Prof. Dr. Bayram COŞTU


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fen Bilimleri Eğitimi, Kimya Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Fax Telefonu: +90 212 383 4808
Web: https://avesis.yildiz.edu.tr/bcostu
Ofis: YTU, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, B 221
Posta Adresi: Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü, Eğitim Fakültesi, Davutpaşa Cad. 34210 Esenler, İstanbul,Türkiye

Metrikler

Yayın

216

Atıf (WoS)

119

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

296

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (TrDizin)

7

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

24

Proje

12

Tez Danışmanlığı

21

Açık Erişim

21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2006

2002 - 2006

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/Kimya Eğitimi, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/Kimya Eğitimi, Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi/Kimya Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Kavramsal Değişimin Gerçekleşme Düzeyinin Belirlenmesi: “Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama”

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi

2002

2002

Yüksek Lisans

Ortaöğretimin Farklı Seviyelerindeki Öğrencilerin Buharlaşma Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Düzeylerine İlişkin Bir Çalışma

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2001

2001

İleri İngilizce Hazırlık Programı

Yabancı Dil

Bilkent Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fen Bilimleri Eğitimi

Kimya Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2014

2012 - 2014

Doç. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2012

2010 - 2012

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2013 - 2016

2013 - 2016

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2012 - 2016

2012 - 2016

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Mevzuat Komisyon Üyesi

2010 - 2012

2010 - 2012

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Doktora Tezi

Fen Eğitiminde Program Geliştirme

Doktora Uzmanlık Alan Dersi

Fen Eğitiminde Araştırma ve Uygulama Analizleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans Tezi

Planning, Writing and Publication of Research Reports

Conceptual Change Models

Uzmanlık Alan Dersi (Yüksek Lisans)

Araştırma Raporu Planlama, Yazma ve Yayınlama

Dönem Projesi

Misconceptions in Science Education

Fen Eğitiminde Kavram Yanılgıları

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

Mesleki Yabancı Dil

Özel Öğretim Yöntemleri 2

Özel Öğretim Yöntemleri 1

Genel Kimya 2

Çevre Eğitimi

Okul Deneyimi I

Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı

Genel Kimya Lab.2

Topluma Hizmet Uygulamaları

Genel Kimya-1

Genel Kimya Lab.1

Yönetilen Tezler

Devam Ediyor

Devam Ediyor

Yüksek Lisans

How Chıldren Sees The Sun,Earth and Moon

Coştu B. (Danışman)

N.Firdevs(Öğrenci)

Devam Ediyor

Devam Ediyor

Doktora

Promoting Science Clasroom Learning Experiences:The Meaning-Making Cyle

Coştu B. (Danışman)

Z.Ayık(Öğrenci)

Devam Ediyor

Devam Ediyor

Yüksek Lisans

Comparision of Science Curricula in Canada and Turkey

Coştu B. (Danışman)

A.Çağlayan(Öğrenci)

Devam Ediyor

Devam Ediyor

Yüksek Lisans

Öğrencilerin Fen Kavramlarındaki Yanılgılarının Karşılaştırmalı Analizi

Coştu B. (Danışman)

B.Solak(Öğrenci)

2017

2017

Yüksek Lisans

Integration of Biomimicry into Science Education

COŞTU B.

M.Çoban(Öğrenci)

2017

2017

Yüksek Lisans

Using Storytelling to Teach Scientific Concepts

COŞTU B.

E.DEMİRCİ(Öğrenci)

2016

2016

Yüksek Lisans

Okul Öncesi Fen Eğitimi: İçerik Analizi

COŞTU B.

H.Cansu(Öğrenci)

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

What is Needed to Change Students’ Waves Conceptions? Precursory Development of CoSiReT (Computer Simulation on Refutation Texts)

Mufida S. N., Samsudin A., Suhendi E., Kaniawati I., Novia H., COŞTU B.

Proceedings of the 9th Mathematics, Science, and Computer Science Education International Seminar (MSCEIS), 22 Eylül 2024, ss.201-209

2024

2024

Eğitimde Yapay Zekâ: Yapay Zekâ Eğitimi Almış Öğretmenlerin Değerlendirmesi

Akçay S. N., COŞTU B., ÖZKAN G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Challenges of STEM approach in physics learning: A bibliometric analysis

Wibowo F. C., Prahani B. K., Kurniawan B. R., Brata W. W. W., Budhi H. S., Noor F. M., et al.

Electronic Physics Informatics International Conference (EPIIC), 20 Ekim 2024, cilt.3116, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri) identifier

2024

2024

Needs analysis of students' mental model representation through visualisation to support SDGs 4: A preliminary study

Bin Amiruddin M. Z., Samsudin A., Suhandi A., Suliyanah S., COŞTU B., Purwanto M. G.

2024 International Conference on SDGs for Sustainable Future, ICSSF 2024, Surabaya, Endonezya, 2 - 03 Mart 2024, cilt.513, (Tam Metin Bildiri) identifier

2022

2022

FLIPPED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION: WHAT IS THE EFFECT ON STUDENTS’ ACHIEVEMENT?

COŞTU B.

The 8th International Seminar on Science Education (8th ISSE), Yogyakarta, Endonezya, 11 Kasım 2022

2021

2021

INVESTIGATING STUDENTS’ SCIENTIFIC AND ENGINEERING PRACTICES IN EARLY STEM LESSONS

Girgin Ş., COŞTU B.

14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2021), Portekiz, 30 Ağustos 2021

2021

2021

HOW PRESENTED THE OIL DROP EXPERIMENT IN TEXTBOOKS? A HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE PERSPECTIVE

COŞTU B.

The 10th National Physics Seminar (SNF 2021), Bristol, Birleşik Krallık, 19 Haziran 2021 identifier

2020

2020

Biomimicry Teaching Approach: An Alternative Way of Science Teaching

COŞTU B.

International Conference On Elementary Education 2020, Endonezya, 21 - 22 Kasım 2020, ss.1-7

2019

2019

Science Teacher in Gifted Classroom: Developing a Representational Competency Rubric Regarding Multimodal Orchestration

GÜL M. D., AYIK Z., COŞTU B.

International Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019

2019

2019

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 2018 Fen Öğretim Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi: SWOT Analizi

Koçulu A., Girgin Ş., Coştu B.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, ss.52-54, (Özet Bildiri)

2019

2019

Examination of Pre-Service Science Teachers’ Views About 2018 Science Curriculum: A SWOT Analysis

Koçulu A., Girgin Ş., Coştu B.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.52-54

2019

2019

Özel Yetenekli Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Öğretim Model Tasarımı ve Uygulanması: Multi-Semiotic Model

AYIK Z., GÜL M. D., COŞTU B.

VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019

2019

2019

A META SYNTHESIS STUDY: EXPLORING STUDENTS’ CONCEPTIONS ON CONDENSATION, EVAPORATION AND BOILING CONCEPTS

Girgin Ş., Koçulu A., Coştu B.

European Science Education Research Association (ESERA 2019), Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.142

2019

2019

A Meta Synthesis Study: Exploring Students' Conceptions on Condensation, Evaporation and Boiling Concepts

Girgin Ş., Koçulu A., Coştu B.

ESERA 2019- European Science Education Research Association , Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.142

2019

2019

HOW 5TH GRADE STUDENTS SEE THE UNIVERSE

Coştu B., Çetinkaya N.

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.184-185 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Drawing Method to Diagnose Middle School Students’ Misconceptions

Coştu B., Koca E. E.

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.21-22

2019

2019

Integration of Biomimicry into Science Education

Coştu B., Çoban M.

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.15-16

2019

2019

Two‐Tier Human and Environment Concepts Diagnosis Test Development

Coştu B., Haydari V.

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.17-18

2019

2019

Using Storytelling to Teach Environmental Issues

Coştu B., Demirci E.

1st International Symposium on Education and Change, ISEC2019, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2019, ss.19-20, (Özet Bildiri)

2017

2017

Improving students' conceptions on fluid dynamics through peer teaching model with PDEODE (PTM-PDEODE)

Samsudin A., Fratiwi N., Amin N., Wiendartun W., Supriyatman S., Wibowo F., et al.

4th International Seminar of Mathematics, Science and Computer Science Education, MSCEIS 2017, Bandung, Endonezya, 14 Ekim 2017, cilt.1013 identifier identifier

2018

2018

Üstün Yetenekli Çocuklarla Okul Dışı Öğrenme Ortamında Farklılaştırılmış STEM Etkinlikleri

Çelik S. Ö., Coştu B.

V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, ss.25-26

2018

2018

Formal Dersler Dışındaki Laboratuvar Çalışmalarının Olumlu Etkileri

Demirci H., Coştu B., Güleş Ö.

Uluslararası Alan Eğitiminde Materyal Sempozyumu (IFEMS 2018) , İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.52-53

2018

2018

STEM Education: Attitudes and Readiness of In-Service Science Teachers

Bektaş R., Coştu B.

XV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Aydın, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2018, ss.86-87

2017

2017

What Editor Wants?

COŞTU B.

EDUCCON 2017 Education Conference, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Kasım 2017 identifier identifier identifier

2017

2017

EFFECTIVENESS OF VISUAL MULTIMEDIA SUPPORTED CONCEPTUAL CHANGE TEXTS ON OVERCOMING STUDENTS’ MISCONCEPTION ABOUT BOILING CONCEPT

SUHANDI A., HERMITA N., SAMSUDIN A., MAFTUH B., COŞTU B.

International Conference on New Horizons in Education(INTE 2017), Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, ss.1129-1138

2017

2017

INVESTIGATING STUDENTS’ AUTHENTIC LEARNING EXPERIENCES IN EARLY STEM LESSONS

Girgin Ş., COŞTU B.

INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017

2017

2017

The effect of informal learning environment upon students’ understanding of STSE (science-technology-society-environment).

İnce M. C., COŞTU B.

3rd World Conference on Science and Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF ENGINEER AND ENGINEERING

Alkan B., COŞTU B.

INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017

2017

2017

effect of informal learningenvironmentuponstudents’ understanding of STSE (science-technology-society-environment)

İnce M. C., COŞTU B.

3rd World Conference on Science and Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 28 Ağustos 2017, ss.34

2017

2017

Progressive Nature of Science based on History and Philosophy of Science Perspective: Thomson, Rutherford and Bohr Atom Theory

AYIK Z., COŞTU B.

International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017

2017

2017

Understanding Progressive Nature of Science based on History and Philosophy of Science Perspective: Thomson, Rutherford and Bohr Atom Theory

Ayık Z., COŞTU B.

2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 04 Temmuz 2017, ss.31

2017

2017

Revealing Student’s Conceptions of Atom Models

Çelik B., Ayık Z., Coştu B.

Uluslararası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Mayıs 2017, ss.2

2017

2017

Students’ Cognitive Schema about Science Learning in Schools: A Case Study about Word Association Test (WAT)

COŞTU B., Akkaş B., Sarıkaya E., Koca E. E.

Uluslararası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Mayıs 2017, ss.1

2016

2016

Promoting Conceptual Understanding on Magnetic Field Concept Through Interactive Conceptual Instruction (ICI) with PDEODE*E Tasks

SAMSUDIN A., SUHANDI A., RUSDIANA D., KANIAWATI I., COŞTU B.

International Conference on Education (ICOED), Jakarta, Endonezya, 12 - 14 Nisan 2016, cilt.23, ss.1205-1209, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2016

2016

Öğretmen Adaylarının 'Çözünürlük' Konusuyla İlgili Grafik Çiziminde Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi

ERCAN O., COŞTU F., COŞTU B.

VI. International Congress on Research in Education (ICRE). International Association of Educational Researchers, Rize, Türkiye, 13 Ekim 2016, ss.144, (Özet Bildiri)

2016

2016

Revealing Students' Cognitive Structure of Optics through Word Association Test

COŞTU B., BEKTAŞ R., GİRGİN Ş.

International EJER Congress, 01 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi: Bir İçerik Analizi

Özpir Mantaş H. C., Coştu B.

11. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.125-126

2013

2013

Yeni Kimya Öğretim Programı: Hazırlık Süreci ve Değişimi Anlamak

COŞTU B.

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2013

2012

2012

A Thematic Review of Technology Embedded Science Inquiry

COŞTU B.

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 01 Eylül 2012

2012

2012

Analyzing senior science student teachers' environmental research projects of scientific inquiry: a preliminary study

ÇALIK M., ÖZSEVGEÇ T., Kucuk Z., AYTAR A., Artun H., Kolayli T., et al.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.379-383 identifier

2011

2011

Comparison of Prospective Chemistry Teachers Achievement on Algorithmic, Conceptual and Graphical Questions

COŞTU B., Erkan Erkoç N.

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 01 Ağustos 2011

2010

2010

Presentation of the Atomic Structure in Turkish General Chemistry Textbooks

COŞTU B., Niaz M.

Paper presented at the 83 Annual Conference of the National Association of Research in Science Teaching (NARST), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 20 Mart - 24 Eylül 2010

2010

2010

Kimya Öğretmen Adaylarının Laboratuar Araç Gereçlerini Tanıma Düzeylerinin Belirlenmesi

COŞTU B.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2010

2005

2005

Concrete Activities to Remediate 7th Grade Students Misconceptions Related to Sinking and Floating

COŞTU B.

IV. International Conference and Festival of Physics Students, 01 Haziran 2005

2004

2004

Distinguishing Mixtures and Chemical Compounds A Clay Activity

COŞTU B., ÜNAL S., AYAS A.

18th International Conference on Chemistry Education, “Chemistry Education for the Modern World", İstanbul, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 08 Ağustos 2004

2004

2004

Basit Araç-Gereçlerle Periyodik Cetvelin Öğretiminin Etkililiği

Karamustafaoğlu S., Coştu B., Ayas A.

XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kars, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.520-521

2004

2004

Laboratuar Uygulamaları: Bütünleştirici Yaklaşım

COŞTU B.

XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, 01 Haziran 2004

2004

2004

An Implementation of Active Learning Approach in Turkish Chemistry Lessons

COŞTU B.

18th International Conference on Chemistry Education, 01 Mayıs 2004

2004

2004

Kimya Öğretiminde Kullanılabilecek Öğretim Etkinliklerinin Geliştirilme Sürecine İlişkin Bir Öneri

COŞTU B.

MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, 01 Şubat 2004

2002

2002

Kavram Yanılgılarına Yönelik Bilgisayar Destekli Rehber Materyallerin Kullanılması

Coştu B., Çepni S., Yeşilyurt M.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.2, ss.1401-1406 Creative Commons License

2002

2002

Kimya Eğitim Öğretiminde Bütünleştirici Öğrenme Kuramına Uygun Örnek Rehber Materyallerin Geliştirilmesi

KESER Ö. F., YEŞİLYURT M., COŞTU B.

XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2002, ss.355, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

Öğrencilerin Kaynama Olayı İle İlgili Düşüncelerinin ve Anlamalarının Belirlenmesi

COŞTU B.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2002, cilt.1, ss.698-705

2002

2002

Ortaöğretimde Fotosentez Konusunun İşlenişinin Değerlendirilmesi: Örnek Olay Çalışması

COŞTU B.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 01 Eylül 2002, cilt.1, ss.109-116

2002

2002

KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ REHBER MATERYALLERİN KULLANILMASI

COŞTU B., ÇEPNİ S., YEŞİLYURT M.

5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 3 - 05 Ocak 2002

2002

2002

Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Yaklaşım

COŞTU B.

I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, 01 Nisan 2002, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

Meslek Liselerinde Biyoloji Öğrenimine ve Öğretimine Etki Eden Faktörler

COŞTU B.

I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, 01 Nisan 2002

2002

2002

Levels of Understanding of The Evaporation Concept At Secondary Stage

COŞTU B.

The First International Education Conference, Changing Times Changing Needs, 01 Mart 2002

2001

2001

İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerince Hal Değişimi Kavramının Anlaşılma Seviyelerinin Tespiti

Çepni S., Bayraktar Ş., Yeşilyurt M., Coştu B.

Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Nisan 2001, ss.120-125 Creative Commons License

2001

2001

Lise I Öğrencilerinin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Seviyeleri

COŞTU B.

Yeni Bin Yılın Başında Türkiyede Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 01 Eylül 2001, cilt.1, ss.273-280

Kitaplar

2023

2023

Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi ve Grafiksel Araçların Kullanımı

COŞTU B., ŞENDUR G.

Fen Öğretimi 1, Mustafa Ergun, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.257-300, 2023

2021

2021

İKİ AŞAMALI İNSAN VE ÇEVRE KAVRAMSAL ANLAMA TESTLERİNİN HAZIRLANMASI

HAYDARİ V., COŞTU B.

Sosyal Bilimlerde Akademik Değerlendirmeler, Ömer Kürşad TÜFEKCİ, Editör, SRA Academic Publishing, ss.95-109, 2021

2019

2019

Hâl Değişimi

Coştu B., Şendur G.

TEMEL FEN KAVRAMLARI İLE İLGİLİ YANILGILAR, TESPİTİ VE GİDERİLMESİ, Canan Laçin Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2019

2019

2019

Hal Değişimi

COŞTU B., ŞENDUR G.

Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Canan Laçin ŞİMŞEK, Editör, Pegem, Ankara, ss.94-115, 2019

2018

2018

Kavram Öğretimi

Coştu B., Şendur G.

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmet Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.41-84, 2018

2018

2018

Bir Meslek Olarak Öğretmenlik

Coştu B.

Eğitime Giriş, Ali Rıza Akdeniz,Mehmet Küçük, Editör, Nobel Akademik, Ankara, ss.17-43, 2018

2018

2018

Eğitimle İlgili Temel Kavramlar

Coştu B.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Mehmet Küçük,Selami Yangın, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-13, 2018

2018

2018

Bir Meslek Olarak Öğretmenlik

COŞTU B.

Eğitim Bilimine Giriş, Akdeniz, A. R., Küçük, M., Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.16-35, 2018

2018

2018

Kavram Öğretimi

COŞTU B., ŞENDUR G.

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmate Tekbıyık, Gültekin Çakmakçı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.41-84, 2018

2017

2017

Kimya Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları

Karataş F. Ö., Coştu B., Cengiz C.

Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS,Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.117-153, 2017

2017

2017

TAHMİN-TARTIŞ-AÇIKLA-GÖZLE-TARTIŞ-AÇIKLA (TaTGA) YÖNTEMİVE KİMYA ÖĞRETİMİNDE UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Coştu B., Karataş F. Ö.

Kimya Öğretimi:Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa Ayas,Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.263-283, 2017

2015

2015

Tahmin-Tartış-Açıkla-Gözle-Tartış-Açıkla (TaTGA) Yöntemi ve Kimya Öğretiminde Uygulama Örnekleri

Coştu B., Karataş F. Ö.

Kimya Öğretimi , Mustafa Sözbilir,Alipaşa Ayas, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-283, 2015

2015

2015

Kimya Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları

Coştu B., Karataş F. Ö., Cengiz C.

Kimya Öğretimi , Mustafa Sözbilir,Alipaşa Ayas, Editör, Pegem A , Ankara, ss.117-153, 2015

2013

2013

Analysis of Turkish General Chemistry Textbooks based on a History and Philosophy of Science Perspective

Niaz M., Coştu B.

Critical Analysis of Science Textbooks, Myint Swe Khine, Editör, Springer, Dordrecht, ss.199-218, 2013

2012

2012

Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar

COŞTU B.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Küçük, M., Geçit, Y., Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.1-11, 2012

2012

2012

Eğitimle İlgili Temel Kavramlar

COŞTU B.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Küçük, M., Yangın, S. , Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.1-20, 2012

Desteklenen Projeler

2022 - 2023

2022 - 2023

Doğadan Tasarıma: Bir Bilim Yolculuğu

TÜBİTAK Projesi

Coştu B.

2022 - 2023

2022 - 2023

Doğanın İzinde Biyomimikri

TÜBİTAK Projesi

Coştu B.

2017 - 2018

2017 - 2018

Bugün Okula Einstein Geldi!

TÜBİTAK Projesi

Coştu B. (Yürütücü), Görgülü Arı A., Özkan G.

2017 - 2018

2017 - 2018

Laboratuvar Dünyasını Tanıyalım

TÜBİTAK Projesi

COŞTU B.

2015 - 2016

2015 - 2016

Bugün Okula Einstein Geldi Baba!

TÜBİTAK Projesi

UMDU TOPSAKAL Ü., COŞTU B. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Scientific Educational Studies

Baş Editör

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia

Editör

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Turkish Journal of Education

Editör

2007 - Devam Ediyor

2007 - Devam Ediyor

Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching

Yayın Kurul Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ağustos 2013

Ağustos 2013

Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2012

Şubat 2012

Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2011

Eylül 2011

World Conference on New Trends in Science Education

SCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2011

Eylül 2011

Acta Chimica Slovenica

SCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2011

Temmuz 2011

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2010

Eylül 2010

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2010

Eylül 2010

Educational Sciences: Theory & Practice

SCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2010

Eylül 2010

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2010

Eylül 2010

Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2010

Temmuz 2010

Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2009

Ağustos 2009

European Science Education Research Association

SCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2008

Eylül 2008

Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching

SCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2007

Eylül 2007

Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education

SCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2006

Haziran 2006

Journal of Turkish Science Education

SCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Temmuz 2017

Temmuz 2017

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Mart 2017

Mart 2017

TÜBİTAK Projesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 119

h-indeksi (WOS): 6