Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler 17
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler 101
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 82

1. What is Needed to Change Students’ Waves Conceptions? Precursory Development of CoSiReT (Computer Simulation on Refutation Texts)

Proceedings of the 9th Mathematics, Science, and Computer Science Education International Seminar (MSCEIS), 22 Eylül 2024, ss.201-209, (Tam Metin Bildiri)

2. Eğitimde Yapay Zekâ: Yapay Zekâ Eğitimi Almış Öğretmenlerin Değerlendirmesi

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

3. Challenges of STEM approach in physics learning: A bibliometric analysis

Electronic Physics Informatics International Conference (EPIIC), 20 Ekim 2024, cilt.3116, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri) identifier

4. Needs analysis of students' mental model representation through visualisation to support SDGs 4: A preliminary study

2024 International Conference on SDGs for Sustainable Future, ICSSF 2024, Surabaya, Endonezya, 2 - 03 Mart 2024, cilt.513, (Tam Metin Bildiri) identifier

6. FLIPPED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION: WHAT IS THE EFFECT ON STUDENTS’ ACHIEVEMENT?

The 8th International Seminar on Science Education (8th ISSE), Yogyakarta, Endonezya, 11 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

7. INVESTIGATING STUDENTS’ SCIENTIFIC AND ENGINEERING PRACTICES IN EARLY STEM LESSONS

14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2021), Portekiz, 30 Ağustos 2021, (Tam Metin Bildiri)

8. HOW PRESENTED THE OIL DROP EXPERIMENT IN TEXTBOOKS? A HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE PERSPECTIVE

The 10th National Physics Seminar (SNF 2021), Bristol, Birleşik Krallık, 19 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri) identifier

9. Biomimicry Teaching Approach: An Alternative Way of Science Teaching

International Conference On Elementary Education 2020, Endonezya, 21 - 22 Kasım 2020, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)

13. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 2018 Fen Öğretim Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi: SWOT Analizi

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, ss.52-54, (Özet Bildiri)

14. Examination of Pre-Service Science Teachers’ Views About 2018 Science Curriculum: A SWOT Analysis

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.52-54, (Özet Bildiri)

15. Özel Yetenekli Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Öğretim Model Tasarımı ve Uygulanması: Multi-Semiotic Model

VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

16. A META SYNTHESIS STUDY: EXPLORING STUDENTS’ CONCEPTIONS ON CONDENSATION, EVAPORATION AND BOILING CONCEPTS

European Science Education Research Association (ESERA 2019), Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.142, (Özet Bildiri)

17. A Meta Synthesis Study: Exploring Students' Conceptions on Condensation, Evaporation and Boiling Concepts

ESERA 2019- European Science Education Research Association , Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.142, (Tam Metin Bildiri)

18. HOW 5TH GRADE STUDENTS SEE THE UNIVERSE

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.184-185, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

19. Drawing Method to Diagnose Middle School Students’ Misconceptions

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.21-22, (Özet Bildiri)

20. Integration of Biomimicry into Science Education

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.15-16, (Özet Bildiri)

21. Two‐Tier Human and Environment Concepts Diagnosis Test Development

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.17-18, (Özet Bildiri)

22. Using Storytelling to Teach Environmental Issues

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.19-20, (Özet Bildiri)

26. Improving students' conceptions on fluid dynamics through peer teaching model with PDEODE (PTM-PDEODE)

4th International Seminar of Mathematics, Science and Computer Science Education, MSCEIS 2017, Bandung, Endonezya, 14 Ekim 2017, cilt.1013, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

27. Üstün Yetenekli Çocuklarla Okul Dışı Öğrenme Ortamında Farklılaştırılmış STEM Etkinlikleri

V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, ss.25-26, (Özet Bildiri)

28. Formal Dersler Dışındaki Laboratuvar Çalışmalarının Olumlu Etkileri

Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu (IFEMS 2018) , İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.52-53, (Özet Bildiri)

29. STEM Education: Attitudes and Readiness of In-Service Science Teachers

XV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Aydın, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2018, ss.86-87, (Özet Bildiri)

30. What Editor Wants?

EDUCCON 2017 Education Conference, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Kasım 2017, (Özet Bildiri) identifier identifier identifier

31. CONTRIBUTION OF VIRTUAL MICROSCOPIC SIMULATION (VMS) TO UNVEIL STUDENTS’xx CONCEPTUAL DEVELOPMENT AND MISCONCEPTIONS OF PHYSICS CONCEPTS OF HEAT TRANSFER

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2017), Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, ss.756-763, (Tam Metin Bildiri)

32. EFFECTIVENESS OF VISUAL MULTIMEDIA SUPPORTED CONCEPTUAL CHANGE TEXTS ON OVERCOMING STUDENTS’ MISCONCEPTION ABOUT BOILING CONCEPT

International Conference on New Horizons in Education(INTE 2017), Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, ss.1129-1138, (Tam Metin Bildiri)

33. INVESTIGATING STUDENTS’ AUTHENTIC LEARNING EXPERIENCES IN EARLY STEM LESSONS

INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

34. The effect of informal learning environment upon students’ understanding of STSE (science-technology-society-environment).

3rd World Conference on Science and Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

35. MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF ENGINEER AND ENGINEERING

INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

36. effect of informal learningenvironmentuponstudents’ understanding of STSE (science-technology-society-environment)

3rd World Conference on Science and Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 28 Ağustos 2017, ss.34, (Özet Bildiri)

37. Progressive Nature of Science based on History and Philosophy of Science Perspective: Thomson, Rutherford and Bohr Atom Theory

International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

39. Understanding Progressive Nature of Science based on History and Philosophy of Science Perspective: Thomson, Rutherford and Bohr Atom Theory

2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 04 Temmuz 2017, ss.31, (Özet Bildiri)

40. Revealing Student’s Conceptions of Atom Models

Uluslararası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Mayıs 2017, ss.2, (Özet Bildiri)

41. Students’ Cognitive Schema about Science Learning in Schools: A Case Study about Word Association Test (WAT)

Uluslararası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

42. Promoting Conceptual Understanding on Magnetic Field Concept Through Interactive Conceptual Instruction (ICI) with PDEODE*E Tasks

International Conference on Education (ICOED), Jakarta, Endonezya, 12 - 14 Nisan 2016, cilt.23, ss.1205-1209, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

43. Öğretmen Adaylarının 'Çözünürlük' Konusuyla İlgili Grafik Çiziminde Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi

VI. International Congress on Research in Education (ICRE). International Association of Educational Researchers, Rize, Türkiye, 13 Ekim 2016, ss.144, (Özet Bildiri)

48. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi: Bir İçerik Analizi

11. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.125-126, (Özet Bildiri)

49. Yeni Kimya Öğretim Programı: Hazırlık Süreci ve Değişimi Anlamak

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)

50. A Thematic Review of Technology Embedded Science Inquiry

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 01 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

51. Analyzing senior science student teachers' environmental research projects of scientific inquiry: a preliminary study

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.379-383, (Tam Metin Bildiri) identifier

54. Presentation of the Atomic Structure in Turkish General Chemistry Textbooks

Paper presented at the 83 Annual Conference of the National Association of Research in Science Teaching (NARST), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 20 Mart - 24 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

57. Concrete Activities to Remediate 7th Grade Students Misconceptions Related to Sinking and Floating

IV. International Conference and Festival of Physics Students, 01 Haziran 2005

58. Distinguishing Mixtures and Chemical Compounds A Clay Activity

18th International Conference on Chemistry Education, “Chemistry Education for the Modern World", İstanbul, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 08 Ağustos 2004, (Özet Bildiri)

59. Basit Araç-Gereçlerle Periyodik Cetvelin Öğretiminin Etkililiği

XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kars, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.520-521

62. An Implementation of Active Learning Approach in Turkish Chemistry Lessons

18th International Conference on Chemistry Education, 01 Mayıs 2004

64. Kimya Öğretiminde Kullanılabilecek Öğretim Etkinliklerinin Geliştirilme Sürecine İlişkin Bir Öneri

MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, 01 Şubat 2004

69. Kavram Yanılgılarına Yönelik Bilgisayar Destekli Rehber Materyallerin Kullanılması

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.2, ss.1401-1406, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

70. Kimya Eğitim Öğretiminde Bütünleştirici Öğrenme Kuramına Uygun Örnek Rehber Materyallerin Geliştirilmesi

XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2002, ss.355, (Tam Metin Bildiri)

71. Öğrencilerin Kaynama Olayı İle İlgili Düşüncelerinin ve Anlamalarının Belirlenmesi

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2002, cilt.1, ss.698-705

72. Ortaöğretimde Fotosentez Konusunun İşlenişinin Değerlendirilmesi: Örnek Olay Çalışması

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2002, cilt.1, ss.109-116

76. Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Yaklaşım

I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, 01 Nisan 2002, (Tam Metin Bildiri)

79. Levels of Understanding of The Evaporation Concept At Secondary Stage

The First International Education Conference, Changing Times Changing Needs, 01 Mart 2002

80. İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerince Hal Değişimi Kavramının Anlaşılma Seviyelerinin Tespiti

Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Nisan 2001, ss.120-125, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

81. Lise I Öğrencilerinin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Seviyeleri

Yeni Bin Yılın Başında Türkiyede Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 01 Eylül 2001, cilt.1, ss.273-280
Kitaplar 18

1. Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi ve Grafiksel Araçların Kullanımı

Fen Öğretimi 1, Mustafa Ergun, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.257-300, 2023

2. İKİ AŞAMALI İNSAN VE ÇEVRE KAVRAMSAL ANLAMA TESTLERİNİN HAZIRLANMASI

Sosyal Bilimlerde Akademik Değerlendirmeler, Ömer Kürşad TÜFEKCİ, Editör, SRA Academic Publishing, ss.95-109, 2021

3. Hâl Değişimi

TEMEL FEN KAVRAMLARI İLE İLGİLİ YANILGILAR, TESPİTİ VE GİDERİLMESİ, Canan Laçin Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2019

4. Hal Değişimi

Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Canan Laçin ŞİMŞEK, Editör, Pegem, Ankara, ss.94-115, 2019

5. Kavram Öğretimi

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmet Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.41-84, 2018

6. Bir Meslek Olarak Öğretmenlik

Eğitime Giriş, Ali Rıza Akdeniz,Mehmet Küçük, Editör, Nobel Akademik, Ankara, ss.17-43, 2018

7. Eğitimle İlgili Temel Kavramlar

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Mehmet Küçük,Selami Yangın, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-13, 2018

8. Bir Meslek Olarak Öğretmenlik

Eğitim Bilimine Giriş, Akdeniz, A. R., Küçük, M., Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.16-35, 2018

9. Kavram Öğretimi

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmate Tekbıyık, Gültekin Çakmakçı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.41-84, 2018

10. Kimya Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları

Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS,Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.117-153, 2017

11. TAHMİN-TARTIŞ-AÇIKLA-GÖZLE-TARTIŞ-AÇIKLA (TaTGA) YÖNTEMİVE KİMYA ÖĞRETİMİNDE UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Kimya Öğretimi:Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa Ayas,Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.263-283, 2017

13. Tahmin-Tartış-Açıkla-Gözle-Tartış-Açıkla (TaTGA) Yöntemi ve Kimya Öğretiminde Uygulama Örnekleri

Kimya Öğretimi , Mustafa Sözbilir,Alipaşa Ayas, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-283, 2015

14. Kimya Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları

Kimya Öğretimi , Mustafa Sözbilir,Alipaşa Ayas, Editör, Pegem A , Ankara, ss.117-153, 2015

16. Analysis of Turkish General Chemistry Textbooks based on a History and Philosophy of Science Perspective

Critical Analysis of Science Textbooks, Myint Swe Khine, Editör, Springer, Dordrecht, ss.199-218, 2013

17. Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Küçük, M., Geçit, Y., Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.1-11, 2012

18. Eğitimle İlgili Temel Kavramlar

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Küçük, M., Yangın, S. , Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.1-20, 2012
Metrikler

Yayın

218

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

41

Atıf (WoS)

119

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

296

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (TrDizin)

7

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

24

Proje

12

Tez Danışmanlığı

21

Açık Erişim

21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları