Prof. Dr. Mustafa Sami TOPÇU


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi

E-posta: mstopcu@yildiz.edu.tr
Web: http://avesis.yildiz.edu.tr/mstopcu/
Ofis: Eğitim Fakültesi B-222
Posta Adresi: Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü Eğitim Fakültesi B-222 Davutpaşa-Esenler-İstanbul

Metrikler

Yayın

191

Atıf (WoS)

154

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

219

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

11

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

12

Proje

17

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Dr. Topçu, Doktora eğitimini 2008 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi İlköğretim (Fen Bilimleri) Eğitimi Programı’nda tamamlamıştır. 2007 yılında Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Florida Üniversitesi’nde (University of Florida) misafir araştırmacı olarak bulunmuş ve burada doktora tezinin önemli bir kısmını tamamlamıştır. Doktora tez çalışması sosyo-bilimsel konular ve argümantasyon becerileri üzerinedir. 2009-2010 yılları arası Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde, 2011-2013 yılları arasında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde, 2014-2015 yılları arasında ABD’deki Missouri Üniversitesi’nde (University of Missouri-Columbia) sosyo-bilimsel konular ve STEM Eğitimi üzerine araştırmalar yapmak üzere öğretim üyesi olarak bulunmuştur. Ayrıca 2013 yılından itibaren Yıldız Teknik Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.


Dr. Topçu’nun uzmanlık alanları sosyo-bilimsel konular, argümantasyon, epistemolojik inançlar ve STEM eğitimidir. Dr. Topçu, “International Journal of Science and Mathematics Education” dergisinin editörler kurulunda olmakla beraber “International Journal of Science Education” gibi alandaki birçok dergide hakemlik görevini yürütmektedir. 2007'den itibaren NARST (National Association for Research in Science Teaching) aktif üyesi olup, 2019 yılında NARST Yönetim Kurulu tarafından NARST Yönetim Kurulu Üyeliğine aday gösterilmiştir. TÜBİTAK Yönetim Kurulu tarafından “Fen Bilimleri Eğitimi alanında sosyo-bilimsel konular, argümantasyon ve epistemolojik inançlar konularındaki uluslararası düzeyde üstün nitelikli çalışmaları” nedeniyle 2018 Yılı TÜBİTAK Teşvik Ödülü’nü almaya layık görülmüştür.

Eğitim Bilgileri

2014 - 2015

2014 - 2015

Post Doktora

University of Missouri-Columbia, Faculty of Education, Re-STEM Institute, Amerika Birleşik Devletleri

2005 - 2008

2005 - 2008

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye

2002 - 2004

2002 - 2004

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

19 Mayıs Üniversitesi, Amasya Eğitim Fakültesi, İlköğretim, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Koordinatör

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2018 - 2021

2018 - 2021

Bölüm Başkanı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2018 - 2021

2018 - 2021

Fakülte Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2017 - 2018

2017 - 2018

Rektörlüğe Bağlı Koordinatör

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2016 - 2018

2016 - 2018

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Doçent Doktor

Muğla Üniversitesi, Doçent Doktor

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Yardımcı Doçent Doktor

Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Yardımcı Doçent Doktor

2011 - 2011

2011 - 2011

Yardımcı Doçent Doktor

Muğla Üniversitesi, Yardımcı Doçent Doktor

2008 - 2009

2008 - 2009

Araştırma Görevlisi Doktor

Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Araştırma Görevlisi Doktor

2005 - 2008

2005 - 2008

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Araştırma Görevlisi

2002 - 2004

2002 - 2004

Öğretmen

Kaynaklar İlköğretim Okulu, Öğretmen

Yönetilen Tezler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

Board 161: Elementary Students' Mechanistic Reasoning about Their Community-connected Engineering Design Solutions (Work in Progress)

TOPÇU M. S., Wendell K. B.

2023 ASEE Annual Conference and Exposition - The Harbor of Engineering: Education for 130 Years, ASEE 2023, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2023 identifier

2022

2022

Computational Thinking (CT) Integrated STEM Approach: Early Childhood Pre-Service Teachers' CT Skills

Çiftçi A., Topçu M. S.

95th NARST (National Association of Research in Science Teaching) International Conference, Vancouver, Kanada, 27 - 30 Mart 2022, ss.1-5

2022

2022

Integrating Computational Thinking (CT) in STEM Education: Early Childhood Pre-Service Teachers' CT Teaching Self-Efficacy Beliefs

Topçu M. S., Çiftçi A.

95th NARST (National Association of Research in Science Teaching) International Conference, Vancouver, Kanada, 27 - 30 Mart 2022, ss.1-5

2021

2021

The development of middle school students’ conceptual learning on energy transformations through design thinking

Çiftçi A., Topçu M. S.

National Association of Research in Science Teaching 94th Annual International Conference, A Virtual Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Nisan 2021, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

Developing Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy for STEM Practices through STEM Education

Topçu M. S., Koçulu A.

ECER 2021-European Conference on Educational Research, Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, ss.200

2021

2021

Exploration of Pre-service Science Teachers' Engineering Design Performance Development

Koçulu A., Topçu M. S.

ESERA 2021-European Science Education Research Association , Braga, Portekiz, 30 Ağustos - 03 Eylül 2021, ss.15669

2021

2021

The development of middle school students' model-based explanations on energy transformations through design thinking

Topçu M. S., Çiftçi A.

National Association of Research in Science Teaching 94th Annual International Conference, A Virtual Conference, 7 - 10 Nisan 2021, ss.1-5

2020

2020

Using STEM Education to Promote Pre-Service Science Teachers’ Critical Thinking Dispositions

Koçulu A., Topçu M. S.

ECER 2020-European Educational Research Association, Glasgow, İngiltere, 23 - 28 Ağustos 2020, ss.543

2020

2020

Pre-Service Early Childhood Teachers' Difficulties in Planning and Implementing STEM-based Lessons

Topçu M. S., Çiftçi A.

National Association of Research in Science Teaching, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Mart 2020, ss.34-38

2019

2019

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Temelli Derslerin Başarılı Bir Şekilde Uygulanmasına İlişkin Görüş ve Önerileri

Topçu M. S., Çiftçi A.

International Euroasia Congress on Scientific Researches and Recent Trends-V, Baku, Azerbaycan, 16 - 19 Aralık 2019, ss.234-243, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Enerji Dönüşümleri Konusunda Açık Uçlu Sorulardan Oluşan Bir Ölçme Aracı Geliştirilmesi

Çiftçi A., Topçu M. S.

International Euroasia Congress on Scientific Researches and Recent Trends-V, Baku, Azerbaycan, 16 - 19 Aralık 2019, ss.267-271

2019

2019

Investigation of Pre-Service Science Teachers’ Views About Engineering Design Process

Koçulu A., Topçu M. S.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.359-362, (Özet Bildiri)

2019

2019

İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutumları ve İlişkili Faktörler

Kanmaz D., Topçu M. S.

2. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, ss.1-6

2019

2019

Fizik Eğitiminde Bir STEM Projesi "Crookes Radyometresi Tasarlıyorum".

Kurt H. S., Topçu M. S.

VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1-5, (Özet Bildiri)

2019

2019

Exploring Pre-Service Science Teachers’ Views on STEM Education through a STEM Course

Koçulu A., Topçu M. S., Çiftçi A.

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.477

2019

2019

Effects of Socio-Scientific Issue (SSI)-Based Instruction on Pre-Service Teachers' Socio-Scientific Reasoning and Attitudes towards SSI

Topçu M. S., Çiftçi A.

National Association of Research in Science Teaching, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-15

2019

2019

The Relationship between Middle School Students’ 21st Century Skills and their Interest in STEM Careers

Atabey N., Topçu M. S.

NARST, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-5

2019

2019

Implementation of Engineering Design Process in the K-12 Classrooms: A Meta-Synthesis Study

Arık M., Topçu M. S.

NARST, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-5

2019

2019

Effects of STEM Education on Pre-Service Science Teachers' Perception of 21st Century Skills and Competences

Çiftçi A., Topçu M. S., Koçulu A.

NARST 2019-National Association for Research in Science Teaching , Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mart - 03 Nisan 2019, ss.1-5

2018

2018

Student Development of Model-Based Reasoning about Ecological Interactions in Modeling- Centered Local Socioscientific Issues Based Unit

Çelik B., Topçu M. S.

ERPA International Science and Mathematics Education Congress, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1-6

2018

2018

A Study for Validity of Quantitative Assessment of Socio-Scientific Reasoning (QuASSR) Survey in Turkish Context

Sarıkaya E., Topçu M. S.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-5

2018

2018

Investigating the Middle School Students’ Supporting Reasons during Argumentation in the Context of SSI-Based Instruction

Akkaş B., Topçu M. S.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-4

2018

2018

Ortaokul Öğrencilerinin STEM Alanlarındaki Mesleklere Yönelik Eğilimleri

Topçu M. S., Çiftçi A., Erdoğan İ.

. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.1-5

2018

2018

Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Öz-yeterlik Algıları

Çiftçi A., Topçu M. S.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1-6

2018

2018

Argümantasyon Uygulamalarını Etkileyen Faktörler Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması

Çiftçi A., Atabey N., Topçu M. S.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1-6

2018

2018

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme Becerilerinin İncelenmesi

Topçu M. S., Çiftçi A., Kuru G.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1-6

2017

2017

Preservice Science Teachers’ Awareness towards the Place of Socio-scientific Issues in National Science Education Curriculums

SIBIÇ O., TOPÇU M. S.

ICEMST 2017: 4th International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017

2017

2017

The Effect of Socioscientific Issues Based Instruction on Middle School Students’ Distal Content Knowledge

Atabey N., Topçu M. S.

26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1-5

2017

2017

Preservice Science Teachers’ Views towards the Contributions of Socioscientific Issues to Teachers, Students, and Society

TOPÇU M. S., Sıbıç O.

ICEMST 2017: 4th International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Aydın, Türkiye, 18 Mayıs 2017, ss.15

2017

2017

Development of a Socioscientific Issue Curriculum Unit for Middle School Students: Genetically Modified Foods

TOPÇU M. S.

National Association of Research in Science Teaching, 22 - 25 Nisan 2017

2017

2017

The Effect of STEM Education Practices on Argumentation Ability of Prospective Science Teachers

Erdoğan İ., Çiftçi A., Yıldırım B., TOPÇU M. S.

26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.15-16

2017

2017

An Examination of the Argumentation Ability of the Students and the Questions Used in the Science Courses

Erdoğan İ., Çiftçi A., TOPÇU M. S.

26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.12-13

2017

2017

The Effect of Socioscientific Issues Based Instruction on Middle School Students’ Proximal Content Knowledge

Atabey N., TOPÇU M. S.

26th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.14-15

2016

2016

İnsan ve Çevre ünitesine ait bir proksimal konu alan bilgisi testinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

Atabey N., Topçu M. S.

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1-5

2016

2016

Placement of Apicultural Products in Science Textbooks

TOPÇU M. S.

13th Asian Apicultural Association Conference, 01 Nisan 2016

2015

2015

Preservice Science Teachers’ Socioscientific Issues-Based Teaching Practices in a Science Methods Course

TOPÇU M. S., Genel A.

National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Sosyobilimsel Konu İçerikli Alan Gezilerinin Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Niteliğine Etkisi

Topçu M. S., Atabey N.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-5

2014

2014

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Cebir Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri

Erbilgin E., Arıkan S., Şahin B., Topçu M. S.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-5

2014

2014

Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının ve İlgili Değişkenlerin İncelenmesi

Sulun Y., Cam A., Topçu M. S., Güven G.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-5

2013

2013

The Achievement Gap in Science: A Turkish Perspective.

TOPÇU M. S.

National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2013

2012

2012

Preservice Science Teachers’ Epistemological Beliefs and the Quality of Science Teaching

TOPÇU M. S., Karisn D.

European Conference On Educational Research (ECER), 01 Eylül 2012

2012

2012

Turkish Preservice Teachers’ Epistemological Beliefs in Physics, Chemistry, and Biology: A Mixed Study

Topçu M. S.

NARST, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Mart 2012, ss.1-5

2012

2012

Translation and Validation of the Reformed Teaching Observation Protocol (RTOP) into Turkish

TOPÇU M. S., Uygun T.

National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2012

2011

2011

Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları Ve Değerleri Arasındaki İlişki

Topçu M. S., Aslan M.

Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.1-5

2010

2010

Fen Öğretmen Adaylarının İklim Değişikliği ve Dünyamıza Etkileri Hakkındaki Yazılı Argümanlarının İncelenmesi

Karışan D., Topçu M. S.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1-5 Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

Development of Attitudes toward Socioscientific Issues Scale

TOPÇU M. S.

National Association of Research in Science Teaching, 01 Mart 2010

2007

2007

Metacognitive Skills and Students’ Achievement in Science Lessons

TOPÇU M. S., Yilmaz-Tuzun O.

European Science Education Research Association, 01 Ağustos 2007

2007

2007

The Development of Metacognitive Skills Among Elementary School Students: A Cross-Sectional Study.

TOPÇU M. S.

National Association of Research in Science Teaching, 01 Nisan 2007

Kitaplar

2022

2022

Nitel veri toplama yöntemleri ve verilerin analizi

Çiftçi A., Topçu M. S.

Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri , M. Küçük,S. Sevim, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.141-160, 2022

2022

2022

Disiplinlerarası fen öğretiminde sosyobilimsel konular

Topçu M. S., Atabey N.

Disiplinlerarası Fen Öğretimi , H. Ş. Ayvacı,M. Ergün, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.163-191, 2022

2022

2022

Supporting Science Teachers’ Professional Development and Teaching Practices: A Case Study of Socioscientific Issue-Based Instruction

Topçu M. S., Atabey N., Çiftçi A.

Innovative Approaches to Socioscientific Issues and Sustainability Education. Learning Sciences for Higher Education, Hsu Y. S.,Tytler R.,White P. J., Editör, Springer, London/Berlin , Singapore, ss.135-158, 2022

2022

2022

Innovation in Preservice Teacher Education: Drone-Based Learning

Cavadas B., Topçu M. S.

Handbook of Research on Global Education and the Impact of Institutional Policies on Educational Technologies, M. Loureiro,A. Loureiro,H. Gerber, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.12-35, 2022

2021

2021

Socio-scientific Issues in Education for Sustainable Development

Koçulu A., Topçu M. S.

Different Perspectives on Environmental Education, Sinan Erten, Editör, ISRES Publishing, Iowa, ss.135-145, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Erken Çocukluk Döneminde STEM Eğitimi ve Bilgi İşlemsel Düşünme

Çiftçi A., Topçu M. S.

Erken Çocukluk Eğitimi Kuramdan Uygulamaya, Yaşar-Ekici F.,Kırkıç K. A., Editör, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, ss.219-250, 2021

2021

2021

Küresel Vatandaşlık Eğitiminde Sosyobilimsel Konular

Atabey N., Topçu M. S.

Sosyobilimsel Konular , Ayşe Yenilmez-Türkoğlu;,Dilek Karışan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.261-277, 2021

2021

2021

Erken çocukluk döneminde fen eğitimi

Atabey N., Topçu M. S.

Erken Çocukluk Eğitimi Kuramdan Uygulamaya , Yaşar-Ekici F.,Kırkıç K. A., Editör, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, ss.151-188, 2021

2021

2021

Socio-Scientific Issues and Model-Based Learning

Durak B., Topçu M. S.

Socioscientific Issues-Based Instruction for Scientific Literacy Development, W. A. Powell, Editör, IGI Global, Virginia, ss.279-297, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Fen ve Teknoloji uygulamalarına genel bakış

Atabey N., Topçu M. S.

Senaryolarla Desteklenmiş Fen ve Teknoloji Uygulamaları , E. G. Yıldırım ve A. N. Önder, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-36, 2020

2020

2020

Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde Medyanın Rolü

Deliktaş S., Ertuğrul E., Topçu M. S.

Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular , Murat Genç, Editör, Nobel, Ankara, ss.259-286, 2020

2020

2020

Sosyobilimsel Konular ve STEM Eğitimi

Durak B., Topçu M. S.

Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular , Murat Genç, Editör, Nobel, Ankara, ss.397-411, 2020

2020

2020

Güncel (2018) Fen Bilimleri Öğretim Programının Öğrenme ve Alt Öğrenme Alanları

Topçu M. S., Koçulu A.

Fen Öğretim Programları, Prof. Dr. Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem , Ankara, ss.98-118, 2020

2019

2019

STEM+A Uygulamaları

Topçu M. S. (Editör)

Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2019

2018

2018

Okul Öncesi Eğitimde Sosyobilimsel Konular

Topçu M. S., Sıbıç O.

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Asiye Parlak-Rakap, Editör, Eğiten Yayıncılık, İstanbul, ss.103-126, 2018

2018

2018

STEM ve Mühendislik

Topçu M. S., Gökçe A.

Merhaba STEM: Yenilikçi Bir Öğretim Yaklaşımı, Arif Kamik Kırkıç,Emin Aydın, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.79-94, 2018

2018

2018

21. Yüzyıl Becerileri ve STEM

Topçu M. S., Çiftçi A.

Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri, A Öğretir Özçelik,Mehmet Nur Tuğluk, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.103-126, 2018

2018

2018

Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Bilimsel Konular

Sarıkaya E., Akkaş B., Topçu M. S.

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Mustafa Sami Topçu,Banu Özkan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.217-235, 2018

2018

2018

Erken Çocukluk Döneminde STEM Eğitimi ve Örnek Uygulamalar

Topçu M. S., Çiftçi A.

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi , Mustafa Sami Topçu,Banu Özkan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.237-271, 2018

2015

2015

Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi

Topçu M. S.

Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2015

2014

2014

The Achievement Gap in Science and Mathematics: A Turkish Perspective

Topçu M. S.

Closing the Achievement Gap from an International Perspective Transforming STEM for Effective Education, Julia V. Clark, Editör, Springer, London/Berlin , Amsterdam, 2014

2013

2013

Fen ve Teknoloji Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Web Araştırmaları (Webquests)

Topçu M. S., Şahin İ.

Fen ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Pedagoji ve Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Tuğba Yanpar-Yelken vd., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.36-55, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

Learning Science Content and Socio-scientific Reasoning through Classroom Explorations of Global Climate Change

Sadler T., Klosterman M., Topçu M. S.

Socio scientific Issues in the Classroom Teaching Learning and Research, Troy D. Sadler, Editör, Springer, London/Berlin , Amsterdam, 2011

Desteklenen Projeler

2016 - 2018

2016 - 2018

Reducing Achievement Gaps in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM): Promising International Research, Policies and Practices

Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje

Topçu M. S. (Yürütücü)

2016 - 2018

2016 - 2018

Sosyo-bilimsel Konu (SBK)-Temelli Eğitim: 8. Sınıf Biyo-teknoloji Ünitesinin Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

TOPÇU M. S. (Yürütücü)

2016 - 2017

2016 - 2017

STEM Eğitimleri ile Girişimci GençlerSürdürülebilir Kalkınma

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

TOPÇU M. S.

2016 - 2017

2016 - 2017

4-4'lük Destek Eğitim Odası

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

TOPÇU M. S.

Ödüller

Şubat 2021

Şubat 2021

TÜBİTAK AB Projeleri Eşik Üstü Ödülü (3. Kez)

Tübitak

Haziran 2020

Haziran 2020

TÜBİTAK AB Projeleri Eşik Üstü Ödülü (2. Kez)

Tübitak

Aralık 2019

Aralık 2019

TÜBİTAK AB Projeleri Eşik Üstü Ödülü

Tübitak

Kasım 2019

Kasım 2019

Yıldız Teknik Üniversitesi 2018 Yılı Proje 1.'si

Yıldız Teknik Üniversitesi

Aralık 2018

Aralık 2018

TÜBİTAK Teşvik Ödülü

TÜBİTAK

Ekim 2018

Ekim 2018

2017 Yılı SSCI Kapsamındaki Uluslararası Yayın Sıralamasında YTÜ Eğitim Fakültesi Üçüncülük Ödülü

Yıldız Teknik Üniversitesi

Mayıs 2018

Mayıs 2018

2016 Yılı SSCI Kapsamındaki Uluslararası Yayın Sıralamasında YTÜ Eğitim Fakültesi Birincilik Ödülü

Yıldız Teknik Üniversitesi

Mayıs 2009

Mayıs 2009

ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Doktora Programı En İyi Tez Ödülü

Orta Doğu Teknik Üniversitesi



Burslar

2005 - 2008

2005 - 2008

Doktora Başarı Bursu

TÜBİTAK

2002 - 2004

2002 - 2004

Yüksek Lisans Başarı Bursu

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 154

h-indeksi (WOS): 7