular, argümantasyon, epistemolojik inançlar ve STEM
eğitimidir. Dr. Topçu, “International Journal of Science and Mathematics
Education” dergisinin editörler kurulunda olmakla beraber “International
Journal of Science Education” gibi alandaki birçok dergide hakemlik görevini
yürütmektedir. 2007'den itibaren NARST (National Association for Research in
Science Teaching) aktif üyesi olup, 2019 yılında NARST Yönetim Kurulu tarafından
NARST Yönetim Kurulu Üyeliğine aday gösterilmiştir. TÜBİTAK Yönetim Kurulu
tarafından “Fen Bilimleri Eğitimi alanında sosyo-bilimsel konular,
argümantasyon ve epistemolojik inançlar konularındaki uluslararası düzeyde
üstün nitelikli çalışmaları” nedeniyle 2018 Yılı TÜBİTAK Teşvik Ödülü’nü almaya
layık görülmüştür.
Eğitim Bilgileri
2014 - 2015
2014 - 2015Post Doktora
University of Missouri-Columbia, Faculty of Education, Re-STEM Institute, Amerika Birleşik Devletleri
2005 - 2008
2005 - 2008Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
19 Mayıs Üniversitesi, Amasya Eğitim Fakültesi, İlköğretim, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Koordinatör
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Bölüm Başkanı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Fakülte Kurulu Üyesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Rektörlüğe Bağlı Koordinatör
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDoçent Doktor
Muğla Üniversitesi, Doçent Doktor
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorYardımcı Doçent Doktor
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Yardımcı Doçent Doktor
2011 - 2011
2011 - 2011Yardımcı Doçent Doktor
Muğla Üniversitesi, Yardımcı Doçent Doktor
2008 - 2009
2008 - 2009Araştırma Görevlisi Doktor
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Araştırma Görevlisi Doktor
2005 - 2008
2005 - 2008Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
2002 - 2004
2002 - 2004Öğretmen
Kaynaklar İlköğretim Okulu, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Ölçme Değerlendirme Etkinliklerinin Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programının Fen Okuryazarlık Yeterlik Düzeyine Göre İncelenmesi
Topçu M. S. (Danışman)
M.Nur(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutumları ve İlişkili Faktörler
Topçu M. S. (Danışman)
D.Kanmaz(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Middle School Students' Development of Model-Based Explanations about Ecological Interactions through Socio- scientific Issue Based Instruction
Topçu M. S. (Danışman)
B.DURAK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Development and implementation of the socioscientific issue-based unit plan in the context of "effects of pesticide use in agriculture and collapsing bee hives
Topçu M. S. (Danışman)
E.SARIKAYA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Investigating middle school students' supporting reasons throughout written argumentation in the context of socio-scientific issue-based instruction
Topçu M. S. (Danışman)
B.AKKAŞ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Preservice science teachers' views towards socioscientific issues and socioscientific issue-based instruction
Topçu M. S. (Danışman)
O.SIBIÇ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Sosyobilimsel Konu Temelli Bir Ünitenin Geliştirilmesi: 7. Sınıf Öğrencilerinin Konu Alan Bilgisi ve Argümantasyon Nitelikleri
Topçu M. S. (Danışman)
N.Atabey(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İklim Değişiminin Dünyamıza Etkileri Konusundaki Yazılı Argümantasyon Yeteneklerinin İncelenmesi
Topçu M. S. (Danışman)
D.Karışan(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Computational Thinking and the Circulatory System
Aytekin A., TOPÇU M. S.
American Biology Teacher
, cilt.87, sa.1, ss.41-50, 2025 (SCI-Expanded)
2025
2025Exploring Teachers’ Professional Development on Socioscientific Issues and Model-Based Learning: A Multiple Case Study
Durak B., TOPÇU M. S.
Science and Education
, 2025 (SCI-Expanded)
2024
2024Improving 6th Grade Students’ Creative Problem Solving Skills Through Plugged and Unplugged Computational Thinking Approaches
AYTEKİN A., TOPÇU M. S.
Journal of Science Education and Technology
, cilt.33, sa.6, ss.867-891, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Elementary Students’ Use of Mechanistic Reasoning to Explain Community-Connected Engineering Design Solutions
TOPÇU M. S., Wendell K. B., Andrews C. J.
Journal of Science Education and Technology
, cilt.33, sa.5, ss.621-632, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024The effect of integrating computational thinking (CT) components into science teaching on 6th grade students’ learning of the circulatory system concepts and CT skills
Aytekin A., TOPÇU M. S.
Education and Information Technologies
, cilt.29, sa.7, ss.8079-8110, 2024 (SSCI)
2024
2024Development and implementation of engineering-based aircraft unit: middle school students’ engineering design process skills
Arık M., TOPÇU M. S.
International Journal of Technology and Design Education
, cilt.34, sa.2, ss.603-628, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Development and Implementation of a Sustainable Development Goals (SDGs) Unit: Exploration of Middle School Students’ SDG Knowledge
Koçulu A., Topçu M. S.
Sustainability (Switzerland)
, cilt.16, sa.2, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Analyzing socioscientific issues-based instruction studies focusing on character and value development: A systematic review
Atabey N., TOPÇU M. S.
Journal of Moral Education
, 2024 (SSCI)
2023
2023Improving early childhood pre-service teachers’ computational thinking skills through the unplugged computational thinking integrated STEM approach
Çiftçi A., TOPÇU M. S.
Thinking Skills and Creativity
, cilt.49, 2023 (SSCI)
2023
2023Co-design and implementation of community-based engineering enriched science units: Exploration of pre-service science teachers' professional development
TOPÇU M. S., Çiftçi A.
Teaching and Teacher Education
, cilt.127, 2023 (SSCI)
2023
2023Supporting 7th-Grade Students' Model-Based Explanations about Energy Transformations through Design Thinking*
Çiftçi A., TOPÇU M. S.
Egitim ve Bilim
, cilt.48, sa.215, ss.31-53, 2023 (SSCI)
2023
2023Improving early childhood pre-service teachers' computational thinking teaching self-efficacy beliefs in a STEM course
ÇİFTÇİ A., TOPÇU M. S.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.41, sa.4, ss.1215-1241, 2023 (SSCI)
2022
2022Computational Thinking Integration into Science Classrooms: Example of Digestive System
Arık M., Topçu M. S.
Journal Of Science Education And Technology , cilt.31, sa.1, ss.99-115, 2022 (SCI-Expanded)
2022
2022Implementation of Engineering Design Process in the K-12 Science Classrooms: Trends and Issues
Arik M., Topçu M. S.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.52, sa.1, ss.21-43, 2022 (SSCI)
2020
2020Pre-service early childhood teachers’ views on STEM education and their STEM teaching practices
Çiftçi A., Topçu M. S., Foulk J.
Research in Science & Technological Education , cilt.1, ss.1-27, 2020 (SSCI)
2018
2018The classroom observation protocol for socioscientific issue-based instruction: development and implementation of a new research tool
TOPÇU M. S., FOULK J. A., SADLER T. D., PITIPORNTAPIN S., Atabey N.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.302-323, 2018 (SSCI)
2017
2017EXAMINATION OF THE QUESTIONS USED IN SCIENCE LESSONS AND ARGUMENTATION LEVELS OF STUDENTS
Erdogan I., Ciftci A., TOPÇU M. S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.16, sa.6, ss.980-993, 2017 (SSCI)
2016
2016Factors Predicting Turkish and Korean Students' Science and Mathematics Achievement in TIMSS 2011
TOPÇU M. S., Erbilgin E., Arikan S.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.7, ss.1711-1737, 2016 (SSCI)
2016
2016Turkish preservice science teachers' socioscientific issues-based teaching practices in middle school science classrooms
Genel A., TOPÇU M. S.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.34, sa.1, ss.105-123, 2016 (SSCI)
2016
2016Learning science content through socio-scientific issues-based instruction: a multi-level assessment study
Sadler T. D., Romine W. L., TOPÇU M. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.38, sa.10, ss.1622-1635, 2016 (SSCI)
2015
2015Turkish Students' Science Performance and Related Factors in PISA 2006 and 2009
TOPÇU M. S., Arikan S., Erbilgin E.
AUSTRALIAN EDUCATIONAL RESEARCHER
, cilt.42, sa.1, ss.117-132, 2015 (SSCI)
2014
2014Socioscientific Issues in Science Education: The Case of Turkey
TOPÇU M. S., Mugaloglu E. Z., Guven D.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.6, ss.2340-2348, 2014 (SSCI)
2013
2013Preservice teachers' teacher efficacy beliefs and constructivist-based teaching practice
Temiz T., Topcu M. S.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION
, cilt.28, sa.4, ss.1435-1452, 2013 (SSCI)
2013
2013PRESERVICE TEACHERS' EPISTEMOLOGICAL BELIEFS IN PHYSICS, CHEMISTRY, AND BIOLOGY: A MIXED STUDY
Topcu M. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.11, sa.2, ss.433-458, 2013 (SSCI)
2012
2012THE IMPACT OF PRESENTATION GRAPHICS ON PRESERVICE SCIENCE TEACHERS' ATTITUDES TOWARDS PHYSICS
Erdemir N., TOPÇU M. S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.11, sa.2, ss.141-152, 2012 (SSCI)
2011
2011Turkish elementary student teachers' epistemological beliefs and moral reasoning
Topcu M. S.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.34, sa.1, ss.99-125, 2011 (SSCI)
2010
2010A Reliability and Validity Study of the Defining Issues Test: The Relationship of Age, Education, Gender and Parental Education with Moral Development
Cesur S., TOPÇU M. S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, sa.3, ss.1681-1696, 2010 (SSCI)
2010
2010Preservice Science Teachers' Informal Reasoning about Socioscientific Issues: The influence of issue context
Topcu M. S., Sadler T. D., Yilmaz-Tuzun O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.32, ss.2475-2495, 2010 (SSCI)
2008
2008Relationships among preservice science teachers' epistemological beliefs, epistemological world views, and self-efficacy beliefs
Yilmaz-Tuzun O., Topcu M. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.30, sa.1, ss.65-85, 2008 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025MODEL PROPOSAL FOR A PORTABLE ROOFTOP GREENHOUSE: IMPROVING MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS AND ATTITUDES
MANİSA K., Koltukoğlu B., KOÇULU A., TOPÇU M. S.
New Design Ideas
, cilt.9, sa.1, ss.195-226, 2025 (Scopus)
2024
2024Navigating complexity: a multifaceted approach to teaching climate change in middle school
Durak B., Topçu M. S.
SCIENCE ACTIVITIES CLASSROOM PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS , cilt.61, sa.4, ss.163-179, 2024 (ESCI)
2023
2023Exploring early childhood children’s computational thinking skills
Ülker-Hançer N., Çiftçi A., Topçu M. S.
International Journal of Quality in Education , cilt.7, sa.1, ss.37-57, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Effect of STEM Education on Pre-Service Science Teachers’ Perceptions of 21st Century Skills and Competences and Problem Solving Skills
Koçulu A., Topçu M. S., Çiftçi A.
Open Journal For Educational Research (OJER)
, cilt.6, sa.2, ss.165-172, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Exploration of Pre-Service Science Teachers’ Engineering Design Performance Development
Koçulu A., Topçu M. S.
European Journal of Education Studies
, cilt.9, sa.10, ss.46-54, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Pre-service Early Childhood Teachers' Challenges and Solutions to Planning and Implementing STEM Education-Based Activities
ÇİFTÇİ A., TOPÇU M. S.
CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.22, sa.2, ss.422-443, 2022 (ESCI)
2021
2021Okul öncesi öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelik zihinsel modelleri ve görüşleri
Çiftçi A., Topçu M. S.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.50, sa.231, ss.41-65, 2021 (Scopus)
2021
2021The relationship between Turkish middle school students’ 21st century skills and STEM career interest: Gender effect
Atabey N., Topçu M. S.
Journal of Education in Science, Environment and Health , cilt.7, sa.2, ss.86-103, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Pre-service Science Teachers’ Views towards Socio-scientific Issues and Socio-scientific Issue-based Instruction
Sıbıç O., Topçu M. S.
Journal of Education in Science Environment and Health , cilt.6, sa.4, ss.268-281, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Middle School Students’ Environmental Attitudes and Informal Reasoning Regarding an Environmental Socioscientific Issue
Atabey N., Topçu M. S.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.5, ss.90-105, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Design thinking: Opinions and experiences of middle school students
Çiftçi A., Topçu M. S.
Pegem Journal of Education and Instruction , cilt.10, sa.3, ss.961-1000, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Gender Gap and Career Choices in STEM Education: Turkey Sample
Çiftçi A., Topçu M. S., Erdoğan İ.
International Journal of Progressive Education
, cilt.16, sa.3, ss.53-66, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Adaptation of the Scale of the Factors Affecting Argumentation Instruction into Turkish
Atabey N., Topçu M. S., Çiftçi A.
Journal of Theoretical Educational Science , cilt.13, sa.2, ss.352-368, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Classification of Assessment and Evaluation Activities in an Eighth-grade Turkish Science Textbook according to PISA Science Literacy Proficiency Levels
Genç M. N., Topçu M. S.
European Journal of Educational Studies
, cilt.6, sa.11, ss.248-260, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Preservice Primary School Teachers' Sentiments, Attitudes And Concerns About Inclusive Education: Differentiated Science Experiments
Mertoğlu H., Topçu M. S.
European Journal of Education Studies
, cilt.6, sa.12, ss.162-180, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Fizik Eğitiminde Bir STEM Etkinliği Tasarımı: “Crookes Radyometresi Tasarlıyorum”
Kurt H. S., Topçu M. S.
Temel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.11-16, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Sosyobilimsel konu senaryolarının incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması
Atabey N., Topçu M. S.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.16, ss.1-15, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017STEM Education Practices: Examination of the Argumentation Skills of Pre-service Science Teachers
Erdoğan İ., Çiftçi A., Yıldırım B., TOPÇU M. S.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.25, ss.164-173, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Effects of Socioscientific Issues Based Instruction on Middle School Students' Argumentation Quality
Atabey N., TOPÇU M. S.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.36, ss.61-71, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Sosyobilimsel Konu İçerikli Alan Gezilerinin İlköğretim Öğrencilerinin Argümantasyon Nitelikleri Üzerine Etkisi
Topçu M. S., Atabey N.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.68-84, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Development of a Socioscientific Issues-Based Curriculum Unit for Middle School Students: Global Warming Issue
Atabey N., Topçu M. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.5, sa.3, ss.153-170, 2017 (ESCI)
2016
2016The Effect of Field Trips on Middle School Students’ Content Knowledge and Attitudes towards Environment
Topçu M. S., Atabey N.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.494-513, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Contents exploring the preservice science teachers’ written argumentation skills: The global climate change issue
Karisan D., TOPÇU M. S.
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.11, sa.6, ss.1347-1363, 2016 (Scopus)
2016
2016Teachings Based on Socioscientific Issues in Science Classrooms: A review Study
Pitiporntapin S., TOPÇU M. S.
KKU International Journal of Humanities and Social Sciences , cilt.6, sa.1, ss.119-136, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Predicting Turkish preservice elementary teachers’ orientations to teaching science with epistemological beliefs, learning conceptions, and learning approaches in science
Adibelli Şahin E., Deniz H., TOPÇU M. S.
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.11, sa.5, ss.515-534, 2016 (Scopus)
2015
2015Preservice science teachers’ attitudes towards chemistry and misconceptions about chemical kinetics
Çam A., Topçu M. S., Sülün Y.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.16, sa.2, ss.1-6, 2015 (Scopus)
2013
2013Exploration of Preservice Science Teachers’ Epistemological Beliefs, World Views, and Self-Efficacy Considering Gender and Achievement
Yılmaz-Tüzün Ö., Topçu M. S.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.12, sa.3, ss.659-673, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Translation and validation of the Epistemic Belief Inventory with Turkish pre-service teachers
Cam A., Topcu M. S., Sulun Y., Guven G., Arabacioglu S.
Educational Research and Evaluation
, cilt.18, sa.5, ss.441-458, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Turkish Preservice Science Teachers’ Informal Reasoning regarding Socioscientific Issues and the Factors Influencing Their Informal Reasoning
Topçu M. S., Yılmaz Tüzün Ö., Sadler T. D.
Journal of Science Teacher Education , cilt.22, sa.4, ss.313-332, 2011 (Scopus)
2010
2010Investigating the Relationships among Elementary School Students’ Epistemological Beliefs, Metacognition, and Constructivist Science Learning Environment
Yılmaz Tüzün Ö., Topçu M. S.
Journal of Science Teacher Education , cilt.21, sa.2, ss.255-273, 2010 (Scopus)
2010
2010Development of Attitudes towards Socioscientific Issues Scale for undergraduate students
Topcu M. S.
Evaluation and Research in Education
, cilt.23, ss.51-67, 2010 (Scopus)
2009
2009Turkish Middle School Students’ Difficulties in Learning Genetics Concepts
Topçu M. S., Şahin-Pekmez E.
e-TÜFED / Türk Fen Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.6, sa.2, ss.55-62, 2009 (Scopus)
2009
2009Elementary Students’ Metacognition and Epistemological Beliefs Considering Science Achievement, Gender and Socioeconomic Status
Topçu M. S., Yilmaz-Tuzun Ö.
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.8, sa.3, ss.676-693, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Board 161: Elementary Students' Mechanistic Reasoning about Their Community-connected Engineering Design Solutions (Work in Progress)
TOPÇU M. S., Wendell K. B.
2023 ASEE Annual Conference and Exposition - The Harbor of Engineering: Education for 130 Years, ASEE 2023, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2023
2022
2022Computational Thinking (CT) Integrated STEM Approach: Early Childhood Pre-Service Teachers' CT Skills
Çiftçi A., Topçu M. S.
95th NARST (National Association of Research in Science Teaching) International Conference, Vancouver, Kanada, 27 - 30 Mart 2022, ss.1-5
2022
2022Integrating Computational Thinking (CT) in STEM Education: Early Childhood Pre-Service Teachers' CT Teaching Self-Efficacy Beliefs
Topçu M. S., Çiftçi A.
95th NARST (National Association of Research in Science Teaching) International Conference, Vancouver, Kanada, 27 - 30 Mart 2022, ss.1-5
2021
2021The development of middle school students’ conceptual learning on energy transformations through design thinking
Çiftçi A., Topçu M. S.
National Association of Research in Science Teaching 94th Annual International Conference, A Virtual Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Nisan 2021, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Turkish Early Childhood Children’s Computational Thinking Skills: Adaptation of TechCheck-K to Turkish
Ülker Hançer N., Çiftçi A., Topçu M. S.
International Conference on Science and Education , 6 - 09 Kasım 2021, ss.1-5
2021
2021Developing Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy for STEM Practices through STEM Education
Topçu M. S., Koçulu A.
ECER 2021-European Conference on Educational Research, Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, ss.200
2021
2021Exploration of Pre-service Science Teachers' Engineering Design Performance Development
Koçulu A., Topçu M. S.
ESERA 2021-European Science Education Research Association , Braga, Portekiz, 30 Ağustos - 03 Eylül 2021, ss.15669
2021
2021The development of middle school students' model-based explanations on energy transformations through design thinking
Topçu M. S., Çiftçi A.
National Association of Research in Science Teaching 94th Annual International Conference, A Virtual Conference, 7 - 10 Nisan 2021, ss.1-5
2020
2020Using STEM Education to Promote Pre-Service Science Teachers’ Critical Thinking Dispositions
Koçulu A., Topçu M. S.
ECER 2020-European Educational Research Association, Glasgow, İngiltere, 23 - 28 Ağustos 2020, ss.543
2020
2020Pre-Service Early Childhood Teachers' Difficulties in Planning and Implementing STEM-based Lessons
Topçu M. S., Çiftçi A.
National Association of Research in Science Teaching, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Mart 2020, ss.34-38
2019
2019Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Temelli Derslerin Başarılı Bir Şekilde Uygulanmasına İlişkin Görüş ve Önerileri
Topçu M. S., Çiftçi A.
International Euroasia Congress on Scientific Researches and Recent Trends-V, Baku, Azerbaycan, 16 - 19 Aralık 2019, ss.234-243, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Enerji Dönüşümleri Konusunda Açık Uçlu Sorulardan Oluşan Bir Ölçme Aracı Geliştirilmesi
Çiftçi A., Topçu M. S.
International Euroasia Congress on Scientific Researches and Recent Trends-V, Baku, Azerbaycan, 16 - 19 Aralık 2019, ss.267-271
2019
2019Investigation of Pre-Service Science Teachers’ Views About Engineering Design Process
Koçulu A., Topçu M. S.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.359-362, (Özet Bildiri)
2019
2019İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutumları ve İlişkili Faktörler
Kanmaz D., Topçu M. S.
2. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, ss.1-6
2019
2019Fizik Eğitiminde Bir STEM Projesi "Crookes Radyometresi Tasarlıyorum".
Kurt H. S., Topçu M. S.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1-5, (Özet Bildiri)
2019
2019İlkokul Öğrencilerinin STEM Temelli Etkinliklere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Erdoğan İ., Topçu M. S., Çiftçi A., Kuru G.
TURKCESS, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1-5
2019
2019STEM Eğitiminin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Sürecine Yönelik Algılarına Etkisi
Çiftçi A., Topçu M. S., Koçulu A.
TURKCESS, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1-5, (Özet Bildiri)
2019
2019Exploring Pre-Service Science Teachers’ Views on STEM Education through a STEM Course
Koçulu A., Topçu M. S., Çiftçi A.
Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.477
2019
2019Effects of Socio-Scientific Issue (SSI)-Based Instruction on Pre-Service Teachers' Socio-Scientific Reasoning and Attitudes towards SSI
Topçu M. S., Çiftçi A.
National Association of Research in Science Teaching, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-15
2019
2019The Relationship between Middle School Students’ 21st Century Skills and their Interest in STEM Careers
Atabey N., Topçu M. S.
NARST, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-5
2019
2019Effects of Socio-Scientific Issue (SSI)-Based Instruction on Pre-Service Teachers' Socio-Scientific Reasoning and Attitudes towards SSI
Topçu M. S.
NARST, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-6
2019
2019Implementation of Engineering Design Process in the K-12 Classrooms: A Meta-Synthesis Study
Arık M., Topçu M. S.
NARST, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-5
2019
2019Effects of STEM Education on Pre-Service Science Teachers' Perception of 21st Century Skills and Competences
Çiftçi A., Topçu M. S., Koçulu A.
NARST 2019-National Association for Research in Science Teaching , Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-5
2018
2018Student Development of Model-Based Reasoning about Ecological Interactions in Modeling- Centered Local Socioscientific Issues Based Unit
Çelik B., Topçu M. S.
ERPA International Science and Mathematics Education Congress, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1-6
2018
2018A Study for Validity of Quantitative Assessment of Socio-Scientific Reasoning (QuASSR) Survey in Turkish Context
Sarıkaya E., Topçu M. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-5
2018
2018Investigating the Middle School Students’ Supporting Reasons during Argumentation in the Context of SSI-Based Instruction
Akkaş B., Topçu M. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-4
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin STEM Alanlarındaki Mesleklere Yönelik Eğilimleri
Topçu M. S., Çiftçi A., Erdoğan İ.
. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.1-5
2018
2018The Effects of Socio-Scientific Contexts on Pre-service Science Teachers’ Socio-Scientific Reasoning
Sarıkaya E., Topçu M. S.
NARST, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Mart 2018, ss.1-6
2018
2018STEM Temelli Etkinliklerin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin STEM’e Yönelik Tutumlarına ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Topçu M. S., Keskin H., Kuru G., Çiftçi A.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1-5
2018
2018Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Öz-yeterlik Algıları
Çiftçi A., Topçu M. S.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1-6
2018
2018Argümantasyon Uygulamalarını Etkileyen Faktörler Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
Çiftçi A., Atabey N., Topçu M. S.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1-6
2018
2018Pre-service Science Teachers’ Views towards SocioScientific Issues and Socio-Scientific Issue-based Instruction
Sıbıç O., Topçu M. S.
NARST, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Mart 2018, ss.1-6
2018
2018İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme Becerilerinin İncelenmesi
Topçu M. S., Çiftçi A., Kuru G.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1-6
2018
2018Middle School Students’ Attitudes towards Science-Technology-Engineering- Mathematics (STEM) Fields and their Interests towards STEM Careers
Çiftçi A., Topçu M. S., Erdoğan İ.
NARST, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Mart 2018, ss.1-6
2018
2018The Effects of Socio-Scientific Issues-Based Instruction on Pre-service Science Teachers’ Genetics Knowledge and Socio-Scientific Reasoning
Topçu M. S., Sarıkaya E.
NARST, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Mart 2018, ss.1-5
2017
2017Preservice Science Teachers’ Awareness towards the Place of Socio-scientific Issues in National Science Education Curriculums
SIBIÇ O., TOPÇU M. S.
ICEMST 2017: 4th International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017
2017
2017The Effect of Socioscientific Issues Based Instruction on Middle School Students’ Distal Content Knowledge
Atabey N., Topçu M. S.
26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1-5
2017
2017Preservice Science Teachers’ Views towards the Contributions of Socioscientific Issues to Teachers, Students, and Society
TOPÇU M. S., Sıbıç O.
ICEMST 2017: 4th International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Aydın, Türkiye, 18 Mayıs 2017, ss.15
2017
2017Development of a Socioscientific Issue Curriculum Unit for Middle School Students: Genetically Modified Foods
TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 22 - 25 Nisan 2017
2017
2017The Effect of STEM Education Practices on Argumentation Ability of Prospective Science Teachers
Erdoğan İ., Çiftçi A., Yıldırım B., TOPÇU M. S.
26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.15-16
2017
2017An Examination of the Argumentation Ability of the Students and the Questions Used in the Science Courses
Erdoğan İ., Çiftçi A., TOPÇU M. S.
26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.12-13
2017
2017The Effect of Socioscientific Issues Based Instruction on Middle School Students’ Proximal Content Knowledge
Atabey N., TOPÇU M. S.
26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.14-15
2016
2016The Effect of Socioscientific Issues Based Field Trips on Students’ Environmental Content Knowledge
TOPÇU M. S., Atabey N.
1st International Academic Research Congress, 01 Kasım 2016
2016
2016The Effect of Socioscientific Issues Based Field Trips on Students’ Attitudes towards Environment
Atabey N., TOPÇU M. S.
1st International Academic Research Congress, 01 Kasım 2016
2016
2016The Effects of Socioscientific Issues (SSI)-Based Instruction on Preservice Science Teachers’ Attitudes Towards SSI
TOPÇU M. S.
1st International Conference on Studies in Education, 01 Ekim 2016
2016
2016İnsan ve Çevre ünitesine ait bir proksimal konu alan bilgisi testinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Atabey N., Topçu M. S.
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1-5
2016
2016İnsan ve Çevre ünitesine ait bir distal konu alan bilgisi testinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Atabey N., TOPÇU M. S.
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 01 Mayıs 2016
2016
2016The Classroom Observation Protocol for Socioscientific Issue-Based Instruction: Development and Implementation of a New Instrument
Topçu M. S., Pitipontapin S., Foulk J., Sadler T.
NARST, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, ss.1-5
2016
2016Situation of Apicultural Products In Science Curricula
ARSLAN M., Topçu M. S.
01 Nisan 2016
2016
2016Development of a Socio-scientific Issues (SSI)-Based Instruction for Middle School Students
Atabey N., TOPÇU M. S., Genel A.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2016
2016
2016Placement of Apicultural Products in Science Textbooks
TOPÇU M. S.
13th Asian Apicultural Association Conference, 01 Nisan 2016
2015
2015The examination of pre-service teachers’ epistemological beliefs in terms of Hofer’s and Hammer & Elby’s view. 4th World Conference on Educational Technology Researches
Çam A., Sülün Y., TOPÇU M. S., Güven G.
4th World Conference on Educational Technology Researches, 01 Kasım 2015
2015
2015Preservice Science Teachers’ Socioscientific Issues-Based Teaching Practices in a Science Methods Course
TOPÇU M. S., Genel A.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Sosyobilimsel Konu İçerikli Alan Gezilerinin Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Niteliğine Etkisi
Topçu M. S., Atabey N.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-5
2014
2014Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Cebir Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri
Erbilgin E., Arıkan S., Şahin B., Topçu M. S.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-5
2014
2014Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının ve İlgili Değişkenlerin İncelenmesi
Sulun Y., Cam A., Topçu M. S., Güven G.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-5
2014
2014Predicting Student Teachers' Epistemological Beliefs in Science with their Conceptions of Teaching Science
Adıbelli E., Deniz H., TOPÇU M. S.
American Educational Research Association, 01 Nisan 2014
2014
2014The effects of explicit instruction on modeling on pre-service science teachers' understanding of scientific models
Ekiz S. O., Aydeniz M., TOPÇU M. S., Atabey N.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2014
2014
2014Conceptions of teaching among Turkish and American K-8 science teachers: Exploring the connections between teachers’ conceptions of teaching and epistemological beliefs
Deniz H., Adıbelli E., Rehmat A., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2014
2014
2014Investigating possible background characteristics affecting science teaching conceptions
Adıbelli E., Deniz H., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2014
2014
2014Preservice science teachers' socioscientific issues-based teaching practice in real science classrooms
TOPÇU M. S., Genel A.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2014
2013
2013Sixth grade students’ quality of written argumentation and content knowledge: A case study
Ekiz S. O., TOPÇU M. S., Aydeniz M.
European Science Education Research Association, 01 Eylül 2013
2013
2013A Model to Compare Turkish Students’ Science Achievement and Related Factors in PISA 2006 and 2009
TOPÇU M. S., Arıkan S., Erbilgin E.
European Conference on Educational Research, 01 Eylül 2013
2013
2013Exploring 7th grade students’ quality of written argumentation: The impact of competing theories and predict-observe-explain strategies
Atabey N., TOPÇU M. S.
European Science Education Research Association, 01 Eylül 2013
2013
2013The Achievement Gap in Science: A Turkish Perspective.
TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2013
2013
2013Predicting Student Teachers' Conceptions of Teaching Science with Their Conceptions of Learning Science, Epistemological Beliefs, and Approaches to Learning Science
Adıbelli E., Deniz H., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2013
2013
2013Preservice Science Teachers' Nature of Science Misconceptions and Epistemological Beliefs about Physical Science
Sulun Y., Cam A., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2013
2012
2012Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimyaya Karşı Tutumları ile Kimyasal Kinetikle İlgili Kavram Yanılgıları
Çam A., Topçu M. S., Sülün Y.
21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.1-5
2012
2012Preservice Science Teachers’ Epistemological Beliefs and the Quality of Science Teaching
TOPÇU M. S., Karisn D.
European Conference On Educational Research (ECER), 01 Eylül 2012
2012
2012The Relationship between the Attitudes of Preservice Elementary School Teachers towards Science & Technology Laboratory and their Scientific Literacy
Güven G., Sülün Y., Çam A., TOPÇU M. S.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 01 Mayıs 2012
2012
2012Turkish Preservice Teachers’ Epistemological Beliefs in Physics, Chemistry, and Biology: A Mixed Study
Topçu M. S.
NARST, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Mart 2012, ss.1-5
2012
2012Translation and Validation of the Reformed Teaching Observation Protocol (RTOP) into Turkish
TOPÇU M. S., Uygun T.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2012
2012
2012Translation and Validation of the Epistemological Beliefs Scale with Preservice Teachers
Sulun Y., Cam A., TOPÇU M. S., Güven G., Arabacıoğlu S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2012
2012
2012An Exploration of the Relationship between Preservice Teachers’ Teacher Efficacy Beliefs and Constructivist-Based Teaching Practice
Uygun T., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2012
2012
2012An Exploration of Preservice Science Teachers' Written Argumentation in Science Laboratory Work
Karisan D., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2012
2011
2011Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları Ve Değerleri Arasındaki İlişki
Topçu M. S., Aslan M.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.1-5
2011
2011An Exploration of Preservice Science Teachers’ Written Argumentation about the Global Climate Change Issue
Karisan D., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2011
2011
2011The Effects of Argumentation and Traditional-Based Courses on Preservice Science Teachers’ Knowledge about Climate Change Issue and Attitudes towards Environment
TOPÇU M. S., Karisan D.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2011
2010
2010Fen Öğretmen Adaylarının İklim Değişikliği ve Dünyamıza Etkileri Hakkındaki Yazılı Argümanlarının İncelenmesi
Karışan D., Topçu M. S.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1-5
2010
2010Preservice Science Teachers’ (PST) Argumentation Skills: Impact of Socioscientific-Based Instruction
TOPÇU M. S., Kara Y.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2010
2010
2010Turkish Preservice Science Teachers' Perceptions and Adaptation of Socio-scientific Issues into the Science Curriculum
Kara Y., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2010
2010
2010Development of Attitudes toward Socioscientific Issues Scale
TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2010
2009
2009The Nature of Pre-Service Science Teachers’ Argumentation in Laboratory Work
Özdem Y., Ertepınar H., Çakıroğlu J., TOPÇU M. S.
European Conference on Educational Research, 01 Eylül 2009
2009
2009Preservice Science Teachers’ (PST) Informal Reasoning Characteristics Regarding Socioscientific Issues: The Relationship Between Informal Reasoning Patterns and Quality
TOPÇU M. S., Yilmaz-Tuzun Ö., Sadler T. D.
European Science Education Research Association, 01 Ağustos 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Preservice Science Teachers’ (PSTs) Informal reasoning Regarding Socioscientific Issues (SSI) and the Factors Influencing Their Informal Reasoning
TOPÇU M. S., Yilmaz-Tuzun O., Sadler T. D.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2009
2009
2009Preservice Science Teachers’ (PSTs) Informal Reasoning Quality: An analysis across Multiple Socioscientific Issues
TOPÇU M. S., Sadler T. D.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2009
2007
2007İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Tespiti Üzerine Nitel Bir Araştırma
Şahin-Pekmez E., Dalkıran G., Topçu M. S., Yıldız E.
1. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, ss.1-5
2007
2007Metacognitive Skills and Students’ Achievement in Science Lessons
TOPÇU M. S., Yilmaz-Tuzun O.
European Science Education Research Association, 01 Ağustos 2007
2007
2007Validation of Elementary School Epistemology Questionnaire and Relationship Between Achievement and Epistemological Beliefs of Students
TOPÇU M. S.
American Educational Research Association, 01 Nisan 2007
2007
2007A Cross-Cultural Study of Preservice Elementary Teachers’ Epistemological Beliefs and Gender Effect
Yılmaz-Tüzün Ö., TOPÇU M. S., Hanuscin D. L.
American Educational Research Association, 01 Nisan 2007
2007
2007The Development of Metacognitive Skills Among Elementary School Students: A Cross-Sectional Study.
TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2007
2007
2007Validation of Junior Metacognitive Awareness Inventory (Jr. MAI) and Investigation of the Effect of Achievement on Metacognitive Skills of Elementary School Students
Yılmaz-Tüzün O., TOPÇU M. S.
National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2007
2007
2007Relationships Among Elementary School Students’ Epistemological Beliefs, Metacognitive Skills, and Constructivist Learning Environment Perceptions
TOPÇU M. S., Yılmaz-Tüzün Ö.
American Educational Research Association, 01 Nisan 2007
2007
2007Relating Elementary School Students’ Socioeconomic Status (SES) and Gender to Their Epistemological Beliefs and Metacognitive Skills
Yılmaz-Tüzün Ö., TOPÇU M. S.
American Educational Research Association, 01 Nisan 2007
2006
2006A Cross Cultural Validation of Schommer’s Epistemological Questionnaire in Exemplary Samples of Preservice Elementary Teachers Across Turkey and USA
TOPÇU M. S., Yilmaz-Tuzun Ö., Hanuscin D. L.
3th International Symposium on Teacher Education, 01 Mayıs 2006
2006
2006The Effect of Computer Simulation on Middle School Students’ Understanding of Mendelian Genetics, Attitude and Self-Efficacy towards Computer
TOPÇU M. S., Pamuk S.
6th International Educational Conference, 01 Nisan 2006
Kitaplar
2022
2022Nitel veri toplama yöntemleri ve verilerin analizi
Çiftçi A., Topçu M. S.
Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri , M. Küçük,S. Sevim, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.141-160, 2022
2022
2022Disiplinlerarası fen öğretiminde sosyobilimsel konular
Topçu M. S., Atabey N.
Disiplinlerarası Fen Öğretimi , H. Ş. Ayvacı,M. Ergün, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.163-191, 2022
2022
2022Supporting Science Teachers’ Professional Development and Teaching Practices: A Case Study of Socioscientific Issue-Based Instruction
Topçu M. S., Atabey N., Çiftçi A.
Innovative Approaches to Socioscientific Issues and Sustainability Education. Learning Sciences for Higher Education, Hsu Y. S.,Tytler R.,White P. J., Editör, Springer, London/Berlin , Singapore, ss.135-158, 2022
2022
2022Innovation in Preservice Teacher Education: Drone-Based Learning
Cavadas B., Topçu M. S.
Handbook of Research on Global Education and the Impact of Institutional Policies on Educational Technologies, M. Loureiro,A. Loureiro,H. Gerber, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.12-35, 2022
2021
2021Socio-scientific Issues in Education for Sustainable Development
Koçulu A., Topçu M. S.
Different Perspectives on Environmental Education, Sinan Erten, Editör, ISRES Publishing, Iowa, ss.135-145, 2021
2021
2021Erken Çocukluk Döneminde STEM Eğitimi ve Bilgi İşlemsel Düşünme
Çiftçi A., Topçu M. S.
Erken Çocukluk Eğitimi Kuramdan Uygulamaya, Yaşar-Ekici F.,Kırkıç K. A., Editör, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, ss.219-250, 2021
2021
2021Küresel Vatandaşlık Eğitiminde Sosyobilimsel Konular
Atabey N., Topçu M. S.
Sosyobilimsel Konular , Ayşe Yenilmez-Türkoğlu;,Dilek Karışan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.261-277, 2021
2021
2021Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Atabey N., Topçu M. S.
Erken Çocukluk Eğitimi Kuramdan Uygulamaya , Yaşar-Ekici F.,Kırkıç K. A., Editör, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, ss.151-188, 2021
2021
2021Socio-Scientific Issues and Model-Based Learning
Durak B., Topçu M. S.
Socioscientific Issues-Based Instruction for Scientific Literacy Development, W. A. Powell, Editör, IGI Global, Virginia, ss.279-297, 2021
2020
2020Fen ve Teknoloji uygulamalarına genel bakış
Atabey N., Topçu M. S.
Senaryolarla Desteklenmiş Fen ve Teknoloji Uygulamaları , E. G. Yıldırım ve A. N. Önder, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-36, 2020
2020
2020Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde Medyanın Rolü
Deliktaş S., Ertuğrul E., Topçu M. S.
Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular , Murat Genç, Editör, Nobel, Ankara, ss.259-286, 2020
2020
2020Sosyobilimsel Konular ve STEM Eğitimi
Durak B., Topçu M. S.
Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular , Murat Genç, Editör, Nobel, Ankara, ss.397-411, 2020
2020
2020Güncel (2018) Fen Bilimleri Öğretim Programının Öğrenme ve Alt Öğrenme Alanları
Topçu M. S., Koçulu A.
Fen Öğretim Programları, Prof. Dr. Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem , Ankara, ss.98-118, 2020
2018
2018Erken Çocuklukta Fen Eğitimi
Topçu M. S. (Editör), Özkan B. (Editör)
Efe Akademi, İstanbul, 2018
2018
2018Okul Öncesi Eğitimde Sosyobilimsel Konular
Topçu M. S., Sıbıç O.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Asiye Parlak-Rakap, Editör, Eğiten Yayıncılık, İstanbul, ss.103-126, 2018
2018
2018STEM ve Mühendislik
Topçu M. S., Gökçe A.
Merhaba STEM: Yenilikçi Bir Öğretim Yaklaşımı, Arif Kamik Kırkıç,Emin Aydın, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.79-94, 2018
2018
201821. Yüzyıl Becerileri ve STEM
Topçu M. S., Çiftçi A.
Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri, A Öğretir Özçelik,Mehmet Nur Tuğluk, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.103-126, 2018
2018
2018Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Bilimsel Konular
Sarıkaya E., Akkaş B., Topçu M. S.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Mustafa Sami Topçu,Banu Özkan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.217-235, 2018
2018
2018Erken Çocukluk Döneminde STEM Eğitimi ve Örnek Uygulamalar
Topçu M. S., Çiftçi A.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi , Mustafa Sami Topçu,Banu Özkan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.237-271, 2018
2014
2014The Achievement Gap in Science and Mathematics: A Turkish Perspective
Topçu M. S.
Closing the Achievement Gap from an International Perspective Transforming STEM for Effective Education, Julia V. Clark, Editör, Springer, London/Berlin , Amsterdam, 2014
2013
2013Fen ve Teknoloji Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Web Araştırmaları (Webquests)
Topçu M. S., Şahin İ.
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Pedagoji ve Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Tuğba Yanpar-Yelken vd., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.36-55, 2013
2011
2011Learning Science Content and Socio-scientific Reasoning through Classroom Explorations of Global Climate Change
Sadler T., Klosterman M., Topçu M. S.
Socio scientific Issues in the Classroom Teaching Learning and Research, Troy D. Sadler, Editör, Springer, London/Berlin , Amsterdam, 2011
2006
2006The Effects of Self-Efficacy and Epistemological World Views on Preservice Science Teachers’ Epistemological Beliefs
Topçu M. S., Yılmaz-Tüzün Ö.
Research on Education, MG Giannakaki vd. , Editör, Atıner, Athens, ss.375-385, 2006
Desteklenen Projeler
2021 - 2025
2021 - 2025Sosyobilimsel Konu ve Model Tabanlı Öğrenmenin Tasarımı ve Uygulanmasında Öğretmenlerin Desteklenmesi Çoklu Durum Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TOPÇU M. S. (Yürütücü), Durak B.
2022 - 2024
2022 - 2024
Yıldız Erken Çocuklukta Dijital Okuryazarlık Eğitim Programının Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Deniz M. E., Kert S. B., Özkan B., Topçu M. S., Güven G., Tuğluk M. N. (Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024Ortaokullarda Uygulamalı Çevre Eğitimine Yönelik Çatı üstü sökülebilir taşınabilir Sera Tasarımı Önerisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
MANİSA K. (Yürütücü), Koltukoğlu B., TOPÇU M. S., KOÇULU A.
2021 - 2024
2021 - 2024Bilgi-İşlemsel Düşünme Odaklı Dolaşım Sistemi Öğretim Modüllerinin Geliştirilmesi ve Uygulanması: Bilgiİşlemsel Düşünme Becerileri, Kavramsal Öğrenme, Yaratıcı Problem Çözme Becerileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TOPÇU M. S. (Yürütücü), Aytekin A.
2019 - 2021
2019 - 2021Ortaokul Düzeyinde Uçak Mühendisliği Tasarım Ünitesinin Geliştirilmesi: Mühendislik Tasarım Süreç Becerilerinin ve Kavramsal Öğrenmelerinin İzlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TOPÇU M. S. (Yürütücü), Arık M.
2018 - 2020
2018 - 2020Tasarım Odaklı Düşünme Temelli Bir Enerji Dönüşümleri Modülünün Geliştirilmesi ve Uygulanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TOPÇU M. S. (Yürütücü), ÇİFTÇİ A.
2018 - 2018
2018 - 2018Çocuklarımıza Sürdürülebilir Bir Dünya Bırakalım
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Özkan B., Topçu M. S., Tuğluk M. N., Altın G., Akçay Malçok B., Ceylan R. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Çocuklarımıza Sürdürülebilir Bir Dünya Bırakalım
TÜBİTAK Projesi
Akçay B., Topçu M. S., Ceylan R. (Yürütücü)
2016 - 2018
2016 - 2018Reducing Achievement Gaps in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM): Promising International Research, Policies and Practices
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Topçu M. S. (Yürütücü)
2016 - 2018
2016 - 2018Sosyo-bilimsel Konu (SBK)-Temelli Eğitim: 8. Sınıf Biyo-teknoloji Ünitesinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TOPÇU M. S. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Öğrencilerine Teknoloji Destekli Argümantasyon Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
TOPÇU M. S.
2017 - 2017
2017 - 2017Fen Bilimleri Öğretmenlerine Yönelik Bilimsel Temelli Argümantasyon Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
TOPÇU M. S.
2016 - 2017
2016 - 2017
STEM Eğitimleri ile Girişimci Gençler
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
TOPÇU M. S.
2016 - 2017
2016 - 20174-4'lük Destek Eğitim Odası
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
TOPÇU M. S.
2014 - 2014
2014 - 2014Teknolojinin Cebir Öğretimine Entegrasyonu
TÜBİTAK Projesi
Topçu M. S., Erbilgin E.(Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013Cennet İlimiz Muğla’da Enerji Kaynakları: Sosyobilimsel Konulara Yolculuk
TÜBİTAK Projesi
Topçu M. S. (Yürütücü)
Ödüller
Şubat 2021
Şubat 2021TÜBİTAK AB Projeleri Eşik Üstü Ödülü (3. Kez)
Tübitak
Haziran 2020
Haziran 2020TÜBİTAK AB Projeleri Eşik Üstü Ödülü (2. Kez)
Tübitak
Aralık 2019
Aralık 2019TÜBİTAK AB Projeleri Eşik Üstü Ödülü
Tübitak
Kasım 2019
Kasım 2019Yıldız Teknik Üniversitesi 2018 Yılı Proje 1.'si
Yıldız Teknik Üniversitesi
Aralık 2018
Aralık 2018TÜBİTAK Teşvik Ödülü
TÜBİTAK
Ekim 2018
Ekim 20182017 Yılı SSCI Kapsamındaki Uluslararası Yayın Sıralamasında YTÜ Eğitim Fakültesi Üçüncülük Ödülü
Yıldız Teknik Üniversitesi
Mayıs 2018
Mayıs 20182016 Yılı SSCI Kapsamındaki Uluslararası Yayın Sıralamasında YTÜ Eğitim Fakültesi Birincilik Ödülü
Yıldız Teknik Üniversitesi
Mayıs 2009
Mayıs 2009ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Doktora Programı En İyi Tez Ödülü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Burslar
2005 - 2008
2005 - 2008Doktora Başarı Bursu
TÜBİTAK
2002 - 2004
2002 - 2004